Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2006, 15:44
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Als de bruid in een witte jurk trouwt, kun je als gast dan in een wit pakje komen?
Oud 30-08-2006, 15:54
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 16:03
Bikinie-meisje
Weet je dat echt zeker? Want ik krijg verschillende reacties. De mensen nemen het meestal aan...
Oud 30-08-2006, 16:07
TopDrop
TopDrop is offline
Ik zou niet weten waarom niet
Oud 30-08-2006, 16:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Lekker belangrijk. Daar heb je toch verder niets mee te maken? Kleed jezelf gewoon zoals je wit.
Oud 30-08-2006, 16:22
Verwijderd
Tuurlijk kan dat.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-08-2006 @ 17:11 :
Kleed jezelf gewoon zoals je wit.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 16:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Heh. Cool.

Ik laat hem lekker staan, denk ik
Oud 30-08-2006, 16:44
Bikinie-meisje
Ja maar het is zo toch, dat de bruid moet opvallen? En als andere vrouwen ook in het wit zijn..
Ik moet me wel aan de etiquette houden!
Oud 30-08-2006, 16:45
Verwijderd
Ik hoorde ook vlak voor de bruiloft van mijn zus dat alleen de bruid in het wit mag, de rest absoluut niet. Nou, had mijn zus even pech, ik had net een outfit met nogal wat wit erin. Ik heb het gewoon aangedaan en eenmaal daar was ik niet de enige.

Veel bruidskleding is ook niet meer wit, er zijn zat mensen die ik andere kleuren trouwen, en ook zat mensen die geen waarde hechten aan het feit of gasten nu in een glimmende nieuwe pak komen of in een leuk informeel outfit. 't Ligt dus echt aan de bruiloft.

Maar goed; als je veilig wil zijn, trek dan niets wits aan. En draag ook geen parels, dat is ook alleen voor de bruid.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 16:50
Bikinie-meisje
Kijk, hier heb ik wat aan!

Ik weet trouwens dat ze in het wit trouwt. En ze is niet erg traditioneel verder, maar ja, ze wil wel graag in het absolute middelpunt staan
Oud 30-08-2006, 17:05
Boogie
Boogie is offline
Wel een wit pak (colbert+pantalon), geen witte jurk of iets dergelijks.
Oud 30-08-2006, 17:45
Verwijderd
Vraag het haar.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:55
Bikinie-meisje
Citaat:
Boogie schreef op 30-08-2006 @ 18:05 :
Wel een wit pak (colbert+pantalon), geen witte jurk of iets dergelijks.
Ja, nou, ik dacht aan m´n mooie witte mantelpakje, dat is rokje en colbertje. Met broderie.
Oud 30-08-2006, 18:12
Verwijderd
Ik wil op mijn huwelijk een kale neger in een wit pak met hoed en wandelstok met gouden knop. Volgens de etiquette moet ik dus maar homo worden, want alleen mijn eventuele partner mag er zo uitzien?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:18
Bikinie-meisje
Citaat:
Ertur schreef op 30-08-2006 @ 19:12 :
Ik wil op mijn huwelijk een kale neger in een wit pak met hoed en wandelstok met gouden knop. Volgens de etiquette moet ik dus maar homo worden, want alleen mijn eventuele partner mag er zo uitzien?
Volgens de etiquette geef je op de uitnodiging een dresscode aan. Op deze stond alleen: feestelijk.
Oud 30-08-2006, 18:21
Verwijderd
Ik denk dat je dat het beste aan de bruid zelf kunt vragen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:57
Verwijderd
Officieel geen wit omdat het voorbehouden is aan de bruid en geen zwart omdat die kleur geassocieerd wordt met 'rouw'. Echter, wie houdt zich daar nu aan? Ik zou dus niet volledig in een wit jurkje gaan maar een wit bloesje of iets dergelijks mag echt wel.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 19:11
Verwijderd
Wat White Trash zegt. Overigens vind ik 'etiquette bij een huwelijk' maar achterlijk, het gaat toch om het huwelijk, niet om de kleur van de kleding van de gasten?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:03
Nona
Nona is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 30-08-2006 @ 19:18 :
Volgens de etiquette geef je op de uitnodiging een dresscode aan. Op deze stond alleen: feestelijk.
Dat lijkt me vrij duidelijk. En anders vraag je het nog even na bij de bruid.
Oud 30-08-2006, 20:08
coopergirl
coopergirl is offline
Toen een vriend van mij ging trouwen ging een vriendin van mij in een gebroken wit rok-pak naar de bruiloft. Nadien heeft ze wel vaak te horen gekregen dat je niet in het wit na een bruiloft mag komen want dat lijdt te veel af van de bruid Ik vond het grote onzin en had er nog nooit van gehoord.. Gelukkig draag ik sowieso geen witte outfit dus dat probleem zal ik niet mee van doen krijgen
Oud 30-08-2006, 20:26
Verwijderd
dresscode: feestelijk

dat zegt ook helemaal niks want helft van de mensen vat het anders op dan hoe het bedoeld wordt
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:35
Nona
Nona is offline
Citaat:
hppa schreef op 30-08-2006 @ 21:26 :
dresscode: feestelijk

dat zegt ook helemaal niks want helft van de mensen vat het anders op dan hoe het bedoeld wordt
Oud 30-08-2006, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-08-2006 @ 21:35 :
[afbeelding]
Vooral dat konijn hóórt bij feestelijk 't Liefst een zwart/wit-konijn natuurlijk, dat is etiquette
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-08-2006 @ 21:35 :
[afbeelding]
konijntje <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2006, 12:29
Verwijderd
Volgens de etiquette niet, daar is wit alleen bestemd voor de bruid en eventuele bruidskindjes/meiden.
Echter, niet ieder bruidspaar houdt zich aan de etiquette, dus voor de zekerheid kan je het even vragen.
Maar als je het op safe wilt spelen kom je gewoon niet in het wit en trek je ook geen uitbundige jurk aan die ervoor kan zorgen dat je de aandacht naar je toe trekt die eigenlijk naar het bruidspaar hoort te gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:35
Verwijderd
Volgens de etiquette is die jurk dan ook wit omdat de bruid maagd is Of zoals de jongens in de kerk weleens zeggen: "Dat meisje trouwt in gebroken wit "
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:45
marrel
marrel is offline
Zolang je maar niet mooier bent dan de bruid
Oud 31-08-2006, 12:55
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 31-08-2006 @ 13:45 :
Zolang je maar niet mooier bent dan de bruid
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:59
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-08-2006 @ 21:44 :
Vooral dat konijn hóórt bij feestelijk 't Liefst een zwart/wit-konijn natuurlijk, dat is etiquette
Dan weet je wel wat er op het menu staat.
Oud 31-08-2006, 12:59
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
En als je op het moment van de trouwerij aan witte kledij kan komen, dan kan je in het wit naar een trouwerij, ja.
Oud 31-08-2006, 13:19
Verwijderd
mn broer had witte pak aan op bruiloft van nicht, en allerlei mensen dachten dat hij ging trouwen

mn moederooit ook eens in mooie witte jurk, zag er best uit als trouwjurk, dus mensen dachten dat zij ging trouwen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 13:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
zuster schreef op 30-08-2006 @ 16:54 :
Nee.
Oud 31-08-2006, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 31-08-2006 @ 14:19 :
mn broer had witte pak aan op bruiloft van nicht, en allerlei mensen dachten dat hij ging trouwen

mn moederooit ook eens in mooie witte jurk, zag er best uit als trouwjurk, dus mensen dachten dat zij ging trouwen

Op mijn bruiloft was ik volledig in het wit (niet echt een trouwjurk, gewoon een wit-outfit, 't zag er wel trouwerig uit, lange rok en iets gehaakts erop, zie fotoboek ) en toen kwam de ambtenaar van de burgelijke stand. Ze vroeg direct aan mijn schoonzus - die ik tinten bruin/groen was gekleed - of zij de bruid was
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 31-08-2006 @ 15:01 :

Op mijn bruiloft was ik volledig in het wit (niet echt een trouwjurk, gewoon een wit-outfit, 't zag er wel trouwerig uit, lange rok en iets gehaakts erop, zie fotoboek ) en toen kwam de ambtenaar van de burgelijke stand. Ze vroeg direct aan mijn schoonzus - die ik tinten bruin/groen was gekleed - of zij de bruid was

en jouw foto's had ik gezien
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 18:33
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb een hekel aan etiquette.
Het zou wat voor mij zijn om gewoon in spijkerbroek en t-shirt te komen...
Oud 01-09-2006, 19:30
Verwijderd
Verschilt nogal of het bruidspaar (en dan met name de bruid) dat een probleem vindt...als je daar rekening mee wilt houden ed, dan natuurlijk. Ik herinnerde me idd het verhaal van Andijvie's zus...zij had er problemen mee, ik had dat niet toen ik trouwde.

Vraag het de bruid?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 20:13
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nee.
Oud 02-09-2006, 23:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
White Trash schreef op 30-08-2006 @ 19:57 :
Officieel geen wit omdat het voorbehouden is aan de bruid en geen zwart omdat die kleur geassocieerd wordt met 'rouw'. Echter, wie houdt zich daar nu aan? Ik zou dus niet volledig in een wit jurkje gaan maar een wit bloesje of iets dergelijks mag echt wel.
Precies Het is overigens wel netjes om je er tot op zekere hoogte aan te houden. Je hoeft niet dwangmatig een andere outfit te gaan halen maar het is officieel (zelfs in deze tijd) wel gepast om ervoor te zorgen dat je niet een soort tweede bruid wordt. Gekleurde blouse en een sjaal doen wonderen
Oud 03-09-2006, 12:05
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 03-09-2006 @ 00:32 :
Precies Het is overigens wel netjes om je er tot op zekere hoogte aan te houden. Je hoeft niet dwangmatig een andere outfit te gaan halen maar het is officieel (zelfs in deze tijd) wel gepast om ervoor te zorgen dat je niet een soort tweede bruid wordt. Gekleurde blouse en een sjaal doen wonderen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 13:12
REIE
REIE is offline

Oud 03-09-2006, 14:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 30-08-2006 @ 17:44 :
Ja maar het is zo toch, dat de bruid moet opvallen?
Alsof mensen anders niet weten wie de bruid is. 'Huh, twee mensen in het wit, o jee, ik snap het niet meer, mijn etiquettebrein kan dit niet aan!'.

Bovendien, de bruid laten opvallen is de taak van de bruid zelf, niet van de gasten, dus als andere mensen meer opvallen had ze maar wat beter haar best moeten doen. Doet ze maar een aanplaksnor op.
Oud 03-09-2006, 14:13
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 03-09-2006 @ 14:12 :
[afbeelding]
[afbeelding]
Inbreeding: it's the shit
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 16:14
Rodion
Rodion is offline
Bij twijfel niet inhalen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 16:53
REIE
REIE is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 01-09-2006 @ 19:33 :
Ik heb een hekel aan etiquette.
Het zou wat voor mij zijn om gewoon in spijkerbroek en t-shirt te komen...
Ik huiver bij het woord "gewoon." Dat is gruwelijk ordinair. Etiquette dient juist tegen zulk lomp gedrag.
Oud 03-09-2006, 17:40
fractuur
fractuur is offline
Laat de bruid maar opvallen door te stralen,alle cadeau's en de bruidegom, als ik een wit pak had (goed, ik heb alleen zwart in de kast hangen) zou ik het ook aantrekken.

Of het zo hoort is een tweede. Is er niets op internet te vinden?
Oud 03-09-2006, 19:15
Myuki
Myuki is offline
Die regel is er zodat mensen niet de verkeerde aanzien voor de bruid... Het ligt er dus een beetje aan hoe bruiderig je er uitziet in je witte pakje. Best begrijpelijk dat zoiets niet leuk is voor de bruid, lijkt me. Maar de oma mag natuurlijk altijd in wit komen, want niemand maakt de fout haar aan te zien voor de bruid.
Oud 03-09-2006, 23:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Myuki schreef op 03-09-2006 @ 20:15 :
Die regel is er zodat mensen niet de verkeerde aanzien voor de bruid...
En wie nodigt mensen uit die zich daarin kunnen vergissen?
Oud 03-09-2006, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 03-09-2006 @ 20:15 :
Die regel is er zodat mensen niet de verkeerde aanzien voor de bruid...
Dat niet alleen, maar ook zodat je als gast zijnde geen aandacht naar je toe trekt die eigenlijk het bruidspaar toe behoort op hun dag.
Je kunt je voorstellen dat als je met een onzettende gala jurk binnen komt mensen meteen naar je om zullen kijken.
En als je helemaal in het wit komt net zo.

Citaat:
Juice schreef op 04-09-2006 @ 00:08 :
En wie nodigt mensen uit die zich daarin kunnen vergissen?
En hoe vaak komt het niet voor dat er op de uitnodiging staat: uw partner is van harte uitgenodigd. Niet iedere partner (bijv die van collega's) weet hoe de bruid/bruidegom eruit ziet.

De etiquette is ervoor om te zorgen dat alles zo soepel mogelijk verloopt. Veel mensen vinden het ouderwets maar het is wel verdorie handig.

Geen idee of de bruiloft allang geweest is, maar nogmaals het advies: vraag het het bruidspaar zelf of bel een ceremoniemeester of kom gewoon niet in totaal wit, dan speel je het op veilig en stoot je niemand voor het hoofd.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 05:52
arPos
arPos is offline
ik trouw zoals ik en mijn toekomstige vrouw willen... en wat de rest van de wereld erover te zeggen heeft
tja klachten en opmerkingen in de ideeen bus graag
Reageren

Regels voor berichten