Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2006, 18:58
Verwijderd
Je gebruinde benen doen me denken aan vakantie, ik ben er haast zeker van dat je het expres doet. Deze keer ga ik niet huilen heb ik mezelf voorgenomen.
“Wat zit je nou te staren? Ben je soms bang dat ik het van je afpak?”
Je kijkt me dreigend aan en ik voel de tranen in mijn ogen prikken. Ik moet me vermannen, anders komt het niet goed. Ik doe mijn mond een paar keer open en dicht als een dementerende goudvis en slik vervolgens mijn gevoelens weg.
“Geloof je dat nou echt? Dat ik het doe om je pijn te doen? Alsof ik niets beters te doen heb zeg, en dat was een compliment, geloof me”
Ik pak mijn blokfluit en probeer weg te lopen, maar je grijpt mijn arm vast. Een enkele seconde staan we tegenover elkaar en ik voel de stilte in mijn hart kloppen. De grip van je hand verzwakt en glijdt langzaam af naar de openingen tussen mijn vingers. Ik geloof dat ik gelachen zou hebben. Dat ik de haren uit je gezicht had willen vegen. Als je me niet zo aan had gekeken.

Vandaag had de dag moeten worden waarop ik het vuur in je hart had aangestoken. Ik had het willen horen knisperen als hout in een open haard. Maar in plaats daarvan hoor ik stilte. Mijn ogen smelten langzaam in jouw blik.

Laatst gewijzigd op 28-07-2006 om 07:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2006, 00:30
Verwijderd
Niice! Leuke stijl.

Deze keer, ga ik niet huilen heb ik mezelf voorgenomen - ik vind die komma daar vervelend..

Ik doe mijn mond een paar keer open en dicht als een dementerende goudvis - Die vind ik dan weer erg fijn. Fijne humor. Ben benieuwd naar meer, als dat er komt?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 28-07-2006 @ 01:30 :
Niice! Leuke stijl.

Deze keer, ga ik niet huilen heb ik mezelf voorgenomen - ik vind die komma daar vervelend..

Ik doe mijn mond een paar keer open en dicht als een dementerende goudvis - Die vind ik dan weer erg fijn. Fijne humor. Ben benieuwd naar meer, als dat er komt?
Die komma is al een verschillende keer verschoven, ik vond hem heel moeilijk. Is het zo beter?

Dankjewel voor je reactie. Ja als het goed is komt er meer.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 12:10
Changshan
Changshan is offline
"Mijn ogen smelten langzaam in jouw blik."

Wat een mooie metafoor voor huilen.

"Deze keer ga ik niet huilen heb ik mezelf voorgenomen."

Pakken we deze er toch nog maar even bij. Het is vooral een stijlkwestie, maar ik denk dat het voor de meesten lekker loopt als de komma tussen 'huilen' en 'heb' staat. Dat is ook het gebruikelijkst, een komma tussen twee werkwoorden van verschillende ontleedbare zinnen.

Mooi hoor.
Oud 29-07-2006, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 28-07-2006 @ 13:10 :
"Mijn ogen smelten langzaam in jouw blik."

Wat een mooie metafoor voor huilen.

Pakken we deze er toch nog maar even bij. Het is vooral een stijlkwestie, maar ik denk dat het voor de meesten lekker loopt als de komma tussen 'huilen' en 'heb' staat. Dat is ook het gebruikelijkst, een komma tussen twee werkwoorden van verschillende ontleedbare zinnen.

Mooi hoor.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik kan dit stukje tekst niet meer veranderen, en ik vind het net een te kleine wijziging om hem opnieuw te posten. Als ik verder heb geschreven post ik hem wel weer helemaal opnieuw, met de verandering erin. Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 28-07-2006 @ 13:10 :

Gebruikelijk? Ik krijg een trechter in mijn bek gevuld met deze regel en mijn leraar Nederlands haalt de hendel over. Tussen twee werkwoorden uit verschillende groepen hoort een komma te staan.

'Alles wat ik wil, lopen op het strand'.

Verder, ja, mooie metaforen maar verder valt er weinig over te zeggen. Als beschrijving van iets is het wel leuk om te lezen, maar het pakt me niet en qausi-grappige dingen als de dementerende goudvis, doen er meer afbreuk aan dan nodig is, vind ik Verder stoor ik me aan de cursieve stukken omdat ze ook al tussen aanhalingstekens staan.

My cent.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 15:42
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Grimm schreef op 31-07-2006 @ 23:34 :
Gebruikelijk? Ik krijg een trechter in mijn bek gevuld met deze regel en mijn leraar Nederlands haalt de hendel over. Tussen twee werkwoorden uit verschillende groepen hoort een komma te staan.
Da's scholair gezeik; bedenkt alleen al hoeveel oude literatuur we moeten lezen waarin die regel niet echt gehandhaafd wordt. We zijn allemaal gewoon hypocriete mierenneukers, maar stiekem is dat best fijn.
Oud 05-08-2006, 21:24
Roosje
Roosje is offline
Tof!
Ik vind het een leuk stukje, maakt me nieuwsgierig naar meer. Het is vooral dat wat je zegt, niet zozeer de manier waarop je het neerzet, maar ook die is niet echt slecht of zo. Het is alleen niet nieuw.
Oud 06-08-2006, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 05-08-2006 @ 16:42 :
Da's scholair gezeik; bedenkt alleen al hoeveel oude literatuur we moeten lezen waarin die regel niet echt gehandhaafd wordt. We zijn allemaal gewoon hypocriete mierenneukers, maar stiekem is dat best fijn.
'Nieuwe spelling'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten