Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 12:12
Verwijderd
Voor zover ik weet bestaan smartenvergoedingen niet in Nederland, maar via een omweg maak ik hier wel aanspraak op. Nu heb ik er gisteren met die verzekeringsman over gesproken en hij heeft een bedrag genoemd.

Dat wordt mij dus eind dit jaar uitgekeerd. Hoe dan ook, moet ik over dat verzekeringsbedrag belasting gaan betalen?

Ik ga het zelf proberen uit te zoeken maar gezien mensen hier sneller reageren dan dat ik het zelf vind, shoot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2006, 12:36
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Nee.
Het is geen verdienste/inkomen maar genoegdoening voor schade.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 12:41
Verwijderd
Toevoeging:
Het omweggetje dat ik noemde is de inzittendenverzekering van 'die kerel' (ga niet in op details). Maakt dat verschil?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 12:59
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Je bent geschept ofzo door hem en wil aanspraak maken op zijn inzittendenverzekering? Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 13:03
Verwijderd
Nee. Mijn moeder is bij een ongeluk overleden, een ongeluk die hij heeft veroorzaakt (als bestuurder, zij bijrijder).
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 13:19
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Gecondoleerd.

In dit geval durf ik niets met zekerheid te zeggen, informeer eens bij een student Fiscale Economie of bel de belastingtelefoon (al word je daar vaak niets wijzer van).
Ikzelf heb het idee dat bij een schadevrijstelling, wat het tenslotte is, geen belasting hoeft worden betaald. Maar om het zeker te weten zul je er een fiscale wettenbundel op na moeten slaan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 01:16
Verwijderd
Het antwoord was samengevat dat

ik/mijn moeder die premie niet betaald heeft, maar die bestuurder en dat dus verder niets met inkomen te maken heeft. En dus ook geen belasting over hoef te betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten