Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En kan die inslag nou wel of niet via het netwerk worden doorgegeven? We hebben 3 computer, vandaar. En met die van beneden en mn broer wil ik niets te maken hebben ![]() ![]() En hoe zit het met de kabelaansluiting, kaan daar niets binnenkomen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk persoonlijk dat je iets te para bent voor blikseminslag. Ik heb hier sinds jaar en dag twee computers draaien, 24/7, en er is nog nooit iets gebeurd, ook niet tijdens het hevigste onweer.
Maar als je echt zeker wilt weten dat er niets gebeurt, koop dan zo'n superdure SurgeArrest overspanningsbeveiliging (hebben ze o.a. bij Conrad). En nee, blikseminslag gaat niet via netwerkkabel of coaxkabel. |
![]() |
|
![]() |
Mijn oude hard schijf, die ik inmiddels uit elkaar heb gehaald, die is er spontaan mee uitgescheden. Ik wil nu gewoon iets hebben waarmee ik op een heel gemakkelijke manier ben verzekerd dat ik niet zomaar weer iets kwijt raak. Echt leuk vond ik het niet dat ik alles kwijt was namelijk.
Ik ben geen type dat om de zoveel tijd keurig een backup maak. Daar heb ik gewoon geen zin in, te lui en kost teveel tijd. Maar hoe je er ook over mag denken, de makkelijkste manier om constant over de meest recente backup te beschikken is gewoon 2 harde schijven in je pc stoppen waar hetzelfde wordt weggeschreven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk bij nader inzien eigenlijk ook niet dat blikseminslag binnen kan komen via kabel. Zou anders niet best zijn als er ergens in de wijk de bliksem in de tv sloeg, en alle tv's, radio's, en computers met kabelinternet zouden ook kapot gaan
![]() En over die stekkerdoos, daar zit gewoon een schakelaar op, zodat je de stroom er helemaal af kan halen. Geen idee of de overspanningsbeveiliging eigenlijk wel werkt. Nog niet uitgeprobeerd namelijk ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder heb ik in de zomer ooit een keer me kast opengeschroevd en m'n mobo gesloopt. Het was toen erg warm en het stikte van de statische electriciteit. Het onweerde ook als de pest. Toen ik m'n mobo weer erin deed was-ie definitief stuk. Hij startte al slecht op in die zin dat ik dus af en toe geen beeld kreeg als ik 'm aanzette. Maar als je 'm gewoon 24/7 aan laat staan blijft-ie 't wel doen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|