Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 11:00
Relief
Relief is offline
Hallo dames en heren,

We hebben sinds een aantal jaren geen vaste lijn meer (laten afsluiten). We zijn toen volledig overgegaan op mobiel. Omdat wij ook de behoefte hadden aan internet namen we altijd kabelinternet (telefoon is afgesloten). We hebben nu al bijna 3 jaar kabelinternet, maar de prijs is natuurlijk niet echt een pretje. We vragen ons af hoeveel het kost om de vaste lijn weer aan te sluiten. Weet iemand dat misschien?

En wat zijn jullie ervaringen wat betreft Orange (Wanadoo) of Tiscali? Dit zijn 1 van de weinige bedrijven waar het nog waard is om over te stappen naar ADSL. De rest is ff duur als kabel.
Oud 08-10-2006, 12:05
Poepkind
Poepkind is offline
het kost je een bepaald bedrag per maand, dus dat moet je wel bij de prijs optellen. vaak hoef je geen kpn te nemen, maar alleen orange een bedrag per maand te betalen.
of kpn belbudget ofzo, staat op hun site
Oud 08-10-2006, 12:47
Relief
Relief is offline
Zijn er geen kosten verbonden aan het heraansluiten van je vaste lijn?
Oud 08-10-2006, 13:57
M@rco
M@rco is offline
Ik vind dit meer iets voor Hardware
Oud 08-10-2006, 13:58
Verwijderd
Ja, maar die zijn te verwaarlozen, twintig euro ofzo.

Wij hebben thuis dezelfde situatie en je hebt dan twee mogelijkheden. Laat je zelf door KPN je koperlijn weer activeren, dan kost je dat geloof ik tien euro per maand en de kosten voor minimaal een BelBasis-abonnement (ADSL werkt meestal niet met BelBudget). Dat is in verhouding dus duur.

Je kunt ook je koperlijn laten activeren door de provider zelf. Dat hebben wij gedaan bij Tiscali. Je betaalt dan 11 euro per maand meer voor de koperlijn maar hoeft verder niet zelf met KPN in discussie te gaan (en als je het druk hebt is dat veel waard). Overigens levert Tiscali bij - ik geloof - de T12 en T20 abonnementen gratis telefonie, dus dat kun je dan veel beter nemen.

Mijn ervaringen met Tiscali zijn overigens perfect. Ik heb het laten aansluiten in plaats van UPC (Chello Classic, WAT een gare troep) en ben er zeer tevreden over. Ook in mijn ouderlijk huis heb ik altijd ADSL boven kabel gekozen, kabel is gewoon een inferieur systeem.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 14:23
Relief
Relief is offline
Dus als ik het goed heb: heractiveren van koperlijn kost dus 10 euro per maand extra boven de 10 euro die je aan kpn moet betalen en dan ook nog de abonnementskosten.

KPN:
10 euro voor koperlijn
10 euro belbudget (minimaal)
abonnementskosten

Tiscali is dus:

11 euro voor koperlijn
abonnementskosten

Zelf heb ik juist goeie ervaringen met UPC. De snelheid altijd perfect geweest, nauwelijks storingen. Als je de helpdesk maar niet nodig hebt, dan is het prima.

Laatst gewijzigd op 08-10-2006 om 14:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten