Advertentie | |
|
![]() |
|
Ok mensen ik ben weer back:
Nu even mijn mening over waarom mensen zich schamen voor hun geloof. Ik denk dat mensen zich (soms) schamen voor hun geloof omdat ze zich zelf niet kunnen verdedigen. Veel mensen horen het geloof alleen maar aan en denken er verder niet over na. Wanneer je er goed over nadenkt kun je met andere niet-gelovigen in discussie. Op deze manier zeg je precies wat je zelf denkt en heb je je argumenten. Wanneer je zo kunt praten/denken zou je je niet hoeven te schamen voor je geloof. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk redelijk veel na over geloven ('mijn' geloof is een mengeling van het geloof waar ik bij ben aangesloten, satanisme, wicca, humanisme, en nog wat andere dingen), en daardoor kan ik er ook beter over praten denk ik. Grtz, F |
![]() |
|
Ik denk dat het komt Omdat mensen overal een verklaring voor willen. En veel dingen wat in de bijbel staat is niet te verklaren. Dat is waar het geloof om gaat. Je moet dus ook gelofen!!
Wat hier ook vaak wordt gezegd dat je idd in een hokje wordt gezet. Als je een christen ben dan ben je dus automatisch een braaferikje of wathever. ![]()
||
Citaat:
Christenen worden inder daad vaak in een hokje gestopt omdat christenen over het algemeen zich zelf niet kunnen verdedigen wanneer je een discussie aan gaat over het geloof. Christenen missen de eigenschap: nadenken over en relativeren van je geloof een beetje. Dat maakt ze inderdaad al snel erg braaf. Wanneer je je afsluit voor de wereld en niet zelf kunt nadenken kan dat ook niet anders. Dan is je wereldje nou eenmaal erg klein. Dat gedoe over sex voor of na het huwelijk vind ik trouwens een beetje triest om hier telkens te gebruiken. Dat is zo ontzettend achterhaald, zelfs bij christenen (tenzij je in één van de nog bestaande inteelt dorpen woont natuurlijk)... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb toch ook niet gezegd dat je je mening niet mag uiten, dat staat helemaal niet in mijn verhaal. Ik ben trouwens geen jongenman er staat volgens mij niet voor nix een v voor mijn leeftijd??
Ik vindt ook dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. En zeg ook duidelijk dat niemand zich meer houd aan het "niet sex hebben voor je huwlijk". Dus volgens mij maak je je een beetje druk om nix.
|
Ik kan best begrijpen waarom mensen zich schamen voor hun geloof. Tenminste, als je bijvoorbeeld wel gedoopt bent maar voor de rest doe je er niks mee. Dat is volgens mij wel het meeste wat voorkomt nu. Tuurlijk zijn er mensen die nog streng geloven en die komen er zeker voor uit. Maar wat moet je als je wel gedoopt bent maar je gelooft niet? Het is idd zo dat mensen vaak anders tegen je aankijken als je zegt dat je gelovig bent. Des te erger als je dus niet gelooft maar wel gelovig bent (ofzo
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
denk dat er veel minder mensen zijn dan je denkt die zich schamen voor hun geloof. als je niet overal waar je komt roept dat je gelooft betekend dat toch niet gelijk dat je je er voor schaamt? ik kan me voorstellen dat je in sommige situaties zoiets niet gelijkt zegt, en zo zijn er meerdere dingen die je niet altijd (meteen) zegt...
kijk ik kan me voorstellen dat iemand die gelooft dat bijvoorbeeld in mijn klas niet van de daken zou schreeuwen. want ik heb een kwalitatief uitermate teleurstellende klas. maar dat zegt niet dat je je er voor schaamt, dat zegt eerder dat je jezelf in bescherming neemt tegen met name onbegrip en vooroordelen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
jij verteld toch ook niet alles van jezelf aan iemand die je net kent? ik denk dat je het in veel gevallen zo moet zien. als je iemand wel heel goed kent dan weet je vaak ook meer over diegene, bijvoorbeeld of hij of zij gelooft of niet. veel mensen kijken eerst de kat uit de boom voor ze meer over zichzelf vertellen. das in mijn ogen geen kwestie van schaamte... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar schaam jij je voor? Verwijderd | 35 | 02-08-2008 21:06 | |
Liefde & Relatie |
Levenslang vrijgezel? Mark Almighty | 278 | 13-03-2004 09:10 | |