Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2006, 18:28
Koning
Koning is offline
Iemand Defcon al gespeeld? Het spel is te krijgen via Steam en is best vet, het is een strategie spel van de makers van Darwinia.

Citaat:
Defcon is a real-time strategy game created by British game developer Introversion Software set to be released on September 29, 2006 18:00 GMT. The presentation of the gameplay is reminiscent of the "big boards" which visually represented thermonuclear war in the films Dr. Strangelove, Fail-Safe, and WarGames.
Citaat:
Defcon is intended to be a thoughtful game and does not feature unit production, resource collection or research, and sees each player's force chosen and positioned beforehand. Further, it implements a countdown system which prevents games from disintegrating prematurely. Gameplay begins at alert level DefCon 5, and counts down to DefCon 1 (the highest alert level). As the game progresses, each increase in alert level brings more possibilities, ensuring that players issuing attack orders fastest will have as little advantage as possible.

Cinematic Trailer
Gameplay Trailer

Defcon is voor 10 euro online te bestellen via Steam, je kunt dan meteen spelen (downloaden) en krijgt het spel opgestuurd.

Defcon kent online en lan multiplayer en meerdere spel modii

http://www.everybody-dies.com/
Oud 29-09-2006, 18:55
Verwijderd
Ziet er wel geinig uit..
maar bij defcon denk ik dan aan dat je alleen met de amerikanen mag spelen, en de soviets(of welk volk) weer de badguys zijn.. terwijl ik toch liever andersom speel.
Even nakijken of dat zo is.. Als je ook tegen de amerikanen mag, dan heb ik het spel vanavond nog besteld

edit: ligt het aan mij, of werkt die server helemaal niet? probeer al een kwartier die site te bekijken..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 00:47
Koning
Koning is offline
je speelt niet zo zeer een land, je speelt gewoon op een continent. En dus kun je ook tegen amerika ja.
Oud 30-09-2006, 13:26
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Koning schreef op 29-09-2006 @ 19:28 :
Defcon is voor 10 euro online te bestellen via Steam, je kunt dan meteen spelen (downloaden) en krijgt het spel opgestuurd.
Nee, je kon het voor de release voor 10 euro op Steam bestellen en dan downloaden, of je kon het via Introversion zelf bestellen voor 14 euro en dan kon je hem downloaden en hem opgestuurd krijgen. Nu ligt de prijs voor beide iets van €5 hoger.

Ik heb vanochtend een potje gespeeld, was erg leuk maar ik was nog niet erg goed bezig en nogal snel door m'n nukes heen. Ik speelde ook als Azie, was een beetje lastig omdat Afrika, Europa en Rusland alledrie tegenstanders waren...Ik ben toch nog 2e geworden omdat ik m'n steden redelijk goed wist te beschermen.
Oud 30-09-2006, 13:35
Koning
Koning is offline
Mja ik ben ook ontzettend aan het prutsen, ik moet even de balans vinden in het spel. Ik gooi vaak te laat of te vroeg ;x
Oud 30-09-2006, 13:42
Reynaert
Reynaert is offline
Net wat aangemodderd met de demo. Wel leuk, maar die stomme tutorial zegt dat ik moet scouten terwijl ik dat al honderd keer heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 16:45
T_ID
T_ID is offline
Is dit niet gewoon die oude titel Wargames?
Oud 01-10-2006, 01:33
robbzooi
robbzooi is offline
Oud 01-10-2006, 01:40
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-09-2006 @ 17:45 :
Is dit niet gewoon die oude titel Wargames?
De film was Wargames, dit is gewoon Defcon

De Radar beelden
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 10:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 01-10-2006 @ 02:40 :
De film was Wargames, dit is gewoon Defcon

De Radar beelden
Naah, ze hebben van de film ook eens een spel gemaakt geloof ik.

http://en.wikipedia.org/wiki/WarGames_%28game%29
"A real-time strategy game with the same name was released for Windows in 1998."

Op die titel doelde ik eigenlijk.
Oud 16-10-2006, 13:28
Koning
Koning is offline
Iemand een keer zin in een potje tegen de computer?
Oud 17-10-2006, 08:06
Verwijderd
Oh dat zijn die gasten van Uplink, wat een cool spel was dat . Is er geen demootje?

edit: ja hier
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 14:13
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 17-10-2006 @ 09:06 :
Oh dat zijn die gasten van Uplink, wat een cool spel was dat . Is er geen demootje?

edit: ja hier
ik ga die demo ook effe proberen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 21:37
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
De computer is gewoon te goed T lijkt altijd of die meer nukes heeft dan ik omdat mijne altijd uit de lucht worde gepaft Ik vind de puntentelling ook best vaag eigenlijk
Oud 17-10-2006, 22:03
Koning
Koning is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 17-10-2006 @ 22:37 :
De computer is gewoon te goed T lijkt altijd of die meer nukes heeft dan ik omdat mijne altijd uit de lucht worde gepaft Ik vind de puntentelling ook best vaag eigenlijk
Je ziet alleen nukes binnen je radar range; zet je afweer daar dus een stukje in anders zie je de nukes niet aankomen als ze praktisch al in silo hangen ;p

zorg dat je de verdediging rond de steden concentreert, zet niet een silo naast één of ander prut stadje zoals bij n-amerika en rusland zo mooi kan zodat "daar ook maar één staat" dit heeft totaal geen nut. Verder moet je er rekening mee houden dat als jij begint te schieten je dus geen luchtverdediging hebt met die silo.

Speel je nou tegen 1 cpu, en hij begint massal met silo's te vuren dan kun jij daar gerust wat op kwakken.

Klik voor het gemaak af en toe de "Nukes" view aan en uit, kun je ff zien waar je nog niukes hebt.

succes,
Oud 17-10-2006, 23:25
Verwijderd
ik vind het een beetje zouteloos. je hebt eigenlijk alleen vloten, silo's, radars en vliegvelden die je kan bouwen. als het spel zoals de demo is en verder niks dan hoeft het van mij niet. Ik weet dat 10 euro weinig is voor een spel, en dat ik niet moet zeuren, maar dat doe ik dan ook niet. alleen; als je dit spel vet vind maar een stuk dieper wil gaan raad ik je Hearts Of Iron 2 aan.

alleen word je daar wel echt weggeblazen door alle info en meuk die je kan doen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 10:16
Koning
Koning is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 18-10-2006 @ 00:25 :
ik vind het een beetje zouteloos. je hebt eigenlijk alleen vloten, silo's, radars en vliegvelden die je kan bouwen. als het spel zoals de demo is en verder niks dan hoeft het van mij niet. Ik weet dat 10 euro weinig is voor een spel, en dat ik niet moet zeuren, maar dat doe ik dan ook niet. alleen; als je dit spel vet vind maar een stuk dieper wil gaan raad ik je Hearts Of Iron 2 aan.

[afbeelding]
[afbeelding]
alleen word je daar wel echt weggeblazen door alle info en meuk die je kan doen

Neeee! eindeloze grafiekjes klik klik klik klik
Oud 18-10-2006, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 18-10-2006 @ 11:16 :
Neeee! eindeloze grafiekjes klik klik klik klik
och, defcon is alleen maar een wereldkaart en verder niks. of zit er iets in het hele spel wat niet in de demo zit?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 14:08
Koning
Koning is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 18-10-2006 @ 14:48 :
och, defcon is alleen maar een wereldkaart en verder niks. of zit er iets in het hele spel wat niet in de demo zit?
nope, ja meer game modes!
Oud 18-10-2006, 22:37
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Koning schreef op 18-10-2006 @ 15:08 :
nope, ja meer game modes!
die gamemodes komen uit op minder of juist langer wachten tot defcon 1 Ik heb t een beetje lopen proberen bij iemand op mn school die is er helemaal verslaafd aan

Opzich vind ik die --- --- --- --- wel grappig bij die nukes
Oud 19-10-2006, 15:32
Verwijderd
ik vind het niet echt onderhoudend. tis dr al weer afgeflikkerd.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 15:19
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Bij mij ook al weer
Reageren

Regels voor berichten