Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2006, 22:02
DusterBoy
DusterBoy is offline
De bus
Big Brother 1 t/m weet ik veel
Groeten uit de rimboe
Sterren doen dit, sterren doen dat
De gouden kooi
Idols 1 t/m ...
America's next top model
Hollands next top model
Expedtie Robinson
Temptation Island
Undercover lover
The Bachelor

En er zijn er vast nog wel 10 meer. Ben ik de enige die hier scheitziek van word? Ik kan het me niet voorstellen, maar het lijkt er wel op. De real-life soaps en sms-stemprogramma's blijven maar komen. Sterker nog, je kan er moeilijk meer omheen.

Ik bedoel, wat kan mij het interesseren dat 1 of andere tweederangs ster gaat kunstschaatsen?? En als het geen sterren waren geweest? Had iemand dan nog gekeken. Blijkbaar wel, want mensen schijnen het ook interessant te vinden om naar een aantal debielen in een huis te kijken die zich alleen maar bezig houden met 1 of andere vage opdracht.

Ik blijf me maar verbazen over het feit dat de oppervlakkigheid van het Nederlandse publiek steeds verder daalt.

Zo, dat moest ik even kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2006, 22:03
Larry Flint
Larry Flint is offline
hartstikke fijn voor je lucht het op?
Oud 10-10-2006, 22:05
ook hallo
ook hallo is offline
Je hoeft er niet naar te kijken
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 22:05
Verwijderd
Het interesseert je toch genoeg om er een topic over te openen

Ik vind ook lang niet al van die programma's leuk, en sommige zelfs ook vreselijk, maar gelukkig zijn er meer zenders en zit er een zap-knopje op mn afstandsbediening.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 22:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
#Care.

Kthnxbye.
Oud 10-10-2006, 22:21
grandaddy
grandaddy is offline
ach je hebt gewoon geen smaak en je vergeet life and cooking!

ik denk dat het oppervlakkige van het nederlandse publiek nog best meevalt, mensen weten alleen niet meer zo goed wat ze moeten doen met hun leven.

ik zet die snits ook nooit uit mezelf op maar ik kan me er wel mee vermaken met iemand anders op de bank, je kunt er makkelijk doorheen praten en wat anders doen zonder iets te missen en nog steeds diepe emoties opvangen als je wil!
Oud 10-10-2006, 22:46
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 10-10-2006 @ 23:03 :
hartstikke fijn voor je lucht het op?
Zeker!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 23:13
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 10-10-2006 @ 23:05 :
Het interesseert je toch genoeg om er een topic over te openen

Ik vind ook lang niet al van die programma's leuk, en sommige zelfs ook vreselijk, maar gelukkig zijn er meer zenders en zit er een zap-knopje op mn afstandsbediening.
Wat mij interesseert is waarom mensen zulke programma's blijven kijken. Op een gegeven moment heb je het toch wel gezien? Het is nagenoeg allemaal hetzelfde. En het argument dat er meerdere zenders zijn waaruit je kan kiezen komt hier dan ook niet aan bod (het gaat mij om de gedachtengang) En dan nog, omdat er meerdere zenders zijn betekent het toch niet dat er daarom wel een paar baggerzenders tussen mogen zitten (omdat je TOCH kan zappen). Dat is hetzelfde als je bij de afnemende mate van privacy zegt dat je toch niets te verbergen hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 23:26
Vice
Vice is offline
Ach jeetje, Je vergeet trouwens die brave Amerikaanse sitcoms die voor de 666e herhaald worden.
Oud 11-10-2006, 00:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 11-10-2006 @ 00:26 :
Ach jeetje, Je vergeet trouwens die brave Amerikaanse sitcoms die voor de 666e herhaald worden.
JA! Hoe overleeft een zender als RTL 5 bijvoorbeeld? Hebben mensen na al die jaren nog steeds niet genoeg van steeds dezelfde afleveringen van steeds dezelfde sitcoms? Altijd maar weer The Nanny, Fresh Prince en The King of Queens. Om nog maar te zwijgen van Flodder en Het Zonnetje In Huis. Blijkbaar blijven genoeg mensen kijken om dat soort onzin jaar in jaar uit steevast in de programmering te zetten.

Maar ik ben het wel eens met de topicstarter. Ik hoor het John De Mol nog zeggen: Talpa wordt een vernieuwende zender. Wat is er vernieuwend aan voetbal, Expeditie Robinson, een paar Big Brother-varianten en weggekochte vara-sterren? En nu wil meneer een tweede zender.

