Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2006, 11:38
Daryll
Daryll is offline
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet omschrijven, maar ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn, en het niet al te lang te maken! Ik hoop ook dat dit het juiste forum is voor dit..

Ik heb nu iets langer dan 1,5 jaar een vriend, het gaat goed tussen ons en ik ben ontzettend gek op hem, ookal heb ik niet echt meer dat verliefde gevoel van in het begin. Het probleem is dat ik constant denk aan andere jongens. Als ik een mooie jongen zie, en dat kan overal zijn, op tv, foto's, in de trein, op school, in de stad...dan blijf ik daar de hele tijd aan denken, en verlang ik er zelfs naar. Het kan ook voorkomen met iemand die ik (vaag) ken, dan hoop ik de hele tijd dat ik diegene tegenkom, en kan ik er de hele tijd aan denken.
Het lijkt dus alsof ik constant naar anderen verlang, en niet naar mijn vriend. Ik krijg er een beetje een wanhopig en ongelukkig gevoel krijg, alsof ik iets wil wat ik niet kan krijgen. Dit gevoel heb ik nu een paar maanden, en soms voel ik me schuldig tegenover mijn vriend, omdat ik dat gevoel eigenlijk bij hem zou moeten hebben. Ik wil hem niet kwijt!

Wat zou dit kunnen betekenen? Zou het een 'fase' zijn? (ookal heb ik de puberteit inmiddels wel gehad) Of zou het kunnen betekenen dat ik onbewust niet zo gelukkig ben met mijn vriend, en verlang naar anderen?
Heeft iemand hier een idee over, of zelf meegemaakt? Ideeen en ervaringen zijn welkom!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk was zo, als jullie meer dingen willen weten vraag maar. Bedankt voor het lezen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2006, 14:39
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Misschien heb je gewoon heel veel prikkels nodig. Van andere jongens dan je vriend, maar misschien ook nog in andere dingen die je niet onmiddellijk beseft.

Volgens mij wil dit helemaal niet zeggen dat je relatie goed of slecht is, maar krijg je misschien gewoon graag aandacht, geef je graag aandacht, en is je vriend inmiddels (te) gewoon geworden, en vind je zijn aandacht nogal vanzelfsprekend.

Ik kan me best inbeelden dat dit een fase is, meer omwille van een relatie van meer dan anderhalf jaar, dan omwille van je leeftijd. Misschien gaat die fase wel weer over, misschien ook niet. Leer er 'gewoon' mee omgaan, want je kan toch niet sturen in welke richting je gedachten gaan.

Wat ik me wel afvraag is op welke manier je dan naar die andere jongens verlangt. Seksueel? Oppervlakkig? Wil je er mee babbelen? Gewoon nieuwsgierig? En gooi je die dan ook telkens op een balans met je vriend? Misschien ben je (on)bewust toch op zoek naar anders en beter, zonder dat je daarom onmiddellijk 'beter' vindt.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 17:45
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Kan dit niet beter naar L&R?
__________________
Don't worry, be happy!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 22:02
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
LOLA3000 schreef op 17-08-2006 @ 18:45 :
Kan dit niet beter naar L&R?
Denk het wel.

Ik denk inderdaad ook niet dat het gelijk maar betekent dat je relatie niet meer goed zit. Iedereen denkt wel eens aan een ander, de één wat meer dan de ander. Bij jou is het misschien wel wat meer dan gemiddeld, maar ik weet ook niet echt hoe ver die interesse gaat. is het idd gewoon oppervlakkig of vraag je je echt af hoe het zou zijn met een ander? En vind je die personen steeds echt leuk om wie ze zijn, of vind je de aandacht gewoon leuk?

En de relatie die je nu hebt, is dat je eerste relatie? Want het kan ook zijn dat het voortkomt uit nieuwsgierigheid. Als je verder nog geen ervaring hebt met jongens en relaties, behalve je vriend, kun je je afvragen hoe het met een ander zou zijn. Ook dat heeft iedereen wel eens, maar jij kunt het beste bij jezelf nagaan hoe ver deze nieuwsgierigheid bij jou gaat. En het hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je ermee doet.

Als ik jou was zou ik proberen wat minder de aandacht op andere te vestigen. Tuurlijk, je mag er plezier in hebben om naar anderen te kijken, maar laat het daar ook bij. Ga verder niet over iedereen lopen fantaseren, want zo maak je het voor jezelf ook steeds moeilijk om ze weer uit je hoofd te krijgen. Ik vind het moeilijk om voor jou te bepalen of dit te ver gaat en of het echt wat over jullie relatie zegt, dat zul je bij jezelf na moeten gaan. Maar als je dit echt nog een tijd blijft houden in de mate zoals het nu is, zou ik toch eens goed bij mezelf nagaan waar dat vandaan komt.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 10:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
LOLA3000 schreef op 17-08-2006 @ 18:45 :
Kan dit niet beter naar L&R?
Hmkay.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 11:12
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, hoe je aan de andere jongens denkt. En hoe erg denk je aan die andere jongens die je ziet? Is het alleen maar van nou die ziet er leuk uit, ff een babbeltje maken. Of is het meer lust van nou die ziet er leuk uit, daar zou ik wel eens mee in bed willen duiken?

Verder, vind je dat je wel genoeg aandacht krijgt van je vriend? Of heb je toch steeds ergens het gevoel dat er iets ontbreekt of blijft er iets knagen? Van wat ik zo lees, denk ik niet dat het een fase o.i.d. is. Naar mijn mening is er iets wat er ontbreekt in je relatie. Je hoeft het niet hier mede te delen, maar het is belangrijk dat je het erkent dat het er is, en hier iets aan gaat doen.

Is het trouwens alleen een schuld gevoel tegenover je vriend en voel je je er voor de rest wel oke bij zo over andere jongens te denken?
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 12:19
Daryll
Daryll is offline
Bedankt voor jullie reacties, ik zal even antwoord geven op jullie vragen.
De manier waarop ik naar die jongens kijk en denk is vooral lichamelijk ja, dus dan zal het voornamelijk met lust te maken hebben... Dan kijk ik en denk ik, hij is echt sexy, hoe zou het zijn om met hem te zoenen ed, alsof ik die prikkels bij andere jongens krijg die ik bij mijn vriend niet heb.
Ik weet dat het vreselijk dom klinkt, maar ik kan er niks aan doen, het gaat vanzelf Zodra die ander uit zicht is vergeet ik het ook wel weer vrij snel, maar daarna doet zich wel weer een nieuw geval voor. En ik vind aandacht van andere jongens ook leuk inderdaad, maar ik doe er niks mee.

Ik denk er ook wel eens aan hoe het zou gaan als ik er echt iets mee zou doen, contact zoeken met een ander en het uitmaken met mijn vriend. Maar ik denk niet dat ik daar veel gelukkiger van zou worden, misschien idealiseer en romantiseer ik die anderen gewoon teveel.

Deze relatie is mijn 4e, ookal is de eerste niet echt noemenswaardig, die stelde niet veel voor. Het is niet zo dat mijn vriend me te weinig aandacht geeft, hij zegt vaak genoeg wat hij voor me voelt en hoe hij de toekomst ziet, en we doen leuke dingen samen en we hebben het gezellig. Daar komt denk ik ook dat schuldgevoel vandaan, het ligt niet aan hem, hij doet niks verkeerd. Als ik eraan denk dat hij dat zou hebben zou ik het ook heel erg vinden
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 14:32
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Daryll schreef op 18-08-2006 @ 13:19 :
Bedankt voor jullie reacties, ik zal even antwoord geven op jullie vragen.
De manier waarop ik naar die jongens kijk en denk is vooral lichamelijk ja, dus dan zal het voornamelijk met lust te maken hebben... Dan kijk ik en denk ik, hij is echt sexy, hoe zou het zijn om met hem te zoenen ed, alsof ik die prikkels bij andere jongens krijg die ik bij mijn vriend niet heb.
Ik weet dat het vreselijk dom klinkt, maar ik kan er niks aan doen, het gaat vanzelf Zodra die ander uit zicht is vergeet ik het ook wel weer vrij snel, maar daarna doet zich wel weer een nieuw geval voor. En ik vind aandacht van andere jongens ook leuk inderdaad, maar ik doe er niks mee.

Ik denk er ook wel eens aan hoe het zou gaan als ik er echt iets mee zou doen, contact zoeken met een ander en het uitmaken met mijn vriend. Maar ik denk niet dat ik daar veel gelukkiger van zou worden, misschien idealiseer en romantiseer ik die anderen gewoon teveel.

