Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2006, 18:06
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Is er toevallig iemand die de boeken kent?
Mijn moeder las ze vroeger altijd, en ik heb wel eens gehoord dat er een deel, of helemaal van de dollenganger serie (bloemen op zolder) is verfilmd, maar ik heb wat rondgeneusd en zeer weinig gevonden, niks dus.

Iemand die er meer van weet?
Oud 16-10-2006, 19:15
flyaway
flyaway is offline
Ik weet niet of dr wat verfilmd is van d'r. Maar ik zou het zonde vinden, de pracht van de boeken zit in de tekst, niet in het verhaal.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:20
Droomz
Droomz is offline
Geen idee of het verfilmd is. Vind de boeken wel leuk als tussendoortje.
Oud 16-10-2006, 19:20
Verwijderd
In de bieb hebben ze vaak de series of delen ervan.
De dollenganger serie vond ik toendertijd ik het las zeker erg mooi, nu zou ik het minder vinden denk ik. Maar als ik je wat aan mag raden ook: lees de boeken ipv naar de films te gaan kijken .
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Verfilmingen zijn meestal niet leuk, de boeken zijn zeer vermakelijk. Vooral het eerste deel van de Dollengangerserie, maar ik heb toentertijd meteen de hele omnibus gelezen.
Oud 20-10-2006, 21:07
DomoBig
DomoBig is offline
Hey,

Ik vind die serie ook supermooi om te lezen! Ik heb in mijn woonplaats wel eens in de videotheek gevraagd of ze er een film van hadden... en het antwoord was ja. Je moet het alleen even in het engels vertalen: Flowers in the attic... zo heet de film. Ik heb hem zelf niet gekeken om dat hij verhuurd was toen, maar hij bestaat dus wel degelijk!

Gegroet
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 22:08
Verwijderd
Ik weet ook niks van een verfilming af (IMDb al bekeken?) maar ik weet niet hoe ze van die boeken geen RTL 4 film kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 07:41
Azaelia
Azaelia is offline
De Dolleganger-serie is wel mooi en lekker weg te lezen. Laatst ook de weeskinderen-serie gelezen maar het laatste boek daarvan is toch wat minder. Zit minder psychologie in. Wat meer oppervlakkig. Maar het blijven lekkere boeken om te lezen in de vakantie of zo. De verfilming ken ik niet.
Oud 21-10-2006, 18:46
bbyn
bbyn is offline
k heb paar van Melody-serie gelezen, en uhm Cinnamon geloof ik.. was wel leuk, maar niet schokkend boeiend ofzo, k zou ze niet kopen
Oud 22-10-2006, 00:29
Faerie
Faerie is offline
Ik heb erg veel boeken van Virginia Andrews. Ik vind het echt erg mooie boeken. Het is dan niet echte literatuur ofzo, maar moet dat? Ik vind het gewoon geweldig hoe uitgebreid die verhalen zijn, alles wordt van a tot z verteld en uitgelegd, zelfs hoe een kamer er uit ziet bijvoorbeeld. Niet dat dit nou zo belangrijk is, maar wel leuk. Het zijn gewoon heel uitgebreide verhalen zeg maar, die mij in ieder geval wel geboeid hebben.

Zelf vind de Dollanganger-serie ook erg goed en de Dawn-serie en de Casteel-serie vind ik net zo mooi. Als je Virginia Andrews' boeken leuk vindt, en deze nog niet hebt gelezen zou ik dat zeker wel doen

Verder heb ik niks gehoord over een verfilming. Aangezien ze zo onbekend zijn zullen ze ook wel niet zo goed zijn geweest, dat is vaak zo met films. En vaak (eigenlijk altijd vind ik) vallen verfilmingen erg tegen. Als je zelf een boek leest heb je je eigen, 'perfecte' fantasie daarbij, en een film kan dan echt wel teleurstellen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 11:06
Kleintjeyakult
Citaat:
Fri.. schreef op 16-10-2006 @ 20:20 :
Maar als ik je wat aan mag raden ook: lees de boeken ipv naar de films te gaan kijken .
Dat mag je me wel aanraden, maar ik heb alle boeken al gelezen.
Ik vind ze supermooi, het is idd geen literatuur maar dat hoeft ook niet voor mij. Ik vind het heerlijke boeken om te lezen, en het leuke vind ik ook dat het superuitgebreid is

Ik verwacht niet dat de verfilming goed is, maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar hoe ze het verfilmd hebben.
Bij mij bij de Video/Bibliotheek hadden ze hem niet.
Oud 25-10-2006, 11:14
Verwijderd
Dollanganger-saga gelezen. Wel... apart. Spookachtig. Volgens mij heb ik ook Ruby of Melody gelezen (zo'n meisje dat met haar oma (?) in het moeras woonde ofzo. Het is al lang geleden )
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Azaelia schreef op 21-10-2006 @ 08:41 :
De Dolleganger-serie is wel mooi en lekker weg te lezen. Laatst ook de weeskinderen-serie gelezen maar het laatste boek daarvan is toch wat minder. Zit minder psychologie in. Wat meer oppervlakkig. Maar het blijven lekkere boeken om te lezen in de vakantie of zo. De verfilming ken ik niet.
De weeskinderen serie is dan ook niet geschreven door Virgina Andrews zelf. Het was een liggend idee dat is uitgewerkt door Neiderman. Nu ik even ben gaan Googlen, ben ik erachter gekomen dat er nog veel meer dan ik dacht niet van haar eigen hand is.

Ik vind vooral haar eigen, vroege series mooi, ze hebben een bepaalde sfeer die ze niet in de moderne boeken kunnen krijgen. Ik vind het niet zo om de verhalen te lezen tegen de achtergrond van tvs en hangjongeren op straat. Daarnaast vind ik de boeken van de meisjes (ook in stralende sterren en de andere nieuwe series) te weinig uitgewerkt, je hebt ze zo uit en zijn veel te makkelijk.

Naast de series zou je zeker ook Mijn lieve Audrina moeten lezen.

http://www.virginia-andrewsfanclub.n...intheattic.php

Screenshots .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 15:37
Soapsie
Soapsie is offline
De Dollanganger-serie is echt ontzettend mooi! Heb een tijd geleden de omnibus gekocht en in één week uitgelezen. Over de filmversie heb ik niet veel goeds gehoord. Delen van het verhaal zouden niet kloppen en uiteraard zien de karakters er heel anders uit dan je je had voorgesteld tijdens het lezen. Mijn advies is dus ook: niet die film kijken.
Oud 25-10-2006, 18:33
Verwijderd
Ik las er vroeger veel boeken van, maar de boeken die naar haar dood zijn geschreven in haar naam (door verschillende schrijvers) zijn echt allemaal hetzelfde, dat is niet leuk meer. De film van 'flowers in the attic' vond ik toen ik hem zag - toch echt wel een aantal jaar terug, ik was 12 of 13 denk ik - erg spannend en goed, 'k denk dat ik hem nu niet meer goed zou vinden, maar erg slecht. De boeken van de Dollanger-serie zijn dan beter. En 'Mijn lieve Audrina' vond ik ook erg goed
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 09:21
Kleintjeyakult
Ik ben eigenwijs en ondanks wat jullie zeggen wil ik hem toch lezen.
Ik ben opgegroeid met de boeken van V.A. en ik ben gewoon benieuwd hoe ze het verfilmd hebben, de verfilming zal het beeld in mijn hoofd niet veranderen.
Dus is er niemand die weet waar ie te verkrijgen is?

Oh, en.. Ik vind die nieuwere boeken ook niks. Absoluut niet in haar stijl, te makkelijk en te kort geschreven.
De uitgebreide beschrijvingen mis ik, en het verhaal is plat en oppervlakking. De eerste drie hoofdstukken van zo'n boek had V.A. misschien wel een heel boek van gemaakt...
Vandaar dat het misschien ook wel over verschillende personen gaat, die weeskinderen serie e.d. omdat ze niet meer weten.
Oud 17-11-2006, 12:52
Dott
Dott is offline
Ik verslind ze, vind vooral de Dawn serie geweldig.
Helaas vind je eigenlijk wel in elke serie hetzelfde verhaal terug, maar ik vind het verhaal mooi, dus mij maakt het niet uit.
Het leest gewoon lekker weg, en ik ben m'n series aan het compleet maken.
Reageren

Regels voor berichten