Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2006, 15:45
Eesje
Eesje is offline
hey mensen

Binnenkort ga ik met school een weekje op vakantie. Zoals het er nu naar uitziet gaan we veel zwemmen en op het strand doorbrengen. Nu heb ik een erg lelijke huid, vooral op mijn rug en buik, het zit vol met pigmentvlekken en bultjes. Ik zie erg tegen de reis op omdat ik bang ben wat mijn jaargenoten over me denken. (ben 17 jaar)

Hebben jullie misschien tips om mezelf wat zekerder te maken, zodat ik niet meer zo tegen de reis opzie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2006, 15:55
Gothic
Gothic is offline
door je te bedenken dat iedereen wel onzeker is over iets, zelfs het meisje met de mooiste huid...

je jaargenoten hebben wel wat anders te doen dan jou zitten te veroordelen en je zult eerder opvallen door zwemmen te vermijden dan gewoon te gaan zwemmen. Als iedereen denkt dat jij er geen moeit mee hebt, zullen ze zich er niet druk om maken, tenzij jij alle aandacht vestigt op je huid ed, dan zal het wél opvallen, omdat jij er aandacht op vestigt...
Oud 28-09-2006, 15:56
Thee Muts
Thee Muts is offline
Je vooral beseffen dat iedereen wel iets heeft waar hij niet zo blij mee is of zich onzeker over voelt. En dat je daar niks aan kunt doen. Bovendien, waarom zouden ze opeens op je afknappen als blijkt dat jij niet zo'n gave huid hebt? Denk dat het ze weinig zal doen eerlijk gezegd. En koop voor jezelf een leuke badpak/bikini waar jij je prettig in voelt en die je heel leuk vindt staan
Oud 28-09-2006, 15:59
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
Waarom heb jij die lelijke huid, als ik vragen mag? Waar komt dat door? Of heb je dat van jezelf?

Ik denk dat je er gewoon schijt aan moet hebben. Er zijn zat andere mensen die iets aan hun lichaam niet mooi vinden. Je hoeft dus niet bang te zijn, maar dat kan ik me enigzins wel voorstellen hoor!

Als dat niet lukt, kun je misschien veel gebruik maken van een t-shirt over je bikini heen, of een badbak die alles bedekt.

Idee?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 16:00
Verwijderd
Bedenken hoeveel ontzettend leuke dingen je gaat doen.

En eens bedenken hoe erg jij zelf oplet bij anderen of ze rare dingen hebben en hoe erg jij dat vindt, als je iets vreemds bij een ander ziet. Ik let er zelf in ieder geval nauwelijks op
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 16:07
Eesje
Eesje is offline
Citaat:
Lisette Smink schreef op 28-09-2006 @ 16:59 :
Waarom heb jij die lelijke huid, als ik vragen mag? Waar komt dat door? Of heb je dat van jezelf?

Ik denk dat je er gewoon schijt aan moet hebben. Er zijn zat andere mensen die iets aan hun lichaam niet mooi vinden. Je hoeft dus niet bang te zijn, maar dat kan ik me enigzins wel voorstellen hoor!

Als dat niet lukt, kun je misschien veel gebruik maken van een t-shirt over je bikini heen, of een badbak die alles bedekt.

Idee?
van mn ouders geërfd
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 16:10
Mariekje*
Mariekje* is offline
Je bedenken wat jou wel positieve punten zijn?
Oud 28-09-2006, 18:20
Eesje
Eesje is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-09-2006 @ 16:56 :
...
En koop voor jezelf een leuke badpak/bikini waar jij je prettig in voelt en die je heel leuk vindt staan
ja.. dat was ik ook al van plan, maar ze hebben nu nergens leuke bikini's, alleen zooi dat nog over is van de zomer
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 18:35
IcedEarth
IcedEarth is offline
Als ik tijdens zwemmen om me heen kijk kan ik op vrijwel íedereen incl mezelf wat aanmerken hoor. Niemand is perfect de één is dik, de ander blijkt hangtieten te hebben, nog een ander is spierwit, de ander lelijk zonnbankbruin, de ander heeft een witte bikini waardoor je zwart schaamhaar ziet, nog een ander ernstige ácne, littekens van bijv. blindedarmoperatie, het slanke meisje is toch wat minder charmant als je ziet dat haar ribben uitsteken, en zo kan ik nog uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren doorgaan met als conclusie: Je bent gezegend met alleen een paar pigmentvlekken en bultjes. En als je aan het zwemmen heb je wel iets beters te doen dan je dood te staren op iemands onboeiende onvolkomenheden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 19:41
madelief21
madelief21 is offline
Je kan toch zeggen dat je ongesteld bent :-)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 20:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Eesje schreef op 28-09-2006 @ 19:20 :
ja.. dat was ik ook al van plan, maar ze hebben nu nergens leuke bikini's, alleen zooi dat nog over is van de zomer
Kijk eens op de online shopping sites, zoals wehkamp, neckermann, otto.. Daar hebben ze vaak nog wel leuke dingen over.
Oud 28-09-2006, 20:36
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 28-09-2006 @ 20:41 :
Je kan toch zeggen dat je ongesteld bent :-)
Ja, en dan gezellig in je eentje achterblijven... Dan ga je je alleen nog maar rotter voelen denk ik, en vestig je er des te meer de aandacht op. Niet alleen voor de anderen, maar ook voor jezelf. En bovendien kun je best zwemmen als je ongesteld bent.
Reageren

Regels voor berichten