En blijkbaar is er toch een markt voor. Ik denk dat dat komt omdat er helaas heel veel mensen zijn met een slechte smaak, en veel mensen die niets anders met hun leven doen dan dag en nacht te kijken naar álles wat er beweegt op tv. Ik zal niet zeggen dat ik alleen maar naar Arté kijk ofzo, of helemaal geen tv, maar sommige mensen maken het wel heel bont. En de tv-industrie springt daarop in.

Kwaliteit verkoopt niet. Je ziet het aan de publieke omroepen: daar wordt op bezuinigd omdat het te weinig kijkers zou trekken. Terwijl ik eigenlijk alleen maar naar de publieken kijk. Oké, op GTST na, dat is ook rotzooi, objectief bekeken. Ter verdediging wil ik aanvoeren dat het daar ook ophoudt en dat het niveau daar nog altijd stukken hoger ligt dan wat er doorgaans op de commerciële tv te zien is. Want dat gáát vaak niet eens ergens meer over.

Ja, het lucht inderdaad op.

Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Stating the obvious.

Moesten jullie hier echt nog een topic over starten? Omigawd, alle soorten programma's hebben een doelgroep! Noes!!1!
Oud 11-10-2006, 10:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DusterBoy schreef op 11-10-2006 @ 00:13 :
En dan nog, omdat er meerdere zenders zijn betekent het toch niet dat er daarom wel een paar baggerzenders tussen mogen zitten (omdat je TOCH kan zappen). Dat is hetzelfde als je bij de afnemende mate van privacy zegt dat je toch niets te verbergen hebt.
Onzin, je hebt geen controle over je mate van privacy, maar wel over de programma's die je kijkt.
Oud 11-10-2006, 10:52
Balance
Balance is offline
Oef, wat ben jij een slimmerd. Wees er trots op
Oud 11-10-2006, 11:24
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Doe niet zo interessant zeg.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 11:40
Footprint
Footprint is offline
ZzZ
Oud 11-10-2006, 20:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Kijk, dat soort reacties krijg je dus als je op dit forum naar een mening vraagt, DusterBoy.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 21:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Als hij nou met iets kwam waar we wat aan hebben. Hier was iedereen met een IQ van boven de 12 jaren geleden al over uitgesproken.
Oud 11-10-2006, 22:37
Rahowa
Rahowa is offline
Ben blij dat ik niet als enige me aan die kl*te programma's erger.
Ze slaan gewoon helemaal nergens op en houden het dom en lui.
Vind het jammer dat er alleen maar entertainment televisie word uitgezonden.
Ik kijk liever naar goeie docu's en programma's met een beetje meer niveau.

Waar ik me ook aan erger is dat je tegenwoordig bij elk programma wel een Tv , reis of geld kan winnen als je een achterlijke vraag goed hebt ge sms't.
Oud 11-10-2006, 23:37
Vice
Vice is offline
Overgens is een (groot) deel van de bevolking in Nederland opervlakkig, dus dat verklaart ook gelijk waarom die programma's zo populair zijn.
Oud 11-10-2006, 23:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Zo populair zijn ze niet.
Oud 12-10-2006, 00:05
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-10-2006 @ 11:41 :
Onzin, je hebt geen controle over je mate van privacy, maar wel over de programma's die je kijkt.
Oh, jawel hoor. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe wetten over privacy in de VS die zijn ingevoerd. Dat is toch een democratie? Het tv-aanbod is wat dat betreft ook democratie. Vraag en aanbod. En je kan ook op een onbewoond eiland gaan wonen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 00:14
DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-10-2006 @ 22:23 :
Als hij nou met iets kwam waar we wat aan hebben. Hier was iedereen met een IQ van boven de 12 jaren geleden al over uitgesproken.
Het is toch een forum of niet? Ik kan ook wel een topic openen met "wie denk jij dat Hollands Next Top Model word?". Maar ik wou eigenlijk een wat abstracter onderwerp aansnijden. En je zegt het zelf al:"Hier was iedereen met een IQ van boven de 12 jaren geleden al over uitgesproken." Blijkbaar dus niet, anders hadden we die programma's niet. Hoe kan dat dan? Vandaar dit onderwerp.

Maar zoals Mark al zei. Er worden steeds meer kwaliteitsprogramma's opgeofferd voor dit soort bullshit. Filosofische programma's (zoals Stof), muziek- en cultuurprogramma's en documentaires.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 00:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 12-10-2006 @ 00:55 :
Zo populair zijn ze niet.
Populair genoeg om steeds weer varianten op te verzinnen en te overleven, blijkbaar.

