Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2006, 17:07
Ami1987
Ami1987 is offline
Ikzelf , ben alleen niet tevreden over de voorkant van me hoofd, dat hele kleine stukje naast me haar.

Bart Simpson
Advertentie
Oud 14-10-2006, 17:51
Verwijderd
Ik zie eerlijk gezegd geen hoofd, alleen maar haar. Ik vind hem niet mooi. Te simpel en de anatomie klopt van geen kanten. Het lijf heeft meer dan alleen lijnen. Namelijk schaduwen, en die mis ik bij jou. Het lijkt bovendien net alsof ze geen rechterborst heeft.

Bart is niet mooi ingekleurd. Te krasserig. Eigenlijk vind ik hem gewoon helemaal lelijk.
Oud 14-10-2006, 18:34
andersom
andersom is offline
Erg slecht

-kan vrijwel niets ondekken dat er goed aan is. Beter kijken zou ik zeggen
Oud 15-10-2006, 09:37
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Niet erg goed inderdaad. Heb je ooit wel eens eerder getekend?
Oud 15-10-2006, 10:37
Verwijderd
Als jouw omgeving eerlijk was geweest had je ze niet op internet gezet.
Oud 15-10-2006, 12:03
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Tja..........Je moet het niet verkeerd opvatten, maar ze zijn vrij slecht.
Ik weet niet hoelang je al aan het tekenen bent en hoeveel tijd je er aan besteed hebt.

Ik weet niet als het nou als tekening bedoeld is of als schets. Het lijntje van je borst loopt door in je arm , en je andere borst lijkt, zoals Secret Agent al zei, te missen. Het lijkt alsof je vingers zijn afgehakt en je voorkant van je hoofd kan ik ook niet echt herkennen.
Tip; kijk goed wat je ziet en teken dat en probeer meer met licht en donker te werken. En zover ik het zie is het met één potlood getekend, probeer meer soorten potloden te gebruiken (in combinatie met licht en donker). En blijven oefenen

En bart, tja....wel redelijk nagetekend, maar dat kan veel beter. En het inkleuren kan ook veel beter.
Ik denk dat je veel meer tijd aan je tekeningen moet besteden.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 15-10-2006, 12:35
Ami1987
Ami1987 is offline
Ik heb nooit eerder getekend.

En waarom zou ik ze niet op internet mogen zetten, als ik ze zelf wel mooi vind?
Oud 15-10-2006, 14:38
deoxyribose
deoxyribose is offline
Wat is je doel hiermee? Wil je feedback? Ik zou zeggen , als je serieus wilt verbeteren, dat je gewoon door moet blijven tekenen en vooral veel naar je omgeving moet kijken.
Oud 15-10-2006, 15:11
Ami1987
Ami1987 is offline
Jeetje, is nou niks goed hier?

Ik mag toch wel gewoon een tekening laten zien, ongeacht wat men er van vind? Moet dat perse een doel hebben? Ik zie zoveel doelloze rotzooi hier anders op dit forum.
Oud 15-10-2006, 16:01
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 15-10-2006 @ 16:11 :
Jeetje, is nou niks goed hier?

Ik mag toch wel gewoon een tekening laten zien, ongeacht wat men er van vind? Moet dat perse een doel hebben? Ik zie zoveel doelloze rotzooi hier anders op dit forum.
daar hebben we dus een simpel art topic voor

kkthnxbye
Oud 15-10-2006, 16:27
Verwijderd
dont quit your dayjob
Oud 15-10-2006, 16:56
- KTFE
- KTFE is offline
Omg, zelfs ik kan beter tekenen.
Oud 15-10-2006, 17:44
Miroir
Miroir is offline
iemand is volgens mij gefrustreerd..
nou ja, bij een forum is het nogal gebruikelijk om te reageren op elkaars beginpost. Dan onstaan er gesprekken, nieuwe uitgangspunten en meestal kun je wat met feedback om je werk te verbeteren? Zeker bij ARTistiek.. en ik vind dit idd simple art topic werk..
Oud 15-10-2006, 18:29
Ami1987
Ami1987 is offline
Gefrustreerd vind ik een groot woord. Je zou je ook kunnen bedenken dat ik niet wist dat dit in een apart topic moest. Dat had volgens mij ook normaal gezegd kunnen worden?

En volgens mij hebben de meeste mensen wel geleerd kritiek te onderbouwen. Secret Agent en ValliantWarrior geven reacties die al aardig in de buurt komen en waar ik tenminste nog iets aan heb?

