Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2006, 19:10
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
poëzie is geen lijm
die de repen plakken kan
van mijn uiteengescheurde zielspapier

het is slechts een middel
dat de pijn verzachten kan
van wat ik krijg en geef
van wat ik denk en voel
van wat ik heb beleefd

en wat ik niet bedoel
is dat het kan genezen
de honger stillen kan
dat het de ongelezen
vrezen
met gaten vullen kan

ik dicht niet mijn wonden dicht
ik kan ze niet genezen dichten
mijn gedichten zijn als licht
dat mijn hoeken kan verlichten

wanneer ik weer moet zwichten
wat ik niet wensen wil
voor wat ik niet denken zou
voor wat warm is of kil
of goedgevonden lauw
dan zoek ik in mezelf
naar weggeworven weemoed
als water dat naar zee moet
en dicht ik over jou

poëzie is geen lijm
die de repen plakken kan
van mijn uiteengescheurde zielspapier

Laatst gewijzigd op 03-08-2006 om 15:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2006, 19:15
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
en je bent echt 20?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 19:30
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Ja, twintig-en-een-half zelfs.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 13:29
Orpheus
Orpheus is offline
Kinderlijk - vervelend.
Drie hoofdletters in de titel en stiekem kan ik het al niet eens meer goedvinden. Niet eens zo zeer tot mijn spijt, overigens.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 13:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat is er mis met hoofdletters? Beter twee teveel dan tien te weinig, naar mijn mening

Ik vind het niet zo lekker lopen, maar het onderwerp op zich is nog best aardig.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 13:49
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-08-2006 @ 14:48 :
Wat is er mis met hoofdletters? Beter twee teveel dan tien te weinig, naar mijn mening

Ik vind het niet zo lekker lopen, maar het onderwerp op zich is nog best aardig.
Het doet me denken aan hangende Shift-toetsen, aan Breezergedrag en trachten op te vallen maar niet helemaal goed weten hoe stijlmiddelen ook alweer toegepast dienen te worden.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 14:18
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@Orpheus: Breezergedrag? Dan ken je me niet goed. Ik ben zelf een van de grootste taalpuristen die ik ken, soms tot ergernis van mijn omgeving. Zulk hoofdlettergebruik in titels is niet meer dan normaal, zowel in boeken, films als gedichten. Jammer dat je door je onkunde met dergelijk commentaar komt. Negatieve kritiek kan ik best hebben, maar iemand die de Nederlandse taal netjes gebruikt betichten van Breezergedrag vind ik simpelweg 'not done'.
De afwezigheid van hoofdletters in het gedicht zelf is een stukje creatieve vrijheid die ik mezelf permiteer, en dat het iemand niet bevalt is slechts een kwestie van smaak. Bedankt voor je commentaar.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 14:30
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Antoni schreef op 03-08-2006 @ 15:18 :
@Orpheus: Breezergedrag? Dan ken je me niet goed. Ik ben zelf een van de grootste taalpuristen die ik ken, soms tot ergernis van mijn omgeving. Zulk hoofdlettergebruik in titels is niet meer dan normaal, zowel in boeken, films als gedichten. Jammer dat je door je onkunde met dergelijk commentaar komt. Negatieve kritiek kan ik best hebben, maar iemand die de Nederlandse taal netjes gebruikt betichten van Breezergedrag vind ik simpelweg 'not done'.
De afwezigheid van hoofdletters in het gedicht zelf is een stukje creatieve vrijheid die ik mezelf permiteer, en dat het iemand niet bevalt is slechts een kwestie van smaak. Bedankt voor je commentaar.
Ik ken niet iedereen gelukkig. En onkunde - het is vreselijk natuurlijk, dat er van die domme mensen als ik hier rondhangen.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 14:34
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 03-08-2006 @ 15:30 :
Ik ken niet iedereen gelukkig. En onkunde - het is vreselijk natuurlijk, dat er van die domme mensen als ik hier rondhangen.
Nounou, niet gaan overdrijven, Orpheus! Zo kwaad bedoelde ik het niet. Het was alleen één dingetje dat je niet wist en dat kan iedereen overkomen. Ik neem het je niet kwalijk, want een mens kan niet alles weten. Ik ook niet!

Toevoeging: Voor de zekerheid heb ik rondgezocht op internet naar hoofdlettergebruik in titels en de meningen zijn verdeeld. Volgens de taalunie is het inderdaad niet gebruikelijk om in een titel elk woord met een hoofdletter te beginnen, in tegenstelling tot wat je tegenwoordig vaak ziet in onder meer officiële teksten. Blijkbaar was ik beïnvloed door de huidige evolutie van de taal die ons vanuit Amerika (waar dergelijke kapitalisering wel gebruikelijk is) aan is komen waaien. De kans is groot dat dit hoofdlettergebruik later wel officieel geaccepteerd wordt in Nederland. Desalniettemin mijn welgemeende excuses voor de verschrikkelijke beschuldiging van onkunde.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/

Laatst gewijzigd op 03-08-2006 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 18:28
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Zielspapier vind ik een mooi woord. Ik vind de rest van je gedicht erg wisselend, maar af en toe wel mooi. Het loopt niet zo geweldig en ik heb het idee dat ik steeds hetzelfde lees. Je rijm is wat overdreven .
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 18:43
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Citaat:
Antoni schreef op 03-08-2006 @ 15:18 :

De afwezigheid van hoofdletters in het gedicht zelf is een stukje creatieve vrijheid die ik mezelf permiteer, en dat het iemand niet bevalt is slechts een kwestie van smaak. Bedankt voor je commentaar.
Je moet het maar kunnen uitleggen. Zelf vind ik het gedicht niet zo goed omdat het me wat verveelt. Woorden worden dikwijls herhaald, dat moet je proberen vermijden. Het zijn erg korte zinnetjes en dat leest niet vlot, er wordt ook niet verder geredeneerd in jouw gedicht, en dat is jammer omdat het wél een goed onderwerp is waar veel met zou gedaan kunnen worden.
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 09:55
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Grappig om te zien hoe verschillende sites verschillend reageren op een hetzelfde gedicht. Waar dit gedicht op de ene dichterssite volop gecomplimenteerd werd, wordt het hier bekritiseerd. Heerlijk! Doet me beseffen dat smaken enorm kunnen verschillen en dat geeft de burger moed, omdat je zo altijd wel iemand weet te raken.

Woordherhaling is een stijlmiddel dat ik bewust gebruikt heb. Ik ben zelf ook kritisch wat gedichten betreft, en misschien hebben jullie gelijk dat de woordherhaling overdreven is, net zoals de rijm. Ik zal me in het vervolg inhouden.
Voor wat verheldering: mijn doel was een soort ratel van gerichte raaskallerij te creëren. Vandaar ook het gebrek aan hoofdletters. Jammer dat het anders op jullie overgekomen is. Dat ligt aan mij en aan de toon die nu eenmaal gezet is in hedendaagse jongerenpoëzie. Ik zal me aanpassen.

Deslaniettemin bedankt voor de kritiek en de complimenten!
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/

Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 10:01.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 10:00
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Moed is met een 'd'. En het kwam wel degelijk over als geraaskal, maar geen mooi geraaskal .
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 10:02
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 04-08-2006 @ 11:00 :
Moed is met een 'd'. En het kwam wel degelijk over als geraaskal, maar geen mooi geraaskal .
Ik maak echt te veel taalfouten tegenwoordig. Echt eng, zo ken ik mezelf niet.

Ja, geraaskal is lastig mooi te maken.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 13:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Antoni schreef op 04-08-2006 @ 10:55 :
Grappig om te zien hoe verschillende sites verschillend reageren op een hetzelfde gedicht. Waar dit gedicht op de ene dichterssite volop gecomplimenteerd werd, wordt het hier bekritiseerd. Heerlijk! Doet me beseffen dat smaken enorm kunnen verschillen en dat geeft de burger moed, omdat je zo altijd wel iemand weet te raken.
Hehe, ik had je gedicht niet eens zo bewust gelezen dat het me was opgevallen dat je geen hoofdletters in je gedicht stonden, eigenlijk doelde ik meer op prozateksten. Ik snap je reden voor het gebrek eraan, toch houd ik zelf meer van wat interpunctie.

En scholieren is extreem zeurderig en kritisch
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 14:19
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ik vind dit weinig origineel en de gevoelens die erin staan doen me denken aan een puber, eerder dan aan iemand van 20. Het is allemaal te expliciet en de beeldspraak die je gebruikt is niet echt van hoogstaande kwaliteit. De herhalingen storen, de rijm is wat geforceerd. De idee om met die herhalingen een zeker snelheid op te bouwen komen niet echt goed over want je maakt die snelheid teniet door je woordkeus. (Ik denk dan vooral aan de tweede strofe. Had je daar met rijm gewerkt was je die snelheid niet kwijtgeraakt.) Probeer in het vervolg wat minder expliciet te zijn en wat meer met beeldspraak te werken en die herhalingen zijn te vermijden, enkel als ze iets toevoegen aan het gedicht.
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 15:14
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@Vogelvrij: Achja, dat kan ik wel hebben. Ondanks de zeurderigheid neem ik jullie commentaar wel serieus. Ik heb liever goed onderbouwd negatief commentaar dan alleen korte complimenten waar ik niks mee kan.
Ik ben ook al een tijdlang lid van Verhalensite.com (onder enkelen van jullie wellicht bekend) en daar werd ditzelfde gedicht tot mijn grote verbazing geloofd en bovendien Gedicht van de Dag. 't Was een experiment en helemaal niet mijn gebruikelijk dichtstijl. Als ik heel eerlijk ben, hecht ik meer waarde aan jullie commentaar dan aan dat van hun. Ik kan me ook beter vinden in jullie woorden dan in dat van hun.
Het verschil heeft me wel de ogen doen openen dat er veel verscheidenheid is wat publiek betreft en dat een dezelfde tekst op meerdere manieren gezien kan worden, waardoor het oordeel zo verschilt. Dus bedankt daarvoor, allemaal!

@nerwen: Ik was nog 19 toen ik het schreef. Gekkigheid, ik snap wat je bedoelt. Ik omzeilde bewust de overvloedige beeldspraak die je in zo veel gedichten aantreft, maar blijkbaar valt dat niet goed in de smaak hier. Ik besef nu pas dat het inderdaad puberaal over kan komen.
Over je adviezen voor 'in het vervolg' wil ik je verwijzen naar 'het vervolg', want ik heb na dit gedicht nog meer geschreven. Ik wil niet dat je mijn 'dichtkwaliteiten' baseert op één gedicht.
In ieder geval bedankt voor je kritiek! Ik doe er wat mee.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 20:05
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Ik vind het goed dat de kritiek hier meestal opbouwend is. En ja, hier zijn ze ongeloofelijk kritisch..Er zijn nog zulke sites waarin echt sléchte gedichten als mooi en voelend worden aanzien, voorbeeld; www.gedichtenfreaks.nl, ja, het is een beetje slechte spam.

@Antoni: dat je máár 19 was doet er niet toe, ik vind dat dichten echt niks te maken heeft met leeftijd, de een kan het gewoon goed en de ander niet. Er zijn heel wat gedichten van 14 of 16 jarigen (nieuwe spelling) die heel wat beter zijn dan dit gedicht . Je gedicht dat later gepost is is wel duidelijk beter.
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2006, 20:44
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
G. - schreef op 04-08-2006 @ 21:05 :
Ik vind het goed dat de kritiek hier meestal opbouwend is. En ja, hier zijn ze ongeloofelijk kritisch..Er zijn nog zulke sites waarin echt sléchte gedichten als mooi en voelend worden aanzien, voorbeeld; www.gedichtenfreaks.nl, ja, het is een beetje slechte spam.

@Antoni: dat je máár 19 was doet er niet toe, ik vind dat dichten echt niks te maken heeft met leeftijd, de een kan het gewoon goed en de ander niet. Er zijn heel wat gedichten van 14 of 16 jarigen (nieuwe spelling) die heel wat beter zijn dan dit gedicht . Je gedicht dat later gepost is is wel duidelijk beter.
Verhalensite is wat dat betreft soms verrassend negatief. Er zitten daar echt goede dichters tussen van allerlei leeftijden. Sommige gedichten van mezelf die ik iets minder mooi vind (zoals dit), worden daar goed beoordeeld en werkjes waar ik werkelijk trots op ben als slecht. Maar meestal zitten we op één lijn, hoor. Ik hoop trouwens dat het duidelijk is dat dit niet mijn gebruikelijke stijl van dichten is. Ik zal in het vervolg met gedichten komen die ik persoonlijk echt goed vind.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 00:36
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
G. - schreef op 04-08-2006 @ 21:05 :
Ik vind het goed dat de kritiek hier meestal opbouwend is. En ja, hier zijn ze ongeloofelijk kritisch..Er zijn nog zulke sites waarin echt sléchte gedichten als mooi en voelend worden aanzien, voorbeeld; www.gedichtenfreaks.nl, ja, het is een beetje slechte spam.

@Antoni: dat je máár 19 was doet er niet toe, ik vind dat dichten echt niks te maken heeft met leeftijd, de een kan het gewoon goed en de ander niet. Er zijn heel wat gedichten van 14 of 16 jarigen (nieuwe spelling) die heel wat beter zijn dan dit gedicht . Je gedicht dat later gepost is is wel duidelijk beter.
Gedichtensite zei je toch?
Gf heeft weinig met gedichten te maken, eerder met zieleroerselen die slecht verwoord, gelogen of cliché zijn.

Nee, ik blijf lekker bij het forum!
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 06:37
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Voor het gevoel dat het gedicht uit hoort te stralen zou ik het inderdaad wat inkorten: het zou op een frisse manier een vlotte indruk moeten maken, terwijl het nu langdradig en herhalend wordt.

Verder zijn titels in wetenschappelijke artikelen vaak all caps (en ondertitels weer niet meen ik, hangt van de standard af). Voor gedichten zou ik alleen een beginhoofdletter doen, hoewel dit slechts een kwestie van stijl is.

'met gaten vullen kan' ? Hoe moet ik die lezen, iets met gaten vullen klinkt niet zo best toch
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 09:05
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
EggeD schreef op 05-08-2006 @ 07:37 :
'met gaten vullen kan' ? Hoe moet ik die lezen, iets met gaten vullen klinkt niet zo best toch
In die strofe wil ik zeggen dat poëzie geen onderbewuste angsten weg kan nemen. 'Met gaten vullen' betekent dus 'ontdoen van'.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 20:35
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 05-08-2006 @ 01:36 :
Gedichtensite zei je toch?
Gf heeft weinig met gedichten te maken, eerder met zieleroerselen die slecht verwoord, gelogen of cliché zijn.

Nee, ik blijf lekker bij het forum!
Daarom was het ook slechte spam. Ik kan mij daar echt ergeren aan sommige dichten, en meestal nog meer aan de commentaar, ze vinden het allemaal 'erg goed, en voelend joh'.
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 22:42
Verwijderd
Je vergist je, het is allemaal: Moooooiiiii *~hartje~* ^^
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 22:56
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Mutant schreef op 05-08-2006 @ 23:42 :
Je vergist je, het is allemaal: Moooooiiiii *~hartje~* ^^
Haha, ja verschrikkelijk is dat. Dat komt ten eerste al niet serieus over en ten tweede kan je er niks mee. Complimenten krijgen is leuk, maar er moet wel iets in zitten.
Ik heb verschillende gedichtensites bezocht, maar tot dusver zijn verhalensite.com en dit forum de plaatsen waarop het commentaar het meest onderbouwd wordt.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2006, 22:57
Verwijderd
Hou het maar op dit forum . En anders heb je altijd nog Riven die je de grond inboort als het moet. Als ze überhaupt nog leeft .
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 23:00
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Mutant schreef op 05-08-2006 @ 23:57 :
Hou het maar op dit forum . En anders heb je altijd nog Riven die je de grond inboort als het moet. Als ze überhaupt nog leeft .
De meningen van anderen dan op dit forum doen er ook toe. Je publiceert je gedichten nog altijd om ze door anderen te laten lezen, en als ze het mooi vinden is dat fijn voor hun. Dat ik er verder weinig mee kan is jammer, maar je geeft een ander wel iets wat ze graag lezen.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 23:06
Verwijderd
Ik zei ook niet dat je ze niet moest publiceren. Ik had het meer over de commentaar waar je iets aan hebt.

Als je publiek wil voor je gedichten, ben je nog altijd het beste af met je eigen familie. Vol lof tot in hun tenen. En natuurlijk lezen ze het graag, het is van jou.

Maar geloof niet zomaar in het net. Als iemand roept dat hij/zij lelijk is, komen er vanzelfsprekend 100 reacties dat het niet zo is. Het is makkelijk iemand tevreden te stellen of te paaien als ze je niet in de ogen kunnen kijken of een klank in hun stem hen kan verraden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 12:12
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Citaat:
Vol lof tot in hun tenen. [/B]
Weer tenen.

Ontopic:

Ehm ok, ik weet eigenlijk niet goed meer ontopic is, het lof over dit forum en de roddel over de meeste andere fora, of het gedicht .
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 12:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-08-2006 @ 00:06 :
Ik zei ook niet dat je ze niet moest publiceren. Ik had het meer over de commentaar waar je iets aan hebt.

Als je publiek wil voor je gedichten, ben je nog altijd het beste af met je eigen familie. Vol lof tot in hun tenen. En natuurlijk lezen ze het graag, het is van jou.