En volgens mij doen nonsens-programma's als Dancing with the Stars, Dancing on ice, Sterren dansen op het ijs etc. het best goed.

Ikzelf blijf erbij in verbazing, want wat je daar ziet zijn ten eerste geen sterren, maar een stel C-artiesten voor wie dit de laatste strohalm is, zeg maar. Ten tweede: waarom wil iemand die zien schaatsen? Ik wil ze wel op hun bek zien gaan.

Maar we zien nu dat zelfs kwaliteitsprogramma's verkwanseld worden doordat de presentatoren met formule en al overstappen naar Talpa.

Vandaag was Martijn van Dam (PvdA) te gast bij Pauw & Witteman en daar ging het ook over dit onderwerp. Je haalt een moeder weg bij een huilend kind en je zet er een camera bovenop en zo hoop je kijkers te trekken. Ik vind het etisch niet verantwoord, maar dan zal ik wel weer een moraalridder zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 01:03
Solid
Solid is offline
Wat een irritante reacties hier zeg Het onderwerp mag best een keertje worden aangekaard. Alsof de rest van Films Tv en Radio (of dit hele forum for that matter) zo origineel en vernieuwend is

Natuurlijk is het zo dat je kan weg zappen, maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet over mag discussieren toch.

Het is juist de afgelopen jaren zo opvallend imho, omdat het aantal zenders groeit én het aantal van dit programma's inderdaad (na dancing with the stars weer een soortgelijk iets en gelijk 2x hetzelfde programma en na Temptation Island weer een variant etc)

Op zich vind ik niet zoveel mis met dit soort programma's, zolang ze maar niet de boventoon voeren;o maar idd, zenders als Talpa dragen daar niet echt aan bij

Ik vind overigens dat er best oppervlakkige programma's mogen zijn (oppervlakkig is niet bij voorbaat slecht) maar het gaat om het idee achter het programma... ANTM (kijk ik bv zelf) is oppervlakkig idd, maar vrij onschuldig, vooral vermakelijk en een kijkje achter de schermen.
Maar zoiets als de Gouden Kooi, Temptation Island en Undercover Lover is dan eigenlijk niet zo onschuldig; kinderen die verlaten worden door hun moeder, bedrog, wraak, verbroken relaties etc. En dan als toppunt Groeten uit de Rimbo , de nieuwste vorm van kolonialisme; een inheemse cultuur verpesten, dtimaal met camera erbij

Overigens vond ik Sterren dansen op het ijs idd lachwekkend waarrr zijn die sterren dan? ik keek voor de gein de 1e afl en dacht echt; who the fuck is hein vergeer maar goed, ieder zn ding dus
Oud 12-10-2006, 07:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DusterBoy schreef op 12-10-2006 @ 01:05 :
Oh, jawel hoor. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe wetten over privacy in de VS die zijn ingevoerd. Dat is toch een democratie? Het tv-aanbod is wat dat betreft ook democratie. Vraag en aanbod. En je kan ook op een onbewoond eiland gaan wonen
Nou, je hebt nauwelijks controle over het invoeren van privacywetgeving, zeker in de VS. Maar wat mijn punt was, je kunt niet ontsnappen aan inbreuken op je privacy, tenzij je inderdaad ergens in de rimboe gaat wonen. Daarentegen kun je door te zappen heel eenvoudig aan oppervlakkige televisie ontsnappen.

Vraag en aanbod heeft bovendien niets met democratie te maken.
Citaat:
DusterBoy schreef op 12-10-2006 @ 01:14 :

Maar zoals Mark al zei. Er worden steeds meer kwaliteitsprogramma's opgeofferd voor dit soort bullshit. Filosofische programma's (zoals Stof), muziek- en cultuurprogramma's en documentaires.
Grappig genoeg zijn dit allemaal programma's op het publieke net, terwijl al je voorbeelden van oppervlakkigheid op commerciële zenders te zien zijn.

Maar aangezien je de politiek erbij gehaald hebt, je zou om te kunnen beginnen op een partij stemmen die niet wil bezuinigen op de publieke omroep. Maar dat wist je natuurlijk al.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2006 @ 01:34 :

Maar we zien nu dat zelfs kwaliteitsprogramma's verkwanseld worden doordat de presentatoren met formule en al overstappen naar Talpa.
Oh man, al die kwaliteitsprogramma's die naar Talpa zijn verhuisd. Waarlijk een zware aanslag op het publieke bestel!
Oud 12-10-2006, 09:30
Verwijderd
boeiend
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 12:18
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
een programma kan mij niet stom genoeg zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten