Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() omdat in mijn statistisch compendium stond dat als je wilde toetsen of sigma-kwadraat overeen komt met een bepaalde sigma0-kwadraat, dat je dan een chi-kwadraat-toets moet uitvoeren... maar dat heb ik ook alleen gebruikt omdat dat daar staat, niet omdat ik begreep wat 't inhield ofzo *kuch* dus mocht het niet kloppen dan hoor ik dat graag, maar dan hoor ik ook wel graag hoe het dan had moeten gaan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het ging mij niet om de 0,05, maar om hoe daar dan die p <= 0,4561 uitrolt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als H0 van de vorm sigma2 = sigma02: X02 = (n-1)s2 / sigma02 met s2 = 1/(n-1) * somi=1n (xi - xgemiddeld)2 Uitrekenen leverde mij xgemiddeld = 3,2166667 en s2 = 4,443785 Dan gaat het erom wat de vorm van H1 is: in het geval sigma2 =/= sigma02, dan is het kritieke gebied volgens de chi-kwadraat-toets: X02 >= X2n-1;alfa/2 of X02 <= X2n-1;1-alfa/2 die laatste twee zijn uit te rekenen met de benadering van Wilson en Hilferty. Dat alles doorrekenen levert kritiek gebied: p(1-p) <= 0,4561 en p(1-p) >= 0,9445 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|