Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 17:39
Verwijderd
Maar ik dacht zo, ik post het hier even voor eventuele tips, aanraders of afraders. Er zijn vast wel wat mensen die één van deze mobieltjes hebben.

Samsung; SGH_E900

LG; KG800

Nokia; 7380

(Ik had gehoord in ieder geval dat de eerste twee gratis te krijgen zijn, als je weet hoe je het moet aanpakken, in de winkel bij een hi 15 abbo. Maar ja, ik zie op alle sites een ander verhaal... dus misschien is het bullshit.)

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 18:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2006, 18:38
bamiPoep
bamiPoep is offline
e900. die is meest compleet. 2mp camera, uitbreidbaar geheugen en iets minder breed dan kg800 en heeft lekkerder menu

iig geen 7380, ik herhaal geen 7380
Oud 18-07-2006, 18:43
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 18-07-2006 @ 19:38 :
e900. die is meest compleet. 2mp camera, uitbreidbaar geheugen en iets minder breed dan kg800 en heeft lekkerder menu

Slechte ervaring mee gehad?

Ik zit me trouwens wat rond te kijken op de samsing site, en zie veel verschillende typen van die slide-phones. Geen idee welke het beste is qua prijs/kwaliteit. Dus als iemand daar nog wat over te zeggen heeft hoor ik het graag.

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 22:52
Rachel
Rachel is offline
géén 7380, in ieder geval niet als je van smsen leuk vindt.
Er zit géén toetsenbord (nummers) op & ten 2e vind ik het een vrouwending
Maja, dat komt ook omdat ik de 7370 heb (A)

en over Samsung. Ik heb 3 Samsung's gehad;
A800 > Perfect
E800 > 4x opgestuurd in 1 jaar en 3 maanden.
E720 > Gehad ter vervanging van de E800 (die was uit de handel genomen) en die heb ik gisteren (na 3 maanden en 2 dagen) op laten sturen, want meneer heeft ook kuren.

M.a.w. denk goed na vóór je er één neemt
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 22:55
bamiPoep
bamiPoep is offline
wederom e900. gewoon omdat deze de nieuwste is en relatief goedkoop met een abbo vergeleken met de rest van de slidephones. en ook qua functies is deze uitgebreider en hij is mooier (persoonlijk) dan de rest van de slidephones

je hebt die 7380 zker nog nooit in je hand gehad/in echt gezien...dan weetje geljk waarom je die niet moet nemen. die is gewoon te brak, werkt totaal niet lekker en is voor chix/homos
Oud 18-07-2006, 23:05
Verwijderd
Hehe, de 7380 valt bij deze dan officieel af.

Ik vind de E900 ook het mooist, maar ik heb gehoort dat ie nogal brak was. Nou ja, ik gebruik eigenlijk de site kieskeurig.nl. En de SGH-D600 lijkt me wel een aardig degelijk dingetje. De E800 is uit de handel? Raar dat die nog wel op die site staat. Hm. Weer eentje uit het lijstje weggestreept dus.

Als ik het zo allemaal hoor, krijg ik de indruk dat Samsung nogal brakke GSM's maakt.

Edit:

Okey, ik denk dat het een Samsung zal worden. De E900 of de D600. Omdat de D600 ouder is zal ik daar makkelijker een deal mee kunnen maken in de winkel. En ze zijn eigenlijk bijna hetzelfde qua functies. Tuurlijk, de E900 is iets beter. Maar ach, boeiend. Ik zag op de site die ik hierboven noem niets dan goed nieuws over de D600. Nog maar even wat meer lezen.

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 23:24.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 23:08
bamiPoep
bamiPoep is offline
e900 is niet brak. d600 is opzich niet heel slecht, maar het is een verouderd model. e900 heeft functioneel alles wat d600 ook heeft maar dan beter/meer

van de 3 toestellen zou ik e900 kiezen
Oud 18-07-2006, 23:09
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 19-07-2006 @ 00:05 :
Hehe, de 7380 valt bij deze dan officieel af.

Ik vind de E900 ook het mooist, maar ik heb gehoort dat ie nogal brak was. Nou ja, ik gebruik eigenlijk de site kieskeurig.nl. En de SGH-D600 lijkt me wel een aardig degelijk dingetje. De E800 is uit de handel? Raar dat die nog wel op die site staat. Hm. Weer eentje uit het lijstje weggestreept dus.
Jup.
Ik zou een nieuwe E800 krijgen, maar die hadden ze niet meer. Die is uit de handel genomen, omdat er véél problemen mee waren. Mensen die ik er ook over sprak, hadden er ook allemaal wel iets mee meegemaakt.
En nu mijn E720 wéér hetzelfde heeft (telkens opnieuw opstarten, vastlopen, geen netwerk kunnen vinden), is mijn vertrouwen in Samsung een beetje weg en ben ik weer over op de Nokia
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 19-07-2006 @ 00:05 :
Als ik het zo allemaal hoor, krijg ik de indruk dat Samsung nogal brakke GSM's maakt.