Deze relatie is mijn 4e, ookal is de eerste niet echt noemenswaardig, die stelde niet veel voor. Het is niet zo dat mijn vriend me te weinig aandacht geeft, hij zegt vaak genoeg wat hij voor me voelt en hoe hij de toekomst ziet, en we doen leuke dingen samen en we hebben het gezellig. Daar komt denk ik ook dat schuldgevoel vandaan, het ligt niet aan hem, hij doet niks verkeerd. Als ik eraan denk dat hij dat zou hebben zou ik het ook heel erg vinden
Ik weet niet hoe het met jullie seksleven staat, maar ik denk dat daar nog wat te wensen is zo te horen. Je lichaam heeft behoeften, honger, dorst, maar ook behoefte om bevredigd te worden. Zo niet door je vriend, dan door jezelf. Hoe dan ook, als je met zulke belustige redenen naar andere jongens kijkt, denk ik dat je vindt dat je nogal wat tekort komt bij je huidige vriend.

Heb je hier al eens met je vriend over gepraat?
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 14:42
Daryll
Daryll is offline
Ons seksleven is verder niks mis mee, hij probeert me vaak genoeg te verleiden tot sex, soms heb ik zin en soms niet. Dus in pricipe zou ik niks te klagen moeten hebben.. maar soms heb ik het gevoel wel zin in sex te hebben, maar niet met hem.
Met hem erover praten zou naar mijn idee alleen maar verkeerd uitpakken, ik zou hem ermee kwetsen en waarschijnlijk gaat hij dan denken dat ik hem niet meer wil. Terwijl ik verder ontzettend blij ben met hem en hem niet zou willen missen. Het zijn puur mijn gedachten, waarvan ik hoop dat ze snel overwaaien.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 15:27
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Dit heb ik ook o zo vaak gehad Gewoon 't gevoel dat je nog een ontdekkingsreisje wilt maken...
Ben nu bezig aan m'n ontdekkingreis en 't bevalt prima Misschien heb je nog helemaal geen zin in een vaste relatie?
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 16:26
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Daryll schreef op 18-08-2006 @ 15:42 :
Ons seksleven is verder niks mis mee, hij probeert me vaak genoeg te verleiden tot sex, soms heb ik zin en soms niet. Dus in pricipe zou ik niks te klagen moeten hebben.. maar soms heb ik het gevoel wel zin in sex te hebben, maar niet met hem.
Met hem erover praten zou naar mijn idee alleen maar verkeerd uitpakken, ik zou hem ermee kwetsen en waarschijnlijk gaat hij dan denken dat ik hem niet meer wil. Terwijl ik verder ontzettend blij ben met hem en hem niet zou willen missen. Het zijn puur mijn gedachten, waarvan ik hoop dat ze snel overwaaien.
Terwijl ik normaal altijd een grote voorstander ben van praten met elkaar, lijkt het me ook niet verstandig dit nu te doen, tenminste nog niet. Alleen als het niet snel overwaaid dan kun je beter wel gaan biechten bij hem, want hier schieten jullie allebei niets mee op. Een vriendin die nog liever met andere mensen in bed duikt en een vriend die helemaal toegeeft maar er niets van weet.
Je zegt dat jullie vaak genoeg seks hebben, maar gewoon seks hebben wil niet zeggen dat je bevredigd wordt. Als je seks hebt is dat fijn, maar je bent pas bevredigd als je ook echt klaar komt.

Zoals Adon1s als zegt denk ik ook niet dat je klaar bent voor een vaste relatie. Als je een vaste relatie hebt, maar je blijft fantaseren over seks met andere jongens, dan zit er iets niet goed. Persoonlijk zou ik mijn vriendin meteen dumpen als ze er zulke gedachten op na hield, kennelijk zou ik dan niet goed genoeg voor haar zijn. Tijd voor haar dus om een ander te zoeken.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 22:12
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
bij mij heet dat ovulatie, ofwel de tijd waarin je emotie het overwint van je ratio. wtf moet je met al die andere mannen? Dat ze een leuk blikkie hebben wl nog niet zeggen dat het iets is. Mijn advies: lekker fantaseren, maar houdt het wel reeel
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 01:41
Verwijderd
Iedereen is in principe van nature polygaam, dus zo gek is dat niet. Als je je echter niet volledig door je hormonen laat leiden is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie wat vinden jullie van euthanasie?
Verwijderd
250 03-03-2007 14:16
Levensbeschouwing & Filosofie zelgemaakte werkelijkheid
Dame Blanche
50 22-05-2006 21:21
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Verhalen & Gedichten Ik ga mn bundel IRL uitgeven!
CodeName Egg
13 28-10-2001 13:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.