Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 20:57
baltovenaar17
baltovenaar17 is offline
De Olympische spelen is het grootste sportevenement dat de wereld ooit heeft gekend. De moderne Spelen zijn een enorm succes al jaren. Maar wat als het Internationaal Olympisch Comité zelf enorm corrupt is. Sinds de jaren '90 is bekend dat diverse IOC-leden steekpenningen, seksuele gunsten en/of studiebeurzen voor hun kinderen hebben aangenomen van steden die de Spelen wilden organiseren. Volgens de Zwitserse ex-IOC-topman Hodler heeft zelfs beweerd dat geen enkele stad de olympische eretitel eerlijk gekregen..

Enkele voorbeelden van aangenomen cadeaus: plastische chirugie, jachtgeweer (twv. 16000 dollar), samoraizwaard met edelstenen (twv 28000 dollar), wereldreizen, luxe overnachtingen etc. etc.

De IOC-leden die schuldig werden bevonden zijn allemaal uit de club gegooid.
Maar als het IOC zo corrupt is kunnen we de spelen dan nog wel serieus nemen?
En wie zegt dat dit in de toekomst niet nog erger word?
Wat moet er gebeuren om dit in de toekomst te voorkomen?
Verpest al die Corruptie de Spelen?

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2006, 15:02
McDuck
McDuck is offline
Dit is niet fijn natuurlijk, maar zo te lezen blijft het alleen maar bij het kiezen van een speelstad. De sport op zich is in dat geval niet corrupt, dus de Olympische Spelen op zich zijn niet verpest.
Die stemmingen voor het kiezen van de speelstad heb ik nooit al echt heel betrouwbaar gevonden, dus in dat opzicht verandert er voor mij weinig.
Aan de andere kant, als leden van het IOC corrupt blijken te zijn, dan is het maar de vraag op welke vlakken zij corrupt zijn en het is ook maar de vraag of het alleen hierbij blijft.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:00
Verwijderd
Het boeit me echt maar matig, het is bovendien totaal geen nieuws.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:12
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Ertur schreef op 20-09-2006 @ 18:00 :
Het boeit me echt maar matig, het is bovendien totaal geen nieuws.
nee dat gebeurd simpelweg over, niet alleen in de sport
Oud 21-09-2006, 09:07
Tofke_H
Tofke_H is offline
Als er geld mee te moeien is, dan buigt toch elke mens. De ene al wat sneller dan de andere.
Maar mij boeit het totaal niet als een toewijziging oneerlijk gebeurt. Wedden dat elke kandidaat het op die manier geprobeert heeft!
Reageren

Regels voor berichten