Maar geloof niet zomaar in het net. Als iemand roept dat hij/zij lelijk is, komen er vanzelfsprekend 100 reacties dat het niet zo is. Het is makkelijk iemand tevreden te stellen of te paaien als ze je niet in de ogen kunnen kijken of een klank in hun stem hen kan verraden.
Hmpf, mijn moeder kraakt anders altijd harder mijn gedichten af dan jullie hoor. "Moet dat nou altijd zo negatief en vaag?"
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 12:32
first eror
first eror is offline
Citaat:
G. - schreef op 05-08-2006 @ 21:35 :
Daarom was het ook slechte spam. Ik kan mij daar echt ergeren aan sommige dichten, en meestal nog meer aan de commentaar, ze vinden het allemaal 'erg goed, en voelend joh'.
Beter kijken.
Hier is het niet and0rs.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 15:51
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Antoni schreef op 05-08-2006 @ 10:05 :
In die strofe wil ik zeggen dat poëzie geen onderbewuste angsten weg kan nemen. 'Met gaten vullen' betekent dus 'ontdoen van'.
Naar mijn idee is dat 'met' hier dan toch misplaatst. Je vult gaten, niet met gaten.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 16:06
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
EggeD schreef op 06-08-2006 @ 16:51 :
Naar mijn idee is dat 'met' hier dan toch misplaatst. Je vult gaten, niet met gaten.
Nee, als je gaten vult dan voeg je iets toe. Iets met gaten vullen geeft aan dat er iets wordt weggenomen, terwijl het tegelijkertijd een 'vullend' effect geeft, een resultaat van voldoening dat enkel bereikt kan worden door het ontdoen van iets. Iets vullen met gaten kan in materiële zin natuurlijk niet, maar psychologisch/emotioneel gezien, vind ik het een treffende metafoor.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 05-08-2006 @ 23:57 :
Hou het maar op dit forum . En anders heb je altijd nog Riven die je de grond inboort als het moet. Als ze überhaupt nog leeft .
Onkruid vergaat niet


Je probeert hier iets wat duidelijk niet lukt. Waar je een mooi klanken- en/of woordenspel had kunnen neerzetten, verval je in een gedwongen en geforceerde rijm, doordrongen van simpele herhalingen en nog simpelere woorden die niet op hun plaats lijken te zijn. Niet dat simpel niet mooi kan zijn, maar in dat geval mis ik het rechttoe-rechtaan. Het loopt veel te stroef voor wat je bedoeling zou geweest moeten zijn.

Als je hier iets mee wil, dan raad ik je aan op zijn minst een paar gedichten van Paul van Ostaijen te lezen.

Verder vind ik 'het met gaten vullen' dan wel weer een mooie vondst.

Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 20:19
devin3
devin3 is offline
het is mooi
gaat het over jezelf?
__________________
i lock the door and lock my head,and dream of butterflies instead
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 20:26
Verwijderd
Oh God.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2006, 20:29
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@devin3: Dankje. Ja, al is het wat gedramatiseerd.

@Riven:
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 20:30
devin3
devin3 is offline
ah ok
want als het letterlijk over jezelf ging
vond ik het een beetjeh...uhm...zwaarmoedig
__________________
i lock the door and lock my head,and dream of butterflies instead
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 21:22
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
@ Devin3: zwaarmoedig is de verkeerde bewoording denk ik, gewoon wat gevoel voor dramatiek.

Ik blijf erbij; met een paar verbeteringen zou dit een goed gedicht kunnen worden, maar hou je niet steeds vast aan die rijm, laat de mooie vondsten staan en begin over nieuw.
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart

Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 21:33
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
G. - schreef op 07-08-2006 @ 22:22 :
Ik blijf erbij; met een paar verbeteringen zou dit een goed gedicht kunnen worden, maar hou je niet steeds vast aan die rijm, laat de mooie vondsten staan en begin over nieuw.
Bedankt! Aan jouw commentaar heb ik het meest. Nu ik zelf kritischer kijk kan ik niets meer zeggen dan jouw gelijk geven. Tot voor kort was het lastig om echt 'objectief' naar eigen werk te kijken, maar het gaat steeds beter.
Je hebt gelijk. Ik ben soms een te dwangmatig dichter. Ik heb de vrijheid nog niet echt onder de knie. Ik moet schema's en 'regeltjes' loslaten, want in feite bestaan die niet voor dichten.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pleisters die niet aan een wonde vastplakken
Verwijderd
20 25-09-2005 08:52
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Verhalen & Gedichten mijn eerste gedicht, nog titelloos
marrel
15 27-10-2004 17:16
Verhalen & Gedichten Mijn 1e openbare gedicht....
Verwijderd
7 21-01-2002 13:16
Verhalen & Gedichten gedicht nav meeting
ratsja
16 14-01-2002 18:27
Verhalen & Gedichten mijn gedichten
~~MissLady~~
1 24-09-2001 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.