Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2006, 10:25
Jones
M'n zus is afgestudeerd en heeft dringend een nieuwe computer nodig. Aangezien zij echt maar dan ook echt niet weet hoe alles in elkaar zit mag ik het voor haar gaan uitzoeken. Programma's die ze gaat draaien: Office, firefox, nero, limewire/soulseek/etc en simpel (ik herhaal SIMPEL) fotobewerkingsprograma. Het is wel de bedoeling dat het systeem een aantal jaren mee gaat. Helaas heeft ze maar een erg klein budget tot haar beschikking. (400 euro, zonder monitor)

Ik heb even zitten kijken op tweakers maar het basis-systeem van de BBG is echt nog veel te hoog gegrepen voor haar. Dit kan toch veel goedkoper?

Vragen waar ik mee zit:

Heeft ze een aparte videokaart nodig als ze toch nooit films gaat kijken of games gaat spelen? En kan je (als het zou moeten) toch een film kijken met een geintegreerde videokaart?

Wat is het directe voordeel van dual-layer DVD-branders? En heb je dat nodig als je af en toe een muziekcdtje moet branden?

512 (of zelfs 256) mb geheugen is toch meer dan genoeg voor zo'n simpel systeem?

Ter verduidelijking, ze gaat er dus ook geen vista op draaien. Dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Verder zou het handig zijn als de behuizing een usb-uitgang aan de voorkant heeft, maar dat is ook altijd op te lossen dmv een kabel van 3 euro.

En als laatste, is het wel slim om zo'n 'oud' systeem samen te stellen? Zit ze dan niet over 2 jaar weer met hetzelfde probleem als ze nu heeft (een te oude computer die niks meer ondersteunt, niet in staat is om de nieuwste windows te draaien etc)

Goed, beetje wazig is het wel maar hoop dat ik hier een beetje uitleg kan krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2006, 10:33
Verwijderd
Yo,
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2603

Dat was makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 10:37
Verwijderd
1) In principe is het redelijk (maar niet meer dan dat) mogelijk om af en toe een film te bekijken met een onboard videokaart. Echter, zelfs de allergoedkoopste agp videokaarten zijn beter dan een onboard oplossing.

2) Dat je meer data op 1 dvd kunt gooien, mits die dvd ook dl is. Als je zus er enkel een paar cd's mee gaat branden zou ik een dvd+/-rw dl brander er niet in gooien.

3) 512MB zou voor redelijk soepel lopende Office applicaties moeten zorgen ja. Overigens zit bij Office ook een fotobewerkingsprogramma, MS Office Picture Manager. Dit is volgens mij wel afhankelijk van het Officeprogramma dat je koopt.

4) Het valt wel mee, een tijd terug had Enlightenment hier nog een desktop samengesteld die ergens rond de 380 / 400 euro kostte waar prima mee gegamed kon worden. Staat in een van de laptop-topics als ik het me goed herinner. Het hoeft dus geen achterhaalde computer te zijn, je moet gewoon goed zoeken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 10:38
Jones
@ Piloff

Niet helemaal

Cardreader, nutteloos.
Besturingssyteem, niet nodig.
Toetsenbord, niet nodig.
Muis, niet nodig.
160 GB, krijgt ze nooit vol.

Dank vlep. De double layer is dus niet nodig, 512 mb geheugen sowieso wel en toch maar een losse videokaart kiezen. Ik heb hier nog een Office 2003 premium pack (iig iets in die richting) liggen. Daar zit het idd bij. Dat is inderdaad de graad van simpelheid waar ik naar op zoek ben

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 10:45
Verwijderd
Muis en tobo had je niet gezegd.

Je hebt daarmee wel 12 maanden garantie, an sich is dat wel relaxed.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 10:47
Verwijderd
Ik heb ff voor je gezocht, dit is het systeem waar Enlightenment mee op de proppen kwam.
€382,00.
Er zit alleen geen dvd speler/brander bij, maar zo duur zijn die dingen tegenwoordig ook niet meer en zo'n dikke videokaart als die erin zit heeft je zus ook niet nodig.
Het is dus goed mogelijk een fatsoenlijke pc te bouwen voor €400

Citaat:
Enlightenment schreef op 16-07-2006 @ 03:44 :
Oke, een poging:

AMD Athlon 64 3200+ (2.0GHz; Venice) = 73
Asrock 939S56-M (S939; SIS756, PCIe, SATA, LAN, Sound) = 45
512MB DDR/400 = 35
GeForce 7600 GT 256MB DDR3 PCI-e = 163
Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA II = 41
Behuizing met 300W elcheapovoeding = 25

Totaal: 382 euro. Prijzen uit pricewatch.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 10:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als je zelfbouw aandurft kan ik je aanraden eens te kijken op www.1to0.nl, de prijzen zijn laag en zo heb ik afgelopen jaar nog prima systemen samengesteld voor < 300 euro.
Oud 20-09-2006, 11:08
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jones schreef op 20-09-2006 @ 11:25 :
Vragen waar ik mee zit:

Heeft ze een aparte videokaart nodig als ze toch nooit films gaat kijken of games gaat spelen? En kan je (als het zou moeten) toch een film kijken met een geintegreerde videokaart?
Nee, en ja. Onboard video van tegenwoordig voldoet prima, zelfs als je af en toe een spelletje speelt; weliswaar op lage resoluties zonder eye candy, maar toch. Het afspelen van films heeft ook vrij weinig te maken met je videokaart, en alles met je processor; en elke moderne processor voldoet daar gewoon voor.
Citaat:
Wat is het directe voordeel van dual-layer DVD-branders? En heb je dat nodig als je af en toe een muziekcdtje moet branden?
Het directe voordeel is dat je ehm, dual layer DVD's kunt branden. Maar tegenwoordig heb je eigenlijk alleen nog maar dual layer branders en ze zijn dusdanig goedkoop dat het zonde zou zijn om er níet eentje in te zetten; je kunt ze immers ook gewoon gebruiken voor het branden van CD's én het afspelen van DVD's.
Citaat:
512 (of zelfs 256) mb geheugen is toch meer dan genoeg voor zo'n simpel systeem?
256 is echt gewoon weinig (zeker met onboard video want dan gaat er nog eens minimaal 32MB vanaf), maar 512 zou prima moeten zijn.

Ik heb eens bij 1to0 gekeken en voor 300 euro heb je bijv. het volgende: Athlon 64 3200+, 512MB DDR, Asus A8V-VM met onboard graphics, 80GB SATA schijf, NEC DVD-brander en AOpen QF50A kast + voeding. Dan heb je in principe gewoon een PC die aan haar eisen voldoet, met prima kwaliteitsonderdelen. Dat systeem van Enlightenment ziet er wel beter uit op papier, maar is zoals gewoonlijk verstoken van enige realiteitszin, m.a.w. dat ga je voor dat geld gewoon nérgens kunnen krijgen. Daarbij is het waanzin om 160 euro aan een videokaart te spenderen terwijl je geen spellen speelt, en een kast + voeding van 25 euro is nooit een goed idee.

En voor goedkope budgetsysteempjes loont het ook altijd om naar de grote OEMs (Dell, HP, etc.) te kijken; daar valt niet tegenop te bouwen, goedkoper dan zij kun je het gewoon niet maken. Bijvoorbeeld: Dell Dimension 3100: Pentium 4 531 (3GHz), 512MB DDR2, 160GB SATA schijf, onboard graphics, 16x DVD-RW, Windows XP Home SP2 en 1 jaar collect & return garantie voor €399. Ook een prima systeem en als er iets kapot gaat dan is het Dell's probleem, niet dat van jou. Is ook wat waard

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 13:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-09-2006 @ 12:08 :
Dat systeem van Enlightenment ziet er wel beter uit op papier, maar is zoals gewoonlijk verstoken van enige realiteitszin, m.a.w. dat ga je voor dat geld gewoon nérgens kunnen krijgen.

Ik heb de prijzen destijds uit de pricewatch gehaald, dus het zijn wel degelijk realistische prijzen. Enige wat er niet bij zit zijn de verzendkosten en het feit dat je niet bij teveel winkels wilt bestellen; dus je moet wel enige correctie op toepassen, maar "verstoken van enige realiteitszin" vind ik erg overdreven.
Oud 20-09-2006, 13:48
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-09-2006 @ 14:41 :

Ik heb de prijzen destijds uit de pricewatch gehaald, dus het zijn wel degelijk realistische prijzen. Enige wat er niet bij zit zijn de verzendkosten en het feit dat je niet bij teveel winkels wilt bestellen; dus je moet wel enige correctie op toepassen, maar "verstoken van enige realiteitszin" vind ik erg overdreven.
Pricewatch-prijzen wijken over het algemeen sterk af van werkelijke bedragen bij één bedrijf.
Oud 20-09-2006, 14:00
M@rco
M@rco is offline
Ja, prijzen van zes verschillende winkels... dat noem ik niet helemaal realistisch. Die "enige correctie" kan al snel oplopen tot een euro of 30. Ik kan die PC bijvoorbeeld wel nabouwen op cool-prices.nl voor 410 euro, maar dan heb je nog geen optische drive, te weinig geheugen om lekker te kunnen gamen en een Sweex kast + bijbehorende prutsvoeding. Vervang je al die dingen door fatsoenlijke componenten (dus 1GB geheugen, AOpen kast/voeding, NEC brander) dan ben je zo weer 100 euro duurder uit, en dan komen daar ook nog verzendkosten bij. Ik vind het dus een beetje misleidend om mensen voor 380 euro een game-PC voor te schotelen.
Oud 20-09-2006, 14:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je hoeft het ook niet persé bij één shop te bestellen, gewoon wat het voordeligst is rekening houdend met de verzendkosten. Meestal komt dat neer op twee shops. Als je wilt zal ik eens kijken hoeveel het werkelijk gaat worden. Maar al is het 20 euro meer; dat verandert ook niet zo heel veel aan mijn lijstje, wel?

Maargoed lijstje wat ik toen maakte was voor een budget gamepc; hier liggen de wensen heel anders dus moet je de componenten daar ook op afstemmen.
Oud 20-09-2006, 14:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Samengesteld op Univendi:

AMD Athlon64 3000+ 1800MHz Box Socket 939 Venice E6 Stepping
69.90 Euro

ASRock 939NF4G-VSTA Socket 939 ASRock 939NF4G-VSTA Socket 939
60.90 Euro

Univendi 512MB DDR400 CL3
52.90 Euro

Samsung 80GB HD080HJ Spinpoint P80 8mb SATA2
44.90 Euro

NEC 3550 DVD Brander (wit/beige) NEC 3550 DVD Brander (wit/beige)
32.90 Euro

Midi Tower JCPF zwart/zilver 400Watt Midi Tower JCPF zwart/zilver 400Watt
30.90 Euro

Totaal €292,40 incl. BTW + €7,50 verzendkosten = € 299,90,-

Mooi systeempje zou ik zeggen.
Wel exclusief monitor, speakers, toetsenbord en muis.
Oud 20-09-2006, 14:44
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-09-2006 @ 15:20 :
Samengesteld op Univendi:

AMD Athlon64 3000+ 1800MHz Box Socket 939 Venice E6 Stepping
69.90 Euro

ASRock 939NF4G-VSTA Socket 939 ASRock 939NF4G-VSTA Socket 939
60.90 Euro

Univendi 512MB DDR400 CL3
52.90 Euro

Samsung 80GB HD080HJ Spinpoint P80 8mb SATA2
44.90 Euro

NEC 3550 DVD Brander (wit/beige) NEC 3550 DVD Brander (wit/beige)
32.90 Euro

Midi Tower JCPF zwart/zilver 400Watt Midi Tower JCPF zwart/zilver 400Watt
30.90 Euro

Totaal €292,40 incl. BTW + €7,50 verzendkosten = € 299,90,-

Mooi systeempje zou ik zeggen.
Wel exclusief monitor, speakers, toetsenbord en muis.
waarom merkloos geheugen en voeding van zo'n brak merk ?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 14:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 20-09-2006 @ 15:44 :
Omdat er vrijwel geen verschil zit tussen merkgeheugen en 3rd-geheugen; hooguit in timings en testprocedures, maar gezien de goede yields van DDR/400 is zelfs het goedkoopste merkloze geheugen flink over te klokken en op lage timings te draaien.

Voeding heb je niet zoveel bijzonders nodig als je systeempje maar 40W gaat verstoken. Maar desgewenst kun je natuurlijk een losse kast kopen en een duurdere voeding. Maar een cheapass voeding gaat ook wel werken. Zoveel power vraagt een budget IGP systeem niet van de voeding.
Oud 20-09-2006, 15:58
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 20-09-2006 @ 15:44 :
Het is ook redelijk nutteloos om meer geld te besteden aan duur A-geheugen als er niet mee gegamed of overgeclockt mee gaat worden.
B-geheugen volstaat dan echt wel.

Alleen zou ik zelf ook wel een betere voeding erin zetten.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 16:41
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 20-09-2006 @ 11:47 :
Ik heb ff voor je gezocht, dit is het systeem waar Enlightenment mee op de proppen kwam.
€382,00.
Er zit alleen geen dvd speler/brander bij, maar zo duur zijn die dingen tegenwoordig ook niet meer en zo'n dikke videokaart als die erin zit heeft je zus ook niet nodig.
Het is dus goed mogelijk een fatsoenlijke pc te bouwen voor €400
bedenk dan wel.. (ook al zijn de specs beter) dat bij die dynabyte een legale xp versie zit.. (hoe duur is dat eigenlijk op z'n goedkoopst)
Oud 20-09-2006, 16:47
M@rco
M@rco is offline
Dat kost je inderdaad ook al 80 euro als je het los koopt. Maar het is nog altijd heel populair om een illegale versie van Windows te installeren, eenmalig 80 euro voor iets wat je dagelijks gebruikt is voor veel mensen nog altijd teveel van het goede.
Oud 20-09-2006, 17:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-09-2006 @ 17:47 :
eenmalig 80 euro voor iets wat je dagelijks gebruikt is voor veel mensen nog altijd teveel van het goede.
Het probleem is denk ik ook dat je als legale gebruiker gestrafd wordt door privacyschendende controlemechanismen; bovendien denken veel mensen dat Microsoft een te hoge winstmarge hanteert en dit alleen mogelijk is doordat ze een monopolie bezit. Behalve puur economische belangen staan velen ook niet erg sympathiek tegenover Microsoft's monopoliepositie.

Maar idd, als je legaal XP wilt komt er nog 80 euro bij, en dan heb je nog maar de OEM versie die je als eindgebruiker eigenlijk helemaal niet zelf mag kopen. Oneerlijk is enigszins dat grote OEMs een licentie voor 15 euro ofzo kunnen inkopen. Oh well.
Oud 20-09-2006, 18:14
Verwijderd
Citaat:
shoebuddy schreef op 20-09-2006 @ 17:41 :
bedenk dan wel.. (ook al zijn de specs beter) dat bij die dynabyte een legale xp versie zit.. (hoe duur is dat eigenlijk op z'n goedkoopst)
Als je de TS' posts had gelezen, wist je dat de TS geen Windows gaat kopen.
Net als met het tobo, muis en monitor.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:24
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-09-2006 @ 18:42 :
Het probleem is denk ik ook dat je als legale gebruiker gestrafd wordt door privacyschendende controlemechanismen; bovendien denken veel mensen dat Microsoft een te hoge winstmarge hanteert en dit alleen mogelijk is doordat ze een monopolie bezit. Behalve puur economische belangen staan velen ook niet erg sympathiek tegenover Microsoft's monopoliepositie.

Maar idd, als je legaal XP wilt komt er nog 80 euro bij, en dan heb je nog maar de OEM versie die je als eindgebruiker eigenlijk helemaal niet zelf mag kopen. Oneerlijk is enigszins dat grote OEMs een licentie voor 15 euro ofzo kunnen inkopen. Oh well.
Hoezo gestraft? Ik heb nergens last van. En ik zie hier ook nergens iets wat mijn privacy schendt. Er wordt bij Windows Update inderdaad gecheckt of je een legale versie gebruikt, maar is dat dan zo'n ramp? Wat mij betreft hebben ze daar gewoon het recht toe.

En natuurlijk mag je wel een OEM-versie kopen als eindgebruiker als je een systeem aan het bouwen bent. En dat het voor OEMs voordeliger is... tja, niet meer dan normaal lijkt me, aangezien zij niet 1 licentie kopen, maar 10.000 licenties, om maar een getal te noemen. Zo werkt het met alle producten, dus ik zie niet in waarom het met software anders zou moeten zijn.

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-09-2006 @ 19:24 :
Hoezo gestraft? Ik heb nergens last van. En ik zie hier ook nergens iets wat mijn privacy schendt. Er wordt bij Windows Update inderdaad gecheckt of je een legale versie gebruikt, maar is dat dan zo'n ramp? Wat mij betreft hebben ze daar gewoon het recht toe.
Mja lees dit maar even. Of je je er zelf ook door benadeeld/genaaid voelt is een tweede, maar feit is wel dat er meerdere malen per dag gecommuniceerd wordt met de servers van Microsoft en allerlei informatie over het systeem wordt verzonden, notabene in strijd met de licentievoorwaarden die Microsoft zelf heeft opgesteld. De software blijft ook gewoon dagelijks actief ook al is allang vastgesteld dat je een legale windows-versie hebt.

Bij mij gaat de kritiek verder: eerst heeft Microsoft iedereen aangedrongen de Automatische Updates in te schakelen, en zodra vrijwel iedereen dit gedaan heeft, begon Microsoft met het leveren van zogenaamde politieke updates: helemaal geen beveiligingspatches maar dingen die Microsoft handig uitkomen en niet in het belang zijn van de gebruiker. De patch die het Eolias-patent omzijlde is hier een goed voorbeeld van, hetgeen voor veel overlast zorgde voor IE-gebruikers. Doordat iedereen nu de automatische updates aan heeft staan, heeft Microsoft in feite de controle over miljoenen computers over heel de wereld. En die gebruikt ze sinds enige tijd dus ook in politieke zin, en niet in het belang van de eindgebruiker. En gezien de politiek van Microsoft - dat concurrentie wilt uitsluiten en een marktoverheersende Amerikaanse agenda nastreeft - zal er in de toekomst nog veel meer ingeleverd moeten worden op het gebied van privacy. Zo werkt Microsoft aan Palladium/TCP, waarbij het een deal zal sluiten met muziek- en filmindustrie teneinde aan piraterij een eind proberen te maken. Microsoft wil ook het idee van "software huren" exploiteren, en Hotmail heeft lange tijd een clausule gekend dat alles wat via hotmail verzonden EN ontvangen wordt automatisch eigendom wordt van Microsoft.

Nu begin ik als een zealot te klinken, maar ik heb zelf zo mijn twijfels over de 'beste bedoelingen' van Microsoft. Microsoft heeft al eerder in strijd met de wet gehandeld en zou als groot gevaar gezien moeten worden als concurrentie uitgesloten wordt; en al die anti-trust rechtzaken maken daar geen eind aan; Microsoft zal met slimme politiek zijn beleid gewoon doorzetten zoals het verleden al heeft bewezen.
Citaat:
En natuurlijk mag je wel een OEM-versie kopen als eindgebruiker als je een systeem aan het bouwen bent.
Nee de OEM-versie is voor system builders; en mag dus nooit aan eindgebruikers verkocht worden. Dat gebeurt natuurlijk wel masaal, niemand gaat ~300 euro voor Windows neertellen. Maar in feite ben je dus zelfs al geef je 80 euro uit niet legaal bezig. Je schendt in elk geval de licentievoorwaarden die Microsoft geeft; hoe het jurisich zit met de wetgeving in Nederland weet ik niet precies. Maargoed al sta je dan sympathiek tegenover Microsoft en wil je legaal Windows kopen dan is die OEM-licentie van 80 euro dus ook niet van toepassing.
Citaat:
En dat het voor OEMs voordeliger is... tja, niet meer dan normaal lijkt me, aangezien zij niet 1 licentie kopen, maar 10.000 licenties, om maar een getal te noemen. Zo werkt het met alle producten, dus ik zie niet in waarom het met software anders zou moeten zijn.
Goedkoper ja maar tussen ~300 euro en 15 euro zit wel een heel groot verschil.

Maar nog relevanter is dat dit systeem verhult dat Microsoft nog meer controle krijgt: het kan deals sluiten met OEMs en als de OEMs zich niet aan Microsoft bevelen houdt; dan verliest het zijn recht op korting en dus mag het voortaan 80 euro betalen (hetgeen op honderdduizenden licenties dus aardig veel geld is). Dat is de puur Amerikaanse manier van zaken doen; en die wereld is heel, heel hard.

Als je zin hebt hier verder over te praten kun je beter afsplitsen in een nieuw topic, zo niet houd ik mijn mond.
Oud 20-09-2006, 20:53
Jones
Interessante discussie

Ik studeer dus heb ik een windows Xp via mijn universiteit. We houden het maar op redelijk legaal dus. Over de updates, ik irriteer me er ook rot aan en deel in principe de mening van Enlightenment. Maaaar daar gaat het hier natuurlijk niet over

Volgens mij heb ik wel redelijk duidelijk wat en hoe dus het komt wel goed met die computer. Als ik een systeem bij elkaar heb zal ik het hier wel weer even posten, kijken of het goed gekeurd wordt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:23
Bonga
Bonga is offline
Moederborden Socket AM2 - Asus M2N-E 95,-
CPUs Socket AM2 - AMD Athlon™ 64 3500+ 99,-
Geheugen DDR-2 -
Kingston ValueRAM DIMM 512 MB pc2-4200 65,-
Harddisks Serial-ATA -
Western Digital Caviar SE 80 GB 49,-
Behuizingen Midi Tower -
AOpen QF50C 300 watt 65,-

totaal 373,- bij www.alternate.nl
Oud 20-09-2006, 22:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 20-09-2006 @ 23:23 :
totaal 373,- bij www.alternate.nl
Ze mogen goedkoop zijn, maar de service daar is driemaal bagger. Ze weigeren eenvoudigweg elke verantwoordelijkheid, dus als iets niet werkt dan moet je dat echt zelf maken. Overweeg dat alvorens er iets aan te schaffen.
Oud 20-09-2006, 22:46
Verwijderd
Waarom steeds van die dure moederborden als je ook voor vier tientjes een ASrock 939A8X-M hebt? Heb nu zelf ook dat ding gebruikt voor een vervanging van een oud ontploft AMD XP systeem i.c.m. een 64 3200+ en dat werkt perfect. Enige nadeel is dat je geen PCI-e slot hebt, maar als je toch alleen maar wat schoolwerk doet is dat geen verschrikkelijke ramp.

Een schijf van 80 GB voor 45 eu is trouwens ronduit zonde. Voor 65 eu heb je namelijk een Spinpoint SP2004C van 200 GB, dan kun je tenminste even vooruit.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 00:23
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 20-09-2006 @ 23:29 :
Ze mogen goedkoop zijn
Alternate goedkoop?
Oud 21-09-2006, 15:09
J-roenn
J-roenn is offline
pff, kijk dan eens bij icomputers of pczaak, of pcmegastore, die zijn goedkoop.
in vergelijking met de mediamarkt kan alternate idd nog wel eens goedkoop zijn, maar service hebben ze daar totaal niet terwijl ik over bovenste drie genoemde niet mag klagen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 22:58
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-09-2006 @ 23:29 :
Ze mogen goedkoop zijn, maar de service daar is driemaal bagger. Ze weigeren eenvoudigweg elke verantwoordelijkheid, dus als iets niet werkt dan moet je dat echt zelf maken. Overweeg dat alvorens er iets aan te schaffen.
tsja.. dat kan je op internet natuurlijk niet ruiken zonder verder onderzoek.. ook geen ervaring ermee btw.
Oud 21-09-2006, 23:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 21-09-2006 @ 23:58 :
tsja.. dat kan je op internet natuurlijk niet ruiken zonder verder onderzoek.. ook geen ervaring ermee btw.
Tweakers.net Shop Survey is een redelijke indicatie.
Oud 22-09-2006, 01:10
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-09-2006 @ 00:43 :
Tweakers.net Shop Survey is een redelijke indicatie.
Daar wordt ook vooral anusgezoend hoor, zeker als het om Alternate gaat.

EDIT: Hoewel... De surveys lijken wel wat negatiever te zijn geworden.
Oud 22-09-2006, 02:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
anuszoenen? Wat moet ik me daar onder verstaan?
Oud 22-09-2006, 06:08
J-roenn
J-roenn is offline
reetkussen
kontkussen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 10:11
smvs
smvs is offline
Deze kost 400 euro inclusief bezorging. Heeft nog een heuse NVIDIA 6150 chipset ook dus de onboard video is uitermate acceptabel.

http://www1.euro.dell.com/content/pr...dbKpC4W0OaxQ==

Het nadeel van Dell is, zeker in dit geval met een niet-standaard kast, dat als er wat stuk gaat buiten de garantie je de lul bent. (Door niet-standaard voeding of mobo)

Als je een dergelijk systeem inclusief legitieme Windows™ zelf samenstelt zit je bij bijv. 4Launch inclusief assemblage op de 440 euro, maar dan heb je slechts een DVD-lezer en een Sempron 2800. Dell is dus in deze wel heel goedkoop. (Ik ga hier uit van een Aopen kast, Kingston geheugen en een MSI mobo, geen meuk dus)

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 10:50
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-09-2006 @ 03:30 :
anuszoenen? Wat moet ik me daar onder verstaan?
Dat weet jij heel goed
Oud 22-09-2006, 13:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-09-2006 @ 01:23 :
Alternate goedkoop?
Relatief gezien dan, er zullen vast goedkopere zijn.

Maar bij een vriend van me weigerden ze een 'dead out of the factory'-moederbord te vervangen, omdat ze op het metaal van de aansluiting van de onboard geluidskaart een krasje hadden gezien. (het omhulsel dus, niet de aansluiting zelf) Dat was volgens hen de oorzaak van het niet werken van dat ding. Ondanks dat hij ze er op wees dat er geen enkele bedrading is verbonden met dat staal dat dient als bescherming bleven ze weigeren totdat hij er langs ging en dreigde met juridische stappen.

Dat is flutservice, al helemaal vergeleken met wat sommige 'duurdere' winkels leveren. Toen er compatibiliteitsproblemen waren in mijn nieuwe systeem heeft de winkel ( Gooiland in Bussum ) tot driemaal toe kostenloos nieuwe moederborden besteld om het te testen. 512 MB geheugen dat ze na die test over hadden kreeg ik ook gratis. Duimen omhoog voor Gooiland, het is gewoon super dat ze zo'n probleem niet op je afschuiven en de kosten op zich nemen.

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 13:36
smvs
smvs is offline
Alternate is zóóó pre shopsurvey tijdperk.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 14:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-09-2006 @ 11:50 :
Dat weet jij heel goed
Reageren

Regels voor berichten