Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2006, 21:01
Verwijderd
Wat is het
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 21:09
Verwijderd
Een aft?

Hoe groot is het gat? Tien centimeter of een (paar) millimeter?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-07-2006 @ 22:09 :
Een aft?

Hoe groot is het gat? Tien centimeter of een (paar) millimeter?
een paar millimeter, wat is een aft?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 21:28
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Aften
Oud 26-07-2006, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 22:14 :
een paar millimeter, wat is een aft?
Niets om je enorm veel zorgen om te maken, zorg dat je gewoon gezond eet en drinkt en ga er niet aan pulken. Slik een paracetemol en het is binnen een week `hopsa` weg.

Probeer het niet weg te poesten, want dan gaat het juist veel meer pijn doen.

Weet iemand dit trouwens: Mijn vader zei dat het gewoon het herpes virus was dat je in je draagt? Klopt dit?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 06:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Heb ik ook wel eens last van. Het gaat vanzelf weer weg

Ik hoop trouwens niet dat het een herpes virus is?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 08:45
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-07-2006 @ 07:15 :
Heb ik ook wel eens last van. Het gaat vanzelf weer weg

Ik hoop trouwens niet dat het een herpes virus is?
Het is een vorm van (dacht ik). En je moet die aft wel schoon houden hoor! Niet open poetsen maar goed spoelen, anders gaat het irriteren of ontsteken oid.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-07-2006 @ 01:31 :

Probeer het niet weg te poesten, want dan gaat het juist veel meer pijn doen.
Ja, khad voordat ik wist dat het een aft was, elke avond tot bloedens toe, met een elektrische borstel er zitten poetsen, domme zet
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 18:42
OwL
OwL is offline
ik dacht dat je het kreeg van te weinig vitamine C, vermoeidheid, stress, of een verminderde weerstand...

Wat is het dan met dat herpesvirus?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:00
DDM
DDM is offline
Citaat:
OwL schreef op 26-07-2006 @ 19:42 :
ik dacht dat je het kreeg van te weinig vitamine C, vermoeidheid, stress, of een verminderde weerstand...

Wat is het dan met dat herpesvirus?
Het herpesvirus kan zich ook in mond presenteren. Maar dit uit zich meer in verscheidene blaasjes. In principe is het verschil wel te maken tussen deze aandoening en aften.
Een ander verschil is dat het Herpes virus besmettelijk is. Denk aan zoenen enzo. Belangrijk is het als je deze aandoening hebt om uit de buurt van baby's te blijven. Het wordt ook wel The Kiss of Death genoemd. Aangezien moeders met deze aandoening hun baby's gewoon blijven kussen. Het Herpes virus kan dodelijk zijn voor baby's. Dit bovenstaande geldt trouwens ook voor de koortslip (ook Herpes virus)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-07-2006 @ 10:51 :
Ja, khad voordat ik wist dat het een aft was, elke avond tot bloedens toe, met een elektrische borstel er zitten poetsen, domme zet
Niet zo slim , maar dat was wel het eerste wat ik ook deed toen. Je kan ook een middeltje halen, Pyroflex ofzo, hebben ze wel bij de apotheek of gewoon bij de drogist, dan is het "verdoofd" en trekt het snel weg.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik weiger om te geloven dat ik herpes heb Volgens mij is het gewoon vitaminegebrek Kan iemand me een duidelijk verschil uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:26
DDM
DDM is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-07-2006 @ 20:14 :
Ik weiger om te geloven dat ik herpes heb Volgens mij is het gewoon vitaminegebrek Kan iemand me een duidelijk verschil uitleggen?
Waar zitten de laesies? Aften komen namelijk nooit voor op het tandvlees. Wat is het verloop van de laesie? Begint het als een blaasje wat uiteindelijk tot een korstje leidt? Hoeveel laesies heb je in je mond? Hoe voel je je verder? Koorts? Heb je in het verleden weleens een koortslip gehad? Op geleide van deze vragen is het wel mogelijk om een verschil tussen deze twee te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
DDM schreef op 26-07-2006 @ 20:26 :
Waar zitten de laesies? Aften komen namelijk nooit voor op het tandvlees. Wat is het verloop van de laesie? Begint het als een blaasje wat uiteindelijk tot een korstje leidt? Hoeveel laesies heb je in je mond? Hoe voel je je verder? Koorts? Heb je in het verleden weleens een koortslip gehad? Op geleide van deze vragen is het wel mogelijk om een verschil tussen deze twee te maken.
Ik weet niet of ze op mn tandvlees zitten... In ieder geval meestal op mn lip (toch? dat is toch je lip? daar aan de binnenkant?). Ik heb nog nooit een koortslip gehad. Meestal is het er 1, soms 2 naast elkaar. Verder voel ik me altijd prima. Na een weekje is het voorbij. Ik probeer dan altijd extra fruit te eten, maar heb geen idee of dat in verband staat met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 20:37
nati
nati is offline
Geen kauwgom kauwen helpt ook.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 16:54
OwL
OwL is offline
Citaat:
DDM schreef op 26-07-2006 @ 20:00 :
Het herpesvirus kan zich ook in mond presenteren. Maar dit uit zich meer in verscheidene blaasjes. In principe is het verschil wel te maken tussen deze aandoening en aften.
Een ander verschil is dat het Herpes virus besmettelijk is. Denk aan zoenen enzo. Belangrijk is het als je deze aandoening hebt om uit de buurt van baby's te blijven. Het wordt ook wel The Kiss of Death genoemd. Aangezien moeders met deze aandoening hun baby's gewoon blijven kussen. Het Herpes virus kan dodelijk zijn voor baby's. Dit bovenstaande geldt trouwens ook voor de koortslip (ook Herpes virus)
ik dacht al; betekenen aften dat je herpes heb....
nouja thx voor de uitleg
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 20:53
sharkkkie
sharkkkie is offline
Ik heb het vorig jaar ook gehad, dit kwam vanwege een paar weken slechte mondhygiene (vakantie).

Ik ben toen bij de tandarts geweest en dat kun je je opzich wel besparen. Hij had eigenlijk niks te melden, behalve dat het door slechte verzorging kwam en dat er ook weinig aan te doen is. Inderdaad zo weinig mogelijk aan zitten en heeel goed schoonhouden (mondwater is heel handig, omdat je dat tandvlees nu niet echt kan poetsen, maar dus wel kan spoelen).

Wat opzich wel een aanrader is als je er veel last van hebt is pyralfax. Op aanraden van de tandarts. Ik geloof dat het gewoon bij de apotheek te halen. Het helpt het niet genezen, maar zorgt wel dat je er minder last van hebt en er dus minder aan zit --> sneller weg.

Het blijkt dat sommige mensen er bijna wekelijks last van hebben en het kan heel extreem zijn dan, maar ik heb het gelukkig nooit meer gehad.
Oud 27-07-2006, 22:26
JFFRY-
JFFRY- is offline
k had een stukje kapot gebeten in mn lip
daar is slijm onder gekomen en een bobbeltje ontstaan en is operatief verwijderd.. dachten ze ook dat het een aft was..
Oud 29-07-2006, 21:38
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Doe met een wattenstaafje 3 dagen lang 's morgen 'smiddags en 's avonds echinaforce A. Vogel erop (vloeibaar 46 % alcohol Homeopatisch geneesmiddel) en weg is het plekje! Het komt waarschijnlijk door vitaminegebrek, het weer, en het kan ook liggen aan te weinig weerstand door middel van van weinig slapen.

Regels voor berichten