Het is namelijk nogal makkelijk om als je wat ziet wat je niet mooi vind reacties te geven als "Als jouw omgeving eerlijk was geweest had je ze niet op internet gezet" of "Omg, zelfs ik kan beter tekenen."

Citaat:
Miroir schreef op 15-10-2006 @ 18:44Meestal kun je wat met feedback om je werk te verbeteren?
Dat zeg je helemaal goed ja, en zoals je ziet kan ik met sommige bovenstaande reacties totaal niets.

En dan nog, ondanks dat iemand geen Picasso is, mag die toch nog wel gewoon een tekening maken en die laten zien? Het hoeft toch niet allemaal perfect te zijn? Of zijn jullie wel zo perfect?

Laatst gewijzigd op 15-10-2006 om 18:31.
Oud 15-10-2006, 18:31
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
als het niet perfect is mag je nog even achter de schermen oefenen .
Oud 15-10-2006, 19:25
Miroir
Miroir is offline
Ja, idd met sommige reacties kan je niet, en met anderen dus wél. Probeer dus openminded te kijken naar wat mensen schrijven en niet jezelf zo aangevallen te voelen.
En niemand beweert dat je werk perfect hoeft te zijn. Ook ik niet. Richt je op hetgene waar je iets mee kan.
En dat mensen niet van tevoren zeggen dat het in een apart topic kán (ik zeg niet moét), dat kan je van twee kanten bezien. Je wist het niet, maar nu wel, en anderen kunnen toleranter zijn.

En don't let it get to you that much. Niemand kan gelijk in een keer fantastisch tekenen, en dat hóeft ook niet.
Oud 15-10-2006, 20:08
maxwell
maxwell is offline
Ik vind ze ook niet mooi, je moet gewoon wat meer oefenen en wat meer naar vormen kijken.

als je niet tegen negatief commentaar kan moet je het hier niet posten, het is ARTistiek en niet FREUBEL.. miss. kan je je wel voorstellen dat dit niet echt een kunstwerk is oid.
Oud 15-10-2006, 20:28
deleugen
deleugen is offline
Hier kan je nog geen feedback voor krijgen. Eerst maar wat oefenen! En als je denkt dat je vooruit bent gegaan, dan pas posten.
Oud 15-10-2006, 20:58
siese
siese is offline
Citaat:
deleugen schreef op 15-10-2006 @ 21:28 :
Hier kan je nog geen feedback voor krijgen. Eerst maar wat oefenen! En als je denkt dat je vooruit bent gegaan, dan pas posten.
Geen feedback? Waarom niet? Ik vind juist van wel.
Over de eerste tekening: Tekenen in bogen ipv rechte lijnen. Kijken waar de spieren zitten (een arm is niet rechtlijnig) en waar de volumes zitten (bijvoorbeeld waar het hand de arm raakt zijn de vingers plat). Ook kijken naar verhoudingen; je elleboog komt verder dan je borst. Heb je dit uit je hoofd getekend of ergens van?
over de tweede: Ik heb heel vroeger ook nog simpsons nagetekend en de eerste zagen er ook zo uit.
Gewoon veel blijven oefenen, je betert vanzelf.
Oud 15-10-2006, 21:03
Ami1987
Ami1987 is offline
Citaat:
maxwell schreef op 15-10-2006 @ 21:08 :
Als je niet tegen negatief commentaar kan moet je het hier niet posten, het is ARTistiek en niet FREUBEL.. miss. kan je je wel voorstellen dat dit niet echt een kunstwerk is oid.
Als je goed leest kan ik best negatief commentaar hebben, maar wat er gegeven word is geen commentaar. Het is iets afkraken.

Je hebt meer aan commentaar of kritiek als je het onderbouwt, dan leer ik er misschien ook nog wat van?

Overigens..de mensen die hier zoveel 'commentaar' hebben, hebben die zelf ook wat gepost?
Oud 15-10-2006, 21:30
maxwell
maxwell is offline
jezus wat doe je focked up
Oud 16-10-2006, 12:25
Captain N
Captain N is offline
Als je al para wordt van de kritieken in dit topic zou ik een kunstzinnige toekomst maar uit je hoofd zetten.
Oud 16-10-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Ami1987 schreef op 15-10-2006 @ 22:03 :

Overigens..de mensen die hier zoveel 'commentaar' hebben, hebben die zelf ook wat gepost?
ik word echt gek van dit kut 'argument'. onzin
Oud 16-10-2006, 12:36
Verwijderd
Het is allemaal al eerder gezegd, maar toch nog even op een rijtje:
- Anatomisch klopt het niet. De lichaamscontouren zijn rechtlijnig zonder enkele suggestie van diepte of plooien.
- Schaduwen ontbreken.
- Arm is te dun, vingers zijn afgestompt.
- Lelijke kromme lijn aan de onderkant.

De Bart Simpson klopt ook niet (rare ogen, te grote microfoon, te dikke arm) en de inkleuring is te recht-toe-recht-aan; in één richting en krasserig.

Hopelijk kun je er wat mee.
Oud 16-10-2006, 12:40
Verwijderd
Op- en aanmerkingen? Gum het uit.
Advertentie
Oud 16-10-2006, 14:24
Rooster
Rooster is offline
Je mag het best laten zien.
Ik denk alleen niet dat iemand het wil zien.

Probeer eerst maar eens om die Bart na te tekenen van een plaatje en als dat lukt ga je verder met die andere tekening
Oud 16-10-2006, 22:00
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ik vind het eigelijk zo slecht nog niet.
ik denk dat je niet zo twijfelachtig je lijntjes neer moet zetten.
Als je zou bij een modeltekening de lijnen gewoon in één keer zet en er daarna niet eeuwig aan gaat zitten knoeien dan loop je het risico dat het een aardig tekeningetje kan worden.
Probeer er dus wat losser mee om te gaan.

Het frustrerende aan dit ding is dat je in de hele manier van tekenen je twijfel, frustratie, poging, serieusnemerij en onkunde tegelijk ziet.
Als je nou uit dat rijtje enkel poging en onkunde gaat gebruiken wordt het wellicht nog eens spannend.
Want in je vormgevoel heb ik geen wantrouwen.
Oud 17-10-2006, 11:53
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
siese schreef op 15-10-2006 @ 21:58 :
Geen feedback? Waarom niet? Ik vind juist van wel.
Over de eerste tekening: Tekenen in bogen ipv rechte lijnen. Kijken waar de spieren zitten (een arm is niet rechtlijnig) en waar de volumes zitten (bijvoorbeeld waar het hand de arm raakt zijn de vingers plat). Ook kijken naar verhoudingen; je elleboog komt verder dan je borst. Heb je dit uit je hoofd getekend of ergens van?
over de tweede: Ik heb heel vroeger ook nog simpsons nagetekend en de eerste zagen er ook zo uit.
Gewoon veel blijven oefenen, je betert vanzelf.
Nou kijk, je kan er natuurlijk wel feedback voor geven maar ik denk niet dat ze daar zoveel aan heeft als ze zich er nog niet zo in heeft verdiept, begrijp je...
Ik bedoelde dus, eerst wat oefenen. Als je dat elke dag doet ga je (vaak) heel snel vooruit hoor...
Oud 17-10-2006, 12:41
Lunatik
Lunatik is offline
Oefenen is idd de enige remedie.. ik denk dat we allemaal zo zijn begonnen ik in ieder geval wel.. koop een boek over anatomie, die heb je al voor weinig geld en ga gewoon mensen natekenen of als dat te lastig is, foto's uit tijdschriften en dergelijke.

succes!
Oud 17-10-2006, 13:34
Magican
Magican is offline
Ik vind het echt mooie tekeningen! Je kunt zien dat je het langer doet. Vooral die eerste vind ik goed gelukt. Echt knap dat je dat moeilijke haar voor haar gezicht hebt getekend, want zo is het veel moeilijker.

Keep up the good work!
Oud 17-10-2006, 13:53
Strever
Strever is offline
jezus, wat lelijk gemaakt. Blijf het proberen
Oud 18-10-2006, 05:47
arPos
arPos is offline
Als je ze uit je hoofd getekent hebt zou ik gewoon eens wat plaatjes optrommelen van mensen in verschillende posities
en dan "onderdeel" voor onderdeel beginnen te natekenen tot je het beheerst
Oud 18-10-2006, 16:00
Verwijderd
Jaja, zo kan het wel weer. Hier hebben we een speciaal topic voor, het Simple-Art topic.

Overigens heb ik geen zin om opbouwende kritiek te geven, ik ben veel te moe en heb kunstgeschiedenis en een zeikende lerares in het vooruitzicht.

Ander keertje, of je pmt me, dan word ik eraan herinnerd.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten