Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 10:35
Isa
Isa is offline
..want zij zijn spontaan.
Advertentie
Oud 15-06-2001, 10:36
Deugenietje
Deugenietje is offline
De meeste goeie acteurs die ik ken hebben inderdaad geen opleiding gehad
Oud 15-06-2001, 10:38
Wennup
Wennup is offline
kijk boos naja de meeste achteurs in nederland hebben toch wel op een toneelschoolgezeten of in iedergeval in een amateur gezelschap..
Oud 15-06-2001, 10:38
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:
De meeste goeie acteurs die ik ken hebben inderdaad geen opleiding gehad
Dus het is wel aangeboren, he?

Oud 15-06-2001, 10:41
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
MeNdY schreef:
kijk boos naja de meeste achteurs in nederland hebben toch wel op een toneelschoolgezeten of in iedergeval in een amateur gezelschap..
Om je als acteur te prijzen, moet inderdaad wel weten wat er van je verlangt wordt. En dit leer je op de toneelschool...
Oud 15-06-2001, 10:50
Convulsive
Convulsive is offline
Nou, acteurs/actrices die NIET op een zo'n school hebben gezeten. die spelen puurder. Ze doen niet aan die regeltjes enzo.
Oud 15-06-2001, 12:31
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Nou... Ik denk dat het wel meevalt. Maar je wordt ook eerder aangenomen als je een toneeldiploma hebt denk ik. Tenminste, dat hoop ik...
Oud 15-06-2001, 14:45
Deugenietje
Deugenietje is offline
ach, als ze je echt nodig hebben voor een bepaalde rol en je hebt de geschikte kop gaan ze zeker niet kijken of je wel degelijk een diploma hebt van toneel
Oud 12-07-2001, 14:05
lisa
Ben ik niet mee eens: de GOEDE acteurs komen meestal van een toneelschool, maar de BEROEMDE acteurs meestal niet.
Het is vaak zo dat iemand die wordt afgewezen voor de toneelschool, vaak toch nog beroemd wordt. Maar waarom dat zo is?
Oud 12-07-2001, 16:44
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
lisa schreef:
Ben ik niet mee eens: de GOEDE acteurs komen meestal van een toneelschool, maar de BEROEMDE acteurs meestal niet.
Het is vaak zo dat iemand die wordt afgewezen voor de toneelschool, vaak toch nog beroemd wordt. Maar waarom dat zo is?
Omdat die mensen voor series als GT/ST kiezen, dat staat nou niet bepaald voor kwaliteit, maar je wordt er wél beroemd mee.

Oud 13-07-2001, 12:57
lisa
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Omdat die mensen voor series als GT/ST kiezen, dat staat nou niet bepaald voor kwaliteit, maar je wordt er wél beroemd mee.

precies!!!!!!!!! Ik ben het helemaal eens met jou

Oud 03-12-2001, 19:37
katrientjuh
katrientjuh is offline
eila!!!da's nie waar,ik zit op een toneelschool,en da's massa's sjiek.en er zijn nie veel regels.da ze"gt ge gewoon omda je zelf nie op zo'n school ebt gezeten dus eigenlijk KAN je daar gewoon nie over oordelen,elke dramales lig ik in een deuk van het lachen omda er ZO goed en ZO grappig geacteerd word.en WKD mensen zijn spontaner omda ze nie op zo'n strenge kutscholen zitten waar de mensen worden opgefokt als varkens.
Oud 04-12-2001, 11:53
freakie
freakie is offline
Wat is 'goed'?

Een technisch zeer goede acteur uit Maastricht die de sterren van de hemel speelt?

Een grappenmaker uit Amsterdam die iedereen aan het lachen krijgt?

Of een persoon zonder opleiding die vanzelf in de business rolt (en daarom niet minder goed hoeft te zijn) ?

Dat bedoel ik maar.

Zelfs in Maastricht, waar het vak nog als een echte ambacht wordt gezien, heb je heus wel een eigen mening hoor. En een daaruit voortkomende stijl. Ben jij het niet eens met een speelstijl en heb je een goed argument daarvoor? Dan krijg je heus wel een kans.

En zo verschilt het op elke school weer. Ik zie vaak dat mensen maar dingen roepen terwijl ze niet eens weten of het nu waar is of niet. Hiermee doel ik niet op iemand in het bijzonder
Oud 04-12-2001, 21:35
Hannibal
Hannibal is offline
Spontaan?
Niet iedereen die geen toneelschool doet is spontaan en mensen die toneelschool doen zijn vaak wel spontaan, anders komen ze niet door de toelatingseisen heen.
Oud 07-12-2001, 13:57
metzondernix
metzondernix is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Maar dat hoeft niet! Zommige mensen zijn gewoon geboren acteurs, dan maakt het niet uit of ze een opleiding hebben gehad. Daarbij, bij zo'n opleiding moet je ook veel immproviseren. Bedoel ze zo iets met spontaan zijn? in elk geval is acteren GEWELDIG!!

Oud 11-12-2001, 15:04
Diesel
Diesel is offline
Beste acteurs geen opleiding....?????

Mee eens,,,,HELL YEAH!

DE BESTE ACTEURS: Robert De Niro, Alpacino, Antonio Banderas, George Clooney >>> hebben die op een toneel school gezeten????
HELL NO!!!!
Oud 11-12-2001, 15:18
Deugenietje
Deugenietje is offline
Citaat:
katrientjuh schreef:
eila!!!da's nie waar,ik zit op een toneelschool,en da's massa's sjiek.en er zijn nie veel regels.da ze"gt ge gewoon omda je zelf nie op zo'n school ebt gezeten dus eigenlijk KAN je daar gewoon nie over oordelen,elke dramales lig ik in een deuk van het lachen omda er ZO goed en ZO grappig geacteerd word.en WKD mensen zijn spontaner omda ze nie op zo'n strenge kutscholen zitten waar de mensen worden opgefokt als varkens.
Streng is mijn school in ieder geval wel ! Ik volg ook woordkunst- en drama en als je niet voldoet dat ZEGGEN ze dat ook recht in je gezicht. Je moet er echt wel wat voor doorstaan soms.
Oud 21-12-2001, 16:17
Viswijfie
Viswijfie is offline
Heheheheheheheeeeeeeeeey,
naja doei

Oud 21-12-2001, 22:49
freakie
freakie is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Beste acteurs geen opleiding....?????

Mee eens,,,,HELL YEAH!

DE BESTE ACTEURS: Robert De Niro, Alpacino, Antonio Banderas, George Clooney >>> hebben die op een toneel school gezeten????
HELL NO!!!!

Hehe leuke sig
Oud 21-12-2001, 22:50
freakie
freakie is offline
Citaat:
Viswijfie schreef:
Heheheheheheheeeeeeeeeey,
naja doei

Onwijs goede bijdrage.
Dank.

Oud 21-12-2001, 22:52
freakie
freakie is offline
Natuurlijk kan je talent hebben, echt zeer veel aanleg, maar dat betekent niet altijd dat je niet te verbeteren bent.

Een opleiding zou je dan wel kunnen 'vormen' op zo'n manier dat je nog meer profijt haalt uit je talent en daaruit voortvloeiend werk.

Ik heb gesproken!

freak
Oud 21-12-2001, 22:57
freakie
freakie is offline
Woei daar kom ik weer aan met mijn commentaar.

Robert de Niro vind ik persoonlijk een van de betere acteurs. Juist omdat hij zo natuurlijk mogelijk speelt. Dat waardeer ik.

Andere mensen houden daar juist niet van en zien liever een groteske speelstijl.

Ik bedoel daarmee, dat het ook een beetje aan je eigen mening ligt, wat jij goed spelen vindt, en dat toneelopleidingen ook zo van elkaar verschillen, dus tja...

Robert de Niro en Al Pacino hebben toch volgens de wijze van Stanislavski gewerkt?
Het is een keuze die je maakt.

FreakOUt
Oud 22-12-2001, 10:24
Viswijfie
Viswijfie is offline
Citaat:
freakie schreef:
Onwijs goede bijdrage.
Dank.

leuk he!
Oud 26-12-2001, 19:40
Stier17
Stier17 is offline
Ik heb laatst ook een meisje uit een musical gezien, die nog gewoon op de middelbare school en die was goed...
Oud 28-12-2001, 06:20
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
of hebben enkel een leuk koppie (JLo??)
Oud 28-12-2001, 21:02
illegaal
illegaal is offline
Klopt wel......

Regels voor berichten