Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2006, 22:03
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Ik heb dus bijvoorbeeld van die periodes dat ik heel veel cola drink en dat ik een poosje later opeens helemaal fan ben van 7up.

Hebben jullie het ook wel eens dat je voor een hele poos "verslaafd" bent aan iets eten/drinken? En wat eet/drink je dan?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2006, 22:19
Verwijderd
Haha, ik heb dat echt heel erg.

Voor avondetendingen zijn dat dan heel lange periodes. Eerst at ik bijna alleen rijst met quornblokjes/geraspte wortel/kaas/tofushite en alle variaties en combinaties daarvan. Na een jaar oid schakelde ik over op gepofte aardappel met eh dat maakte niet zo veel uit. Nu, nog een jaar later, eet ik bijna alleen pasta's. Maar eigenlijk ben ik daar ook een beetje op aan 't uitkijken, dus ik voel al iets nieuws aankomen dat ik weer een jaar lang zal gaan moeten eten.

Met kleinere dingen heb ik dat minder, tussendoortjes en bepaalde combinaties enzo. Nu ben ik hooked aan die nieuwe quorndipps, bij alles wat ik maak. Hiervoor aan zonnebloempitten. Daarvoor een tijdje niks en daar weer voor gebakken bloemkool met wortel en spitskool en snijbonen en kaassaus. Ik ben ook heel lang keihard verslaafd geweest aan afbakstokbrood met kruidenboter. En dááárvoor was het altijd - pitabroodje met kaas en sinasappelsap erbij.

Wat drinken betreft heb ik het niet echt, want meestal drink ik gewoon water. Maar met alcoholistische dranken weer wel. Momenteel ben ik van de Italiaanse wijn, want ik kom net uit Rome en de wijn daar was teringlekker. Dat komt ongelegen, want volgens mij is hier helemaal geen gave wijn te krijgen. Gewoonlijk zit er ook een bepaald ritme in - in de zomer bier, in de herfst bokbier en speciaalbier, in de late herfst en winter whiskey, wodka en glühwein, in de late winter zit ik op het hoogtepunt van mijn winterdip en maakt het me niet uit zolang er alcohol in zit. In de lente wisselt het te vaak, dus dat weet ik niet.

Wat voor merk bier ik het gaafst vind verschilt ook weleens, in de zomer van 2005 was ik van de Atlas, dat is ook een beetje door blijven sukkelen in de herfst/winter, toen is dat langzaam overgegaan in willekeurig lichter bier en nu wil ik al tijden dolgraag Hertog Jan Karakter. Of eigenlijk nu dus niet meer, want nu wil ik wijn, maar eh ja.

BOEIEND HE.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:37
Rodion
Rodion is offline
Broodbeleg.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 23:33
Verwijderd
een tijdje geleden waren het de tripple chocolat coockies van de ah to go, whaah die zijn goddelijk.

nu is het chips, geen voorkeur, met chili saus.

jammer dat het nou nooit es groente of fruit is
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 07:31
Verwijderd
zure appels, witte druiven, belegen kaas, sultana met zo'n roomlaagje, milka biscuit.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 08:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
kwibus schreef op 15-10-2006 @ 23:37 :
Broodbeleg.

ja, inderdaad!
Oud 16-10-2006, 09:01
Iduna
Iduna is offline
Momenteel geen 'verslaving', maar ik heb wel eens een sandwichspread periode gehad, of alleen maar chocolade pasta op brood. Maar naast broodbeleg weinig verslavingen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 11:08
Yerli
Yerli is offline
Met broodgeleg heb ik dat heel erg.

Verder heb ik mijn thee periodes, dan drink ik wekenlang alleen maar thee en dan houdt het weer op en daarna begint het weer.

Stokbrood met kruidenboter is ook zoiets, zoals Paranoide beschrijft. En hetzelfde heb ik met tofu, quorn en bapao.

De rest is seizoensgebonden, ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om gekookte aardappelen te eten in de zomer, en stampot al helemaal niet.
Oud 16-10-2006, 11:31
zeep007
zeep007 is offline
Ja, heb ik weleens. Ik dronk eerst altijd 7up, toen sinas, en daarna cola. Nu is het water.

Ben verslaafd geweest aan loempia's, bapao, pindarotsjes, leverworst, grilworst, pizzarondjes.

Nu ben ik op de gezonde toer en nu ben ik verslaafd aan tonijn.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 11:51
Bloem
Bloem is offline
Ik heb het altijd met ontbijt. Eerst was het brood met pindakaas, later brinta en nu eet ik alweer een tijdje het liefst fruit&fibre 's ochtends.

Cola light is ook een verslaving trouwens, maar meer een permanente dan een tijdelijke
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 11:51
bladertje
bladertje is offline
Ik had dat met filet americain, kon er niet genoeg van krijgen, maar dat heb ik toen echt teveel gegeten... nu ben ik helemaal dol op pizza chocola en kaas zijn trouwens blijvertjes, daar ben en blijf ik aan verslaafd (en het lijkt erop dat pizza ook een blijvertje wordt ).
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 12:19
Maresa
Maresa is offline
Ik heb dat gehad met wortels, Liga Milkbreak Duo Choco, raketijsjes... Tja, met van alles eigenlijk. Qua drinken: ik was gek op Sisi Shaky toen dat nog bestond. Nu heb ik een cola-zonder-cafeïne-tic.
Oud 16-10-2006, 12:20
Verwijderd
Melk.
wortels.
mandarijnen.

ik kan soms belachelijk veel van die dingen verorberen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 12:22
RodeKrab
RodeKrab is offline
Chocomel, als ik een slok neem, komt daarna de hele beker er achteraan
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 13:43
amor
amor is offline
Voordat ik geopereerd werd aan mn amandelen bijna twee weken terug had ik een enorme samiliak lolly verslaving .Ik kon er vaak wel 10 per dag eten. Vooral toen ik een keer een blik met 150 stuk heb gekocht. Ik kan ze op dit moment niet eten en daar baal ik vreselijk van
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:05
RodeKrab
RodeKrab is offline
Dat is toch super slecht voor je tanden??
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:10
Verwijderd
Ik heb dat heel erg...met broodbeleg, avondeten, enz. Er zijn periodes dat ik alleen maar kruidenkaas op brood eet of alleen maar appelstroop of alleen maar pindakaas met hagelslag of ... Met avondeten heb ik ook 'fases', dan eet ik maanden achter elkaar heel veel pasta- of rijstgerechten of taco's of quiche en dan weer een hele tijd niet. Ook met theedrinken heb ik het, soms drink ik heel lang heel veel thee en dan weer heel lang amper. Enz.

En:
Citaat:
Bloem schreef op 16-10-2006 @ 12:51 :
Cola light is ook een verslaving trouwens, maar meer een permanente dan een tijdelijke
Op dit moment hebt ik naast de cola light gelukkig een wat ruimere 'verslaving' van avondeten: Italiaans. Al beperkt het zich wel weer tot bepaalde dingen en knoflook moet er eigenlijk altijd wel inzitten.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:13
Bloem
Bloem is offline
Ghehe Ik heb er trouwens op het moment nog eentje: pesto. In pasta, op tortilla's, op pannenkoeken en vooral op brood. Met of zonder mozzarella, maakt niet uit, als er maar pesto in/op/tussen/onder/bij zit.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 15:20
pearlette
pearlette is offline
Ja, pesto! Dat blijft maar terugkomen. Heb nu een periode dat ik tussen de middag eigenlijk het liefst warm wil eten en maar níet kan bedenken wat ik op m'n brood moet doen (is toch gezonder in mijn geval).
En zalm.
Pastasalade.
Knoflook.
En 's ochtends altijd 2 boterhammen met hazelnootpasta, maar dat begint me nu ook een beetje tegen te staan.
Oud 16-10-2006, 15:56
Ndimension
Ndimension is offline
Op het moment ben ik verslaafd aan die Extra Old (ofzo) kaas van Beemster. Wel een erg dure verslaving
Oud 16-10-2006, 17:52
Verwijderd
Ik heb het heel erg. Het stomste vind ik dat ik vaak iets zat ben voor het pak leeg is (vlokkenfeest) en voor ik iets nieuws ontdekt heb. Ik eet dus steeds een week of twee alleen maar vieze dingen, omdat ik nog geen nieuwe verslaving heb.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 18:27
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Duochoco, thee, peer, prince START koekjes, decadente cornflakes met chocovulling en chocobuitenkant , mandarijntjes en frambozenjam.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 18:28
IcedEarth
IcedEarth is offline
met drinken heb ik dat ook: eerst was het Ice tea, toen 7up tropical, daarna cola, en tegenwoordig sinaasappelsap .
En soms ook wel met eten; nu ben ik helemaal van de roggebrood met komijnenkaas. En een tijdje at ik elke dag een paar peren en brood met speculaas erop.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:09
Friendly Friend
Friendly Friend is offline

Blijvende verslaving vrees ik, ik eet het al een aardig lange periode nu. Echt heerlijk, kan echt geen genoeg krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ja.
ik ben een bijzonder trouw mens wat dat betreft. paar jaar alleen chocoladevlokken, 2 jaar alleen appel op mijn brood, 2 jaar alleen speculaas.. járen alleen yoki en melk gedronken, nu drink ik alleen maar groene thee en water. 'verslaafd zijn aan' is weer een ander verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2006, 12:28
Verwijderd
hmm ik heb wel van die periodes dat ik iets redelijk vaak eet, maar dat ik er later echt op uitgekeken ben.
Een voorbeeld is kebab, was een tijdje helemaal verslaafd daaraan en nu heb ik er echt geen zin meer in. Net zoiets als mac donalds een tijdje at ik dat elke week maar toen at ik het weer een jaar niet ofzo.
Die Ristorante pizza's van doctor oetker vond ik eerst super lekker nu vind ik ze niet meer te eten. Dus op sommige dingen raak ik ook totaal uitgekeken.
Vorig jaar had ik een periode dat ik bijna elke dag chocola at. Toen had ik het echt nodig. Ik vind chocola nog steeds lekker maar gelukkig hoef ik het niet meer elke dag.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 12:40
Neiu
Neiu is offline
Wortels, mandarijnen en festini perenijsjes en broodbeleg zoals kaas of chocovlokken.
Oud 17-10-2006, 13:50
Verwijderd
Tiramisu Ik heb gisteren 500 gram tiramisu gegeten en heb nu alweer zin in meer
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 15-10-2006 @ 23:37 :
Broodbeleg.
Heb ik ook! En ook wel met avondeten, eet dan soms 2x per week (of eigenlijk per 4/5 dagen) hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 14:17
Marlouhou
Marlouhou is offline
Jaa dat heb ik Ook wel eens jaa dan heb ik dara zin in en de volgende week weer ergens anders zin in.
Oud 18-10-2006, 15:11
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-10-2006 @ 16:10 :
...of alleen maar pindakaas met hagelslag...
Ha, pindakaas met hagelslag at ik op de basisschool bijna iedere dag. Of pindakaas met suiker, echt rare combi's. K eet dat nu nog heel soms.

En nu, verslaafd aan van alles eigenlijk...
Tosti ham/kaas met ketchup,
voorgebakken broodjes met ham ei sla komkommer (+room/kruidenboter!),
witte zachte broodjes met chocopasta (soms van die buien),
pizza's van de LIDL,
scholiertjes (van die koekjes)
En soms van dat schepijs
en melk, Yoki, chocomel
En jonge kaas met tomaat, maar soms wordk daar juist heel erg misselijk van.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 19:13
Verwijderd
Kersenbonbons - Pim's - Salmiaklollies - Pepermuntballen - Mergpijpjes

Als ik hier één van op heb, dan móét ik er meer ..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 19:35
Stefanie
Stefanie is offline
Ben en Jerries
Milka romige chocola

kortom: al het slechts
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 20:42
RodeKrab
RodeKrab is offline
Van die mini chocolade die altijd bij de kassa's liggende bij verschillende supermarkten zoals de AH
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, valt eigenlijk wel mee. Ligt er een beetje aan wat in huis wordt gehaald. Heb wel een tijdje geleden veel slaatjes gegeten, maar dat is nu wel weer veel minder.
Oud 18-10-2006, 23:24
Jude
Jude is offline
Pindakaas en pepernoten.
Oud 19-10-2006, 08:53
Krynn
Krynn is offline
Oh...ik zou zo graag een fatsoenlijk eetpatroon hebben. Ik bedoel, soms word ik een onderdeel van m'n voeding zat, maar hetgeen ik er dan voor in de plaats ga eten is niet altijd even goed...dan heb ik na een uur weer trek, ben ik weer licht in m'n hoofd, doet m'n maag weer vervelend, of stuiter ik weer in het rond...naja. Here goes:

Ik ontbeet altijd met brood, heb nu een yoghurt-muesli periode.

Ik dronk altijd veel melk, dat is sinds een halfjaar vervangen door koffie. Ook m'n middagthee is geslachtofferd aan koffie. Komt in eerste instantie omdat ik de automatenthee nergens te zuipen vond, en de koffie nog net, maar nu maak ik thuis ook geen thee meer, maar koffie.

Mijn lunch op collegedagen heeft een maand ofzo bestaan uit KitKat Chunkies en andere chocoladige zaken die lopend werden genuttigd, ik nam er domweg geen tijd voor Via vieze kleffe croissantjes, koffiebroodjes en uienstokken ben ik uitgekomen bij mueslibolletjes van de Albert Heijn. Heerlijk. Voor zolang het duurt. Finse Ronde crackers zijn ook een tijd een hit geweest.

Ik heb een tijd gehad dat ik 's middags een soepje moest. Of een kopje thee met een stapeltje kappertjes erbij. En dan dopen, natuurlijk. Het ging om de gedoopte kappertjes.

Die thee is ook in veel varianten voorbij getrokken: gewoon, sinaasappel, kers, munt; met suiker, zonder suiker, met een halve suikerpot aan suiker.

Ik heb ook een tijd gehad dat ik minimaal 3 appels per dag at. Of een flink aantal mandarijnen. Of allebei.

's Winters heb ik jarenlang warme limonade gedronken voor het slapengaan.

Drank...ik herken Paranoides verhaal. Voor mij is het 's zomers doorsnee bier, in de herfst zwaarder/speciaal bier, 's winters port, likeurachtigen of wodka, en in de lente wijn.

Oh! Ik zou m'n ergste verslaving bijna nog vergeten: Cherry coke! Zonder dat kom ik geen werkdag door op het moment. En ik zag dat de marsepeinen Sinterklaasmuisjes ook weer bij de Jamin liggen
Oud 19-10-2006, 11:59
Konijn
Konijn is offline
Ik heb dat vooral bij mn tussendoortje rond drie/vier uur. Soms is het tijden cup-a-soup, dan is het weer finse ronde, nu is het rijstwafels. Heb het nu dus wel voor elkaar dat het allemaal redelijk 'gezonde' dingen zijn.
(Als in: het is niet meer koekjes, chocola of drop oid)
Oud 19-10-2006, 15:24
Verwijderd
hmm ja, ik eet en drink alles in periodes. Ik zal nu alleen maar opnoemen waar ik nu aan verslaafd ben en niet waar ik allemaal verslaafd aan ben geweest :
Brood (vaak zo'n 10-12 sneetjes per dag)
hagelslag
stroop
cup-a-soup-helder paddestoelen
zuidvruchten thee
aardappelpuree
optimel yoghurt
snickers
zonnebloempitjes
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 15:57
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Oud 19-10-2006, 21:13
Faerie
Faerie is offline
Filet americain (maar eigenlijk vind ik dat altijd wel lekker ) en Coolbest Strawberry hill en Beemster kaas
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 21:18
Ramble On
Ramble On is offline
Roosvicee Multivit Perzik, al heel lang. En op dit moment de Lichtbruintjes (koekjes) van de AH. En De spritskoekjes met een half chocoladelaagje van Verkade.
Oud 20-10-2006, 05:47
Estar
Estar is offline
Dat heb ik dus ook, altijd al gehad en mijn moeder werd er werkelijk gek van.

Het is bij mij altijd verschillend.
Op dit moment is het naturel chips terwijl ik dat tot een paar maanden geleden helemaal niet luste.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 13:44
justmyself
justmyself is offline
het is weer 'bijna' sinterklaas dus k heb mijn chocoladepepernoten verslaving weer!! :$ en qua broodbeleg de funny hagelslag
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 14:57
Verwijderd
Hmm.. mijn verslavingen zijn nooit tijdelijk

Ja, ik kan me wel ziek eten aan iets, maar het is niet alsof ik er dan maanden niet van eet.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 16:11
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn tijdelijke verslavong op dit moment is groentes roerbakken Van spinazie tot broccoli tot u noemt het maar... Alles wordt geroerbakt <3
Oud 20-10-2006, 17:07
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-10-2006 @ 17:11 :
Mijn tijdelijke verslavong op dit moment is groentes roerbakken Van spinazie tot broccoli tot u noemt het maar... Alles wordt geroerbakt <3
Dat is geen slechte en het is erg lekker inderdaad
Oud 21-10-2006, 17:47
dark princess
dark princess is offline
- chococoff (van die soort van koffie met cacao)
- bosvruchtenthee
- broodje gezond bij de bakker bart
- kruidnoten
- wokkels paprika
- zoute drop
- zacht zoete drop
- die drop van klene uit zo'n zakje met die boten en dure auto's weet je wel?

ik heb er nog wel meer, ik geloof dat ik verslaafd ben aan tijdelijke verslavingen
Oud 21-10-2006, 17:53
Juanes.
Juanes. is offline
Ai, fuck ik heb dat ook zo erg.

Vooral met tosties; Die kan ik maanden dagelijks eten, en met dagelijks bedoel ik minstens 5 op een dag. En het een op het andere moment moet ik er niet meer aan denken, en zit ik de halve dag door aan de krakelingen (koekjes). Zodra ik die weer voor gezien houd begin ik aan toastjes met filet american, totdat ik besluit 'Blegh, daar heb ik totaal geen trek meer in' en overschakel op andere toastjes met kipkerrie-salade. Echt bizar!
Oud 21-10-2006, 18:22
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Juanes. schreef op 21-10-2006 @ 18:53 :
Ai, fuck ik heb dat ook zo erg.

Vooral met tosties; Die kan ik maanden dagelijks eten, en met dagelijks bedoel ik minstens 5 op een dag. En het een op het andere moment moet ik er niet meer aan denken, en zit ik de halve dag door aan de krakelingen (koekjes). Zodra ik die weer voor gezien houd begin ik aan toastjes met filet american, totdat ik besluit 'Blegh, daar heb ik totaal geen trek meer in' en overschakel op andere toastjes met kipkerrie-salade. Echt bizar!
Ohja, ik had ook een tijdje een tostiverslaving. Maar sinds ik op mezelf woon heb ik geen broodrooster meer en ben ik dus (tijdelijk) afgekickt.
Reageren

Regels voor berichten