Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar wel waar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leg het eens voor aan je ouders of praat erover met iemand die je vertrouwt en waarvan je weet dat die je ook serieus zal nemen met dit probleem (moeders zijn geweldig voor dit soort dingen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dan kan ik nog beter naar de bladen kijken, dan weet ik tenminste nog dat achter één mooie vrouw een groot team van visagistes, kapsters etc. zit. Maar ja, ontopic nog even... Ontevredenheid houdt, volgens mij, enkel op wanneer je gaat accepteren. Zolang je niet accepteert, zul je altijd wel weer wat vinden dat niet goed is. Niet mooi genoeg, niet perfect genoeg, anderen die er mooier/beter/knapper uitzien.. Gladdere huid, liever gezichtje, dunnere buik. Bah, dat vergelijken maakt alles altijd alleen maar erger. Ontevredenheid --> Acceptatie ---> Tevredenheid. Het venijn zit 'em echter in dat accepteren. Dat kost moeite. Misschien dat therapie daar inderdaad bij kan helpen, of anders kun je sowieso de tips hierboven eens proberen. Maar ik denk dat dat geen grote verschillen zal maken. Alles begint bij de wilskracht om jezelf te nemen zoals je bent. Misschien helpt het ook om iemand te hebben die je voortdurend vertelt hoe geweldig je bent ![]() Misschien is het keyword naast "Acceptatie" wel gewoon "Relativeer". Maar dat klinkt allemaal altijd een stuk makkelijker dan het is ![]() (volgens mij ben ik heel onduidelijk aan het blaten hier ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, dat van de 50% houding klopt: meisjes die zelfvertrouwen uitstralen komen veel mooier over. Het viel mij laatst op toen ik in de trein naast een toch verdomd perfect-uitziend-perfect-gekapt-perfect-gekleed-meisje zat en ík degene was waar (al zeg ik het zelf) de ogen op gericht waren, terwijl ik die dag rondliep met een net-uit-bed-kapsel (waar ik ook net uit vandaan kwam) en met een bleek, onuitgeslapen koppie. Maar ik had niet die zenuwachtige, beklemmende 'ik moet van andere mensen vaak horen dat ik mooi ben want ik geloof het zelf niet'-houding die dat meisje op de een of andere manier wél had. Ik ben niet perfect (bij lange na niet, wat ik vooral jammer vind is dat ik niet van die mooie 'woeps'-billen heb), maar ik heb sinds een paar jaar geleerd mezelf te accepteren. En dat stráál je uit en dat voelen mensen ook aan. En dat 'schijt' hebben klopt: ik begon mij zelfverzekerder te voelen toen ik er op een dag achter kwam dat ik de mensheid he-le-maaaaal niet boei. Het is eigenlijk bijna een vorm van egocentrisme (al wil ik hiermee niet zeggen dat je egocentrisch bent). Je hebt dat idee dat iedereen op je let en iedereen je in de gaten houdt en iedereen eigenlijk maar van je eist dat je ideaal bent. De waarheid is dat mensen daar helemaal geen tijd voor hebben, ze hebben ook een eigen leven te leiden. En hun eigen onzekerheden, wat alles nog even ironischer maakt: de reden dat wij allemaal onzeker zijn over onszelf is ons beeld van wat andere van ons vinden. Terwijl het anderen dus niet boeit hoe jij er uit ziet, ze zijn namelijk veel te onzeker over zichzelf en het beeld van wat jij van hun vindt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Conflict Venezuela/Colombia dreigt te escaleren Verwijderd | 16 | 10-11-2009 17:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan: politie geen tattoo, oorbellen en piercings. Verwijderd | 109 | 04-11-2008 23:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Beschouwing democratie Little Sister | 8 | 29-10-2006 20:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
godsdienst en satire koningshuis pebeli | 15 | 10-12-2003 18:05 | |
Psychologie |
Iemand nodig om van te houden... Rabbi Daniel | 75 | 18-11-2003 15:14 |