Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bedankt voor je antwoord, en sorry dat ik maar zo laat kan reply'en. Dit woord is inderdaad het enige in dit bestand. Dat ik elke letter moet vervangen door letter + regeleinde had ik ook al gevonden, maar dit commando is juist mijn probleem, weet namelijk niet direct hoe ik dit kan doen. Dat !sort commando sorteert alles inderdaad alfabetisch. Alvast bedankt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Een willekeurige letter geef je in een zoekstring aan met een punt ( "." ). - Een regeleinde geef je in een zoekstring aan met backslash + n ( "\n" ). ----- Je zou het volgende eens kunnen proberen: s/\(.\)/\1\n\ De . staat voor een willekeurig character. De \( en \) zorgen er (hopelijk) voor dat we later naar die letter kunnen refereren. De \1 haalt (hopelijk) het eerder gevonden willekeurige character terug. De \n plakt er een regeleinde achteraan. Ik heb op dit moment geen vi bij de hand, dus ik kan het niet testen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die eerste regel ziet er een heel stuk overzichtelijker uit dan de mijne! Een grote stap vooruit, dus. Maar wat doet die vierde regel? Bij mij had ik het eindresultaat (in vi) al na 3 commando's. Wat doe ik fout? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Pattern not found: \ Maar dat is op linux, niet op Unix. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alvast bedankt voor al jullie hulp! Ik blijf ook verder zoeken, en laat het weten als ik een oplossing vindt!
|
|