Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2006, 11:47
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
Ik heb zo erg géén verstand van computers, dat ik wel wat hulp kan gebruiken.

Mijn huidige beeldscherm is namelijk op sterven na dood en ik wil een nieuwe. Geen bakbeest wat zoveel ruimte inneemt dat m'n hele tafel vol is, maar gewoon zo'n mooie nieuwe platte. Een
tft scherm dus (zover rijkt mijn pc-intiligentie dan nog net)

Het enige probleem is alleen dat ik totaal geen idee heb waar ik op moet letten. Wat is belangrijk? Waar moet een scherm minimaal aan voldoen? Uiteraard snap ik dat dat ook ligt aan wat jijzelf met het scherm wil doen, en dat is voor mij het volgende:
* dvd's kijken
* spelletjes fatsoenlijk kunnen spelen (zonder haperingen enz.) denk aan spellen als age of empire 3 / splinter cell
* foto's kunnen bewerken.
besef alleen wel dat dit alles niet op het hoogste niveau hoeft te zijn. ik moet gewoon een behoorlijk dingetje hebben.
Wel heb ik besloten dat ik een "19" wil.

Nu heb ik zelf iets op 't oog wel (wat prijstechnisch super uitkomt, maar waar ik in de verste verte geen idee van heb of 't goed is)
Zie hier het beeldscherm dat ik op 't oog heb
is dat wat? of is 't een ruk beeldscherm?

wie o wie kan mij helpen?!

mijn dank is groot
Oud 06-08-2006, 12:27
Allochthony
Allochthony is offline
Ik weet niet veel, maar een responstijd van 20ms is wel erg hoog, ik zou toch voor eentje met een veel lagere responsetijd gaan, 5 of iets in die richting?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 12:50
]{ing
]{ing is offline
Responsetijd bij tft's is net zoiets als megapixels bij digicams, zoals meer megapixels niet altijd beter is zijn ook lagere responsetijden niet altijd beter.

Het type scherm is wat veel uitmaakt, voor bijv kleurechtheid en contrastwaarden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 12:52
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
@ ]{ing:

en dat houd in?
iets concreter graag.. in de zin van: "Gôh koetjeboo, je hebt een goed scherm uitgekozen" of "Gôh koetjeboo, kon je het nóg slechter kiezen" of "Weetje, opzich is 't niet onaardig maar je moet tog minimaal <...> hebben"

Oud 06-08-2006, 12:59
]{ing
]{ing is offline
Nou ja ik heb geen verstand van tft's in de zin van dat ik alle verschillende types weet en de verschillen. Ik heb zelf twee tft's waarvan een met 8MS responsetijd en een met 20MS, die 'langzamere' heeft niet merkbaar meer ghosting/vertraging en wel zichtbaar betere kwaliteit dan die 'snelle' met 8MS.

Het eerste waar ik eens naar zou kijken is het volgende; heb je een DVI poort op je videokaart, neem dan een scherm met digitale (DVI) aansluiting.

Zo ziet dat eruit:

Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 13:00
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
o nou dat heb ik al niet volgensmij...
Oud 06-08-2006, 13:03
]{ing
]{ing is offline
Geen probleem, wel jammer. Als je analoge uitgang van een redelijke kwaliteit is kan het er alsnog scherp uit zien.

Maar dan voldoet een scherm van 19'' in de prijsklasse 200-250 euro prima. Ik heb een goede indruk van Samsung schermen en die zijn rond minimaal 220 euro voor 19''.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 14:39
MiladyX
MiladyX is offline
20ms respons is wel erg langzaam. Dodelijk als je een spel zoals Battlefields speelt. Splinter cell ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen, maar Age of Empire 3 moet geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 15:37
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
't zijn allemaal gewoon een beetje doorsnee games.
ik ben absoluut geen diehard gamer (lees: af en toe speel ik een spelletje tegen de verveling, en thats it).
daarnaast het ik nu een good old fashioned 17 inch beeldscherm uit (naar wat ik denk) het jaar 0. dus het kan alleen nog maar beter worden toch?
is het sowieso niet dat de kwaliteit (qua alles) van een tft beter is dan de good old fashioned beeldschermen?

ach wat bazel ik, ik heb er ook geen verstand van
Oud 08-08-2006, 19:10
MiladyX
MiladyX is offline
Nee, tft is beter voor je ogen, maar qua beeldkwaliteit kan een beeldscherm net zo goed beter zijn.

Maar iig veel succes met het beslissen. Ik heb eergisteren een 19'' Mirai monitor besteld voor 184 euro. 3 jaar garantie, 8ms respons. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 19:16
Verwijderd
Ik heb nog wel een Viewsonic VP930 in de verkoop
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 01:52
Verwijderd
Iiyama Prolite E481S-B3. Geweldige monitor. Ik doe dezelfde dingen erop als jij en het is allemaal perfect.

Die acer is geen goede keus. Lage verversratio.

http://tweakers.net/pricewatch/119505/Iiyama-ProLite-E481S-B3-(19-inch-8ms-D-Sub-DVI-D-Zwart)-prijzen.html

Even linkje kopieren, het forum verneukt t nl.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 13:54
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
ok thanks allemaal
Reageren

Regels voor berichten