Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2001, 17:41
Woodstock
Woodstock is offline
wie heeft dat wel eens geprobeerd? en is dat dan gelukt? en wat heb je ermee gedaan? vertel vertel!!
Oud 14-08-2001, 13:17
Tofke_H
Tofke_H is offline
Neuh niet echt schrijven, dat kan ik zeker en vast niet. Vroeger wel met een cassette recorder en micro samen met neefjes en nichtjes een verhaaltje ingesproken. Dat was wel een soort toneel.. Was vet lachen.
Oud 14-08-2001, 13:54
Woodstock
Woodstock is offline
dat ken ik ja... heb ik ook wel 's gedaan met m'n zusje, 'de Sjonnies in huis'. echt TE stom, maar wel leuk
Oud 14-08-2001, 14:30
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Woodstock schreef:
dat ken ik ja... heb ik ook wel 's gedaan met m'n zusje, 'de Sjonnies in huis'. echt TE stom, maar wel leuk

zeker als dat zo'n 7 jaar daarna opnieuw hoort LoL

Oud 14-08-2001, 17:19
Hannibal
Hannibal is offline
Mijn vader schreef toneelstukken, theaterbewerkingen van boeken en voerde die ook op. Ik wil het zelf ook wel ooit gaan proberen.
Oud 14-08-2001, 19:43
Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Mijn vader schreef toneelstukken, theaterbewerkingen van boeken en voerde die ook op. Ik wil het zelf ook wel ooit gaan proberen.

je zou het best kunnen, denk ik.

Oud 24-08-2001, 18:57
Verwijderd
Met mijn theatercursussen bij een cultureel en creatief centerum deden we elk jaar een uitvoering die we zelf in elkaar draaiden door zelf iets te bedenken dat te improviseren en uiteindelijk komt er dan een toneelstuk uit. echt vet cool. dat voer je dan aan het eind van het jaar samen op, dan is het echt jou ding( samen met de rest)
Oud 26-08-2001, 19:39
Tampert
Tampert is offline
nooit geprobeerd, heb daar ook weinig talent in... improviseren vind ik erg leuk maar het moet niet veel verder gaan.

Twee jaar geleden heb ik trouwens met een groepje een oud verhaal bewerkt en daar een modern toneelstuk van gemaakt. Daar hebben we wel succes mee gehad.
Oud 26-08-2001, 19:42
Woodstock
Woodstock is offline
hoe deed je dat dan precies?
Oud 23-09-2001, 14:33
Ringmaster
Ringmaster is offline
Het mooie van theater is dat het niet betrekkelijk is en je er alle kanten mee opkunt qua improvisatie. Het gaat verder dan de gedachtengang en is dichterbij dan de realiteit.

Ja, ik zal later ook een bekend theaterschrijver worden, naast het feit dat ik ook begenadigd dichter, professioneel caberatier en volmondig schrijver ben.

Wat is het leven toch mooi als je nu al weet dat je zoveel kunt .
Oud 23-09-2001, 18:33
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik heb wel vaker ideeen in mn hoofd maar het uitvoeren ervan is me nog niet echt gelukt. Wie weet....ooit.....
Oud 23-09-2001, 18:41
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
jah ik vind het leuk
het hoefd niet eens opgevoerd te worden
ik vind het gewoon leuk om te doen
Oud 06-10-2001, 12:53
metzondernix
metzondernix is offline
Ik schaam mij diep, ik heb laatst een vrij fout cabaretstuk geschreven... een beetje Hans Teeuwen stijl. Oei! Ja ik schrijf ook wel eens toneelstukken maar die lijken écht nergens op! Is wel leuk om te doen trouwens.
Oud 07-10-2001, 15:32
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
Ik schaam mij diep, ik heb laatst een vrij fout cabaretstuk geschreven... een beetje Hans Teeuwen stijl. Oei! Ja ik schrijf ook wel eens toneelstukken maar die lijken écht nergens op! Is wel leuk om te doen trouwens.
Even over de kleine dingen en de mensen die voorbijgaan...

Ten eerste zal jij HANS TEEUWEN en zijn stijl nooit evenaren...alleen al omdat je vrouw bent.

Ten tweede toneelstukken schrijf je niet zomaar....aar gaat een heel proces aan vooraf, of je moet een toneelstuk over de Talibantubbies schrijven.

Ten derde, het (je ''werk'') zal inderdaad zoals je schreef, nergens op lijken.

Oud 07-10-2001, 19:27
freakie
freakie is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:
Het mooie van theater is dat het niet betrekkelijk is en je er alle kanten mee opkunt qua improvisatie. Het gaat verder dan de gedachtengang en is dichterbij dan de realiteit.

Ja, ik zal later ook een bekend theaterschrijver worden, naast het feit dat ik ook begenadigd dichter, professioneel caberatier en volmondig schrijver ben.

Wat is het leven toch mooi als je nu al weet dat je zoveel kunt .

Ten eerste: Ik heb meerdere posts van je gelezen, en daaruit heb ik ruimschoots kunnen opmaken dat je talent hebt, dat zelf weet en het te, ik herhaal, TE vaak verkondigt. Afgezien van het feit dat het op den duur gaat vervelen, deze te hoge eigendunk (wie wil je er uberhaupt mee overtuigen/imponeren, je eigen hoogdravende geestje of andere mensen hier?) hebben delen van jouw reacties vaak niet eens met een topic te maken! Als iemand serieus belangstelling voor het maken van toneelstukken heeft en vragen erover heeft, zou het fijn zijn als je een nuttig antwoord geeft, en diegene niet afzeikt.

Ten tweede: Een goed voorbeeld van kortzichtigheid, is jouw (Of zal ik met U spreken, heer Ringmaster, de toekomstige uitblinker van de Kleinkunstacademie? ) mening over de humor van Hans Teeuwen. Waarom zou een vrouw zijn stijl niet kunnen evenaren? Geef me een goed argument. Ik kan je zeggen dat mijn humor, en dat van een paar andere vriendinnen, vaak zelfs een tikkeltje verder gaat dan Hans Teeuwen z'n spul.

Ten derde: Ik weet van mezelf dat ik een redelijke kans maak om door de selectie van de Toneelschool te komen. Dat ik zeker weten het gevoel in mij heb. Maar moet ik dat duidelijk maken aan anderen......?

Tipje: Probeer eens wat minder 'onnadenkend' over te komen, heer Ringmaster.

Hiermee zijn we aan het eind gekomen van mijn Fantastische Feedback.
Oud 07-10-2001, 21:31
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
freakie schreef:
Ten eerste: Ik heb meerdere posts van je gelezen, en daaruit heb ik ruimschoots kunnen opmaken dat je talent hebt, dat zelf weet en het te, ik herhaal, TE vaak verkondigt. Afgezien van het feit dat het op den duur gaat vervelen, deze te hoge eigendunk (wie wil je er uberhaupt mee overtuigen/imponeren, je eigen hoogdravende geestje of andere mensen hier?) hebben delen van jouw reacties vaak niet eens met een topic te maken! Als iemand serieus belangstelling voor het maken van toneelstukken heeft en vragen erover heeft, zou het fijn zijn als je een nuttig antwoord geeft, en diegene niet afzeikt.

Ten tweede: Een goed voorbeeld van kortzichtigheid, is jouw (Of zal ik met U spreken, heer Ringmaster, de toekomstige uitblinker van de Kleinkunstacademie? ) mening over de humor van Hans Teeuwen. Waarom zou een vrouw zijn stijl niet kunnen evenaren? Geef me een goed argument. Ik kan je zeggen dat mijn humor, en dat van een paar andere vriendinnen, vaak zelfs een tikkeltje verder gaat dan Hans Teeuwen z'n spul.

Ten derde: Ik weet van mezelf dat ik een redelijke kans maak om door de selectie van de Toneelschool te komen. Dat ik zeker weten het gevoel in mij heb. Maar moet ik dat duidelijk maken aan anderen......?

Accoord. Bedankt voor het neerzetten van mezelf. Dat is soms nodig. Ik begrijp je punt en zal proberen mijn leven wat te beteren tot waar ik van vind dat het schappelijk genoeg is. Ik moet inderdaad soms niet alles over 1 kam scheren.

Soms vind ik het gewoon lekker om een pittig discussietje los te maken...alululululu....

Ruuth.

Bredero schreef ooit onder een brug: 't kan verkeeren', dat kan het ook.

Oud 07-10-2001, 22:05
freakie
freakie is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:
Accoord. Bedankt voor het neerzetten van mezelf. Dat is soms nodig. Ik begrijp je punt en zal proberen mijn leven wat te beteren tot waar ik van vind dat het schappelijk genoeg is. Ik moet inderdaad soms niet alles over 1 kam scheren.

Soms vind ik het gewoon lekker om een pittig discussietje los te maken...alululululu....

Ruuth.

Bredero schreef ooit onder een brug: 't kan verkeeren', dat kan het ook.

Dan zeg ik op mijn welverdiende plaats....alulululu......zelfs heer ringmaster heeft wel eens een toegeeflijke bui.

Sommige personen zijn nu eenmaal onmogelijk te negeren.

Vervelend ventje....................

Oud 09-10-2001, 17:06
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
freakie schreef:

Dan zeg ik op mijn welverdiende plaats....alulululu......zelfs heer ringmaster heeft wel eens een toegeeflijke bui.

Sommige personen zijn nu eenmaal onmogelijk te negeren.

Vervelend ventje....................

Sja...wie nu eenmaal zoals ik goed doet, die ontmoet soms ook wel eens goed.

Oud 11-10-2001, 21:30
smurfje
smurfje is offline
" Het is moeilijk bescheiden te blijven, als je zo goed bent als ik" ?!?!?! Zoiets Ringmaster, ofnie...?! (is iets van Toon Hermans, gloof ik)

kusje smurfje
Oud 12-10-2001, 15:47
metzondernix
metzondernix is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:
Citaat:
metzondernix schreef:
Even over de kleine dingen en de mensen die voorbijgaan...

Ten eerste zal jij HANS TEEUWEN en zijn stijl nooit evenaren...alleen al omdat je vrouw bent.

Ten tweede toneelstukken schrijf je niet zomaar....aar gaat een heel proces aan vooraf, of je moet een toneelstuk over de Talibantubbies schrijven.

Ten derde, het (je ''werk'') zal inderdaad zoals je schreef, nergens op lijken.

hahahahah!!!!! Hoe weet jij dat nou, sulletje! Hhihi, maar je hebt gelijk, tot nu toe is het flut, en ik heb toch echt nooit gezegd dat er niet veel werk aan vooraf is gegaan he eikel! Ik denk echt wel na hoor, voor ik een toneelstuk schrijf. Met hans teeuwen stijl bedoel ik OP HET RANDJE. Nou valt het eigenlijk op zich wel mee hoor, maar het lijkt gewoon zo. Hans teeuwen heeft natuurlijk een hele eigen stijl, maar dat wil niet zeggen dat vrouwen slechte cabaretières zijn he! Daarbij mag je wel eens even bedenken dat ik pas vijftien jaar oud ben en dus nog tijd zat heb. Dat wou ik maar even zeggen. dankuwel!
Oud 12-10-2001, 15:49
metzondernix
metzondernix is offline
Citaat:
freakie schreef:

Wauw! dankjewel, namens iedereen!

Oud 14-10-2001, 14:58
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
metzondernix schreef:

hahahahah!!!!! Hoe weet jij dat nou, sulletje! Hhihi, maar je hebt gelijk, tot nu toe is het flut, en ik heb toch echt nooit gezegd dat er niet veel werk aan vooraf is gegaan he eikel! Ik denk echt wel na hoor, voor ik een toneelstuk schrijf. Met hans teeuwen stijl bedoel ik OP HET RANDJE. Nou valt het eigenlijk op zich wel mee hoor, maar het lijkt gewoon zo. Hans teeuwen heeft natuurlijk een hele eigen stijl, maar dat wil niet zeggen dat vrouwen slechte cabaretières zijn he! Daarbij mag je wel eens even bedenken dat ik pas vijftien jaar oud ben en dus nog tijd zat heb. Dat wou ik maar even zeggen. dankuwel!

Schelden doet geen pijn!!
Oud 14-10-2001, 19:20
freakie
freakie is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
Wauw! dankjewel, namens iedereen!

Ontvangt dank en beseft weer eens hoe goed ze is.

Neen, dat zou teveel naar Ringmaster-gedrag neigen, bedenk ik me nu
Oud 14-10-2001, 19:24
Tampert
Tampert is offline
ontopic...
;

alsjullieblieeeeef?
Oud 14-10-2001, 21:03
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
freakie schreef:

Neen, dat zou teveel naar Ringmaster-gedrag neigen, bedenk ik me nu
Offtopic: Is blij dat het ''Ringmaster-gedrag'' een eindelijk officieel erkend gedrag is.

Ain't shit change :>:>:>:>

Oud 15-10-2001, 13:04
metzondernix
metzondernix is offline
In elk geval. Ik ben nu bezig, een tijdje al, met een toneelstuk. het gaat over (hoe origineel) een school met leraren en kinderen. De scènes worden afwisselend gespeeld door de kinderen (pauze, veel lawaai en schuttingtaal, veel beweging), en de leraren (vergadering, rust, veel woorden die niets betekenen maar interessant klinken). Zoiets wordt het. Er komen ook stukken pantomime in voor en ik heb geen idee of het iets is. Mag ik hem posten als ie af is?
Oud 16-10-2001, 18:09
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
In elk geval. Ik ben nu bezig, een tijdje al, met een toneelstuk. het gaat over (hoe origineel) een school met leraren en kinderen. De scènes worden afwisselend gespeeld door de kinderen (pauze, veel lawaai en schuttingtaal, veel beweging), en de leraren (vergadering, rust, veel woorden die niets betekenen maar interessant klinken). Zoiets wordt het. Er komen ook stukken pantomime in voor en ik heb geen idee of het iets is. Mag ik hem posten als ie af is?

Pantonime posten? Succes!!
Oud 16-10-2001, 20:03
metzondernix
metzondernix is offline
hahaha Stukken pantomime... Je kan de dans beschrijven toch? ja niet helemaal natuurlijk, maar ongeveer dan. het is toch een vrij lang stuk nu....
Oud 17-10-2001, 10:20
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
hahaha Stukken pantomime... Je kan de dans beschrijven toch? ja niet helemaal natuurlijk, maar ongeveer dan. het is toch een vrij lang stuk nu....
Dat dan weer wel?

X legt linkerhand en daar dan de middelvinger van tegen rechterborst aan, Z reageert hier als volgt zwijgzaam op door zijn rechterpink over zijn linkertepel te leggen en het algeheel beeld ziet er dus uit als een doodgevroren pannenkoek.

Pantonime is moeilijk goed te beschrijven, maar goed.
Oud 18-10-2001, 13:33
metzondernix
metzondernix is offline
jongen, als je het zp doet......

Maar goed. Interessante vraag, woodstockie! KAN IEMAND HEM BEANTWOORDEN??? Dankuwel!
Oud 20-10-2001, 21:22
*Rupsje*
Citaat:
smurfje schreef:
" Het is moeilijk bescheiden te blijven, als je zo goed bent als ik" ?!?!?! Zoiets Ringmaster, ofnie...?! (is iets van Toon Hermans, gloof ik)

kusje smurfje
"Tis moeilijk beschieden te blijven,
als je zo goed bent als ik.
Zo leuk, zo charmant en zo aardig,
dat zie je in 1 ogenblik,
Tis moeilijk bescheiden te blijven voor iemand met zoveel talent,
tis moeilijk beschieden te blijven als je .......... bent."

Oud 21-10-2001, 18:17
Woodstock
Woodstock is offline
de laatste twee regels zijn:
"ik denk als ik kijk in de spiegel: daar staat een geweldige vent.
Tis moeilijk bescheiden te blijven voor een kerel met zoveel talent... jaja!"

en zullen we nou weer ontopic mensen?!
Oud 22-10-2001, 18:15
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
Woodstock schreef:
de laatste twee regels zijn:
"ik denk als ik kijk in de spiegel: daar staat een geweldige vent.
Tis moeilijk bescheiden te blijven voor een kerel met zoveel talent... jaja!"

en zullen we nou weer ontopic mensen?!

Ik vond het wel leuk over mij te praten als talentvol individu

Oud 22-10-2001, 18:58
freakie
freakie is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:
Ik vond het wel leuk over mij te praten als talentvol individu

*negeer*
Oud 22-10-2001, 20:07
Woodstock
Woodstock is offline
Ruuth, je wéét dat je een talentvol persoon bent. (wij weten het niet zozeer, maar jij weet het iig heel goed.) dus kunnen we nu asjeblieft weer ontopic??

iemand nog ervaring met toneelschrijven? of musical of ander theater?

Regels voor berichten