Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Maar ik zou gewoon vliegen, is niet ontzettend duur en je bent binnen 3 uur in Boekarest. Met de auto is een hel zeker door de bergen ![]() Als je in Boekarest bent zou ik met de metro gaan. Trams, bussen en taxi's nemen is een hel want het verkeer in Boekarest is dikke chaos!! Dit moet je eigenlijk niet missen als je daar bent ![]() http://www.amsterdam.ro/ Nog een link met restaurants, tips & co over Boekarest. http://www.inyourpocket.com/romania/bucharest/en/category?chid=125 Trouwens zoals iedereen zegt Boekarest is niet echt boeiend, dus als je van plan bent om andere steden te bezoeken zou ik Brasov, Timisioara en Sibiu doen. Dat laatste is dit jaar Culturele hoofdstad van Europa.
Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 18:39. |
![]() |
||
Citaat:
@roxy: Dat veel mensen zigeuners verafschuwen zegt denk wel iets over de plaats die zij in de maatschappij innemen. De sociale staat in Roemenie is een ramp en die mensen krijgen nauwelijks hulp aangeboden, maar de zigeuners zelf kunnen 9 van de 10 keer niet normaal functioneren in een samenleving. Ze willen nauwelijks naar school. (het is niet zo dat ze het niet zouden mogen) hoogstens 2 jaar . Ze wonen graag in tentenkampen met zijn alle, ze houden van rondtrekken en dat is hun goed recht, alleen je kunt niet leven van rondtrekken en rondhangen de hele dag. Wat ze vervolgens doen is stelen (want in Roemenie heb je geen uitgebreid uitkeringsysteem en zeker niet als iemand in staat is om te werken maar geen zin/geluk/opleiding heeft.) En ja ik heb 11 jaar in Roemenie gewoond en heb het vaak zien gebeuren. Er zijn ook roemenen die stelen maar vaak zijn het de zigeuners. Ze komen bedelen en als je ze geld geeft dan hebben ze vaak het lef om te zeggen OH ZO WEINIG !! en dan schelden ze je verrot. Als je ze niks geeft dan schelden ze je uit en spugen op je ![]() ![]() Conclusie mensen willen niks met roma's te maken hebben. Er zijn natuurlijk ook roma's die wel een normaal bestaan kunnen leiden, ze zijn niet allemaal "slecht." Het is net als in Nederland met de "kut marokkanen" hetzelfde imago probleem. Het roma probleem in Roemenie en eigenlijk in oost europa is niet iets van de laatste tijd en ik vraag me ook af of ze ooit echt een oplossing voor zullen vinden. Het is een kwestie van miscommunicatie, twee culturen die ontzettend botsen en geen sociale staat om zigeuners hulp te bieden. Als mensen denken dat de roma's in oost europa te vergelijken zijn met de roma's die in west europa wonen in hun witte caravan's dan heb je het mis.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ook bij de overtocht van Italië naar Griekenland konden wij gewoon doorlopen, achter ons liepen een paar Duitsers en ze zeiden letterlijk tegen ons: "Ah, you're Dutch, go on!" en vervolgens "Ah Germans! Here please, we want to see your luggage". Maar ja, dat was Italië, geen Roemenië natuurlijk. Verder heb ik geen negatieve ervaring met Zigeuners, maar het valt op dat zigeunerkinderen echt overal letterlijk weggeschopt worden (in Boekarest). Overal stonden ze langs de straat, te bedelen, lijm te snuiven, ik vond het best zielig... |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
wie helpt er mee? TMAAR | 48 | 19-10-2005 15:08 |