Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2006, 16:54
Kippetje
Kippetje is offline
Ik zit erover te denken om volgend voorjaar te beginnen bij Center Parcs, maar ik vraag me af wat de ervaringen zijn met werken daar. Zijn er mensen die daar gewerkt hebben of nu nog werken? Wordt het een beetje goed betaald? Hoe zit het met arbeidsvoorwaarden e.d.?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2006, 11:21
the exploding boy
the exploding boy is offline
Gewoon in het park zelf of als in de schoonmaakt, want dat laatste moet je niet aan beginnen dat heb ik 2 dagen volgehouden ooit en dat was echt verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 16:48
Kippetje
Kippetje is offline
In het park zelf, zoals bijvoorbeeld de horeca....
Oud 17-08-2006, 18:03
_;JS
_;JS is offline
kom net terug van centerparcs
2week daar gweest.
Lijkt me erg zwaar daaar te werken.
Maar lijkt me wel superr.

naja deze info had niet nodig,
maarja dacht zeg et even
Oud 27-08-2006, 01:44
Verwijderd
HOi ik werk voor een horeca-uitzendbureau en ik ben nu 3 keer bij Centre Parcs Zeewolde geweest en het was echt niet leuk. De mensen die daar werken zijn van wisselende leeftijd (ook veel scholieren). Je krijgt er minimumloon hoorde ik (en weinig fooi). Sommigen zijn wel aardig maar er werken er veel ook die super chagerijnig zijn en geen humor hebben, wat het werk met hen niet leuk maakt. Het werk is op sommige locaties niet efficient, soms is het er smerig, je wordt van hot naar her gestuurd (van het ene restaurant naar het andere), het eten wat je er krijgt is niet lekker (het personeel neemt dan ook vaak zelf eten mee), en de tijd kruipt voorbij want je hoeft er niet echt hard te werken. Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en mijn advies is dan ook: ga in een leuk gezellig restaurant werken maar niet bij Centre Parcs.

Laatst gewijzigd op 27-08-2006 om 01:47.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 09:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 27-08-2006 @ 02:44 :
HOi ik werk voor een horeca-uitzendbureau en ik ben nu 3 keer bij Centre Parcs Zeewolde geweest en het was echt niet leuk. De mensen die daar werken zijn van wisselende leeftijd (ook veel scholieren). Je krijgt er minimumloon hoorde ik (en weinig fooi). Sommigen zijn wel aardig maar er werken er veel ook die super chagerijnig zijn en geen humor hebben, wat het werk met hen niet leuk maakt. Het werk is op sommige locaties niet efficient, soms is het er smerig, je wordt van hot naar her gestuurd (van het ene restaurant naar het andere), het eten wat je er krijgt is niet lekker (het personeel neemt dan ook vaak zelf eten mee), en de tijd kruipt voorbij want je hoeft er niet echt hard te werken. Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en mijn advies is dan ook: ga in een leuk gezellig restaurant werken maar niet bij Centre Parcs.
Het eten in de restaurants is ook voor de gasten goor.
Met een CP medewerker staan praten die vertelde dat ze als ze naar CP gingen een eigen frituurpan mee namen e.d.. Nou dat zegt mij al genoeg, zeker toen ik de patat proefde, jem oet wat ete maar had dat spul liever weg gedonderd. ALs dat het voorteken was voor de rest van het eten, nee bedankt wij hebben de rest van de dagen zelf gekookt.
Oud 27-08-2006, 17:23
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik moet nou nog één keer bij Centre Parcs werken, en ik ben blij als dat afgelopen is. Ik moest 's ochtends vaak beddengoed brengen en ophalen en dat was behoorlijk zwaar. Daarna moest ik meestal inventaris aanvullen, dus je bent zo goed als de hele dag aan het lopen. Maar goed, dat is altijd nog beter dan de hele dag huisjes schoonmaken (behalve als dat samen met vrienden is natuurlijk ). Maar het allerergste vond ik het werken in het Centre Parcs hotel. Daar zaten een stelletje van die zeurkonten die alleen maar aan hun 12,5 jaar werken uitkering dachten.
Er is daar absoluut geen sfeer...
Oud 27-08-2006, 18:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Kippetje schreef op 15-08-2006 @ 17:54 :
Ik zit erover te denken om volgend voorjaar te beginnen bij Center Parcs,
Jij liever dan ik , het lijkt wel alsof alle jongeren als een soort moderne slaaf willen werken in bungalow parken, horeca en supermarkten. Sprak onlangs nog met een aantal jeugdigen die vol trots zeiden dat ze een (vakantie/tijdelijk) baantje hadden bij Mc Donalds en pretpark de Valkenier.

Ik benijd ze niet hoor!

Citaat:
Kippetje schreef op 15-08-2006 @ 17:54 :
maar ik vraag me af wat de ervaringen zijn met werken daar.
Reken maar dat je met de zweep erlangs krijgt als je de ranzige WC's daar niet schoon genoeg maakt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 27-08-2006 @ 19:17 :
Sprak onlangs nog met een aantal jeugdigen die vol trots zeiden dat ze een (vakantie/tijdelijk) baantje hadden bij Mc Donalds en pretpark de Valkenier.
toch leuk dat ze blij zijn dat ze een baantje hebben, wat is het probleem

center parcs staat volgens mij idd niet zo hele goed bekend, maar je kan het proberen natuurlijk, als het je niet bevalt stop je toch weer?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 19:12
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
[QUOTE]Cornel schreef op 27-08-2006 @ 19:17 :
[B]Jij liever dan ik , het lijkt wel alsof alle jongeren als een soort moderne slaaf willen werken in bungalow parken, horeca en supermarkten. Sprak onlangs nog met een aantal jeugdigen die vol trots zeiden dat ze een (vakantie/tijdelijk) baantje hadden bij Mc Donalds en pretpark de Valkenier.

wat voor werk doe jij dan?
je moet toch ergens beginnen met werken
Oud 27-08-2006, 19:12
LB06
LB06 is offline
Ik ken iemand die heeft in de bistro gewerkt op Centre Parcs. Beviel hem best goed: hard werken, maar het verdiende niet slecht.

Mijn zusje heeft er een tijdje huisjes gepoetst, maar dat beviel haar helemaal niet. Hard werken, afgeblaft worden en minimumloon verdienen. Zeker niet "a state of hapiness" dus.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 08:05
Kippetje
Kippetje is offline
Het poetsen lijkt mij inderdaad niks Ben niet zo'n poetsfanaat. Werk nu al enige tijd in de horeca en ben in mn hele leven 1x bij centerparcs geweest en daar ook maar 1x uit eten geweest, dus ik weet helemaal niet echt wat ik ervan moet denken. Zeker niet na al jullie reacties! Maar in ieder geval bedankt, ik zal eens zien wat ik ermee doe.
Oud 05-09-2006, 17:26
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Jij liever dan ik , het lijkt wel alsof alle jongeren als een soort moderne slaaf willen werken in bungalow parken, horeca en supermarkten. Sprak onlangs nog met een aantal jeugdigen die vol trots zeiden dat ze een (vakantie/tijdelijk) baantje hadden bij Mc Donalds en pretpark de Valkenier.

Ik benijd ze niet hoor!

Reken maar dat je met de zweep erlangs krijgt als je de ranzige WC's daar niet schoon genoeg maakt.

wat een debiele reactie.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 20:12
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:

Ik benijd ze niet hoor!

Werken (wat dan ook) is een deugd.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 05-09-2006 @ 21:12 :
Werken (wat dan ook) is een deugd.
Juist.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 02:36
Verwijderd
Citaat:
Kippetje schreef op 05-09-2006 @ 09:05 :
Het poetsen lijkt mij inderdaad niks Ben niet zo'n poetsfanaat. Werk nu al enige tijd in de horeca en ben in mn hele leven 1x bij centerparcs geweest en daar ook maar 1x uit eten geweest, dus ik weet helemaal niet echt wat ik ervan moet denken. Zeker niet na al jullie reacties! Maar in ieder geval bedankt, ik zal eens zien wat ik ermee doe.
Met het eten voor de gasten is naar mijn mening niets mis trouwens! Het ene restaurant is best leuk om te werken, maar na 2 uur heb je niks meer te doen en wordt je verplaatst naar de "Action Factory" waar je personeel niet leuk is en waar het een complete chaos is. Je wordt echt van hot naar her gesleept en dat is het probleem. Maar ik weet niet of het overal in Nederland zo is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten