Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2006, 09:33
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
Momenteel ben ik in dit boek bezig en ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Eenerzijds vind ik het een superboek, anderzijds ben ik na 2/3 weken nog altijd niet verder dan blz 130 (het schiet dus niet op).
Wat vinden jullie van het boek?
Yay( ) or Nay ( )?
Oud 22-08-2006, 11:05
Roosje
Roosje is offline
Ik mocht hem van mijn mama kopen op Schiermonnikoog maar daar was de gebonden versie niet, dus ik moet nu nog steeds even naar de boekenwinkel.
Oud 22-08-2006, 11:17
Verwijderd
Ik vind het een;

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY

Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 11:21
Verwijderd
Oh, maar ik heb hem nog niet uit trouwens. Dat komt omdat ik ondertussen In de ban van mijn vader lees en Vermist en vermoord: Tinka de Rooij; het verhaal van haar vader heb gelezen. Ennnn omdat ik het stiekem wil bewaren voor als ik weer naar school moet reizen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 14:03
Anki
Anki is offline
Ik vond hem echt geweldig!
Oud 22-08-2006, 14:41
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
toch leest hij niet echt vlot weg. althans, dat vind ik. ik kom er echt niet doorheen
Oud 22-08-2006, 18:00
Aurora
Aurora is offline
Liefde voor dat boek

Hoe briljant, echt, woohoo.
Oud 12-10-2006, 18:54
Verwijderd
Ik heb hem gister uit gelezen. En echt, wow. Wat een vreselijk mooi boek. Echt bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 19:03
homehapero
homehapero is offline
ik vond het boek ook geweldig en vind ook dat het je net meesleept.
Ik heb het gelezen tijdens mn eindexamens vorig jaar en ik kwam ehct nog moeilijk aan studeren toe
Alleen wordt het op het einde een beeetje te langdradig en zijn er iets teveel plotwendingen (zal het eonde nt verklappen maar ik vermoedde het al een hele tijd...)
Oud 13-10-2006, 11:08
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
ik vond hem goed
Oud 13-10-2006, 13:13
Porcelain
Porcelain is offline
Ik lees het ook, ik vind het echt een heerlijk boek. Het is tegelijk mooi maar met humor verteld, het stukje over de horlogemaker in de cel bijvoorbeeld. De schrijver maakt het helemaal niet dramatisch, het is echt volks droevig, het raakt des te meer. Ik moet het nog wel uitlezen, dus wat ik van het verhaal an sich vind weet ik nog niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 15:58
Boef
Boef is offline
Tijdens het lezen vond ik het een geweldig boek. Ik hou wel van meeslepende verhalen, boeken die je niet meer neer wil leggen en waarvan je moet weten hoe het afloopt.

Toen ik er echter achteraf op terug keek, vond ik het boek toch niet zo geweldig als in de eerste instantie. Ik heb het gevoel (maar kan het niet echt uitleggen), dat het het net niet helemaal is/ iets mist.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:04
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
ik heb besloten in het boek te stoppen
ik kom er ECHT NIET doorheen
het ligt nu stof te happen... misschien dat ik binnenkort weer de aandrang voel?
Oud 13-10-2006, 21:13
Roosje
Roosje is offline
Ik heb hem nog steeds klaarliggen om te gaan lezen, mar heb het te druk met andere boeken.
Oud 15-10-2006, 09:41
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Oe, een mooi boek. Door wie geschreven?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 09:47
Roosje
Roosje is offline
Carlos Ruiz Zafon, met ergens een accent aigu maar waar weet ik niet precies.
Oud 16-10-2006, 16:41
Ndimension
Ndimension is offline
Ik heb het boek ook inmiddels in mijn bezit.
De schrijfstijl komt nogal als dat van een goedkoop thrillertje over. Het verhaal zelf is best wel interessant, maar komt ook zo goedkoop over.

Ik had een verhaal verwacht in de stijl van Borges en Marquez (aangezien Zafon daar mee vergeleken wordt), maar dat is absoluut niet het geval. In ieder geval... het valt goed te lezen en is best interessant, maar verwacht geen hoogstaande literatuur te lezen.
Oud 03-11-2006, 18:53
Nicolas__S
Nicolas__S is offline
Het boek begint bijna net hetzelfde als honderd jaar eenzaamheid van Marquez en ik vind dat zijn stijl redelijk goed op die van marquez lijkt hoor.

Schrijfstijl komt over als die van een goedkoop thrillertje net als het verhaal. Eerste keer dat ik dit hoor Jij bent vast een lyrisch talent dat je over zo'n schrijver zo'n dingen zegt :-).

Ik vind het gewoon een geweldig boek en leest heel vlot. Niet heel lang aan bezig geweest.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 20:42
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Roosje schreef op 22-08-2006 @ 12:05 :
Ik mocht hem van mijn mama kopen op Schiermonnikoog maar daar was de gebonden versie niet, dus ik moet nu nog steeds even naar de boekenwinkel.
Je wilt alleen gebonden versies?
Oud 03-11-2006, 22:27
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Nicolas__S schreef op 03-11-2006 @ 19:53 :
Het boek begint bijna net hetzelfde als honderd jaar eenzaamheid van Marquez en ik vind dat zijn stijl redelijk goed op die van marquez lijkt hoor.

Schrijfstijl komt over als die van een goedkoop thrillertje net als het verhaal. Eerste keer dat ik dit hoor Jij bent vast een lyrisch talent dat je over zo'n schrijver zo'n dingen zegt :-).

Ik vind het gewoon een geweldig boek en leest heel vlot. Niet heel lang aan bezig geweest.
Wat bedoel je met "zo'n schrijver"? Dat ie een of andere god onder de schrijvers is?

Ik vind dit boek interessant en leuk, maar is meer op het niveau van een willekeurig boek van Dan Brown.
Oud 04-11-2006, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 03-11-2006 @ 23:27 :
Ik vind dit boek interessant en leuk, maar is meer op het niveau van een willekeurig boek van Dan Brown.
Die vergelijking vind ik een belediging voor Zafon.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 04-11-2006 @ 13:35 :
Die vergelijking vind ik een belediging voor Zafon.
Idd! Browns boeken zijn meeslepend en echte page turners maar zijn stijl vind ik die van "een goedkoop thrillertje" (of hoe werd ook weer genoemd?).
Ruiz Zafon heeft mij 2 en een halve dag van m'n paasvakantie gekost, maar van mij mocht het veel meer zijn. het boek wordt maar 1 maal langdradig (ergens waar die blinde meid of zo haar verhaalm over die geheimzinnige schrijver doet, dat deel mocht tot 50 blzn gereduceerd worden.
Ik verlang al naar zijn volgende boek!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 16:17
robje90
robje90 is offline
Ik heb het boek gisteren gekregen!
Lijkt me heel mooi boek en heb veel positieve dingen erover gehoord Ben alleen nu nog bezig in een ander boek, maar ben erg benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 22:08
assepoester89
assepoester89 is offline
ik heb afgelopen zomer se schaduw van de wind gelezen, en ik was er echt helemaal weg van!! maar ik moet nu dus voor nederlands weer wat boeken lezen.. en ik vroeg me af, weet iemand een boek dat ook die richting op gaat? of wat je wel leuk móet vinden als je schaduw van de wind ook leuk vindt?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 19:25
stout!
stout! is offline
Ik heb het ergens dit jaar gelezen en hoewel ik me herinner dat ik het op dat moment een erg mooi boek vond, heb ik moeite me er nu nog iéts van voor de geest te halen.
Niet al te grote indruk gemaakt dus.
Oud 16-12-2006, 21:55
Jones
Citaat:
yokadouma schreef op 17-11-2006 @ 17:13 :
Idd! Browns boeken zijn meeslepend en echte page turners maar zijn stijl vind ik die van "een goedkoop thrillertje" (of hoe werd ook weer genoemd?).
Ruiz Zafon heeft mij 2 en een halve dag van m'n paasvakantie gekost, maar van mij mocht het veel meer zijn. het boek wordt maar 1 maal langdradig (ergens waar die blinde meid of zo haar verhaalm over die geheimzinnige schrijver doet, dat deel mocht tot 50 blzn gereduceerd worden.
Ik verlang al naar zijn volgende boek!
pageturner. En de schaduw van de wind is inderdaad veel meer dan dat. En stout, lees nog maar een keer dan. Want het is echt zonde als je je er niks van kan herinneren.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 16-10-2006 @ 17:41 :
De schrijfstijl komt nogal als dat van een goedkoop thrillertje over. Het verhaal zelf is best wel interessant, maar komt ook zo goedkoop over.
Dit klinkt een beetje alsof je zelf erg door anderen beinvloed bent.
Aan de andere kant is een associatie met Dan Brown niet verwonderlijk. Die neemt bekende kunstwerken/ gebouwen/ steden en bouwt er een verhaal omheen. Maar het is echter niets méér dan een associatie. Ik heb het boek in een ruk uitgelezen, het leest heel lekker, het is meeslepend, er zijn een absoluut een aantal passages die ik hilarisch en origineel vond. Misschien wordt je afgeschrikt door de lange zinsneden (weleens een 'goedkoop thrillertje' gelezen met zinnen van meer dan 8 woorden?) Ik weet niet meer precies hoe het boek eindigde, maar mijn gevoeld dat het einde niet echt top was. Maar over het algemeen echt een aanrader. Hij stijgt zeker qua stijl ver boven de Da Vinci Code uit.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 22:33
Verwijderd
Citaat:
assepoester89 schreef op 29-11-2006 @ 23:08 :
ik heb afgelopen zomer se schaduw van de wind gelezen, en ik was er echt helemaal weg van!! maar ik moet nu dus voor nederlands weer wat boeken lezen.. en ik vroeg me af, weet iemand een boek dat ook die richting op gaat? of wat je wel leuk móet vinden als je schaduw van de wind ook leuk vindt?
Spreekt het onderwerp je aan in het algemeen (kunst/cultuur), specifiek (kerkhof der vergeten boeken), de schrijfstijl of moet er voor jou ook een zoektocht/mysterie inzitten?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 00:19
Verwijderd
topboek! in 2 dagen uitgelezen! (7 uurtjes)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 01:15
Verwijderd
Citaat:
Sepul schreef op 21-12-2006 @ 01:19 :
topboek! in 2 dagen uitgelezen! (7 uurtjes)

OMG wat ben ik dan? De slowest reader ever?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 21-12-2006 @ 02:15 :
OMG wat ben ik dan? De slowest reader ever?
nee ik lees heeeel snel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten