Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2006, 16:05
Verwijderd
hey mensen, ik ben eigelijk op zoek naar mannen/vrouwen die al op vroege leeftijd last hebben van haaruitval en/of kaal worden..

Ik ben bijvoorbeeld 20, maar het is echt merkbaar dat ik steeds een dunnere plek op me achterhoofd te zien krijgt er zit nog wel haar, maar word steeds dunner, met inhammen...en word dan wel over gegeint maar goed, kaal worden kan je misschien niet stoppen, bij mij is het best wel erfelijk, me vader is ook kaal, maar was zeker niet zo jong, bovendien heb ik een broer die al zn haar nog heb haha .

Zijn hier nog meer mensen met dit probleem???
En hoe lossen jullie het op?
Wat gebruiken jullie?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 16:32
JeffreyH
JeffreyH is offline
minder trekken jongen. maak je minder hormonen aan dat haaruitval veroorzaakt
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 16:45
- KTFE
- KTFE is offline
Ik heb een jongen in m'n gehandicaptenklas die constant met zijn vuist op zijn hoofd slaat. Daar is nu ook een kale plek.
Misschien dat jij dat ook doet?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 16:47
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 16-10-2006 @ 17:05 :
hey mensen, ik ben eigelijk op zoek naar mannen/vrouwen die al op vroege leeftijd last hebben van haaruitval en/of kaal worden..

Wat gebruiken jullie?
Paarden urine schijnt heel goed te werken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 17:08
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
Koe Simone?
Oud 16-10-2006, 17:38
Lollige
Lollige is offline
Je moet er elke avond mosterd opsmeren.
Oud 16-10-2006, 17:39
Gothic
Gothic is offline
kaalheid erft volgens mij via de moeder over...
Oud 16-10-2006, 17:49
Lollige
Lollige is offline
Moet iemand de schuld geven he
Oud 16-10-2006, 17:50
DDM
DDM is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-10-2006 @ 18:39 :
kaalheid erft volgens mij via de moeder over...
Er is een gen gevonden wat op het X chromoom ligt wat voor deze vorm van kaalheid kan zorgen. En dat krijg je idd van je moeder. Maar er zijn veel meer genen betrokken bij deze vorm van kaalheid dus er is eigenlijk nog niet veel over te zeggen.

Maar t.s.: er zijn pillen hier voor. Al zou ik je die zelf niet willen aanraden. Daarnaast lijkt ketaconazol shampoo iets te helpen. Deze kan je gewoon bij de huisarts halen. Voor de rest heb je nog haartransplantaties. Ook dit zou ik je niet aanraden. Wacht nog een paar jaar. De mogelijkheden worden echt breed. Omdat ze nu bezig zijn om haarcellen te klonen. Dus eigenlijk heb je dan een onuitputtelijke bron. Maar of dit daadwerkelijk ook goede resultaten geeft moet nog blijken.
Oud 16-10-2006, 18:53
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 16-10-2006 @ 18:50 :
Er is een gen gevonden wat op het X chromoom ligt wat voor deze vorm van kaalheid kan zorgen. En dat krijg je idd van je moeder. Maar er zijn veel meer genen betrokken bij deze vorm van kaalheid dus er is eigenlijk nog niet veel over te zeggen.

Maar t.s.: er zijn pillen hier voor. Al zou ik je die zelf niet willen aanraden. Daarnaast lijkt ketaconazol shampoo iets te helpen. Deze kan je gewoon bij de huisarts halen. Voor de rest heb je nog haartransplantaties. Ook dit zou ik je niet aanraden. Wacht nog een paar jaar. De mogelijkheden worden echt breed. Omdat ze nu bezig zijn om haarcellen te klonen. Dus eigenlijk heb je dan een onuitputtelijke bron. Maar of dit daadwerkelijk ook goede resultaten geeft moet nog blijken.
zo de eerste post die nut heeft, haha had dat 8 replies nodig.
zeg maar wat over het niveau van de 7 vorige antwoorden
dank je
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 18:56
juno
juno is offline
Nog een geluk dat getondeuseerde koppies nu in de mode zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:09
Verwijderd
Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Maar mocht ik er dan toch nog eens last van krijgen, dan ga ik zeker niet mijn haar lang laten groeien om de kale plekken te verbergen. Dat vind ik altijd zo sneu om te zien. Zelf zou ik mijn haar gewoon laten millimeteren, dan valt het volgens mij nog het minst op...

En begin niet aan die smeerseltjes en lotions, want het is allemaal onzin.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
SolidRiver schreef op 16-10-2006 @ 17:05 :

Zijn hier nog meer mensen met dit probleem???
Wat gebruiken jullie?
ja
niet
niets

Je kan vitamine pillen slikken, maar ik vrees dat het te laat is.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:25
phink
phink is offline
Wat jij nu omschrijft, daarbij denk ik aan alopecia. Mijn moeder heeft dit al vanaf haar 16e. Sinds die tijd is haar haar steeds verder gaan uitvallen. Ze heeft wel allerlei (heel dure ) onderzoeken gehad, maar 9 van de 10 keer kwam hier niets uit, omdat het ook nog niet zoveel bekendheid heeft. Voor mijn moeder was er dan ook niets aan te doen, en sinds een jaar of 2 is ze kaal. Dit bevalt haar eigenlijk heel goed, al is het wel een grote stap natuurlijk. Maar misschien kun je kijken op: http://www.aapv.nl/

Succes
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 16-10-2006 @ 20:25 :
Wat jij nu omschrijft, daarbij denk ik aan alopecia. Mijn moeder heeft dit al vanaf haar 16e. Sinds die tijd is haar haar steeds verder gaan uitvallen. Ze heeft wel allerlei (heel dure ) onderzoeken gehad, maar 9 van de 10 keer kwam hier niets uit, omdat het ook nog niet zoveel bekendheid heeft. Voor mijn moeder was er dan ook niets aan te doen, en sinds een jaar of 2 is ze kaal. Dit bevalt haar eigenlijk heel goed, al is het wel een grote stap natuurlijk. Maar misschien kun je kijken op: http://www.aapv.nl/

Succes
Het kan best alopecia zijn hoor... Maar is dat niet een snel getrokken conclusie? Denk dat je eerst wat moet weten over de snelheid waarmee het haar uitvalt.
Ik ken best wat jongens die rond hun 20e-22e dunner haar krijgen of kaal worden. Is op zich niet gek dus, kan wel begrijpen dat het vervelend is.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:05
DDM
DDM is offline
Citaat:
LL86 schreef op 16-10-2006 @ 21:37 :
Het kan best alopecia zijn hoor... Maar is dat niet een snel getrokken conclusie? Denk dat je eerst wat moet weten over de snelheid waarmee het haar uitvalt.
Ik ken best wat jongens die rond hun 20e-22e dunner haar krijgen of kaal worden. Is op zich niet gek dus, kan wel begrijpen dat het vervelend is.
Dat is toch ook alopecia. Dus de getrokken conclusie is juist. Alopecia betekent haaruitval. In dit geval gaat het waarschijnlijk om alopecia androgenetica. Oftewel haaruitval op basis van mannelijk hormoon wat erfelijk bepaald is.
Oud 16-10-2006, 21:29
vosje16
vosje16 is offline
Mijn vriend (26) heeft normaal zwart haar, maar sinds enkele jaren begint hij meer en meer grijze/witte haren te krijgen :-s Hier en daar heeft hij zelfs al hele plukken (van 50 à 100 haren ofzo) wit haar...Nix aan te doen zeker?

Het haar van mijn oma en van mijn tante (die oorspronkelijk ook zwart haar hadden) was ook al helemaal wit op hun 40ste. 'k Hoop dat mij niet hetzelfde te wachten staat. 'k Had vroeger ook zwart haar (weet niet of het dat is die een rol speelt....) maar gelukkig is het nu donkerbruin geworden.

Owke, is misschien niet hetzelfde als bij jou, omdat je nog altijd je haar kunt kleuren als het wit wordt, maar is ook niet leuk in ieder geval...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 00:25
Roos
Roos is offline
Het enige wat echt helpt tegen kaalworden, is het afbinden van 2 bloedvaatjes die naar je haren gaan. Deze vaatjes vervoeren namelijk een hormoon wat de kaalheid veroorzaakt.

Heb ik gehoord
Oud 17-10-2006, 09:03
Verwijderd
Wat juno al zei: als je je haar millimetert, valt het niet zo op .

En ik betwijfel of het enkel en alleen via de moeder overerft. Mijn vriend heeft twee halfbroers, ze hebben dezelfde moeder en verschillende vaders. Zijn broers zijn 28 en 25 en allebei flink kalend, wat begon op hun 18e ongeveer; hun vader was op zijn 30e volledig kaal. Vriend zelf (21) heeft juist heel vol haar en zijn vader is 60 en heeft ook al zijn haar nog. 1 familie is bepaald geen bewijs maar toch.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 09:35
Nona
Nona is offline
Gewoon helemaal afscheren en mooi oppoetsen.
Ik ken inderdaad wel meer jongens die wat vroeg kaal worden, maar zij maken zich meer zorgen om wat hun omgeving ervan denkt dan hun omgeving moeite doet om te denken.
Oud 17-10-2006, 09:42
Amon Din
Amon Din is offline
Je doet er niets tegen, kaal word je vanzelf als je er aanleg voor hebt, en dan word je een biljartbal. Jaja, met mensen om je heen die zich spiegelen in jouw hoofd
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 11:16
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
juno schreef op 16-10-2006 @ 19:56 :
Nog een geluk dat getondeuseerde koppies nu in de mode zijn.
waar woon jij?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 12:19
Verwijderd
bonelesschicken zegt altijd dat dat het door een overmaat van testosteron komt, ik denk juist door een tekort ervan.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 12:24
DDM
DDM is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-10-2006 @ 01:25 :
Het enige wat echt helpt tegen kaalworden, is het afbinden van 2 bloedvaatjes die naar je haren gaan. Deze vaatjes vervoeren namelijk een hormoon wat de kaalheid veroorzaakt.

Heb ik gehoord
Haha nee joh dat helpt niet. Dat heet een galeatomie. Allemaal mooie praat. De heer Drs. Schumacher (ja die van de cosmetische "ingrepen")heeft dat gedaan. Sinsdien heeft iedereen het er over, maar het helpt helaas niet.
Oud 17-10-2006, 12:25
DDM
DDM is offline
Citaat:
Iter schreef op 17-10-2006 @ 13:19 :
bonelesschicken zegt altijd dat dat het door een overmaat van testosteron komt, ik denk juist door een tekort ervan.
Zoiets moet je dan beargumenteren.
Oud 17-10-2006, 12:26
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
Iter schreef op 17-10-2006 @ 13:19 :
Het blijkt wel te komen door een overmaat aan testosteron. Las het pas in de Triv' of Quest. Als je veel testosteron aanmaakt, heb je ook meer lichaamshaar, maar wordt je ook sneller kaal.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 12:27
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 17-10-2006 @ 13:25 :
Zoiets moet je dan beargumenteren.
neh
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 12:28
deleugen
deleugen is offline
Zorgt dat Alopecia er ook voor dat je er geen wenkbrauwen en wimpers meer aan overhoud?!
Een buurmeisje van mij heeft dat namelijk en die ging eerst met een haarband lopen en dat soort dingen. Nu draagt ze elke dag een pruik, en ze is nog steeds geliefd.
Dus koop een pruik, draag een petje/hoedje ofzo als het te erg wordt of wordt skinhead

En inderdaad, ik geloof dat ik ook weleens gehoord heb, dat als je teveel testosteron aanmaakt dat er de mogelijkheid is dat er meer lichaamshaar verschijnt maar minder hoofdhaar.

Laatst gewijzigd op 17-10-2006 om 12:30.
Met citaat reageren
DDM
DDM is offline
Citaat:
Iter schreef op 17-10-2006 @ 13:27 :
neh
Kan me niet voorstellen dat jij een wetenschap studeert. Zo kom je er wel heel makkelijk van af. Ja ik denk dat bla bla. Maar waarom? Ja dat weet ik niet.
engeltje
engeltje is offline
Ik weet trouwens verder niet echt wat je er aan kunt doen. Mijn vader was heel vroeg kaal bovenop zijn hoofd en streek daar het haar an de zijkant overheen. Volgens mijn moeder zag dat er niet uit, en als er flinke wind stond waaide het er ook nog af. Ik denk dat het het makkelijkst is het te accepteren, en inderdaad eventueel je haar te milimeteren. Dan valt het verschil in haardikte minder op.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 12:29
DDM
DDM is offline
Citaat:
deleugen schreef op 17-10-2006 @ 13:28 :
Zorgt dat Alopecia er ook voor dat je er geen wenkbrauwen en wimpers meer aan overhoud?!
Een buurmeisje van mij heeft dat namelijk en die ging eerst met een haarband lopen en dat soort dingen. Nu draagt ze elke dag een pruik, en ze is nog steeds geliefd.
Dus koop een pruik, draag een petje/hoedje ofzo als het te erg wordt of wordt skinhead
Ja. Je hebt verschillende vormen van alopecia.
Oud 17-10-2006, 19:16
Verwijderd
dank je voor de wat serieuzere antwoorden
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 20:51
Copycat
Copycat is offline
Je wordt tegenwoordig overspoeld met reclame over haartransplantaties. Hoe werkt dit? Weten jullie ook of dit echt werkt of is dit onzin? Ik ben te lui om dit nog in de avond uit te zoeken.
Oud 17-10-2006, 21:20
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 16-10-2006 @ 22:29 :
Mijn vriend (26) heeft normaal zwart haar, maar sinds enkele jaren begint hij meer en meer grijze/witte haren te krijgen :-s Hier en daar heeft hij zelfs al hele plukken (van 50 à 100 haren ofzo) wit haar...Nix aan te doen zeker.
Als het echt heel lokaal is kan je misschien denken aan halo nevi, dat heb ik in mijn omgeving ook wel eens zo meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 22:41
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
Copycat schreef op 17-10-2006 @ 21:51 :
Je wordt tegenwoordig overspoeld met reclame over haartransplantaties. Hoe werkt dit? Weten jullie ook of dit echt werkt of is dit onzin? Ik ben te lui om dit nog in de avond uit te zoeken.
hm, haartransplantaties heb ik nog nooit van gehoord. Een docent van de middelbare school had wel haarimplantaten en dat was niet mooi! Echt van die rijtjes haren zal ik maar zeggen. Net als het verschil tussen een oerbos en een aangelegd bos (ja daar dacht ik nu aan...)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 16:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
DDM schreef op 17-10-2006 @ 13:24 :
Haha nee joh dat helpt niet. Dat heet een galeatomie. Allemaal mooie praat. De heer Drs. Schumacher (ja die van de cosmetische "ingrepen")heeft dat gedaan. Sinsdien heeft iedereen het er over, maar het helpt helaas niet.
Haha oh van hem heb ik die info ook
Had ff geen zin om Pubmed erbij te roepen
Oud 18-10-2006, 17:03
coopergirl
coopergirl is offline
http://www.haarweb.nl

Misschien kun je hier ook nog lotgenoten vinden/ tips verkrijgen/.
Oud 19-10-2006, 19:37
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 17-10-2006 @ 13:28 :
Kan me niet voorstellen dat jij een wetenschap studeert. Zo kom je er wel heel makkelijk van af. Ja ik denk dat bla bla. Maar waarom? Ja dat weet ik niet.
Dat is jouw mening
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 21:42
DDM
DDM is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 19-10-2006 @ 20:37 :
Dat is jouw mening
Dat is echt een nutteloze opmerking. Natuurlijk is dat mijn mening. Dat hoef je mij niet duidelijk te maken. Maar ja, als je niets anders kan zeggen he. Net zoals die andere gast. Leer eens discussieren man.

Edit: Oh laat maar je studeert geschiedenis. Dan ben je inderdaad niet capabel genoeg om een discussie op te zetten dan wel te onderhouden.
Oud 19-10-2006, 22:34
Hulk
Hulk is offline
ik vind eigenlijk de enige oplossing millimeteren/helemaal kaal (als het je staat).
Oud 20-10-2006, 06:53
Verwijderd
Exactly. Mijn pa is behoorlijk kaal maar gelukkig ben ik tot op heden nog buiten schot gebleven met mijn weelderige haardos. Maar als ik echt begin te kalen dan wordt het idd ook helemaal kaal, glad met scheermes, en een ongelooflijk sinister geitensikje.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-10-2006 @ 10:03 :
Wat juno al zei: als je je haar millimetert, valt het niet zo op .

En ik betwijfel of het enkel en alleen via de moeder overerft. Mijn vriend heeft twee halfbroers, ze hebben dezelfde moeder en verschillende vaders. Zijn broers zijn 28 en 25 en allebei flink kalend, wat begon op hun 18e ongeveer; hun vader was op zijn 30e volledig kaal. Vriend zelf (21) heeft juist heel vol haar en zijn vader is 60 en heeft ook al zijn haar nog. 1 familie is bepaald geen bewijs maar toch.
Ik heb geen idee hoe het met de kaalheid-genen zit, maar Sarah hierbij bevestig je juist dat het via de moeder kan gaan. Moeder kan haar goede X-chromosoom aan jouw vriend hebben doorgegeven terwijl ze haar X-chromosoom met kaalheid-gen aan zijn twee halfbroers heeft doorgegeven.
Succes @ ts
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 22:41
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Lollige schreef op 16-10-2006 @ 18:38 :
Je moet er elke avond mosterd opsmeren.
*Verwijst dit soort mensen door naar het onzin-forum*
Oud 23-10-2006, 02:25
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 22-10-2006 @ 23:41 :
*Verwijst dit soort mensen door naar het onzin-forum*
Daar zitten wel de echte artsen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 22-10-2006 @ 23:30 :
Ik heb geen idee hoe het met de kaalheid-genen zit, maar Sarah hierbij bevestig je juist dat het via de moeder kan gaan. Moeder kan haar goede X-chromosoom aan jouw vriend hebben doorgegeven terwijl ze haar X-chromosoom met kaalheid-gen aan zijn twee halfbroers heeft doorgegeven.
Succes @ ts
Nee, hierbij zeg ik dat de kale vader kale zoons kreeg, en dat de harige vader een harige zoon kreeg . De moeder zal inderdaad wel dizigoot zijn, omdat het verschil zo sterk is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 23:46
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 19-10-2006 @ 22:42 :
Dat is echt een nutteloze opmerking. Natuurlijk is dat mijn mening. Dat hoef je mij niet duidelijk te maken. Maar ja, als je niets anders kan zeggen he. Net zoals die andere gast. Leer eens discussieren man.

Edit: Oh laat maar je studeert geschiedenis. Dan ben je inderdaad niet capabel genoeg om een discussie op te zetten dan wel te onderhouden.

Leef eens wat minder serieus. Mijn capaciteiten om te discussiëren zijn wel degelijk aanwezig, maar het onderwerp an sich is, naar mijn mening, niet zo interessant om over te argumenteren. Maar blijf gerust zo a-humoristisch reageren!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 12:13
DDM
DDM is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 24-10-2006 @ 00:46 :

Leef eens wat minder serieus. Mijn capaciteiten om te discussiëren zijn wel degelijk aanwezig, maar het onderwerp an sich is, naar mijn mening, niet zo interessant om over te argumenteren. Maar blijf gerust zo a-humoristisch reageren!

Ja ik zal voortaan met humor reageren op: "Dat is jouw mening".
Blijkbaar verschilt onze visie over humor daarover. Als je geen discussie wilt dan moet je, je er ook niet mee bemoeien. En oh ja ik leef niet zo serieus, maar opmerkingen zoals jij die maakt verdienen gewoon een weerwoord. Maar genoeg hier over.
Oud 25-10-2006, 21:10
Verwijderd
Ik heb dit probleem niet, maar mijn vriend wel (ik vind het overigens "erger" dan hij).
Wat hij eraan doet, shampoo gebruiken die haaruitval tegengaat (door mij gekocht, hij gebruikt het netjes ).
Een verder oplossing dan accepteren is er volgens mij niet.

Ik heb trouwens een tijdje geleden een man ontmoet en dat was echt een leuke kale man! Stond echt goed bij hem.
Dus TS niet teveel zorgen maken!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 25-10-2006 @ 22:10 :
Ik heb trouwens een tijdje geleden een man ontmoet en dat was echt een leuke kale man! Stond echt goed bij hem.
Dit maakt het echt niet beter
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 25-10-2006 @ 22:12 :
Dit maakt het echt niet beter
*sorry* (pijnlijk dit...)

Natuurlijk wel! Liever hem dan een man met een bos haren.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten