Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
1. Sorry, ik ben geen sign lezer, ik hou het bij poëzie ![]() 2. Die persoon had het duidelijk over de inhoud, en daarin geef ik hem/haar 100% gelijk. Inhoudelijk is het alweer het domste gedicht van de dag, en wetende dat ik al Van Ostaeyen heb gelezen vandaag is dat een hele prestatie... Maar het ging hem niet om de inhoud! Het ging hem/haar om ritme/metrum, iets wat toch volledig onafhankelijk is van inhoud? Deze persoon probeert te experimenteren met ritme, en dat is lovenswaardig, want enkel wie eens durft experimenteren wordt sterker in zijn uitingen. Ik val je niet aan hoor gothic, helemaal niet, 'k vind het gewoon spijtig dat je niet leest wat die persoon vraagt... groetjes, bert
||
Citaat:
Tja, we krijgen hier op dit forum redelijk vaak onzin, en ik neem zoiets als dit niet serieus, tja spijt me, sue me... Ik zie dit niet als een aanval, alleen ben ik niet zo goed gelovig als jij ![]()
|
Thanks Braniac!
Ik weet dat m'n gedicht nergens op slaat, en dat is ook de bedoeling anders kan ik niet goed op m'n ritme en metrum letten want, zoals je ziet, mijn 'dichtkunst' is nog heeeel erg mini! hehe
|
'k zit hier spijtig genoeg niet zo vaak, als je nog eens iets probeert mag je het me altijd mailen.
brainpower@kartgrid.be
||
Citaat:
taal leer je door te experimenteren. grote dichters kweek je niet door iemand gevoelens op een papiertje te laten schrijven... Nee, grote dichters beheersen de taal, en hebben daar voor getraind... Trainen doe je door middel van experimenten. En dat doet iedereen op zijn manier. Spreek woordelijk (zie ergens anders op dit forum) was voor mij zo een experiment, maar dit is gewoon een iets minder poetisch klinkend experiment. Als je wil leren ritme brengen in een gedicht, of in taal tout court, moet je je daar op toespitsen. Inhoud en stijlfiguren eventjes vergeten en proberen een strak ritme in je poëzie te brengen. En daarin is de schrijver hier wel geslaagd. Als gedicht is het geen euro waard, maar dat schreef hij/zij er ook heel expliciet bij.... Zoals ik al eens schreef vind ik het spijtig dat hier zo wordt gereageerd op iemand die wil leren. Vooral omdat de grootste schrijvers haar voor gingen... Ik weet van verschillende grote namen dat ze ook oefenden met domme en vaak banale gedichten. Of een Herman De Coninck, één van België's grootsten, die toch ook over dagdagelijkse dingen schrijft? Van Ostaeyen of De Coninck zijn beroemde en befaamde dichters. Als zij dit soort commentaar hadden gekregen op hun experimenten hadden we misschien nooit goeie poëzie over Cruyff of Music Hall gehad... ![]() spijtig, mij rest niets meer dan de schrijfster/schrijver een link te geven waar ze/hij objectieve en intelligente commentaar kan verwachten op haar (positieve) experimenten. www.poetryalive.nl ja, zelfs een belg zoekt de noorderburen op. gegroet. bert
||
![]() |
Citaat:
![]() serieuzer ga ik er niet op in, want zo lijkt het me niet bedoeld. |
![]() |
|
Het spijt me zeer dat ik een goede grol dichteres niet waardeer. thans dat is wat het kan zijn in ogen van anderen nietwaar? Voor mij echter ziet dit er meer uit als een persoon dat dergelijke reacties uit wil lokken, en ik zie er op geen enkele manier inhoud in. Ik geloof dat een befaamd dichter ooit zei: Poezie zit in hart en ziel, in de wereld om je heen. Niet in de kleine lettertjes die ritme en metrum heten.
Ik geef hem meer gelijk dan de talloze dichtkunsten van pricard en anderen die dichten enkel als spelen met woordjes zien. Helaas zijn er meerdere die dat zo zien...ieder zijn goed recht dan maar... Nochtans, ook daar ging dit niet over, wat ik dus niet geloof is dat, hoezeer de topic starter haar "metrum" ook wil vinden, er echt een gedicht nodig was als "Mjammjammjam, wat lekker," Als je dan toch denkt zo te willen schrijven neem dan een voorbeeld aan annie mg schmidt en probeer een beetje niveau te houden achter het gelul...
|
annie mg schmidt
*kotst bijna forum vol* komaan... laat ons allemaal makkelijke poëzie voor de domme meute schrijven... (en nu beledig ik een monument in de nederlandse poëzie? so be it)
||
Citaat:
Maargoed dat staat dus totaal los van poezie verder (leren ze je dat niet in Belgie? ![]() Het punt van grol dichten is dus de waarheid verpakken in een komische vorm, verder heeft het geen poetische inhoud om over te brengen. En wanneer jij zoiets poezie voor de domme meute vind, vind ik jouw behoorlijk oppervlakkig en vraag ik me af wat jij zware poezie vind...Shakespeare? Of is dat slechts een actieschrijver voor mensen zonder een hand om hun eigen leven, iets wat fictie overbrengt, geen enkele boodschap. Homerus idem dito? Of beledig ik nu de Belgische poezie?
|
Mkay en daar zie ik nog wel iets in...maar waarom dit?
Al wat ik zeg is dat ik de topic starter niet serieus neem...En kom op, lees eens goed en bedenk dan dat dit bijna niet serieus bedoeld KAN zijn?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer er hier iemand zó serieus, zelfs lovend, op ingaat de schrijfster niet gaat denken "ehh...ja ![]() (think about it: als iemand tegen jouw grote voorbeelden had gezegd dat dit ![]() |
![]() |
|
|