Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 18:02
Nee_nee
Nee_nee is offline
Ik ga volgend jaar naar de junioren met wielrennen en ik wil dan echt goed worden...

Ik zou niet weten of ik voldoende talent heb om met de top mee te kunnen maar ik wil er in iedergeval alles aan doen.
Ben alleen nog opzoek naar de beste trainings methode om van februari tot juni en van agustus tot oktober in absolute topvorm te zijn, dus heeft iemand tips trainingssites etc dan is dat zeer welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 18:04
Verwijderd
Je bent doorgaans niet een heel jaar constant goed hoor

Lees dit topic eens door:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1240017

gaat over ongeveer hetzelfde, staan vast nuttige dingen in.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:07
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Ertur schreef op 19-07-2006 @ 19:04 :
Je bent doorgaans niet een heel jaar constant goed hoor

Lees dit topic eens door:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1240017

gaat over ongeveer hetzelfde, staan vast nuttige dingen in.
heb ik al geleze hoor
ik zit alleen al in een iets verder stadium (wordt 16 en fiets nu 2 jaar) en ik wil echt op professionele wijze gaan trainen

en ik weet dat ik niet maanden achtereen in topvorm kan zijn, hebk fout getypt, ik bedoel natuurlijk gewoon wedstrijdvorm
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:51
Sandersss
Sandersss is offline
Dit jaar ben ik door blessure voor een paar jaar gestopt met actief wedstrijdwielrennen (ben dit jaar eerste jaars junior). Ik heb misschien nog wel een trainingsschema van dit jaar ergens liggen, ik zal eens kijken.

Een trainingsschema zegt trouwens niet zo heel veel. Het beste is nog om zeker 1x in de week een wedstrijd te rijden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:17
Sandersss
Sandersss is offline
Ik kan hem niet vinden, maar opzich zou je je bij een wieler vereniging moeten aansluiten (weet niet of je dat nu al doet). Die hebben meestal wel goede trainingsschema's die worden opgebouwd naar het moment dat je wilt pieken.

Wat ik je iniedegeval wil aanraden is geen snoep en chocolade te eten, elke dag goed gezond te eten, geen alcohol te drinken en het belangrijkste is een goede nachtrust.

De nationale toppers bij de junioren leven volgens deze regels.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:15
Verwijderd
Snoep en chocolade eten kan nog wel hoor je verbrandt genoeg namelijk en suikers zijn ook wel te verteren.

TS: Ik weet niet wat voor uitslagen je rijdt, maar verwacht niet vanuit het niets in één keer met de landelijke juniorentop mee te koersen, want daar wordt echt kogelhard gereden.

Voor trainingsschema's zal je een persoonlijke begeleider moeten zoeken en niet klakkeloos iets van internet overnemen. Laat je verder eens op hartslagzones testen bij een SMA ( d1, d2, d3, herstel, omslagpunt en max. HF ) zodat je gericht op zones kan trainen. Wat voor de een kwa hartslag een d2 training is, kan voor een ander al boven het omslagpunt liggen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:05
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 20-07-2006 @ 18:17 :
Ik kan hem niet vinden, maar opzich zou je je bij een wieler vereniging moeten aansluiten (weet niet of je dat nu al doet). Die hebben meestal wel goede trainingsschema's die worden opgebouwd naar het moment dat je wilt pieken.

Wat ik je iniedegeval wil aanraden is geen snoep en chocolade te eten, elke dag goed gezond te eten, geen alcohol te drinken en het belangrijkste is een goede nachtrust.

De nationale toppers bij de junioren leven volgens deze regels.
ik zit al bij een wielervereniging ,aar door een technische fout bij de knwu heb ik mijn licentie maanden te laat gekregen en heb dus nog geen wedstrijden kunnen rijden
wel traingswedstrijden op de club en daar ging dat wel goed, heb 1 keertje jelle posthuma er uitgesprint en die werd 4e op het nk nieuwelingen dit jaar, 'k weet alleen niet zeker of ie wel voluit ging eigenlijk maar toch
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:06
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 20-07-2006 @ 20:15 :
Snoep en chocolade eten kan nog wel hoor je verbrandt genoeg namelijk en suikers zijn ook wel te verteren.

TS: Ik weet niet wat voor uitslagen je rijdt, maar verwacht niet vanuit het niets in één keer met de landelijke juniorentop mee te koersen, want daar wordt echt kogelhard gereden.

Voor trainingsschema's zal je een persoonlijke begeleider moeten zoeken en niet klakkeloos iets van internet overnemen. Laat je verder eens op hartslagzones testen bij een SMA ( d1, d2, d3, herstel, omslagpunt en max. HF ) zodat je gericht op zones kan trainen. Wat voor de een kwa hartslag een d2 training is, kan voor een ander al boven het omslagpunt liggen.
Dat kan ik wel eens doen ja, bedankt voor de tip
ik weet wel dat mijn hartslag in rust 52 is en mijn maximum is 219 das wel goed toch?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:41
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 20-07-2006 @ 20:15 :

Met mate dan

Er zijn ook zat wielrenner die geen trainingsschema hebben, maar die trainen gewoon een paar keer in de week met een vast groepje. Ik weet niet waar je woont, maar hier op de Veluwe gaat er bijna elke dag wel een groepje.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 09:44
Verwijderd
219 als maximum is zeer hoog, en normaal gesproken ook wel goed
52 in rust is ook niet ongunstig.

mocht je een trainingsschema tegenkomen, probeer dan een beetje je zones te bepalen. omslagpunt zal bij jou 195 zijn ongeveer, of misschien nog wel hoger..

herstel: tot 145
d1: tot 155
d2: 150-170
d3: 170-192
omslagpunt 195.

ik denk dat je zoiets zal uitkomen.

rij in je voorbereiding heel veel d1. af en toe d2 erbij en hoe dichter je bij je seizoen komt, des te meer kan je in de hogere zones trainen. d3 en omslagpunt komen wel in trainingswedstrijdjes.. dus daar hoef je je eigen geen zorgen om te maken.

veel trainen = nog veel meer rusten!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten