Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2006, 19:52
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen . Dus als ik de verkeerde plek heb gekozen: verplaats mn topic maar!
Maar goed.. Als ik een dvd in de Filipijnen koop (veeeeeel goedkoper dan hier!!).. Doet deze het dan ook gewoon op mijn europese laptop en in de dvd speler thuis in Nederland? Of is er een verschil?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2006, 19:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
De meeste DVD's hebben een regiocode, zo kun je niet 'zomaar' een film uit amerika bekijken op je europese computer. Maar er zijn wel programma's om die regiocode eruit te slopen, en dan kun je dus alle DVDs bekijken.
Oud 14-09-2006, 20:18
Verwijderd
Bij de eigenschappen van je dvd-rom speler op je laptop kan je onder hardware-->eigenschappen de regiocode veranderen. Dit kan echter niet oneindig.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:07
freyk
freyk is offline
Kon je met vlc player buitenlandse dvd's afspelen zonder dat regio veranderen niet nodig was?
Oud 14-09-2006, 22:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Installeer toch gewoon een programmatje regiofree ofzo (google). Dan ben je van dat gezeur af.

En volgens mij is dat gewoon legaal in nederland, net zoals het unlocken van mobiele telefoons dat is.
Oud 15-09-2006, 01:09
Manuzhai
Manuzhai is offline
Off-topic: blauwpotlood, zat jij in de blauwe potlood commissie?
Oud 15-09-2006, 10:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
grote kans dat ie het gewoon doet. die regiocode slaat nergens want die dvds zijn toch nep
Oud 16-09-2006, 10:43
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Thanks voor jullie reacties.
Dus als ik het goed begrijp zal ik geen problemen met mijn laptop ondervinden als ik een "neppe" dvd koop. en wel problemen als ik de echte koop, begrijp ik dat goed?

En hoe zit het dan met mijn dvdspeler thuis. indien ik dus een echte versie koop, zal die dan werken in mijn dvdspeler???
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 19:02
ILUsion
ILUsion is offline
De Filipijnen maken inderdaad deel uit van regio 3, terwijl Europa regio 2 is; normaalgezien kan je deze dus niet afspelen op je computer en op je gewone dvd-speler. Normaalgezien, dat is, als je niet weet hoe dat te omzeilen:
voor de computer bestaan er genoeg programma's (zelf doe ik het gewoon DVD Decryptor en dan laden in PowerDVD van die map, zo hoef je niet te knoeien met firmware voor je dvd-lezer of betalende programma's als DVD Region Free). Bij mijn werkwijze moet je wel een hele tijd op voorhand de dvd laten inlezen voor je hem werkelijk kan bekijken (maar dan ben je wel helemaal gratis geholpen zonder dat je moet hopen dat je je dvd-speler om zeep helpt met verkeerde firmware ofzo). Op een computer kan je tot 5 maal je dvd-regio veranderen, als je dus regio 3 afspeelt, verander je 1 maal, dan terug naar regio 2 voor gewone dvd van hier en ga zo maar door (het enige dat je echt niet wilt, is dat je speler dan op regio 3 ofzo zou blijven zitten, dan kan je geen dvd's van hier meer afspelen).

Je losse dvd-speler kan je in veel gevallen ook regiovrij maken, zoek maar eens gewoon "region free" met daarbij het merk en het modelnummer van je dvd-speler, als er een methode bestaat, dan vind je hem wel op die manier (bij sommige spelers is het enkel wat knoppen indrukken op de afstandsbediening en op de dvd-speler zelf, op andere is het met speciale IR-commando's, ik hoop dat die van jou onder het eerste valt).

Het alternatief kan natuurlijk ook gewoon een dvd-spelertje daar te kopen, misschien vind je ze daar ook voor 40 euro als hier.

Het enige wat volgens mij echt roet in het eten kan gooien is de tv-standaard; ik heb het even opgezocht, het grootste deel van Azië gebruikt PAL, een van de uitzonderingen zijn de Filipijnen, die gebruiken NTSC (het Amerikaanse systeem). Wat houdt dat allemaal in? Wel, wat technische verschillen, zodat je die dvd's wel op computer kan afspelen en op modernere tv's, maar als je nog een oude tv hebt, dan zul je ze niet op die tv kunnen afspelen. Normaalgezien hebben flatscreens en de niet al te kleine tv's wel ondersteuning voor NTSC, maar als je tv ouder dan 10 jaar is (maar een gokje hoor) of een héél goedkoop of klein toestel, dan kun je er volgens mij geen NTSC-beelden op afspelen. Dat valt amper te omzeilen (ik geloof dat er wel losse convertors voor zijn, maar volgens mij is dat amper de moeite waard). Dan kun je enkel de dvd op je pc afspelen, kopiëren zal misschien ook nog wel gaan en misschien kan hij dan omgezet worden naar PAL?
Reageren

Regels voor berichten