Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2006, 09:42
Quantes
Quantes is offline
Al een tijdje kun je op de site van de NS via de reisplanner de dienstregeling 2007 raadplegen. Hoe kom jij er vanaf op jouw reistraject?

Ik goed, alleen gaat mijn trein wat eerder. Verder geen wijzigingen voor mij.,
Oud 28-08-2006, 11:20
Verwijderd
Vlaardingen West - Utrecht Centraal varieert in de oude dienstregeling van 1:00 tot 1:12, en in de nieuwe dienstregeling duurt het óf 1:05 óf 1:06. Op sommige momenten heb ik dus wel winst, op andere momenten niet. Over het algemeen blijft de reistijd dus vrijwel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 11:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik doe er een stuk langer over, maar er zijn wel meer reismogelijkheden per uur (van vier naar zes).
Oud 28-08-2006, 12:08
Verwijderd
20 minuten langere reistijd naar mijn ouders.
15 minuten langere reistijd naar mijn vriend.

Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 14:45
Verwijderd
Nu heen:
vertrek om x.29 uur, aankomst overstapstation 32 minuten later, 4 minuten overstaptijd, 1 uur en 12 minuten later aankomen op eindbestemming. Totale tijd tussen vertrekpunt en eindbestemming: 1:48 uur

Straks heen:
vertrek om x.23 uur, aankomst overstapstation 33 minuten later, 6 minuten overstaptijd, 1 uur en 13 minuten later aankomen op eindbestemming. Totale tijd tussen vertrekpunt en eindbestemming: 1:52 uur

Dus dat maakt een verschil van 4 minuten.

Nu terug:
x.19 vertrek, 1 uur 8 minuten naar overstapstation, 5 minuten overstaptijd, 31 minuten later op eindbestemming; in totaal 1:44 uur onderweg

óf:
x.44 vertrek, 1 uur 14 minuten naar overstapstation, 8 minuten overstaptijd, 42 minuten later op eindbestemming; in totaal 2:04 uur onderweg.

Straks terug:
x.07 vertrek, 1 uur 20 minuten naar overstapstation, 7 minuten overstaptijd, 29 minuten later op eindbestemming; in totaal 1:58 uur onderweg.

óf:
x.37 vertrek, 1 uur 20 minuten naar overstapstation, 7 minuten overstaptijd, 29 minuten later op eindbestemming; in totaal dus ook 1:58 uur onderweg.

Dus 14 minuten langer, of 6 minuten korter.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 14:57
Rachel
Rachel is offline
Ik baal er nogal van eigenlijk. Voor mijn stage maakt het niet zo heel veel uit (blijft hetzelfde), maar naar school wordt het iets moeilijker. De trein gaat iets eerder en dan ligt het er maar net aan of ik dat me de bus haal. Eigenlijk moet ik het wel halen, maar de bus is vaak te laat, dus dan wordt het haasten vrees ik.

Terug vertrekt de trein later en dan zou ik de bus nét kunnen halen, maar soms vertrekt deze al eerder vanaf het station.

Met andere woorden, als ik één keer in de 2 weken naar school moet, zal dat wel met de auto worden
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 15:11
marrel
marrel is offline
Ik doe er 1 minuut langer over i.p.v. 9 wordt het 10 minuten.
Ik hoef maar van Cuijk naar Nijmegen Heyendaal. Verder kan ik nog niet veel zeggen, maar volgens mij zijn de tijden best iritant. Ik weet nog niet of mijn bus op de trein van 5 of 35 over gaat aansluiten.
Zoals ik het nu zie is school bijna altijd uit op de tijd dat de ene trein net vertrekt, en dat haal ik dan niet omdat ik nog een stukje moet lopen. Het zal van m'n bus afhangen dus of ik het altijd net niet haal of gewoon wel
Oud 28-08-2006, 17:51
Balance
Balance is offline
Ik doe er 11 minuten langer over.
Dat vind ik wel mooi, want het betekent 11 minuten meer overstaptijd. Voorheen had ik een overstap die je nét wel of nét niet haalde en nu ga ik hem dus altijd wél halen.
Dit geldt zowel voor de heen- als terugweg.

De aankomsttijd is wel iets minder voordelig voor m'n collegetijden en m'n vertrektijd vanaf studiestad is juist wel weer mooier. Alleen de laatste trein gaat nóg vroeger
Oud 28-08-2006, 20:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nu:

Kamer - vriend (Rotterdam centraal - Amsterdam centraal)
Tijdsduur varieert tussen 0.56 en 1.07 uur
Vijf mogelijkheden per uur

Kamer - thuis (Rotterdam centraal - Goes)
Tijdsduur varieert tussen 1.12 en 1.23 uur
Twee mogelijkheden per uur

Straks:

Kamer - vriend (Rotterdam centraal - Amsterdam centraal)
Tijdsduur varieert tussen 1.00 en 1.11 uur
Vijf mogelijkheden per uur

Kamer - thuis (Rotterdam centraal - Goes)
Tijdsduur varieert tussen 1.13 en 1.26 uur
Twee mogelijkheden per uur

Voor mij maakt het dus eigenlijk niets uit. Had verwacht dat het in de randstad wel zou veranderen eigenlijk
Oud 28-08-2006, 21:31
Verwijderd
zeeland is dan ook geen randstad.
Ik blijf hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 23:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-08-2006 @ 22:31 :
zeeland is dan ook geen randstad.
Ik blijf hetzelfde.
Dat niet nee, maar Amsterdam - Rotterdam verandert ook niet en dat vind ik wel vreemd.
Oud 28-08-2006, 23:17
Verwijderd
Ze gaan beetje vreemd rijden. Waar Houten- Utrecht nu nog

x 02
x 17
x 32
x 47

(iig steeds een kwartier is)

wordt het

x 09
x 21
x 39
x 51

oftewel soms 12 minuten ertussen soms 18. Beetje vaag :\.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2006 @ 00:06 :
Dat niet nee, maar Amsterdam - Rotterdam verandert ook niet en dat vind ik wel vreemd.
Volgens mij wachten ze daarmee totdat er treinen op de HSL-Zuid gaan rijden, dan worden de veranderingen doorgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 00:10
KIET
KIET is offline
Tussen de 6 en 15 minuten langer, afhankelijk met welke trein ik het nu zou vergelijken. Wel zou ik 2 keer over moeten stappen ipv 1 keer wat nu meestal gebruikelijk is (al moet ik soms ook 2 of 3 keer overstappen: Zwolle-Breda is niet altijd direct beschikbaar om de één of andere reden). Maar nu doe ik er al 4 uur over om van mijn studentenhuis naar mijn ouderlijk huis, of andersom, te komen, en dan zijn die 15 minuten extra erg ongewenst. Gelukkig heb ik nu een autootje, doe ik er maar 2/2,5 uur over
Oud 29-08-2006, 09:31
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2006 @ 00:06 :
Dat wilden ze juist gaan omgoouien ja.

Jij zit toch ook op OHIH?
Oud 29-08-2006, 12:18
MTpower
MTpower is offline
Naar m'n vriendin 2 minuten eerder vertrekken en ik kom daar 1 minuut later aan
Niet echt iets om me druk over te maken
Oud 29-08-2006, 17:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Quantes schreef op 29-08-2006 @ 10:31 :
Dat wilden ze juist gaan omgoouien ja.

Jij zit toch ook op OHIH?
Jep
Oud 29-08-2006, 18:14
PV
PV is offline
een paar minuten langer én een overstap extra. M.a.w. extra zeulen met je tassen en meer kans op vertraging. Hoera.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 18:36
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Drie minuten later vertrekken (1900), twee minuten later aankomen dan nu het geval is.

En de 2200 is nu een IC ipv een sneltrein, maar dat maakt verder ook niet heel veel uit.

Wel jammer van die twee minuten later aankomen (.50 en .20), want dan is het haasten om .00 en .30 in de collegezaal te zijn.
Oud 29-08-2006, 18:40
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
En 't blijft natuurlijk een beetje jammer voor mij dat de 12000 naar Leeuwarden gaat en niet niet naar Groningen.
Oud 29-08-2006, 22:36
Verwijderd
Zo kut, tis voor mij 30 a 40 minuten langer ! Oke, nu maar de alternatieve busmogelijkheden zoeken
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 22:43
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 29-08-2006 @ 23:36 :
Zo kut, tis voor mij 30 a 40 minuten langer ! Oke, nu maar de alternatieve busmogelijkheden zoeken
Dat is wel erg veel. Op welk traject?
Oud 29-08-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 29-08-2006 @ 23:43 :
Dat is wel erg veel. Op welk traject?
Almere - Nijverdal
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 08:05
Tjaan
Tjaan is offline
Naar Nijmegen Heyendaal via Roermond is nu 1.24 u. óf 1.30 (snel- of stoptrein), wordt 1.56 u. Vertraging van ongeveer een half uur .
Naar Nijmegen (en van daaruit met de bus naar Heyendaal) via Den Bosch, gaat 1.23 u. duren (nu ongeveer 1.30 u., ligt aan de trein die ik vanaf Den Bosch heb), maar vaak wel met een overstap meer.

Reisje naar mijn vriend gaat tien minuten langer duren, een uur in plaats van vijftig minuten .

Oh ja, en alle treinen vertrekken op andere tijdstippen dan nu.
Oud 31-08-2006, 11:49
Phie.
Phie. is offline
Ik ga er heen en terug 20 min langer overdoen omdat alles totaal niet meer aansluit op de bus. Ook ben ik net op tijd op school met deze dienstregeling. En het is toch gruwelijk treurig dat als je in Ter Aar woont wat zo'n 35km van Utrecht af ligt je 's morgens om half 7 weg moet om om half 9 op school te kunnen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2006, 19:01
Verwijderd
+10 tot 20 minuten van huis naar ouders
en de overstap wordt vervelender (perrons niet meer tegenover elkaar)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 20:57
jbtq
jbtq is offline
Ik ga welgeteld 1 minuut langer over doen. Dit vanwege een extra stop, maar ach....dat is overleefbaar
Oud 02-09-2006, 15:36
Verwijderd
Dat stopbeleid slaat ook nergens op. Er gaan wel intercity's stoppen in de wereldsteden Deurne, Horst/Sevenum en Blerick, maar een toch redelijk grote stad als Zoetermeer heeft alleen nog maar een stoptrein (een sprinter is een mooi klinkend woord voor iets dat een stoptrein is).
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 17:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Sylph schreef op 02-09-2006 @ 16:36 :
Er gaan wel intercity's stoppen in de wereldsteden Deurne, Horst/Sevenum en Blerick,
Is dat zo? En dat bedenken ze op het moment dat ik verhuisd ben en mijn OV-kaart in moet gaan leveren... Fijn. (neemt niet weg dat een aantal veranderingen in de dienstregeling natuurlijk echt idioot zijn)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 18:35
Verwijderd
Ja, de intercity Den Haag - Venlo gaat regulier stoppen op die stations, elk uur dus. Leuk voor de inwoners van die dorpen, maar waarom niet op Schiedam is dan mijn vraag. Wat mij toch wel een belangrijker station lijkt dan die boemelhaltes. Want het is ook een belangrijk overstapstation voor metro en bus.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 20:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Voor mij blijft het ongeveer hetzelfde (Maastricht - Tilburg West). Paar minuutjes verschil wel, maar verder zijn de aansluitingen ongeveer hetzelfde. Maar ik hoop dat ik per 10 december niet meer met de trein hoef te reizen. Voor die tijd wil ik toch wel mijn opleiding gehaald hebben en een baan en een auto hebben.
Oud 02-09-2006, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 02-09-2006 @ 19:35 :
Ja, de intercity Den Haag - Venlo gaat regulier stoppen op die stations, elk uur dus. Leuk voor de inwoners van die dorpen, maar waarom niet op Schiedam is dan mijn vraag. Wat mij toch wel een belangrijker station lijkt dan die boemelhaltes. Want het is ook een belangrijk overstapstation voor metro en bus.
Op Schiedam Centrum gaan toch juist wel intercity's stoppen? Iig wel de Intercity Vlissingen - Amsterdam CS (2100) dacht ik, of is dat alweer verandert?
Oud 02-09-2006, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-09-2006 @ 22:22 :
Op Schiedam Centrum gaan toch juist wel intercity's stoppen? Iig wel de Intercity Vlissingen - Amsterdam CS (2100) dacht ik, of is dat alweer verandert?
De 2100 wel, maar de IC 1900 dus niet. Nu snap ik wel dat er al redelijk wat treinen in Schiedam stoppen, maar Schiedam Centrum lijkt me toch een belangrijker station dan Deurne of erger, Horst-Sevenum...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 09:36
Krynn
Krynn is offline
Ik weet het niet, de site geeft nu Service unavailable...maar ik heb vage verhalen gehoord dat ik voor het stukje Abcoude - Utrecht (nu 20 minuten, 2 tussentijdse stops) moet gaan overstappen in Breukelen??

Als dat waar blijkt te zijn ga ik heel hard gillen :/
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 13:18
Verwijderd
Nee hoor, er blijft een rechtstreekse Sprinter van Abcoude naar Utrecht C rijden. Vanaf april 2007 doe je er wel iets langer over omdat die trein ook in het nieuwe station Utrecht Zuilen gaat stoppen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 14:09
Verwijderd
Er verandert voor mij niets. De reis naar mijn ouders, die in Zutphen wonen, is altijd 1:58 geweest, of je nu over Arnhem of over Apeldoorn gaat. Op de terugweg naar Rotterdam duurt het twee minuten langer omdat ook in Gouda stopt, kennelijk.

Dat er in de Randstad zelf meer treinen gaan rijden is natuurlijk alleen maar mooi.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 14:17
Verwijderd
15 minuten extra dus van 1.13 naar 1.28
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 15:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 02-09-2006 @ 22:44 :
De 2100 wel, maar de IC 1900 dus niet. Nu snap ik wel dat er al redelijk wat treinen in Schiedam stoppen, maar Schiedam Centrum lijkt me toch een belangrijker station dan Deurne of erger, Horst-Sevenum...
Volgens mij gaat de 1900 gewoon niet in Schiedam Centrum stoppen omdat er geen plek voor is. Moet je eens nagaan hoeveel treinen er per uur door dat station heen denderen. Dat is in Horst-Sevenum en Deurne wel wat minder
Oud 03-09-2006, 15:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krynn schreef op 03-09-2006 @ 10:36 :
Ik weet het niet, de site geeft nu Service unavailable...maar ik heb vage verhalen gehoord dat ik voor het stukje Abcoude - Utrecht (nu 20 minuten, 2 tussentijdse stops) moet gaan overstappen in Breukelen??

Als dat waar blijkt te zijn ga ik heel hard gillen :/
Dat is vanaf 2009. Dan gaat de Sprinter uit Utrecht Centraal over de Utrechtboog naar Zuid-WTC (en niet verder) rijden.
Oud 03-09-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-09-2006 @ 16:21 :
Volgens mij gaat de 1900 gewoon niet in Schiedam Centrum stoppen omdat er geen plek voor is. Moet je eens nagaan hoeveel treinen er per uur door dat station heen denderen. Dat is in Horst-Sevenum en Deurne wel wat minder
Mja, dat zou best kunnen hoor - daarom heeft de NS ook weinig trek in een station Schiedam-Spaland.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 21:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Moet je eens nagaan hoeveel treinen er per uur door dat station heen denderen. Dat is in Horst-Sevenum en Deurne wel wat minder
Daar rijden er volgens mij meer goederentreinen dan personenvervoer... Maar het neemt niet weg dat het voor mijn zusje, als ze gaat studeren, wel gunstig gaat zijn als de intercity daar ook gaat stoppen!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 22:12
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-09-2006 @ 14:18 :
Nee hoor, er blijft een rechtstreekse Sprinter van Abcoude naar Utrecht C rijden. Vanaf april 2007 doe je er wel iets langer over omdat die trein ook in het nieuwe station Utrecht Zuilen gaat stoppen.
Ik hou van je. Innig.

Als er namelijk iets is waar ik een schurfthekel aan heb is het overstappen...en al helemaal op kleine stukjes.

Citaat:
Dat is vanaf 2009. Dan gaat de Sprinter uit Utrecht Centraal over de Utrechtboog naar Zuid-WTC (en niet verder) rijden.
Het rijtje stations richting Amsterdam, gezien vanaf Utrecht, is dan Zuilen, Maarssen, Breukelen, Abcoude, Amsterdam Bijlmer...de Utrechtboog ligt pas na Bijlmer, dus daar ga ik geen last van hebben als ik naar Utrecht moet toch? Ik kon me al niet voorstellen hoe ze dat stukje konden verkloten...

Als ik in die dienstregeling van 2009 dan naar Amsterdam wil moet ik wel gaan overstappen in Bijlmer...da's dan wel weer minder. Daar zit m'n werk, en het merendeel van m'n vrienden. Aan de andere kant, als het zo makkelijk blijft zwart te rijden in de metro en ik toch moet overstappen...elk nadeel heb z'n voordeel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 08:58
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Krynn schreef op 03-09-2006 @ 23:12 :
Aan de andere kant, als het zo makkelijk blijft zwart te rijden in de metro en ik toch moet overstappen...elk nadeel heb z'n voordeel.
Lijkt mij niet, want je moet toch over een x aantal jaar (ik neem het even ruim) "inchecken" met een chipkaart, dus dan wordt het al iets moeilijker

Tenzij je, net als in Parijs op sommige plekken, erover springt o.i.d. maar er zullen wel van die grote deuren komen denk ik
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 11:08
Verwijderd
Volgens mij verandert er niet veel, wordt een uur ipv 50 minuten, das ook nog wel te doen.
Wel jammer voor mn broer die nu iedere dag minstens 2 uur moet treinen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 16:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 05-09-2006 @ 09:58 :
Lijkt mij niet, want je moet toch over een x aantal jaar (ik neem het even ruim) "inchecken" met een chipkaart, dus dan wordt het al iets moeilijker

Tenzij je, net als in Parijs op sommige plekken, erover springt o.i.d. maar er zullen wel van die grote deuren komen denk ik
De poortjes van de OV-chipkaart zijn te hoog, daar kom je echt niet zomaar overheen.
Oud 06-09-2006, 14:37
Adore
Adore is offline
Naar studie:

nu nog vanaf Gouda Goverwelle de trein van *.46 naar Utrecht CS, die rit duurt 22 minuten en komt om *.08 aan. Pas na 52 minuten zou college dan beginnen, de busreis is zo lang niet, dus heb ik altijd een half uur over. Er gaat maar één trein in het uur rechtstreeks naar Utrecht, dus het komt niet uit.

vanaf half december gaat er een trein extra, nu om *.29 en *.59. Voor mijn stage in Utrecht, waar ik rond *.15 moet zijn, komt de *.29 veel beter uit. Als ik naar mijn faculteit moet kan ik die van *.59 nemen, 13 minuten later dan ik nu twee jaar doe. Komt ook veel beter uit.

Nadeel vind ik dat de trein nu niet meer tussendoor alleen op Woerden stopt, maar vanaf dan ook op Vleuten en Utrecht Terwijde. Terwijl de NS 24 minuten gaat rekenen voor de rit, 2 minuten meer dus voor twee extra stations. Dát geloof ik niet.

De reis naar mijn vriend wordt naar Dordrecht 6 minuten sneller, naar Sliedrecht 16 minuten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 15:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sylph schreef op 02-09-2006 @ 16:36 :
Dat stopbeleid slaat ook nergens op. Er gaan wel intercity's stoppen in de wereldsteden Deurne, Horst/Sevenum en Blerick, maar een toch redelijk grote stad als Zoetermeer heeft alleen nog maar een stoptrein (een sprinter is een mooi klinkend woord voor iets dat een stoptrein is).
Deurne is dan wel niet erg groot, maar er liggen een hele hoop dorpjes omheen, er zijn weinig steden in de buurt, dus ik denk dat het het wel waard kan zijn

Die andere twee ken ik niet eens
Reageren

Regels voor berichten