Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2006, 18:02
reine claude
reine claude is offline
Hoi,

ik moet dit weekend koken voor 5 mensen en nu wilde ik lasagne maken. Maar het probleem is dat ik maar een kleine oven (past maar een kleine ovenschaal in). Daarom vraag ik me af wat lekker is bij lasagne, naast brood/een salade, en wat dus niet in de oven warmgemaakt hoeft te worden.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2006, 18:22
Verwijderd
Je wil vijf mensen dus een klein stukje lasagne geven? (Ik heb een grote oven met grote ovenschaal en de lasagne die daar uit komt is al niet geschikt voor 5 mensen, 't is genoeg voor 2 en heel misschien 3 personen.) En dus zoek je iets voor naast de lasagne?
Ik zou dan niet voor lasagne gaan, maar voor iets waar je wel genoeg van kan maken. Lasagne is voor mij te veel een hoofdgerecht, dat moet gewoon een nette hoeveelheid zijn...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:27
reine claude
reine claude is offline
De ovenschaal die erin past is zeg maar genoeg voor drie personen en dan lasagne als hoofdmaaltijd (dus praktisch niets erbij).

Ben het wel een beetje met je eens hoor, Andijvie, dat het het hoofdonderdeel van de maaltijd moet blijven. Maar ik had zin om lasagne te maken . Misschien maak ik er een pasta naast met een andere saus dan een tomatensaus. Kunnen ze kiezen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:30
Verwijderd
heb je niet een rooster én een bakplaat? Dan kun je op allebei een schaal lasagne zetten. Of een bakplaat en een taartrooster dat je om de onderste schaal kunt zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:35
reine claude
reine claude is offline
Ik heb alleen een rooster en geen bakplaat helaas.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:52
Verwijderd
Doe dan een (koude/lauwe) pastasalade erbij, is iets specialer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 20:56
Verwijderd
ik zou er ook een andere pasta naast maken

maar als je voor de lasagne een saus met tomaat gebruikt zou ik voor de andere pasta iets met spinazie doen of roomsaus

andersom kan ook natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 22:49
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind het altijd jammer als je iets heel lekkers eet, dat er dan net niet genoeg is. Ik zou voor een ander gerecht gaan, maar dat is persoonlijk. Misschien zijn er mensen die weinig eten, of juist veel, dan kun je beter iets anders maken. Pasta uit de pan kan ook lekker zijn
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 13:42
Verwijderd
twee schotels maken, de tweede eerst opeten en ondertussen de eerste terug opwarmen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 14:32
reine claude
reine claude is offline
Ik heb uiteindelijk én lasagne én een grote salade én pasta met kaassaus en zalm gemaakt. Was lekker
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 15:51
Verwijderd
Citaat:
reine claude schreef op 19-09-2006 @ 15:32 :
pasta met kaassaus en zalm
jum
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten