Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2006, 22:55
vosje16
vosje16 is offline
2 dagen geleden had ik een tijdje pijn aan mijn rechterlong wanneer ik heel diep inademde. Gisteren had ik er geen last van. Vandaag heb ik geen pijn wanneer ik diep inadem, maar enkel wanneer ik moet hoesten of mijn neus snuiten (dus wanneer ik hard uitadem)

2 weken geleden ben ik wel ziek geworden. Eerst enkele dagen keelpijn, daarna slijm moeten ophoesten en verstopte/lopende neus. Ik vond het niet nodig om naar de dokter te gaan want ik dacht dat het zo ook wel over zou gaan.

Nu gaat het dus veel beter. Ik moet bijna geen slijm meer ophoesten en mijn neus is ook niet meer verstopt. Maar nu zit ik dus wel met pijn aan mijn rechterlong. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Longontsteking? Of gewoon geïrriteerd door het vele hoesten misschien?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 23:28
Roos
Roos is offline
Het zou kunnen zijn dat er een spiertje/peesje/ribje is gekneusd door het vele hoesten. Dit komt nog best vaak voor.

Longontsteking wordt toch wel gekenmerkt door (vies slijm op)hoesten en koorts. Zolang je die kenmerken niet hebt, zou ik me geen zorgen maken en het even aankijken.

Natuurlijk ben ik geen arts, en is er altijd een kleine kans dat je wel wat hebt (disclaimer )
Oud 05-08-2006, 23:35
DDM
DDM is offline
Je kan geen pijn aan je long hebben Maar het klinkt als een restverschijnsel van een luchtweginfectie die je hebt doorgemaakt. Dan komt vaak voor. Ook kan het een spier zijn wat verrekt is door het hoesten. Ik zou me geen zorgen maken om een longontsteking. Want je klachten van hoesten en slijm opgeven zijn voorbij gegaan. Dus kijk maar even aan. Het gaat vanzelf over.
Oud 05-08-2006, 23:38
vosje16
vosje16 is offline
Dit heb ik gevonden op internet:
Acute bronchitis:
Een acute tracheobronchitis begint meestal met een pijnlijke keel, hese stem, hoofdpijn, algemene malaise, rillerigheid en pijn in rug en spieren. Deze verschijnselen worden meestal gevolgd door irritaties van het neusslijmvlies met afvloed van diffuus, waterig, muceus (slijmig) secreet. De temperatuur is licht verhoogd (38°C).

Het slijmvlies van de bovenste luchtwegen is rood en gezwollen. Hierna ontwikkelt zich in de regel een droge prikkelhoest, gevolgd door een productieve hoest met weinig wit, slijmerig sputum; later veel en geel mucopurulent sputum, waarin cellen en bacteriën worden gevonden.

Het sputum ontstaat als gevolg van afbraak van oppervlakkig slijmvlies, infiltratie van witte bloedlichaampjes en hypersecretie van de klieren van het slijmvlies. Na twee tot vijf dagen is de temperatuur meestal weer gedaald. Het hoesten kan twee tot drie weken aanhouden.

Het komt sterk overeen met wat ik heb gehad. Nu gaat het dus veel beter maar moet ik nog een beetje hoesten (wat nog een week kan duren blijkbaar...) Maar er staat nergens iets over pijn aan de long...

Wat ik vooral raar vind, is dat ik niet constant pijn heb...Eerst was het bij het inademen, daarna een dag nix meer, daarnet bij het hoesten/snuiten en nu doet het ook weer terug pijn bij het inademen Wat vervelend is, is dat ik morgen niet naar de dokter kan en maandag moet gaan werken (1ste dag!) 'k Hoop dus maar dat het niet erger wordt...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 23:45
DDM
DDM is offline
Ja maar dat het er niet staat wil niet zeggen dat het niet kan. Ik studeer geneeskunde en ik weet dat dat gewoon een restverschijnsel is van de ontsteking. Het zou best kunnen dat je een acute bronchitis hebt doorgemaakt. Maar wat ik net ook al zei: het kan ook een spier zijn die je verrekt hebt met hoesten. Snap je? Ik zou me er niet echt zorgen over maken. En je long zelf kan geen pijn doen. Als je pijn voelt "vanuit" je long dat is het het vlies wat over de long ligt. Maar maak je niet druk. Komt goed
Oud 05-08-2006, 23:56
Roos
Roos is offline
Yep DDM heeft helemaal gelijk. Je long zelf kan geen pijn-informatie registreren of doorsturen naar de hersenen.
Je voelt dus het vlies, of de spieren of peesjes die er omheen liggen.

Het is altijd riskant om voor zulke 'vage' klachten informatie op internet te zoeken. Er komen namelijk altijd vreselijke ziektes uit, waarbij je ook pijn op/onder de borstkas kan hebben. Dus kijk daar mee uit, en laat jezelf niet gekmaken.

Kijk het gewoon aan, de kans is hartstikke groot dat het vanzelf weer overgaat, en dat je zelfs vergeet dat je het ooit hebt gehad
Oud 06-08-2006, 00:10
juno
juno is offline
Als je gezond eet en genoeg slaapt, ben je er het snelst vanaf. Alleen... probeer dat maar eens als je de halve nacht ligt te blaffen van het hoesten.

Je kunt, nu je niets meer opgeeft aan slijm, een hoestprikkeldempend pilletje slikken, dan kun je tenminste slapen. Het gaat ook nogal (spier) pijn doen, al die hoestbuien.

Noscapect is het goedkoopst, maar alleen bij de apotheek te koop, niet bij de drogist. Je hebt er geen recept voor nodig, wat bij codeine wel het geval is.

Noscapine vind ik zelf wel prettiger dan codeine. Van die laatste knal ik echt meteen in een soort coma en ik krijg rare nachtmerries.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 00:27
vosje16
vosje16 is offline
Vorige week had ik inderdaad de hele nacht door hoestbuien waardoor ik maar amper 3 à 4 uurtjes kon slapen maar nu is dat helemaal over hoor. Geen hoestbuien meer. Enkel nog af en toe kleine hoestjes. Dus een pilletje is niet echt nodig denk ik. En gezond eten doe ik ook. Altijd minstens 5 stukken fruit/groenten per dag.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten