Ik voelde mijzelf altijd zeer comforabel en erg aangenaam als ik een ribbroek droeg van het merk Wally's, Stuka of Ato. Ik bedoel van die broeken met een jaren '70 model: strak van boven met wijd uitlopende pijpen. Dit model broek had ik in de kleuren zwart, groen, blauw, paars en roze. Dat was een leuke tijd.
Alleen kan ik deze broeken nergens meer vinden. Er worden tegenwoodig alleen nog maar dertien-in-een-dozijn spijkerbroeken verkocht, met bleekvlekken en semi-scheuren erin. Het enige alternatief lijkt de alternatieve broek te zijn, heel erg wijd met veel frutsels eraan, eigenlijk net zo dertien-in-een-dozijn als de eerder genoemde broek.
In geen van deze broeken voel ik mezelf erg prettig. Ik heb daarom een chronisch broekentekort, waar ik graag iets aan wil doen. Ik kan er geen goede afbeelding van vinden, maar ik hoop dat er iemand is die weet waar ik het over heb.
Mijn vraag aan jullie: is er iemand die weet of, en zo ja waar mijn favoriete broeken nog verkocht worden? Het hoeft niet perse een ribbroek van Wally's te zijn, het gaat me vooral om het model.