Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2006, 13:06
M0ss0l
M0ss0l is offline
In een eerder bericht zei ik al dat mn computer raar deed.. nja nu is ie dus gecrasht.. Hij start niet op, want hij loopt vast bij opstarten.. En je kan um ook niet openen in de veilige modus.. Je kan eigenlijk gewoon niks meer..
Weet iemand of er nog iets aan te doen is? Of moet echt alles eraf.. ?

Waarschijnlijk komt het doordat der een update is gemaakt door een vriendje van mn broertje bij windows, waardoor nu dus bekent is geworden dat we illegale versie van xp hebben.. Nja zo ging die langzaam naar de klote.. Ik hoorde dat je als je een illegale versie aanschaft, je dan nog een kans hebt om je bestanden terug te krijgen.. klopt dat?

Nja iemand enig idee of ik mn bestanden nog terug kan krijgen? Of is ie te ver naar de klote..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2006, 13:47
freyk
freyk is offline
Een computer kan pas alleen crashen als je hem uit het raam gooit
Dus vraag ik me af wat er wel mis is.

Dus vraag ik me het volgende af:
  • Krijg je nog blauwe schermen? Zo ja, wat zijn de foutcodes
  • Komt er een hoog piepend geluid uit de kast van je computer.
  • heb je een windows installatie cd
In iedergeval zijn er altijd wel manieren om bij je bestanden te komen.

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 14:05
Koning
Koning is offline
Je kunt na een bluescreen tijdens het booten soms in het boot menu van windows wat je krijgt nadat hij niet is opgestart kiezen dat hij niet automatisch reset bij een bluescreen..

Dan kun je de exacte melding uitlezen.
Oud 03-09-2006, 18:46
M@rco
M@rco is offline
Het is heel onwaarschijnlijk dat dit ook maar iets met een update te maken heeft hoor, die zorgen er over het algemeen niet voor dat je PC niet meer opstart.

Wat je nog zou kunnen proberen is de PC opstarten vanaf de Windows XP CD-ROM en een zgn. "repair install" uit te voeren. Zie ook hier:

http://www.microsoft.com/windowsxp/u...ps/doug92.mspx

Als dat allemaal ook niks uithaalt dan zal er vrees ik toch niet veel anders opzitten dan Windows helemaal opnieuw te installeren; als je maar één partitie op je harde schijf hebt (dus alleen een C:-schijf) dan betekent dat inderdaad dat je die helemaal leeg zult moeten maken en dus gegevens kwijt raakt. Je kunt ze echter nog wel redden, ik kan daar twee manieren voor bedenken:
  • Harde schijf uit PC schroeven en in andere PC plaatsen, vervolgens bestanden overzetten;
  • PC opstarten vanaf een Knoppix CD-ROM; dit is een besturingssysteem dat je vanaf CD kunt opstarten, en zo kun je dus alsnog bij je bestanden ook al weigert Windows dienst. Je kunt je bestanden dan via Knoppix op een USB stick zetten, of op een CD branden.
Oud 03-09-2006, 19:03
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
M@rco schreef op 03-09-2006 @ 19:46 :
  • PC opstarten vanaf een Knoppix CD-ROM; dit is een besturingssysteem dat je vanaf CD kunt opstarten, en zo kun je dus alsnog bij je bestanden ook al weigert Windows dienst. Je kunt je bestanden dan via Knoppix op een USB stick zetten, of op een CD branden.
Of voor de meer ervaren mensen hier, gebruik maken van de INSERT-linuxdistributie dat op de "Full" versie van de gratis ultimate bootcd staat.
Want dit bevat samba (inloggen op windows netwerken), ftp, ssh, enz.

Je kan ook kijken naar My Mini windows, dat op welbekende hiren's bootcd staat

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 19:01
M0ss0l
M0ss0l is offline
Bedankt
Kzal het doorgeven.. hoop dat het lukt
Zo niet, dan vraagk wel verder..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten