Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2006, 10:07
D-sire
D-sire is offline
Tijdens mijn vakantie heb ik mijn digitale camera van een kastje afgestoten (ong 1 meter hoog). De lens was eruit en daar viel hij precies op waardoor die scheef is komen te zitten. Ik heb hem voorzichtig teruggeduwd, maar probleem is nu dat de lens er nog wel uitgaat, maar niet meer helemaal terug. Ook het scherpstellen werkt niet goed meer.
Weet iemand of ik een beroep kan doen op de garantie (ik had de camera pas 2 maanden) of dat ik hem echt moet laten repareren (en als dat het geval is hoe hoog die kosten dan kunnen oplopen)?

Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 11:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2006, 10:18
Verwijderd
Bij garantie is het altijd zo, niet geschoten is altijd mis.
en als het niet onder de garantie valt kunnen ze je altijd een indicatie geven wat het geintje gaat kosten.
meestal zijn de reparaties van o.a. sony stukken duurder dan die van een "b"-merk.
Dus ik zou zeggen , give it a shot.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 10:25
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
lullow schreef op 21-08-2006 @ 11:18 :
en als het niet onder de garantie valt kunnen ze je altijd een indicatie geven wat het geintje gaat kosten.
meestal zijn de reparaties van o.a. sony stukken duurder dan die van een "b"-merk.
Het is een Samsung. Maar stel, ik ga terug naar de zaak waar ik hem gekocht heb (in dit geval Media markt), dan kan ik natuurlijk niet zeggen ik heb hem per ongeluk op de grond laten vallen want dat valt niet onder de garantie lijkt mij. Of kan dat in sommige gevallen wel?
Oud 21-08-2006, 18:02
Codaz
Codaz is offline
Huis en inboedelverzekering lijkt mij....

Als jij een aggressief goedje over je kleding per ongeluk morst dan moet dat ook betaald worden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 18:08
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Codaz schreef op 21-08-2006 @ 19:02 :
Huis en inboedelverzekering lijkt mij....

Als jij een aggressief goedje over je kleding per ongeluk morst dan moet dat ook betaald worden.
Ja het is op vakantie gebeurd dus ik dacht dat ik misschien gebruik kon maken van mijn vaders doorlopende reisverzekering? Weet alleen niet precies wat ik dan als reden moet opgeven...
Oud 21-08-2006, 18:09
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
lullow schreef op 21-08-2006 @ 11:18 :
Als ze erachter komen dat het apparaat door jouw toedoen kapot is gegaan en het niet onder de garantie valt moet jij meestal een hoop onderzoekskosten betalen.
Oud 21-08-2006, 18:21
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 21-08-2006 @ 19:08 :
Ja het is op vakantie gebeurd dus ik dacht dat ik misschien gebruik kon maken van mijn vaders doorlopende reisverzekering? Weet alleen niet precies wat ik dan als reden moet opgeven...
Ow ffs ja ff verkeerd gelezen, my bad !

Ja je reisverzekering zeker ja. Maareh ze zijn tegenwoordig nogal happig op mensen die proberen fraude te plegen met dat soort dingen om maar aan nieuw spul te komen. Dus erg makkelijk zal het niet gaan denk ik. Maar zoals al eerde gezegd, niet geschoten is altijd mis !
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 21-08-2006 @ 19:09 :
Als ze erachter komen dat het apparaat door jouw toedoen kapot is gegaan en het niet onder de garantie valt moet jij meestal een hoop onderzoekskosten betalen.
Zeker, maar dat ben je toch ook al kwijt aan de reparatie. je kan ook gewoon even een prijsopgaaf vragen wat het gaat kosten. en misschien (wat wel zonde is) een nieuwe kopen. gewoon kijken wat voordeliger is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten