Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 13:38
Sade
Sade is offline
Ik ga binnenkort met een vriendin een lang weekendje Parijs doen, ben er zelf meerdere keren geweest maar m'n vriendin nog niet, dus ben diep aan het nadenken over wat ik haar allemaal wil laten zien.

Omdat ik er zelf ook nog nooit geweest ben, leek het me leuk om eens naar het paleis van Versailles te gaan. Wat ik uit de metrokaart begrijp, en de Franse site over het metro netwerk in Parijs, is het vanaf het eindstation Versailles - Rive Gauche maar 10 minuten lopen naar het paleis. Dit lijkt me echter een beetje optimistisch.
Heeft iemand een idee hoe je het beste hier komt?

Verder zijn alle andere tips & ideetjes ook zeer welkom.
Oud 24-09-2006, 21:50
Ieke
Ieke is offline
---> Europa
Oud 25-09-2006, 19:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hoe je precies bij dat paleis kunt komen weet ik eigenlijk nog niet. Ik ben 2 keer in Parijs geweest maar beiden keren heb ik dat paleis niet bezocht.

Maar ik kan wel even een korte opsomming wat je haar wél kan laten zien voor een eerste keer in Parijs:
- Eiffeltoren
- l'Arce de Trimphe + Champs Elysées
- Sacre Coeur + Monmartre
- Notre Dame
- Centre Pompidou
- Louvre
- Père Lachaise (of hoe schrijf je het, is een kerkhof, Freddy Mercury ligt er ook begraven)

Even snel wat dingen opgenoemd. Maar is nog zo veel meer te zien. Parijs is echt supermooi.
Oud 26-09-2006, 22:01
Sade
Sade is offline
Dankje Oizo, ik was inderdaad wel van plan om alle 'standaard' attracties af te gaan. Zelf kom ik nu volgens mij voor de vijfde keer in Parijs dus vandaar dat ik voor mezelf weer iets nieuws wil ontdekken.

Het plan is om in ieder geval in het Quartier Latin te logeren, omdat je vanaf daar ideaal alle kanten op kunt en natuurlijk goedkoop eten 's avonds. Verder wil ik op vrijdagavond naar het Louvre, een dagje fietsen huren en de main attractions langsfietsen plus een paar plekken uit de Da Vinci Code. En dan zat ik dus te denken aan Versailles, maar een avondje Moulin Rouge lijkt me eigenlijk ook erg grappig.

Verder gewoon lekker door Parijs zwerven en croissaintjes in de jardins eten en veel wijn enzo
Oud 27-09-2006, 14:42
Caradhas
Caradhas is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-09-2006 @ 20:44 :

Maar ik kan wel even een korte opsomming wat je haar wél kan laten zien voor een eerste keer in Parijs:
- Eiffeltoren
- l'Arce de Trimphe + Champs Elysées
- Sacre Coeur + Monmartre
- Notre Dame
- Centre Pompidou
- Louvre
- Père Lachaise (of hoe schrijf je het, is een kerkhof, Freddy Mercury ligt er ook begraven)

Parijs is echt supermooi.
Oud 27-09-2006, 14:55
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-09-2006 @ 20:44 :
Freddy is gecremeerd.
Oud 27-09-2006, 18:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 27-09-2006 @ 15:55 :
Freddy is gecremeerd.
Oei, als dat zo is dan is het iemand anders die daar begraven ligt. In ieder geval een bekende in de muziekwereld dacht ik. Maja, is voor mij al weer een kleine 10 jaar geleden dat ik daar geweest ben...
Oud 27-09-2006, 19:01
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 27-09-2006 @ 19:53 :
Oei, als dat zo is dan is het iemand anders die daar begraven ligt. In ieder geval een bekende in de muziekwereld dacht ik. Maja, is voor mij al weer een kleine 10 jaar geleden dat ik daar geweest ben...
Jim Morrison onder andere, hij was vroeger wel eens te vinden op hardstylefeestjes in Maastricht.
Oud 29-09-2006, 20:40
Sade
Sade is offline
Morrison van the Doors ligt daar inderdaad.
Oud 03-10-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Sade schreef op 26-09-2006 @ 23:01 :
, maar een avondje Moulin Rouge lijkt me eigenlijk ook erg grappig.
:
Mwa vergeet dat, dat is iets vn 140 euro per persoon :/. Metro systeem van parijs is trouwens top en supergoedkoop . Ik weet niet of je nog een goedkoop hotel zoekt, anders kan ik je deze van harte aanraden .
Oud 05-10-2006, 15:52
Otis
Otis is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 27-09-2006 @ 20:01 :
Jim Morrison onder andere, hij was vroeger wel eens te vinden op hardstylefeestjes in Maastricht.
omg (L)
Oud 05-10-2006, 15:53
Otis
Otis is offline
Oh als je leuk uitwilt : naast de moulin rouge bij place de clichy zit een tent genaamd LOCOMOTIF en daar dealen ze in hele goede xtc

Lekker eten en leuk winkelen doe je trouwens in Le Marais.
Oud 05-10-2006, 16:00
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Jardin de Luxenbourg (?) is tof, als het weer meezit.
Oud 05-10-2006, 16:17
suvórov
suvórov is offline
Zorg dat je vooraf ingelezen bent. Tip: Dan Brown!
Oud 07-10-2006, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 05-10-2006 @ 17:00 :
Jardin de Luxenbourg (?) is tof, als het weer meezit.
Jardin du Luxembourg errug leuk ja, al die kindjes met die bootjes daar in de fonteinen
Ik vond het vooral ook leuk om gewoon lekker rond te struinen en beetje te genieten van alles wat je ziet en hoort. Het ruikt er niet altijd even fris, maar dat is algemeen bekend
Oud 07-10-2006, 09:05
Jones
Hoe ver het lopen is naar Versailles vanaf het metrostation weet ik niet. Wel dat het speciaal is aangelegd voor alle toeristen dus het zal waarschijnlijk niet extreem ver zijn. Zelf heb ik het een keer van binnen gezien met m'n ouders en alleen de tuinen gezien met vrienden. Indrukwekkend vanwege de omvang maar verder niet heel verschillend van andere oude paleizen/kastelen.

Andere activiteiten, zoals parkhangen is erg leuk in parijs. Jardin du luxembourg is een mooie, maar ook het park onder/naast de eiffeltoren is al prima. 's avonds met een paar flessen wijn op de trappen van de sacre coeur zitten is ook erg gezellig. Als het mooi weer is zit je daar echt tussen honderden mensen. Quartier latin heb je al ontdekt dus daar hoef ik niks over te zeggen

La defense is interessant als je een keer iets anders wil zien. Moderne wijk waar een moderne versie van de arc de triomphe staat. tour de montparnasse (volgens mij schrijf ik het goed) bij nacht is erg mooi. (Hoog gebouw, lift omhoog voor 3 euro ofzo) en dan uitzicht over parijs. Vooral bij nacht dus erg de moeite waard.

De tweede keer dat ik in parijs ben geweest heb ik met mijn ouders een heel sluisen/kanalen netwerk bezocht. Ook erg mooi maar waar dat precies was en hoe het heette weet ik niet meer. Zou je even moeten googlen op canal

Als je er al 5x bent geweest dan ken je de standaardattracties al dus hier laat ik het maar bij
Oud 10-10-2006, 20:47
M-Leentje
M-Leentje is offline
Het paleis van Versailles ligt inderdaad heel erg dicht bij het station, het is nog geen 10 minuten lopen.. Ideaal dus!

Ook een aanrader: Zorg dat je er vroeg bent! Ik was er in het begin van juni, en we waren daar rond half tien. Dan hoef je tenminste niet te lang op de kaartjes te wachten, en kun je rustig op je gemak alle kamers door.. Anders wordt je overspoeld door groepen mensen met een gids. Plus dat als de drukte echt gaat beginnen, jij het hoofdgedeelte uit bent en dan lekker in de tuinen kan gaan wandelen. Dat is zeker een aanrader, heerlijk om te doen!
Oud 10-10-2006, 20:49
M-Leentje
M-Leentje is offline
Oh ja, en als je daar alles wilt gaan bekijken, dus ook de Canyon (hoop dat ik het goed schrijf) koop een dagkaart. Dan kun je overal in, en dat scheelt je dan geloof ik 10 euro, vergeleken met als je overal losse kaartjes gaat kopen. Je staat dan 1 keer in de rij, waar je sowieso in staat, en daarna kun je lekker alle rijen voorbij lopen!!

Regels voor berichten