Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Bekijk resultaten poll: Download jij muziek of koop je braaf alles?
Ja, Ik steun de artiesten 7 14.58%
Ja, maar alleen als ik het nummer leuk vind de rest download ik 9 18.75%
Nee, Ik koop uit princiepe niet dus download alles lekker 2 4.17%
Nee, Downloaden is goedkoper/makkelijker 15 31.25%
Anders, namelijk: 15 31.25%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2006, 01:38
ijscoman
ijscoman is offline
Koop je muziek of download je muziek zonder er voor te betalen?
Ik heb zelf nog nooit van mijn leven een stukje muziek gekocht. Voordat er echt internet was enzo kopieerde ik altijd alles en sinds Napster download ik alles. Waarom? Ik koop het uit princiepe niet, muziek vind ik achterlijk duur en dat is iets dat ik op hele jonge leeftijd al door had.
Advertentie
Oud 25-07-2006, 01:50
Carn
Carn is offline
ik koop cds van bands waar ik iig met plezier naar kan luisteren. Dit is wel veel minder geworden. Kocht ik vroeger 5 cd's per maand, nu misschien nog 5 (nieuwe) per jaar. Ik koop wel zo nu en dan 2de hands of uit een budgetbak ofzo. De rest download ik
Oud 25-07-2006, 01:58
Luminon
Luminon is offline
Anders: ik koop albums, ik download losse nummers.
Oud 25-07-2006, 04:44
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Koop misschien 3 cd's in de 6 maanden. Van onbekende artiesten download ik eerst de albums en als dat album echt heel goed bevalt koop ik hem misschien.
Oud 25-07-2006, 08:04
ijscoman
ijscoman is offline
Tja, als ik zo eens op de site van de Free Record Shop kijk kost een nieuwe cd toch al snel 15 euro. Waren ze rond de 5 euro dan had ik ze misschien gekocht.
Oud 25-07-2006, 08:51
Verwijderd
ik heb zo'n 500 albums, waarvan 6 gekocht. dus ik koop bij de vleet.
Oud 25-07-2006, 08:58
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
cd's kopen is echt zo passé.
Oud 25-07-2006, 09:14
Broeder
Broeder is offline
Ik koop én download Downloaden omdat het gemakkelijk is om vanaf je pc muziek te luisteren en kopen omdat dat gewoon gaaf is en jofel etc etc en makkelijk meenemen, want ik heb en hoef geen iPod. Bovendien koop ik vooral tweedehands platen, want die zijn hitsig en meestal niet duur
Oud 25-07-2006, 09:17
DanielC
DanielC is offline
Ik doe beide. Als ik iets download dat ik goed vind koop ik het wel.
Oud 25-07-2006, 09:17
Broeder
Broeder is offline
Wat een kkpoll trouwens. "Koop of download je muziek?"- "Ja."
Om over taalfouten nog maar te zwijgen
Oud 25-07-2006, 09:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
Luminon schreef op 25-07-2006 @ 02:58 :
Oud 25-07-2006, 09:33
Gwen.
Gwen. is offline
Ik download niet, oa omdat mijn computer het niet trekt. Ook vind ik het veel vetter om cd's te kopen en op concerten zijn ze niet zo duur als in de winkels. Ik leen wel cd's en zet ze vervolgens op mijn computer & mp3speler. IK vind het altijd bullshit om te zeggen " ik download want de artiesten verdienen genoeg" . Dat gaat misschien op voor een Robbie Williams maar een willekeurig semi underground bandje verdient echt wel je steun & money.
Oud 25-07-2006, 09:45
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik download muziek als ik het leuk vind. Ik koop pas muziek als ik een heel album wil horen of als ik de artiest ook goed vind.

Vage reactie .
Oud 25-07-2006, 10:38
Gadje
Gadje is offline
haha ik ben laast geinterviewd over dit onderwerp voor de computeridee
Ik download eerst en als het dan echt goed bevalt koop ik het. Door het downloaden leer je ook veel onbekendere bands kennen en dat is het grote voordeel van downloaden. Bevalt het niet, dan heb je geen geld verspild en het is meteen foetsie.
Oud 25-07-2006, 10:45
Verwijderd
Alles downloaden, ze hebben toch genoeg doekoe.
Oud 25-07-2006, 10:52
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Reverend schreef op 25-07-2006 @ 11:45 :
Alles downloaden, ze hebben toch genoeg doekoe.
Of ze hebben zichzelf al verhangen
Oud 25-07-2006, 10:58
grandmommy
grandmommy is offline
ik download en bij aanwezigheid van geld en een dope cdboekje koop ik het album. ik koop gemiddeld denk ik 1 cd per 2 maanden.
Oud 25-07-2006, 11:05
Back Door Man
Back Door Man is offline
ik koop meestal omdat ik een cd liever origineel heb. maar ik leer wel veel bands kennen door internet en downloaden.
Oud 25-07-2006, 11:22
mookid
mookid is offline
ik download, en als ik het tof vind koop ik het daarna nog.
downloaden omdat je idd breed kan ´orienteren´ omdat het niks kost, en kopen omdat dat toch eigenlijk hoort.
van dode artiesten vind ik niet dat het hoeft.
Oud 25-07-2006, 11:26
Gary X
Gary X is offline
Ik download en koop wat gers is.
Oud 25-07-2006, 11:36
Verwijderd
Ik koop wel af en toe wat, of download wat via iTunes, maar vooral downloaden eigenlijk. CD's zijn naar verhouding echt wel duur en daar heb ik helaas geen geld voor.
Oud 25-07-2006, 11:57
innogen
innogen is offline
Citaat:
Gadje schreef op 25-07-2006 @ 11:38 :
Ik download eerst en als het dan echt goed bevalt koop ik het. Door het downloaden leer je ook veel onbekendere bands kennen en dat is het grote voordeel van downloaden. Bevalt het niet, dan heb je geen geld verspild en het is meteen foetsie.
Oud 25-07-2006, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 25-07-2006 @ 11:38 :

Ik download eerst en als het dan bevalt koop ik het.
Oud 25-07-2006, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Oud 25-07-2006, 12:32
XIII
XIII is offline
Als ik zeker weet dat ik een band goed vind koop ik een album. Ik wil wel zeker weten dat ik er luisterplezier aan ga hebben voor ik 20 euro's betaal. En tsja, om je een beetje te orienteren in de muziek ga je downloaden
Advertentie
Oud 25-07-2006, 12:37
Uice
Uice is offline
Kopen als het goed genoeg is. Van downloaden word je een hond.
Oud 25-07-2006, 13:03
herz
herz is offline
cd's zijn duur, ik ga liever naar optredens.

En soms koop ik wel eens een cd als ik geld teveel heb.
Oud 25-07-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Oud 25-07-2006, 14:10
testement
testement is offline
pff ligt aan mn financiele toestand.. als iets echt vet is koop ik het iig
en ik vind genoeg dingen vet dus dat komt wel goed. laatste tijd alleen niet zoveel aankopen meer
Oud 25-07-2006, 16:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik download om te kijken of een band goed is. En als ik het echt goed vind dan koop ik de CD. Mits ik er niet al te lang naar hoef te zoeken dan.
Ik koop elke maand wel een CD'tje of 2. Soms ook een heel stuk meer. Het ligt eraan welke nieuwe platen er uit zijn en in welke winkels ik kom.

Maar eigenlijk is het voor mij onzinnig om te kopen, omdat ik alles toch meteen op m'n MP3speler zet en ik de CD's zelf nooit draai.
Oud 25-07-2006, 17:29
Malfunction
Malfunction is offline
Wat een achterlijke instelling van de topic starter.

Ik download veel, maar ik koop ook veel. Niks zo mooi dan zo'n plaat die je veel geluisterd hebt uiteindelijk ook echt in je handen te hebben.
Oud 25-07-2006, 21:52
thomaspancake
thomaspancake is offline
Ik luister via mp3 of het de moeite van het kopen waard is, en als het dat niet is, flikker ik de bestanden ook snel genoeg weer weg.
Oud 25-07-2006, 22:17
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Malfunction schreef op 25-07-2006 @ 18:29 :
Wat een achterlijke instelling van de topic starter.

Ik download veel, maar ik koop ook veel. Niks zo mooi dan zo'n plaat die je veel geluisterd hebt uiteindelijk ook echt in je handen te hebben.
Het heeft voor mij weinig zin die cd's. Ik draai alles op mijn mp3 speler of in mijn media center dus als ik al een cd zou kopen dan zou ik hem om zetten naar mp3 en verders in een hoekje gooien. Downloaden net zo makkelijk en de bedragen die men hier voor cd's vraagt vind ik belachelijk, zeker voor de muziek van tegenwoordig. Dus wat heb ik aan cd's?
Oud 25-07-2006, 22:25
thomaspancake
thomaspancake is offline
Daarom heb ik mezelf ook aangeleerd platen te kopen. Doorgaans betere kwaliteit en het artwork is ook vaak interessanter dan bij cd's vanwege het grotere formaat.

Hoewel jammer genoeg dus niet alles (meteen) op plaat verschijnt, maar dat heeft voor mij ook een voordeel, koop je minder snel iets, ik zou nu ook niet zo snel meer een cd kopen, en dat is goed voor het einde van mijn maand.
Oud 25-07-2006, 22:37
sapientia
sapientia is offline
Zodra ik een plaat goed genoeg vind koop ik hem. Daarnaast 'spaar' ik albums van sommige bands. Ik vind een CD dan toch een meerwaarde hebben boven een paar MP3tjes.
Oud 25-07-2006, 22:44
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
anders, namelijk:

mp3's downloaden om nieuwe artiesten te ontdekken, kopen als ik het goed vind.

bovendien hecht ik meer waarde aan een originele schijf of plaat dan aan een anoniem mp3tje op de harde schijf of een spuuglelijke cd-r.
Oud 25-07-2006, 23:26
Malfunction
Malfunction is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 25-07-2006 @ 23:17 :
Het heeft voor mij weinig zin die cd's. Ik draai alles op mijn mp3 speler of in mijn media center dus als ik al een cd zou kopen dan zou ik hem om zetten naar mp3 en verders in een hoekje gooien. Downloaden net zo makkelijk en de bedragen die men hier voor cd's vraagt vind ik belachelijk, zeker voor de muziek van tegenwoordig. Dus wat heb ik aan cd's?
Ik draai ook bijna alles op mijn mp3 speler of pc/laptop. Ik schaf ook amper CD's aan, alleen als ze echt niet op vinyl/tape te krijgen zijn.

Wat voor muziek luister je eigenlijk? Want bedragen die de bands/labels vragen voor de muziek die ik gaaf vind vallen nogal mee.
Oud 25-07-2006, 23:52
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Citaat:
Oud 26-07-2006, 00:25
botulismf
botulismf is offline
Anders, nl:

Ik download veel nieuwe muziek. Vrijwel altijd de complete cd, en vaak vóór de officiele release. Wat me langere tijd weet te boeien, dat koop ik.
Verder koop ik cd's die ik altijd al heb willen hebben, maar waar ik niet de volle hap voor wilde betalen tweedehands of in de uitverkoop.
Ik koop naar schatting zo'n 20 a 40 cd's per jaar, maar ik heb eigenlijk geen idee. Soms twee maanden niets, dan ineens 5 op een dag.
Oud 26-07-2006, 01:40
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Malfunction schreef op 26-07-2006 @ 00:26 :
Ik draai ook bijna alles op mijn mp3 speler of pc/laptop. Ik schaf ook amper CD's aan, alleen als ze echt niet op vinyl/tape te krijgen zijn.

Wat voor muziek luister je eigenlijk? Want bedragen die de bands/labels vragen voor de muziek die ik gaaf vind vallen nogal mee.
Nauwelijks top 40 muziek want dat vind ik gewoon ruk maar meestal luister ik GOA trance wat naar mijn weten in Nederland nauwelijks te verkrijgen is laat staan dat er feesten of optredens in Nederland zijn.
Oud 26-07-2006, 14:17
Verwijderd
ik koop cd's, ik vind downloaden irritant, en de geluidskwaliteit is wat minder en gebrande cd's slijten zo'n 10 keer zo snel.. en tjah als je die artiest zo ver vind kun je der op zijn minst een cd'tje of 2 van kopen.. en lang leve hoesjes en booklets<3
Oud 26-07-2006, 14:27
]{ing
]{ing is offline
ja op zn minst, zeker als je het geld er niet voor over hebt, vooral doen

maar goed allebei kan ook, af en toe een vette cd kopen en de rest leechen
Oud 26-07-2006, 14:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Koop nooit cd's alleen maar platen eigenlijk. Heb niet eens een cd speler..

Download t zowiezo eerst, trek ik t goed, koop ik t misschien wel.
Oud 26-07-2006, 15:21
capibara
capibara is offline
Ik koop het als de muziek het waard is.
Download redelijk veel, en als het bevalt koop ik het. Veel stuff die ik download is echter vrij hard to get of uit de persing, of gewoon free internet release.
Oud 26-07-2006, 15:25
suvórov
suvórov is offline
Ik download en sporadisch koop ik iets als ik het toevallig tegenkom en het de moeite waard is.
Oud 26-07-2006, 17:14
antigone
antigone is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef op 25-07-2006 @ 23:44 :
mp3's downloaden om nieuwe artiesten te ontdekken, kopen als ik het goed vind.

bovendien hecht ik meer waarde aan een originele schijf of plaat dan aan een anoniem mp3tje op de harde schijf
Oud 26-07-2006, 17:15
antigone
antigone is offline
Citaat:
botulismf schreef op 26-07-2006 @ 01:25 :
naar schatting zo'n 20 a 40 cd's per jaar, maar ik heb eigenlijk geen idee. Soms twee maanden niets, dan ineens 5 op een dag.
Oud 26-07-2006, 19:51
innogen
innogen is offline
Citaat:
botulismf schreef op 26-07-2006 @ 01:25 :

Verder koop ik cd's die ik altijd al heb willen hebben, maar waar ik niet de volle hap voor wilde betalen tweedehands of in de uitverkoop.
Ik koop naar schatting zo'n 20 a 40 cd's per jaar, maar ik heb eigenlijk geen idee. Soms twee maanden niets, dan ineens 5 op een dag.
Ja dat ook ja.

En soms ook platen, maar dan vooral oude want nieuwere platen zijn vaak nog steeds prijzig.
Oud 26-07-2006, 20:09
Hakuna
Hakuna is offline
Download zelf regelmatig van de ''Grabit'' site, met name de nieuwgroepen Jazz/fusion en Prog rock verder wel eens wat metal. Indien de samples mij bevallen wil ik de CD persé orgineel hebben, al moet ik er meer dan 100 € voor betalen!

Op ''Soulseek'' ben ik ook wel eens te vinden, maar wat ze daar doorgaans aanbieden of op die servers zetten is voor mij niet de moeite waard, of die muziek heb ik al in bezit
Oud 26-07-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten