Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2006, 00:11
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ik heb een probleem waarvan ik hoop dat er hier rechtenstudenten zijn die er iets zinnigs over te zeggen hebben.

In 2005 heb ik een aantal maanden in een studentenhuis gewoond waar 1 huurder de energie betaalde en waarover alleen een mondeling afspraak (aantal personen/energie) bestond. Nu is er een enorme naheffing waarvan ze willen dat ik mijn 10 maanden betaal. De meterstanden van jan/april en dec zijn bekend, zou ik nu kunnen eisen dat de rekening wordt verdeeld in jan/april en april/dec. (ik woonde er in jan/feb niet, wat de duurste maanden zijn, dus naar mijn mening redelijk.) Dat scheelt mij namelijk nogal wat geld.

Ik hoop dat iemand reageert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2006, 06:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
qwertyuiop schreef op 07-09-2006 @ 01:11 :
Ik heb een probleem waarvan ik hoop dat er hier rechtenstudenten zijn die er iets zinnigs over te zeggen hebben.

In 2005 heb ik een aantal maanden in een studentenhuis gewoond waar 1 huurder de energie betaalde en waarover alleen een mondeling afspraak (aantal personen/energie) bestond. Nu is er een enorme naheffing waarvan ze willen dat ik mijn 10 maanden betaal. De meterstanden van jan/april en dec zijn bekend, zou ik nu kunnen eisen dat de rekening wordt verdeeld in jan/april en april/dec. (ik woonde er in jan/feb niet, wat de duurste maanden zijn, dus naar mijn mening redelijk.) Dat scheelt mij namelijk nogal wat geld.

Ik hoop dat iemand reageert.
Day lijkt mij wel aangezien je er niet woonde.
Oud 07-09-2006, 06:56
Verwijderd
Je betaalt lijkt me voor de maanden dat je een huurcontract hebt
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 13:49
Orpa
Orpa is offline
Als jij een contract had lijkt het me dat je gewoon moet betalen (tenzij je een onderhuurder had).

Ik kan ook wel zeggen: 'ja en die week ben ik 3 dagen weg geweest, en die maand heb ik 2 weken niet thuis gezeten'. Daar kunnen zij ook niets mee...

Daarom: maak altijd schriftelijke afspraken..

Edit: kleine typfoutjes weggewerkt
Oud 07-09-2006, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Orpa schreef op 07-09-2006 @ 14:49 :
Als jij een contract had lijkt het me dat je gewoon moet betalen (tenzij je een onderhuurder had).

Als je een onderhuurder had, moet je alsnog zelf de naheffing betalen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten