Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2006, 14:48
Sade
Sade is offline
Even een hypothetisch gevalletje.

Stel, je hebt een vriend(in) en je bent bijna twee jaar samen. Het gaat uit, omdat je vriend(in) minder voor je is gaan voelen. Wel sluit hij/zij niet uit dat het op een dag weer goed komt tussen jullie. Sterker nog, jullie besluiten om jullie relatie 'on the low' door te zetten, no strings attached.

Hoe lang zou je dit volhouden, als jij eigenlijk het gevoel hebt dat deze persoon dé enige echte voor je is. Hoe lang kun je jezelf voor de gek houden, voor je op een dag gillend gek de deur uit rent?
Oud 13-09-2006, 14:50
Verwijderd
acht dagen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:51
Sade
Sade is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 13-09-2006 @ 15:50 :
acht dagen
Oké... betekend dit dat ik een loos topic ben begonnen
Oud 13-09-2006, 15:09
I C U
I C U is offline
Citaat:
Sade schreef op 13-09-2006 @ 15:51 :
Oké... betekend dit dat ik een loos topic ben begonnen
Tja, ik neem aan dat je niet verwacht dat mensen met een exact antwoord aankomen? Misschien moet je je vraag anders formuleren
Oud 13-09-2006, 15:24
Gothic
Gothic is offline
Zolang ik niet ongelukkig word en de voordelen blijven opwegen tegen de nadelen. Of te wel, die vorm van relatie moet mij meer goede en fijne dingen bieden en een positief gevoel geven. Ik wil niet meer tijd doorbrengen in onzekerheid, stress en verdriet. Ik kan dat alleen volhouden als die dingen er niet zijn en de positieve dingen meer aanwezig zijn...
zeep007
zeep007 is offline
niet, ik zou mezelf te veel pijn doen om daarmee akkoord te gaan. Het is alles of niets. Is het half, is hij ook niet de ware
Met citaat reageren
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
Ja dan zou je moeten vragen... 'Zou je gillend weglopen??'

dan is mijn antwoord; JA!!! na 2 dagen al

K snap niet helemaal wat je wil horen, maar zal wel komen omdat ik alleen mn VMBO diploma heb

oja en als een jongen dit zegt betekent t meestal....

k wil vrijgezel zijn en andere vrouwe pakken.. maar in magere tijde wil ik jou 8er de hand hebben want ik moet mn zaat (of met een D??) toch ook ergens kwijt

klinkt lullig maar zo is t 90 % van de keren

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:33
Bloem
Bloem is offline
Langer dan eigenlijk goed voor me zou zijn, denk ik. Omdat als ik ervan overtuigd ben dat iemand echt leuk is en het zou 'moeten' werken imo, ik graag die ander de kans geef om daar ook achter te komen (a) Tegen beter weten in, waarschijnlijk, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:34
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-09-2006 @ 16:33 :
Langer dan eigenlijk goed voor me zou zijn, denk ik. Omdat als ik ervan overtuigd ben dat iemand echt leuk is en het zou 'moeten' werken imo, ik graag die ander de kans geef om daar ook achter te komen (a) Tegen beter weten in, waarschijnlijk, maar toch.

uhu.. Liefde maakt blind
Oud 13-09-2006, 15:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sade schreef op 13-09-2006 @ 15:48 :
Stel, je hebt een vriend(in) en je bent bijna twee jaar samen. Het gaat uit, omdat je vriend(in) minder voor je is gaan voelen. Wel sluit hij/zij niet uit dat het op een dag weer goed komt tussen jullie. Sterker nog, jullie besluiten om jullie relatie 'on the low' door te zetten, no strings attached.
Ze zou de stront in kunnen zakken
Ik zou waarschijnlijk nog wel een manier zoeken om haar zichzelf extra kut te laten voelen als ze met zoiets stoms aan komt zetten
Oud 13-09-2006, 15:40
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-09-2006 @ 16:38 :
Ik zou waarschijnlijk nog wel een manier zoeken om haar zichzelf extra kut te laten voelen als ze met zoiets stoms aan komt zetten
Gewoon keihard negeren... dan komt ze vanzelf met hangende pootje bij je huilen... En verteld ze even hoeveel pijn t haar doet dat het zo moet enzo...
Oud 13-09-2006, 15:46
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
M@ster Joint schreef op 13-09-2006 @ 16:40 :
Gewoon keihard negeren... dan komt ze vanzelf met hangende pootje bij je huilen... En verteld ze even hoeveel pijn t haar doet dat het zo moet enzo...
Dan verlaag je je behoorlijk tot hetzelfde niveau als waar je haar om veroordeelt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 16:02
madelief21
madelief21 is offline
Nou ik zou me dus niet verlagen tot psychologische spelletjes als negeren want dan gaat de andere hetzelfde doen. En dan kom je alleen maar verder van elkaar af te staan lijkt me. Negeren is gewoon te extreem dat is toch gewoon geen liefde ? Je zit niet in een relatie om de ander zich eens even flink kut te laten voelen. Je kan wel weer een beetje mysterie in je relatie blazen. Door aan te geven dat er bepaalde jongens zijn die wel erg geïnteresseerd in je zijn. Dan houd je het subtiel. Zo extreem is TE en absoluut niet nodig.
Je kan ook kiezen voor het gewoon uit te spreken. Zeggen wat je op je hart hebt zolang die persoon niet date met anderen is het prima gaat die persoon lekker ondertussen aan de slag met een andere jongen of meid dan zeg je gewoon dat die persoon kan vertrekken. Onder dwang zetten werkt niet zo denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 16:58
Orpheo
Orpheo is offline
ik ben bereid heel ver te gaan voor de ware. Ik heb net een supergave '77er 3 pup custom getest, en die MOET ik hebben. die is t echt helemaal!! jammer van de lage frets!

oh ging t niet over gitaren?

met andere woorden: ik geloof niet in de ware, en dus zal ik er nooit me er helemaal in storten, en er alles aan/voor geven.
Oud 13-09-2006, 17:07
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Goed verwoord.. Zo zie ik het ook wel denk ik!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 17:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ren gelijk al gillend de deur uit. No way dat ik ga zitten wachten op een jongen die mogelijk 'de ware' voor mij kan zijn, er zwemmen nog meer vissen in een vijver. En als hij mij niet meer moet, enfin prima toch.
Oud 13-09-2006, 17:49
Magican
Magican is offline
Dat zou vreemdgaan en liegen hierover van mijn kant zijn. En hopen dat een relatie on the low toch sex inhoudt.
Oud 13-09-2006, 18:14
Verwijderd
Het is uit of aan, maar ik zet geen relaties op lage pitjes. Ik kan niet op iemand gaan zitten wachten, dus uit is uit en dan neem ik zoveel mogelijk afstand.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 18:28
Verwijderd
Als het niet ja is, dan is het nee. In dit geval dan en gekeken naar persoonlijke situaties.

Zekerheid is echt het beste voor iedereen. Anders sta je op het 'reserve' lijstje bij iemand.. alsof je daarop zit te wachten.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef op 13-09-2006 @ 15:50 :
acht dagen
Vier, eigenlijk. Dit is níet te doen. De onzekerheid of het nu wel of niet gaat komen is écht erger dan dat het daadwerkelijk over is, geloof me. Het is ontzettend vreselijk kut als het uit is, maar op een bepaalde manier heb je dan wel rust. De onzekerheid, de spanning, wordt na een tijdje onhoudbaar. Zou het absoluut niet doen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:47
Myuki
Myuki is offline
Ik weet het eigenlijk echt niet. Dat komt doordat ik zelf al best lang samen ben met mijn geliefde en doordat ik het niet uitsluit dat ons samenzijn nog heeeel lang kan duren. Op zich mooi dan, dat je elkaar zo vroeg ontmoet we genieten er allebei van. Maar ook een beetje benauwend dat je bijv. nooit een heftige relatie zal hebben met een ander (er van uitgaande dat onze relatie inderdaad nog heel erg lang duurt) Ik kan me voorstellen dat er een moment komt waarop we beide het idee hebben dat we elkaar beter een tijdje met rust kunnen laten. Met in ons achterhoofd het idee dat we elkaar later wel weer opzoeken.

Misschien gaat zoiets grandioos mis, ik zit er op dit moment ook niet bepaald op te wachten... Maar ik vind het niet per se negatief. Ik zou ook niet zielig op de bank gaan zitten tot de liefde van mijn leven me weer wil hebben.
Oud 13-09-2006, 19:59
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-09-2006 @ 16:46 :
Dan verlaag je je behoorlijk tot hetzelfde niveau als waar je haar om veroordeelt.
Dat ben ik in zo'n geval wel bereid te doen
Oud 13-09-2006, 20:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Niet lang, je kan jezelf wel blijven voorhouden dat alles goed komt maar hoe meer je jezelf dat blijft voorhouden hoe kutter het alleen maar voor je wordt op het moment dat hij een ander heeft of dat het duidelijk wordt dat het toch nooit meer wat zal worden
Oud 13-09-2006, 21:09
Luna
Luna is offline
Ik geloof niet zo in dat soort dingen. Of je gaat er helemaal voor óf niet. Als je al 2 jaar een relatie hebt gehad heb je waarschijnlijk teveel geschiedenis samen om op een no strings attached manier verder te gaan. Al helemaalals de een minder voelt voor de ander, het moet gelijkwaardig blijven..
Oud 13-09-2006, 21:40
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dit komt idd erg dicht bij mijn antwoord in de buurt en beter formuleren lukt ws niet
Advertentie
Oud 13-09-2006, 22:27
Trinity
Trinity is offline
als ik niet hetzelfde gevoel heb als hij, dus dat we gezamelijk achter een time-out staan, dan zou ik het uitmaken.

Als een iemand eronder lijdt, moet je het niet doen. Dan heeft een persoon een vrijkaartje om te doen wat hij/zij wil, terwijl de ander zijn hart bijeen aan het rapen is.
Oud 13-09-2006, 22:53
Verwijderd
In deze relatie heel erg ver. Voorwaarde moet wel zijn dat er geen anderen in het spel komen. Het is al lastig genoeg dat hij het rustiger aan zou willen doen, laat staan dat het dan een soort vrijbrief wordt om iets met andere vrouwen aan te mogen knopen. Dat is voor mij wel een grens.
Ik denk dat ik er met pijn in mijn hart wel voor wil gaan als ik weet dat hij ook energie wil steken in een relatie met mij.
Als hij dat niet heeft kan hij dat net zo goed meteen zeggen, kan uiteindelijk ook verder.
Hoelang ik het zou uithouden weet ik niet. Ik geloof niet dat een huwelijk bedoeld is om voor een langere tijd uit elkaar te zijn, zou ik ook niet uithouden.

Was het me voorgekomen in een andere relatie dan had ik waarschijnlijk heel moedig mijn schouders eronder gezet, maar tegen diezelfde avond al de haren uit mijn hoofd getrokken en geist dat ik zo snel mogelijk duidelijkheid kreeg. Zo niet, dan jammer maar tot ziens.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 23:04
DUIVELTJEUH
DUIVELTJEUH is offline
wel k heb het zelfde met mijn ex hij is voor mij echt wauw !!! denk niet dat ik me ooit nog aan iemand ga kunnen geven als aan hem en het is ondertussen al 2 jaar bezig en om een of ander reden kan er geen ons van ons 2 een punt achter zette ... wat ik beter wel zou doen want zolang ik hem nog "heb" laat ik me hangen aan hem en kan ik niet verder gaan met mijn leven zoals het hoort en laat ik mss iemand die wel echt om me geeft en me wel echt graag ziet aan de kant staan voor hem !!! moest ik terug in de tijd kunnen gaan zou er niet meer aan beginnen want ben daardoor nog altijd niet over hem heen k wou dat ik ermee kon stoppen maar t is zo moeilijk...k zie hem nog altijd ongeloofelijk graag
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 23:10
Verwijderd
ik zou het fucking kansloos vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 06:32
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 13-09-2006 @ 19:28 :
Als het niet ja is, dan is het nee. In dit geval dan en gekeken naar persoonlijke situaties.

Zekerheid is echt het beste voor iedereen. Anders sta je op het 'reserve' lijstje bij iemand.. alsof je daarop zit te wachten.
Oud 14-09-2006, 09:09
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-09-2006 @ 16:38 :

daar gaf ik alleen even antwoord op hoe dat dan heel goed kon

maar inderdaad als je zoiets flikt is er weinig liefde meer in t spel...

ma als zij/hij je zoiets flikt is er al weinig van denk ik zo
Oud 14-09-2006, 09:30
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Daar geloof ik niet in, aangezien ik dat zelf n keer heb voorgesteld in n relatie en dat was enkel uitstel van executie.
Oud 14-09-2006, 12:20
Muchacha
Muchacha is offline
Als het uitgaat na 2 jaar omdat je partner minder voor je is gaan voelen, dan is deze niet de ware voor je. En dan mag ik dat nog zo hard voelen, dan leg ik me erbij neer dat ik me daarin vergist heb.
Oud 14-09-2006, 16:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
M@ster Joint schreef op 14-09-2006 @ 10:09 :
daar gaf ik alleen even antwoord op hoe dat dan heel goed kon

maar inderdaad als je zoiets flikt is er weinig liefde meer in t spel...

ma als zij/hij je zoiets flikt is er al weinig van denk ik zo
Na 2 jaar zou ze echt niet met iets als een 'pauze' moeten komen.
Dat is gewoon met andere woorden zeggen dat je even iemand anders wilt gaan neuken, maar mocht dat niet werken dat ze dan nog wel terug wilt komen.
Dikke vinger.
Oud 14-09-2006, 16:16
Verwijderd
Lage pitjes werken niet, imo is het een ontkenning van het feit dat het eigenlijk allang niet meer werkt. Ook bestaat de ware wat mij betreft niet dus je zult het maar moeten doen met second best, en dáár wil ik best veel moeite voor doen. Wachten ben ik wel gewend, gezeur met twijfelen of de verkeerde timing ook wel, dus zo'n opgave is dat niet voor mij.

Wel vind ik dat je niet jezelf in het nadeel moet stellen... als de ander minder voor je voelt en je dus moet gaan wachten of op een 'laag pitje' verder moet gaan zou ik me afvragen of het het allemaal wel waard is.

Zo ver als dat het gezond blijft dus.
Citaat:
Als een iemand eronder lijdt, moet je het niet doen. Dan heeft een persoon een vrijkaartje om te doen wat hij/zij wil, terwijl de ander zijn hart bijeen aan het rapen is.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:37
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Het gaat uit, omdat je vriend(in) minder voor je is gaan voelen. Wel sluit hij/zij niet uit dat het op een dag weer goed komt tussen jullie.

als iemand minder voor je gaat voelen valt er toch niks 'goed te komen' , of ben ik nou gek? er is geen sprake van ruzie als iemand minder voor de ander gaat voelen, lijkt me. en het zal imho ook niet beter worden dan het moment van weten dat je minder voor de ander voelt.
Oud 14-09-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
M@ster Joint schreef op 13-09-2006 @ 16:24 :
oja en als een jongen dit zegt betekent t meestal....

k wil vrijgezel zijn en andere vrouwe pakken.. maar in magere tijde wil ik jou 8er de hand hebben want ik moet mn zaat (of met een D??) toch ook ergens kwijt

klinkt lullig maar zo is t 90 % van de keren
Ik ben bang dat hier een flinke kern van waarheid in schuilt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 17:32
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 13-09-2006 @ 16:24 :
niet, ik zou mezelf te veel pijn doen om daarmee akkoord te gaan. Het is alles of niets. Is het half, is hij ook niet de ware
Oud 16-09-2006, 14:05
M@ster Joint
M@ster Joint is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 14-09-2006 @ 17:50 :
Ik ben bang dat hier een flinke kern van waarheid in schuilt.
jep t is zo, en alle jongens op t forum zullen dit waarschijnlijk wel toegeven

mannen wat moet je ermee
Oud 16-09-2006, 16:23
Verwijderd
Een infinitesimaal tijdsinterval.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:39
luchtballon
luchtballon is offline
Ik zou eigenlijk willen zeggen wat de meeste mensen hier zeggen, maar waarschijnlijk is het toch:

Citaat:
Oud 17-09-2006, 14:46
CoolJessy
CoolJessy is offline
In onzekerheid zitten na een zo lange relatie... 1 dag dan zou ik gek worden. Dat is ook waarom ik het uit heb gemaakt in plaats van een break...

Met zo'n break had ik hem veel meer pijn gedaan (bedenk onzekerheid en als het uiteindelijk toch uit zou gaan enzo) en waren we uiteindelijk ook niet verder gekomen want met een break waren mijn twijfels niet weggegaan. Nu twijfel ik ook nog steeds (2.5 weken) maar kan ik hem wat dit betreft niet nog meer pijn doen. Alleen als ik hem nu hoop zou geven dan maar dat doe ik niet zolang mijn hoofd het niet weet...

Opzich zou ik misschien best een open relatie kunnen hebben maar dan moet het wel vanaf het aller eerste begin duidelijk zijn dat het een open relatie is, en niet pas nadat er verwachtingen zijn gekomen en zeker niet na 2 jaar pas...
Oud 17-09-2006, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Even een hypothetisch gevalletje.

Hoe lang zou je dit volhouden, als jij eigenlijk het gevoel hebt dat deze persoon dé enige echte voor je is. Hoe lang kun je jezelf voor de gek houden, voor je op een dag gillend gek de deur uit rent?
Dunno, hangt er vanaf hoeveel ik voor diegene voel. Op dit moment heb zou ik geneigd zijn ermee accoord te gaan, omdat ik het nu druk zat heb en geen tijd heb voor het aangaan van nieuwe, tijdsrovende relaties en stel dat ik echt van die persoon houd of veel om hem of haar geef, dan ben ik bereid het even aan te kijken.

Ik zou het echer geen mezelf voor de gek houden noemen, maar gewoon even de ander de tijd geven willen noemen. Dit houd ik (denk ik) maximaal twee weken uit, daarna moet er wel iets uit komen en als die persoon niets zegt, dan maak ik het gewoon uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten