Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2006, 16:38
saartjeh
saartjeh is offline
hey iedereen
enkele jaren geleden was er eens een programma op discovery over gezond eten. daarbij mocht je dus natuurlijk geen hamburgers en cola drinken en leefden de meeste mensen die dat dieet volgden met een eeuwig hongergevoel. het was goed voor je hersens, je moest er rond je 20e mee beginnen. het ging er om dat je een stof miste ofzo en dat je een honger gevoel had en je lichaam er zo voor zorgde dat je gezond bleef.
maar er was ook een manier om je lichaam voor de gek te houden, dat je lekker kon eten maar dat je lichaam hetzelfde signaal doorkreeg.

wie weet waar ik het over heb en waar ik informatie over dit onderwerp kan vinden? ik heb al op de site van discovery gekeken en op google maar ik kon nix vinden, het is best een tijd geleden en dit is alles wat ik er van weet.
als je ook maar íets meer info weet dan ik, please laat ff weten
alvast bedankt

liefs, sara
Oud 17-09-2006, 16:43
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Waarom post je dit hier?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 16:48
saartjeh
saartjeh is offline
eh omdat het een informatief programma was, iets van nieuws, tja misschien moet het ook wel bij tv
ik heb alleen het idee dat men hier wel het antwoord weet op dat soort dingen, maaj misschien tv wel meer...

als een mod dat noodzakelijk vind mag ie em wel verplaatsen natuurlijk
Oud 17-09-2006, 17:05
Magican
Magican is offline
gefeliciteerd met je slagen
Oud 17-09-2006, 17:09
Verwijderd
Het werd gepresenteerd door Alan Alda(Pierce uit M*A*S*H). En het ging om het binnenkrijgen van genoeg voedingsstoffen en weinig calorieën. Praktisch geen vetten.

Maar ik kan het nérgens vinden

->F, TV&R
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:38
professor2
professor2 is offline
ja het is bekend dat als je concequent iets te weinig eet je ouder word
maar word je er ook gelukkiger van
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-09-2006 @ 17:43 :
Waarom post je dit hier?
Ik ruik een crosspost.
Oud 17-09-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-09-2006 @ 18:55 :
Ik ruik een crosspost.
Ik heb niet zoveel aan het ruiken van crossposts, wel aan links.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:33
Verwijderd
Lijkt me niet echt prettig, een eeuwig hongergevoel.

Tot zover mijn nuttige bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 19:14
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 17-09-2006 @ 17:38 :
hey iedereen
enkele jaren geleden was er eens een programma op discovery over gezond eten. daarbij mocht je dus natuurlijk geen hamburgers en cola drinken en leefden de meeste mensen die dat dieet volgden met een eeuwig hongergevoel. het was goed voor je hersens, je moest er rond je 20e mee beginnen. het ging er om dat je een stof miste ofzo en dat je een honger gevoel had en je lichaam er zo voor zorgde dat je gezond bleef.
maar er was ook een manier om je lichaam voor de gek te houden, dat je lekker kon eten maar dat je lichaam hetzelfde signaal doorkreeg.

wie weet waar ik het over heb en waar ik informatie over dit onderwerp kan vinden? ik heb al op de site van discovery gekeken en op google maar ik kon nix vinden, het is best een tijd geleden en dit is alles wat ik er van weet.
als je ook maar íets meer info weet dan ik, please laat ff weten
alvast bedankt

liefs, sara
nou toevallig las ik gister in readers digest iets over dikke kinderen die stees honger hadden, dus vetzucht. :

'Leptine is onderdeel van een complex systeem dat de hoeveelheid lichaamsvet en het hongersgevoel regeld. Als we dikker worden komt er meer leptine uit de vetcellen vrij die de hersenen zegt het hongersgevoel te onderdrukken. Ook geeft het een signaal dat de stofwisseling versneld moeten worden'.

Nou ja, ze hadden dus dat hormoon bij die dikke kinderen ingespoten en die hadden veeel minder honger en aten dus ook minder. enzz...

Als je meer wilt weten zeg je het maar dan kan ik het inscannen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 16:01
saartjeh
saartjeh is offline
hey
jupz scan maar in als je dat wil doen
@deadlock, thanx nou weet ik iig de naam, alleen jammer dat je niet kon vinden

Citaat:
koelieboelie schreef op 17-09-2006 @ 20:14 :
nou toevallig las ik gister in readers digest iets over dikke kinderen die stees honger hadden, dus vetzucht. :

'Leptine is onderdeel van een complex systeem dat de hoeveelheid lichaamsvet en het hongersgevoel regeld. Als we dikker worden komt er meer leptine uit de vetcellen vrij die de hersenen zegt het hongersgevoel te onderdrukken. Ook geeft het een signaal dat de stofwisseling versneld moeten worden'.

Nou ja, ze hadden dus dat hormoon bij die dikke kinderen ingespoten en die hadden veeel minder honger en aten dus ook minder. enzz...

Als je meer wilt weten zeg je het maar dan kan ik het inscannen ofzo.
Reageren

Regels voor berichten