Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2006, 15:08
sanne12
waarom staat er in de binas zoveel informatie die je toch niet gebruikt?
of moet je op je examens in staat zijn om al die info die in je binas staat te gebruiken? of komt het doordat de binas ook gebruikt wordt op het vervolgonderwijs dat er daarom zo veel andere info nog in staat?

sanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2006, 15:15
Verwijderd
Zodat de Binas gebruikt kan worden door verschillende leermethodes, verschillende vakken en dat leraren ook de Binas voor hun eigen doeleinden kunnen gebruiken. (bijv. in proefwerken e.d.)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 15:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
sanne12 schreef op 10-10-2006 @ 16:08 :
waarom staat er in de binas zoveel informatie die je toch niet gebruikt?
of moet je op je examens in staat zijn om al die info die in je binas staat te gebruiken? of komt het doordat de binas ook gebruikt wordt op het vervolgonderwijs dat er daarom zo veel andere info nog in staat?

sanne
Wat je wel en niet als informatie gebruikt hangt af van de stof waar je op dat moment mee bezig bent. Sommige tabellen zul je meer gebruiken dan andere, maar dat wil niet zeggen dat de andere tabellen dan overbodig zouden zijn.
Op dit moment is er alweer een vijfde druk van Binas. Met de invoering van de Tweede Fase heeft men de inhoud van Binas moeten herzien, zodat er informatie bijkwam die voor de invoering van de Tweede Fase nog niet noodzakelijk was. Voor het vervolgonderwijs kan Binas inderdaad ook nog handig zijn.
Een van de nieuwigheden in de vijfde druk van Binas is dat de wiskunde-formulekaart voor havo en v.w.o. er ook vermeld staat. In de voorgaande drukken waren er afzonderlijke wiskundtabellen, maar die zijn bij de invoering van de vijfde druk dus komen te vervallen.
Oud 12-10-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 10-10-2006 @ 16:19 :

Een van de nieuwigheden in de vijfde druk van Binas is dat de wiskunde-formulekaart voor havo en v.w.o. er ook vermeld staat.
Maar het vreemde is dat je de binas niet mag gebruiken voor je wiskunde-examen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:29
remy476
remy476 is offline
DE BINAS-PREEK:

God zij genadigd daar hij ons heeft verblijd met de Binas, hét boek des oordeels. In deze tijd van oorlog, terrorisme en ander geweld is dit boek de oplossing. Het ontstaan van het boek de Binas: Petrus (RIP) de alwetende apostel des Christus Spiritus Sancti, de voorziener der ellende en miserabelligheid had een idee, ik stuur een engel af op het lichaam Newton,de engel Heunen, deze zal hem hierbij vertellen dat er een actie vereist is, een actie om ervoor te zorgen dat onzer aardbol gered zal worden van al dat verdriet, al die pijn, al die tranen die in de loop der tijd in bloed zullen veranderen, al het smeltende oorsmeer der menschen verbrand in het heetst van de strijd. Het anuspoeder der ongelovigen zal over U schijnen zei de engel, waarop het lichaam Newton antwoordde:'Waarom ben ik uwe uitverkorene en waarom niet Archimedes, heeft hij geen recht op de appetijtelijke genotten uwer gave, of Pythagoras met zijner stelling: de stelling van Pythagoras'. Engel:'Zwijg! kind van God, gij bent nu eenmaal de uitverkorene, wees vereerd deze opdracht te ontvangen.Gij zult een boek schrijven, meer krachtig, meer waardevol, meer wetenschappelijk, meer liefdevol dan alle andere boeken.' De engel der Heer had gesproken, Newton zou een boek schrijven. Het moest, naar de engel gezegd had, een alwetend boek zijn en Newton begon wetten op te stellen. Hij kreeg het in zijn eentje niet geregeld dus ging hij audities houden voor degenen die zijn hulpje wensten te zijn. Honderduizenden kwamen naar de auditie te Jeruzalem, Israël. Er waren geschikte kandidaten bij waaronder Wimmus Meijbomus en Super Hanc. Helaas voor Newton waren er ook ongeschikte wetenschappers, waaronder Domini Paulus, Frankus Von Klevus en Eddos Quanjelus. Met zijner twee assistenten (Wimmus Meijbomus en Super Hanc) ontdekte hij allerleier verschillende stoffen zoals natriumcarbonaatdecahydraathexadeceenzuuroxide, 2,3-dihydroxybutaandizuurfluorchloride en vele andere. Na de copyrights te hebben overgekocht van Pythagoras werd de mogelijkheid de stelling der Pythagoras te installeren in het boek opgevuld. Super Hanc was vooral verantwoordelijk voor de polysachariden en de standaardelektrodepotentialen. Het werk stapelde zich op als een onbegrensd grote berg met diepgewortelde wortels die tot diep in de grond reikten. Als een torenhoge wolkenkrabber gedoemd eens te collapseren. Het terrorisme breidt zich uit en het aantal ketters in percentage van de bevolking gedeeld door het bruto binnenlands product inclusief de voorrijkosten wordt groter. Het is een probleem dat maar één oplossing kent en het luistert naar de naam Binas. Indertijd toen Newton gefinisheerd was met het boek verscheen de engel weer tot hem, het licht van de engel scheen over de aarde heen als een overbelaste vuurtoren bij middernacht zonder dat de spanning op de lampen der vuurtoren veranderd zijn, zijn vleugels zo enorm en helder dat deze maan en zon verduisterden, de warmte liep over de hele wereld op tot 175854656,98 J, waarna Newton riep:'Vergeef mij want ik heb gezondigd, het is mij niet in dank afgenomen dat mij in gebreke is gevallen het Binomium te installeren.Vergeef mij! daar ik heb gezondigd, laat uw licht over mij schijnen zoals nooit tevoren.' waarop de egnel Heunen antwoordde: 'Ik kan niet harder.' Newton:'Vergeef mij mijn onwetendheid en laat mijner zorgen verdwijnen, de Binas is mijn last en ik zal hem dragen voor zolang dat nodig is. Het Binomium zal worden gereïnstalleerd.' waarna er een zucht van opluchting over de wereld heen werd geblazen. Het binomium werd zoals voorpsled geïnstalleerd en de mensheid was weer blij, geen kwade lichamen meer, laat het licht der Binas over U schijnen! Helaas had dit niet tot gevolg dat de kwaadheid verdween...zal er ooit een oplossing komen...zal de mensheid ooit veilig zijn...wie weet...
Oud 13-10-2006, 18:00
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 12-10-2006 @ 21:09 :
Maar het vreemde is dat je de binas niet mag gebruiken voor je wiskunde-examen.
Voor het wiskunde-examen mag je in ieder geval wel gebruik maken van Wisforta, aangezien daar ook de formulekaarten voor havo en v.w.o. in staan, evenals de tabellen voor de binomiale en de normale verdeling. Binas is uitsluitend gericht op de vakken natuurkunde, scheikunde en biologie, dus dat verklaart waarom Binas niet op het wiskunde-examen gebruikt wordt.
Reageren

Regels voor berichten