Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2006, 14:36
druiveke
druiveke is offline
sinds 5 maanden heb ik een goede relatie met mijn vriend.
zien mekaar redelijk vaak, doen allerlei dingen samen ed..

alles zit mee, behalve 1 ding, zijn ex

2jaar geleden raakte hun relatie gedaan na 3jaar.
gingen samen naar school, vriendenclub ed.

nu nog zit zijn familie vaak over haar bezig, bij elke gelegenheid is zij er ook bij (vakantie, feest, uitsta,...), zij is van alles op de hoogte, zijn werk, zij hobbys...

alles begint me zo te frustreren dat ik het denk om ermee te stoppen.

bij alles word ik precies vergeleken, niet langst zijn kant, wel door zijn omgeving (vrienden en familie)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2006, 14:38
Orpheus
Orpheus is offline
Breng het eerst eens bij hem ter sprake eer je roept er een punt achter te zetten?

Of heb je dat al gedaan,
en hoe reageert zij op jouw aanwezigheid?

Is het niet puur jaloezie van jouw kant?
Oud 16-08-2006, 14:45
druiveke
druiveke is offline
wanneer ze wist dat we samen waren weende ze, wou ze hem terug ...

hij legt zich er zo wat bij neer...

heeft ook gelogen dat zij er een bepaalde dag niet was en blijkbaar was ze er wel..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 15:12
remy476
remy476 is offline
Citaat:
druiveke schreef op 16-08-2006 @ 15:45 :
wanneer ze wist dat we samen waren weende ze, wou ze hem terug ...

hij legt zich er zo wat bij neer...

heeft ook gelogen dat zij er een bepaalde dag niet was en blijkbaar was ze er wel..
hmm...liegen dat gaat al de verkeerde kant op. Probeer als eerst er met je vriend over te praten. Daarna moet je zijn familie vertellen dat je het niet leuk vind dat zij er altijd is en dat je altijd wordt vergeleken met haar. Zij moeten dat ook kunnen begrijpen. JIJ hebt nu eenmaal met hem en als hij geen gevoelens meer voor haar heeft zal je vriend ook achter je blijven staan. Ik zou hem daarom ook vragen of hij nog gevoelens heeft voor haar. Zo ja, vraag dan of die gevoelens sterk zijn en probeer er een oplossing voor te vinden. Als het uiteindelijk dan toch blijft dat het niet gaan (dus zijn gevoelens voor zijn ex toch nog te groot zijn) kun je het evt. uitmaken. Maar praat er eerst eens met hem en daarna met zijn familie over
Oud 16-08-2006, 19:10
Optima
Optima is offline
dumpen

als hij nog met een been in het bed van zijn ex zit, met zijn familie daarbij, hou dan de eer aan jezelf en gun jezelf een jongen die wel de schepen achter zich verbrand en voor de volle 100% voor jou gaat.

een prominente ex = exit
Oud 18-08-2006, 18:26
Kayina
Kayina is offline
Ik zou hem idd vragen of er nog gevoelens voor zijn ex zijn en of hij echt wel gelukkig is met jou. Een goede band met een ex kan vervelend zijn voor een nieuwe partner, maar hoeft die nieuwe relatie niet per se in de weg te zitten. Ik zou mijn ex ook niet uit mijn leven kunnen wegdenken, maar ik weet zeker dat er geen oude gevoelens meer zijn en dat ik heel gelukkig ben met mijn nieuwe relatie. En dat zijn omgeving jou met zijn ex vergelijkt is natuurlijk heel vervelend voor jou, maar ook wel een beetje begrijpelijk...misschien is het een kwestie van tijd?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 18:34
Verwijderd
Na 2 jaar nog steeds, dat is wel heel bizar. Het heeft de familie van mijn ex een tijd gekost om na 4 jaar over te stappen van mijn naam op Claudia, maar toch geen 2 jaar...

Het klinkt iig niet erg geweldig.

Laatst gewijzigd op 18-04-2014 om 06:53.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 10:25
Maarten
Maarten is offline
Geef aan dat je liever niet vergeleken wordt en hopelijk wordt het dan minder. En wees hier persistent in.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 10:26
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-08-2006 @ 19:34 :
Na 2 jaar nog steeds, dat is wel heel bizar. Het heeft de familie van mijn ex een tijd gekost om na 4 jaar over te stappen van mijn naam op Claudia, maar toch geen 2 jaar...

Het klinkt iig niet erg geweldig.
5 maanden heeft ze nog maar met hem. Het heeft dus maybe niet 2 jaar gekost, afhankelijk of hij daarvoor relaties gehad heeft. Ze gaan pas vergelijken als hij een relatie heeft lijkt mij

Laatst gewijzigd op 18-04-2014 om 06:54.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 15:01
Shredder
Shredder is offline
Je kunt het beste eerst hem confronteren met wat jij denkt en wat je van hem en zijn ex vind. Als je de optie maar open houd om hem te dumpen.

Dat hij nog contact onderhoudt met die ex van hem na 3 jaar samen te zijn lijkt me niet heel gek, maar zó close dat ze zelf nog op verjaardagen e.d. er bij is en overal van op de hoogte is? Dat vind ik een beetje redicuul.
En als hij daarnaast ook nog eens gaat liegen of zij bij hem was of niet, dat betekent eerlijk gezegd nooit veel goeds. Als hij daar over gaat liegen is er waarschijnlijk wel meer aan het handje dan gewoon vriendschap. (Hoeft natuurlijk niet, maar dan zou je er toch niet over hoeven te liegen?) Hem dumpen lijkt me het beste om hier te doen.

Maar goed, probeer eerst maar eens met hem te praten, zeg alles wat je denkt recht voor zijn raap zodat hij eens wakker geschudt wordt en hem duidelijk wordt waar jij allemaal mee zit. Wees niet bang om voor jezelf te kiezen en hem te dumpen, dat had ik al gedaan op het moment dat ik erachter kwam dat ie loog over zijn ex.
Reageren

Regels voor berichten