Edit:

Okey, ik denk dat het een Samsung zal worden. De E900 of de D600. Omdat de D600 ouder is zal ik daar makkelijker een deal mee kunnen maken in de winkel. En ze zijn eigenlijk bijna hetzelfde qua functies. Tuurlijk, de E900 is iets beter. Maar ach, boeiend. Ik zag op de site die ik hierboven noem niets dan goed nieuws over de D600. Nog maar even wat meer lezen.
Ik had een stukje erbij geschreven.

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 23:23.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 23:19
Rachel
Rachel is offline
Bij een wat ouder toestel krijg je hem vaak al bij een éénjarig abbo en dat is ook wel fijn
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 23:29
Verwijderd
Ah, ik zie een verschil wat de doorslag geeft.
De E900 speelt alleen 3GP af en de D600 MPEG4! (Video.)
Raar. MPEG4 is toch veel meer in gebruik ofzo? Of mis ik hier iets?

Nu nog hopen dat ik nog een mooi dealtje kan sluiten. Ik wil een goedkoop abbo namelijk, en niet of weinig bijleggen voor de phone.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 00:52
Verwijderd
Neem de e900. Deze is goedkoper te krijgen en is completer. Die LG is helemaal een schijtmerk dat nooit echt goede telefoontjes heeft verkocht (alleen gare prepaiddingen), is nu populair vanwege het gigantische marketingbudget van LG.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 00:55
Darko
Darko is offline
Persoonlijk vind ik het alledrie niets, maar qua design: LG, qua functies en degelijkheid: Samsung E900
Oud 19-07-2006, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 19-07-2006 @ 01:52 :
Neem de e900. Deze is goedkoper te krijgen en is completer.
http://www.kieskeurig.nl/nl/product....257172003F835A

Ja inderdaad. Goedkoper. Wat raar, je zou zeggen dat het nieuwste model het duurst zou zijn. Verklaring? Mwa.

Citaat:
Darko schreef op 19-07-2006 @ 01:55 :
Persoonlijk vind ik het alledrie niets...
Als je zelf sugesties of ervaring met een andere merk, maar ongeveer deze functionaliteit, hoor ik het graag.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 09:23
Darko
Darko is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 19-07-2006 @ 10:07 :
http://www.kieskeurig.nl/nl/product....257172003F835A

Ja inderdaad. Goedkoper. Wat raar, je zou zeggen dat het nieuwste model het duurst zou zijn. Verklaring? Mwa.

Als je zelf sugesties of ervaring met een andere merk, maar ongeveer deze functionaliteit, hoor ik het graag.
Als ik zou moeten kiezen en het zou een slider telefoon moeten zijn, dan zou ik voor de Nokia 6280 gaan. Deze is mss iets groter, maar ik vind hem qua design net iets strakker. Ook deze heeft een 2 mpixel camera en verder soortgelijke functies.. En wat betreft de firmware (die was enorm brak, versie 3.60) deze is als het goed is nu opgelost en de firmware is nu bij versie 3.81.
Oud 19-07-2006, 09:39
Verwijderd
Hm. Nokia vertrouw ik wel. Opzich een mooie keus als de E900 brak blijkt te zijn, en ik een andere wil.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 10:13
Verwijderd
Die nokia lijkt op een afstandsbediening.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 19-07-2006 @ 01:52 :
Neem de e900. Deze is goedkoper te krijgen en is completer. Die LG is helemaal een schijtmerk dat nooit echt goede telefoontjes heeft verkocht (alleen gare prepaiddingen), is nu populair vanwege het gigantische marketingbudget van LG.
Je bent je ervan bewust dat LG al behoorlijk wat jaren puike gsm's afleverd in Azië? En dat de LG "Chocolate" ook zeker wel een puike telefoon is met prima hardware?
Mooi, is dat ook weer opgelost. LG maakt echt niet alleen maar gare prepaiddingen, dat alleen die dingen hier tot voor kort verkrijgbaar waren wil niet zeggen dat dat alles is wat het bedrijf maakt/heeft gemaakt.

Persoonlijk zou ik voor de SGH-E900 gaan, die heeft een veel fijner menu en is ook gewoon goed. Mijn broertje heeft er al een tijdje een en ik heb hem nog niet horen klagen over problemen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 10:49
Verwijderd
qua uiterlijk zou ik zeker voor de LG gaan en echt niet voor die nokia, behalve als je ermee wil gooien ofzo, wtf kan je daar eigenlijk mee behalve scrollen en bellen?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 13:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Rachel schreef op 19-07-2006 @ 00:09 :
En nu mijn E720 wéér hetzelfde heeft (telkens opnieuw opstarten, vastlopen, geen netwerk kunnen vinden), is mijn vertrouwen in Samsung een beetje weg en ben ik weer over op de Nokia
Ik heb ook een E720, nu na bijna een jaar nog niets mee gehad
En ik heb hem al een aantal keer uit m'n handen laten vallen...
Ik ben er wel aardig over te spreken
Maargoed, hij moet het nog iets langer dan een jaar volhouden
Oud 19-07-2006, 13:31
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 19-07-2006 @ 11:43 :
Je bent je ervan bewust dat LG al behoorlijk wat jaren puike gsm's afleverd in Azië? En dat de LG "Chocolate" ook zeker wel een puike telefoon is met prima hardware?
Mooi, is dat ook weer opgelost. LG maakt echt niet alleen maar gare prepaiddingen, dat alleen die dingen hier tot voor kort verkrijgbaar waren wil niet zeggen dat dat alles is wat het bedrijf maakt/heeft gemaakt.

Persoonlijk zou ik voor de SGH-E900 gaan, die heeft een veel fijner menu en is ook gewoon goed. Mijn broertje heeft er al een tijdje een en ik heb hem nog niet horen klagen over problemen.
Hm. Het is wel moeilijk beslissen met zulke argumenten steeds.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 14:27
Verwijderd
Simpeler dan:

SGH-E900:
+ Erg gebruiksvriendelijk te bedienen menu.
+ Makkelijk uitbreidbaar geheugen
+ Goede microfoon & speaker
+ Camera
+ Goed scherm
+ Betere deals voor te krijgen dan voor de LG.

LG KG800:
+ Design
+ Camera
+ Goed scherm
- Menu bedienen is irritant met het touchpad.

Nokia:
+ Nokia
- De rest (goed, ik vind het ding gewoon snoeilelijk).
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 19-07-2006 @ 15:27 :
Simpeler dan:

SGH-E900:
+ Erg gebruiksvriendelijk te bedienen menu.
+ Makkelijk uitbreidbaar geheugen
+ Camera
+ Goed scherm
+ Betere deals voor te krijgen dan voor de LG.

LG KG800:
+ Design
+ Camera
+ Goed scherm
- Menu bedienen is irritant met het touchpad.

Nokia:
+ Nokia
- De rest (goed, ik vind het ding gewoon snoeilelijk).
Hm. Ik heb rondgespit op het grote internet en ik kom uit op bepaalde aanbieding van hetzelfde caliber voor de SGH-E900 en LG KG800. Dus opzich maakt dat niet veel uit. Maar ik heb wat reviews bekeken van consumenten, en het schermpje van de LG KG800 laat snel vlekken achter van de vingers. Bovendien lees ik dat de batterij snel leeg is. Twee grote minpunten. Ik bedoel, je bent niet voor niets mobiel... Owh, en daar komt bij dat de trilfunctie luidruchtig is, en je voelt het niet goed. Eén van de functies die voor mij persoonlijk behoorlijk belangrijk zijn, want ik heb mijn GSM áltijd bijna op trilfunctie staan.

En na aanleiding van onder andere deze review haak ik dan toch af van de KG800. Hij is mooi, ja, maar dat is dan ook het enige 'voordeel'.

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/2527

Mijn zoektocht gaat door...

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 19:35
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 18-07-2006 @ 19:38 :

Dat ''uitbreiden'' gebeurd dat met zg..SD Micro kaartjes? Ben zelf ook aan het twijfelen of ik nou Nokia of Samsung moet nemen.

Alhoewel ik het niet zo op heb met die Samsung looks.

En wat is er volgens jou mis met de... 7380!?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:49
Verwijderd
Oke... Nú is het tussen deze twee:

Nokia 6280
http://www.nokia.nl/nl/telefoons/mod...280/index.html

Samsung E900
http://www.samsung.com/nl/products/m...s/sgh_E900.asp

Er is een goeie aanbieding van op t-mobile, voor de 6280. Dus tenzij er nog goeie argumenten komen tegen de nokia dan wil ik het nog gaarne horen.

En ja, ik ben een lastige consument. Ik doe namelijk graag huiswerk. Huhu. En discuseer er stiekem graag over ook he.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 22:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 22:04
Rachel
Rachel is offline
wil je nu de E700 of de E900?
Je zegt namelijk opeens de E700, terwijl je link E900 is (al lijkt mij de E900 de goede)

Ik weet niet welke provider je wilt, maar in de Veronica stond nu een abbo voor (ik twijfel of het nu die LG was of toch die samsung) E900 en dat was voor één jaar en dan de eerste 2 maanden 50% korting op je bundel.

@Cornel;
7380 is een vrouwentelefoon
Er zit geen fatsoenlijk toetsenbord op. Wil je iemand smsen (wat ze deels ook afraden) moet je dat met dat rondje doen en één voor één je letter opzoeken. Hetzelfde geldt dus als je een gsm wilt intoetsen etc.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 19-07-2006 @ 23:04 :
wil je nu de E700 of de E900?
Je zegt namelijk opeens de E700, terwijl je link E900 is (al lijkt mij de E900 de goede)

Ik weet niet welke provider je wilt, maar in de Veronica stond nu een abbo voor (ik twijfel of het nu die LG was of toch die samsung) E900 en dat was voor één jaar en dan de eerste 2 maanden 50% korting op je bundel.
Was een typo. De E900 dus. Beide telefoontjes hebben een mooie aanbieding lopen bij T-Mobile zelf.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:21
Darko
Darko is offline
Ik zou voor de 6280 gaan. hoge reso beeldscherm, UMTS/videocalling, strak design, 2mpixel camera met hoge reso video opname en uiteindelijk goed werkende fitmware
Oud 19-07-2006, 22:36
Verwijderd
Ja, alles goed en aardig. Maar ik heb al veel gelezen over een spelling in het schuifmeganisme, en de brakke software. In tegenstelling tot die van Samsung.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:40
Darko
Darko is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 19-07-2006 @ 23:36 :
Ja, alles goed en aardig. Maar ik heb al veel gelezen over een spelling in het schuifmeganisme, en de brakke software. In tegenstelling tot die van Samsung.
Die softwaren kan ik me voorstellen. Dat was tot een paar weken terug ook dramatisch. Ik heb het toestel eind mei zelf ook serieus overwogen, maar omdat de firmware zó brak was, toch maar niet gedaan. Op dit moment is er een nieuwe versie van de firmware uit die een heel stuk verbeterd moet zijn..

Wat betreft die speling, dat heb ik ook gelezen.. Maar het ligt aan het toestel (de een heeft het wel en de ander niet) en de meesten hebben niet zo'n last van die speling..

Nouja, uiteindelijk komt het er op neer dat ik niet van Samsung houd.. Niet van het uiterlijk en zeker niet van de menu structuur.
Oud 19-07-2006, 22:48
bamiPoep
bamiPoep is offline
6280 is ok, wel iets groter. maar nokia is altijd wel lekker in gebruik. 6280 software is niet meer brak (t-mobile versie, was nooit brak geweest). enige minpunt, is dat ie iets te groot is voor een slidephone (vind ik).

alsje voor functionaliteit gaat dan denk ik idd ook 6280 en voor design, e900.

maar asl je echt een complete slidephone wilt koop je natuurljk die zwarte n80
Oud 19-07-2006, 22:52
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Cornel schreef op 19-07-2006 @ 20:35 :
Dat ''uitbreiden'' gebeurd dat met zg..SD Micro kaartjes? Ben zelf ook aan het twijfelen of ik nou Nokia of Samsung moet nemen.

Alhoewel ik het niet zo op heb met die Samsung looks.

En wat is er volgens jou mis met de... 7380!?
klopt micro sd tot 1 of 2 gig dacht ik
Oud 19-07-2006, 23:19
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 19-07-2006 @ 23:48 :
maar asl je echt een complete slidephone wilt koop je natuurljk die zwarte n80
Lomp duur. No thanks.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:31
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 19-07-2006 @ 23:52 :
klopt micro sd tot 1 of 2 gig dacht ik
1 gig SD kaartje heb ik zelf ook, maar 2 gig is (nog) niet uit. Wacht er wel vol smart op, zodat ik wat meer kaarten op mijn GPS 60CSx kan laden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:54
Metal
Metal is offline
ff offtopic:

Ik vind beide telefoons niet mooi, als ik een nieuwe telefoon nodig had zou ik voor een SE k800i cybershot of een w810 gaan.
Oud 20-07-2006, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 20-07-2006 @ 18:54 :
ff offtopic:

Ik vind beide telefoons niet mooi, als ik een nieuwe telefoon nodig had zou ik voor een SE k800i cybershot of een w810 gaan.
die cybershotomg<3
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 23:58
Verwijderd
LG is echt een schijtmerk. Het is een fabrikant van goedkope baggertelefoons en niet van dure/goede telefoons.

De enige reden dat die LG populair is omdat het bedrijf een gigantisch marketingbudget heeft om LG ook in de markt te zetten bij de wat duurdere telefoontjes. Ga gewoon voor kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 00:05
Verwijderd
Ik zou ook gaan voor sonyericsson. De w810i is voordeliger te krijgen, de k800i is iets beter qua camera en heeft UMTS (wat je waarschijnlijk niet veel gebruikt).

Voordelen van de w810i:
-Meer geheugen (512 mb meegeleverd)
-Waarschijnlijk betere hs (weet ik niet zeker)
-Sommige winkels krijg je er boxen bij
-Veel goedkoper
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten