Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik heb ff voor je gezocht, dit is het systeem waar Enlightenment mee op de proppen kwam.
€382,00. Er zit alleen geen dvd speler/brander bij, maar zo duur zijn die dingen tegenwoordig ook niet meer en zo'n dikke videokaart als die erin zit heeft je zus ook niet nodig. Het is dus goed mogelijk een fatsoenlijke pc te bouwen voor €400 ![]() Citaat:
|
![]() |
|
Als je zelfbouw aandurft kan ik je aanraden eens te kijken op www.1to0.nl, de prijzen zijn laag en zo heb ik afgelopen jaar nog prima systemen samengesteld voor < 300 euro.
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb eens bij 1to0 gekeken en voor 300 euro heb je bijv. het volgende: Athlon 64 3200+, 512MB DDR, Asus A8V-VM met onboard graphics, 80GB SATA schijf, NEC DVD-brander en AOpen QF50A kast + voeding. Dan heb je in principe gewoon een PC die aan haar eisen voldoet, met prima kwaliteitsonderdelen. Dat systeem van Enlightenment ziet er wel beter uit op papier, maar is zoals gewoonlijk verstoken van enige realiteitszin, m.a.w. dat ga je voor dat geld gewoon nérgens kunnen krijgen. Daarbij is het waanzin om 160 euro aan een videokaart te spenderen terwijl je geen spellen speelt, en een kast + voeding van 25 euro is nooit een goed idee. En voor goedkope budgetsysteempjes loont het ook altijd om naar de grote OEMs (Dell, HP, etc.) te kijken; daar valt niet tegenop te bouwen, goedkoper dan zij kun je het gewoon niet maken. Bijvoorbeeld: Dell Dimension 3100: Pentium 4 531 (3GHz), 512MB DDR2, 160GB SATA schijf, onboard graphics, 16x DVD-RW, Windows XP Home SP2 en 1 jaar collect & return garantie voor €399. Ook een prima systeem en als er iets kapot gaat dan is het Dell's probleem, niet dat van jou. Is ook wat waard ![]()
Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 13:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb de prijzen destijds uit de pricewatch gehaald, dus het zijn wel degelijk realistische prijzen. Enige wat er niet bij zit zijn de verzendkosten en het feit dat je niet bij teveel winkels wilt bestellen; dus je moet wel enige correctie op toepassen, maar "verstoken van enige realiteitszin" vind ik erg overdreven.
||
Citaat:
|
Samengesteld op Univendi:
AMD Athlon64 3000+ 1800MHz Box Socket 939 Venice E6 Stepping 69.90 Euro ASRock 939NF4G-VSTA Socket 939 ASRock 939NF4G-VSTA Socket 939 60.90 Euro Univendi 512MB DDR400 CL3 52.90 Euro Samsung 80GB HD080HJ Spinpoint P80 8mb SATA2 44.90 Euro NEC 3550 DVD Brander (wit/beige) NEC 3550 DVD Brander (wit/beige) 32.90 Euro Midi Tower JCPF zwart/zilver 400Watt Midi Tower JCPF zwart/zilver 400Watt 30.90 Euro Totaal €292,40 incl. BTW + €7,50 verzendkosten = € 299,90,- Mooi systeempje zou ik zeggen. ![]() Wel exclusief monitor, speakers, toetsenbord en muis.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voeding heb je niet zoveel bijzonders nodig als je systeempje maar 40W gaat verstoken. Maar desgewenst kun je natuurlijk een losse kast kopen en een duurdere voeding. Maar een cheapass voeding gaat ook wel werken. Zoveel power vraagt een budget IGP systeem niet van de voeding.
||
Verwijderd
|
Citaat:
B-geheugen volstaat dan echt wel. Alleen zou ik zelf ook wel een betere voeding erin zetten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar idd, als je legaal XP wilt komt er nog 80 euro bij, en dan heb je nog maar de OEM versie die je als eindgebruiker eigenlijk helemaal niet zelf mag kopen. Oneerlijk is enigszins dat grote OEMs een licentie voor 15 euro ofzo kunnen inkopen. Oh well.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Net als met het tobo, muis en monitor. |
![]() |
||
Citaat:
En natuurlijk mag je wel een OEM-versie kopen als eindgebruiker als je een systeem aan het bouwen bent. En dat het voor OEMs voordeliger is... tja, niet meer dan normaal lijkt me, aangezien zij niet 1 licentie kopen, maar 10.000 licenties, om maar een getal te noemen. Zo werkt het met alle producten, dus ik zie niet in waarom het met software anders zou moeten zijn. ![]()
Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 18:27. |
![]() |
||||
Citaat:
Bij mij gaat de kritiek verder: eerst heeft Microsoft iedereen aangedrongen de Automatische Updates in te schakelen, en zodra vrijwel iedereen dit gedaan heeft, begon Microsoft met het leveren van zogenaamde politieke updates: helemaal geen beveiligingspatches maar dingen die Microsoft handig uitkomen en niet in het belang zijn van de gebruiker. De patch die het Eolias-patent omzijlde is hier een goed voorbeeld van, hetgeen voor veel overlast zorgde voor IE-gebruikers. Doordat iedereen nu de automatische updates aan heeft staan, heeft Microsoft in feite de controle over miljoenen computers over heel de wereld. En die gebruikt ze sinds enige tijd dus ook in politieke zin, en niet in het belang van de eindgebruiker. En gezien de politiek van Microsoft - dat concurrentie wilt uitsluiten en een marktoverheersende Amerikaanse agenda nastreeft - zal er in de toekomst nog veel meer ingeleverd moeten worden op het gebied van privacy. Zo werkt Microsoft aan Palladium/TCP, waarbij het een deal zal sluiten met muziek- en filmindustrie teneinde aan piraterij een eind proberen te maken. Microsoft wil ook het idee van "software huren" exploiteren, en Hotmail heeft lange tijd een clausule gekend dat alles wat via hotmail verzonden EN ontvangen wordt automatisch eigendom wordt van Microsoft. Nu begin ik als een zealot te klinken, maar ik heb zelf zo mijn twijfels over de 'beste bedoelingen' van Microsoft. Microsoft heeft al eerder in strijd met de wet gehandeld en zou als groot gevaar gezien moeten worden als concurrentie uitgesloten wordt; en al die anti-trust rechtzaken maken daar geen eind aan; Microsoft zal met slimme politiek zijn beleid gewoon doorzetten zoals het verleden al heeft bewezen. Citaat:
Citaat:
Maar nog relevanter is dat dit systeem verhult dat Microsoft nog meer controle krijgt: het kan deals sluiten met OEMs en als de OEMs zich niet aan Microsoft bevelen houdt; dan verliest het zijn recht op korting en dus mag het voortaan 80 euro betalen (hetgeen op honderdduizenden licenties dus aardig veel geld is). Dat is de puur Amerikaanse manier van zaken doen; en die wereld is heel, heel hard. Als je zin hebt hier verder over te praten kun je beter afsplitsen in een nieuw topic, zo niet houd ik mijn mond. ![]()
|
Moederborden Socket AM2 - Asus M2N-E 95,-
CPUs Socket AM2 - AMD Athlon™ 64 3500+ 99,- Geheugen DDR-2 - Kingston ValueRAM DIMM 512 MB pc2-4200 65,- Harddisks Serial-ATA - Western Digital Caviar SE 80 GB 49,- Behuizingen Midi Tower - AOpen QF50C 300 watt 65,- totaal 373,- bij www.alternate.nl
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
EDIT: Hoewel... De surveys lijken wel wat negatiever te zijn geworden.
|
![]() |
Deze kost 400 euro inclusief bezorging. Heeft nog een heuse NVIDIA 6150 chipset ook dus de onboard video is uitermate acceptabel.
http://www1.euro.dell.com/content/pr...dbKpC4W0OaxQ== Het nadeel van Dell is, zeker in dit geval met een niet-standaard kast, dat als er wat stuk gaat buiten de garantie je de lul bent. (Door niet-standaard voeding of mobo) Als je een dergelijk systeem inclusief legitieme Windows™ ![]() Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 11:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar bij een vriend van me weigerden ze een 'dead out of the factory'-moederbord te vervangen, omdat ze op het metaal van de aansluiting van de onboard geluidskaart een krasje hadden gezien. (het omhulsel dus, niet de aansluiting zelf) Dat was volgens hen de oorzaak van het niet werken van dat ding. Ondanks dat hij ze er op wees dat er geen enkele bedrading is verbonden met dat staal dat dient als bescherming bleven ze weigeren totdat hij er langs ging en dreigde met juridische stappen. Dat is flutservice, al helemaal vergeleken met wat sommige 'duurdere' winkels leveren. Toen er compatibiliteitsproblemen waren in mijn nieuwe systeem heeft de winkel ( Gooiland in Bussum ) tot driemaal toe kostenloos nieuwe moederborden besteld om het te testen. 512 MB geheugen dat ze na die test over hadden kreeg ik ook gratis. Duimen omhoog voor Gooiland, het is gewoon super dat ze zo'n probleem niet op je afschuiven en de kosten op zich nemen.
Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 13:25. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |