Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2006, 18:58
Severus
Severus is offline
Hallo iedereen,

Ik ben gek op die lekkere, maar dure Caffiato's van Douwe Egberts en zou ze graag thuis willen drinken. Helaas bleek na wat zoekwerk dat Caffiato niet verkrijgbaar is voor particulieren (dus je kunt het niet in de supermarkt krijgen), maar dat het alleen bestemd is voor bedrijven in de horeca.

Desondanks heb ik via Google de volgende link kunnen vinden:

http://www.sugababes.nl/showtopic/59390/2

Ik weet niet of het klopt wat hier verteld wordt (dus dat je de zakjes Caffiato gewoon bij de Makro zou kunnen kopen), dus ik kan er niet zo veel mee.

Weet iemand hoe ik zelf thuis iets kan maken dat qua smaak zoveel mogelijk op Caffiato lijkt?

Aangezien Caffiato van Douwe Egberts is, zou je trouwens kunnen stellen dat de smaak ervan veel moet lijken op de smaak van één van de andere cappucino's van DE die wél voor particulieren verkrijgbaar zijn. Bijvoorbeeld één van die Senseo's. Weet iemand welke van die Senseo's ik dan het beste kan kopen?

Alvast hartelijk bedankt voor wie tips voor me heeft.

Groetjes,

Sev

Laatst gewijzigd op 17-10-2006 om 19:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2006, 20:27
Miracle
Miracle is offline
Misschien is het handig om dit even te lezen:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kas...number=2865328
Oud 17-10-2006, 20:35
Maharani
Maharani is offline
Ik heb het zo vaak in de supermarkt gekocht.
Oud 17-10-2006, 20:49
Bloem
Bloem is offline
De caffiato in de supermarkt is anders dan de caffiato op terrasjes. Op terrasjes is het ijskoffie (en idd erg lekker doch niet hetzelfde als nescafe frappe dat wel in de supermarkt te krijgen is), in de supermarkt is het warme koffie met smaakjes.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 21:03
Maharani
Maharani is offline
je hebt ook koude (die met amaretto stukjes).
Oud 17-10-2006, 23:38
Poepkind
Poepkind is offline
Kan je niet gewoon zelf ijs crunchen, zoete koffie met melk zetten en een schuimlaagje maken? Toen ik de koffie op een terassje dronk vond ik het ook een beetje naar brinta smaken, misshien een beetje brinta drbij
Oud 18-10-2006, 19:39
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 18-10-2006 @ 00:38 :
Kan je niet gewoon zelf ijs crunchen, zoete koffie met melk zetten en een schuimlaagje maken? Toen ik de koffie op een terassje dronk vond ik het ook een beetje naar brinta smaken, misshien een beetje brinta drbij
Zelfgemaakt smaakt altijd anders dan 'fabrieksproducten'.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 09:45
Mestkever
Mestkever is offline
Je zal er vast niets aan hebben, maar op internet zwerft zo'n bestand rond van veel recepten van Starbucks, de Pizzahut, KFc enz staat het daar niet in.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 13:44
Verwijderd
Ik denk niet dat je zelf iets na kunt maken wat echt goed op de Caffiato lijkt. Mijn vader heeft via zijn werk een pasje van de Sligro, daar verkopen ze de pakken met het vloeibare concentraat. Je moet er een beetje van in een blender gooien, met een bepaalde hoeveelheid ijsblokjes erbij.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 20:47
DusterBoy
DusterBoy is offline
Als je voor de koude variant gaat, zou ik zoeken op cafe frappe.
Deze bijvoorbeeld: http://www.douwe-egberts.be/benl/Ret...afe+frappe.htm
Ik heb ooit wel eens in een pakket die Caffiato gehad, maar vond het echt niet te zuipen! Koffie = koffie en geen koffie met chocolade smaakje met een soort vage croutons die soppig worden. Zo, das mijn mening
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 11:40
Poepkind
Poepkind is offline
ik vind dat ik vandaag toch wel errug in de buurt kwam van de caffiato.

Men neme Lidl oploscappuccino
stukje roomijs
suiker
ijsklontjes
melk

Neem een glas en doe er 2 eetlepels koffie en 3 schepjes suiker in, giet er wat heet water op zodat de boel oplost. Doe er een scheutje koud water bij en vul tot 3/4 aan met melk. Zet het in de vriezer.
Blender 5 ijsklontjes fijn, stop het in de vriezer.
Laat staan tot de klontjes weer bevroren zijn (ze ontdooien wat van het blenderen)
Als de koffie ijskoud is, de klontjes uit de vriezer halen en blenderen met het roomijs. Dit prutje/bolletje in de koffie gooien, goed roeren. Je krijgt dat een korrelige structuur, soort van slush puppie achtig idee. Het smaakt bijna hetzelfde als die van nescafe.

En ik adviseer de oploskoffie van de Lidl omdat die het minst bitter is en het minst een koffiesmaak heeft, die van nescafe of aldi is een stuk sterker.
Oud 29-10-2006, 23:09
Severus
Severus is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 29-10-2006 @ 12:40 :
ik vind dat ik vandaag toch wel errug in de buurt kwam van de caffiato.

Men neme Lidl oploscappuccino
stukje roomijs
suiker
ijsklontjes
melk

Neem een glas en doe er 2 eetlepels koffie en 3 schepjes suiker in, giet er wat heet water op zodat de boel oplost. Doe er een scheutje koud water bij en vul tot 3/4 aan met melk. Zet het in de vriezer.
Blender 5 ijsklontjes fijn, stop het in de vriezer.
Laat staan tot de klontjes weer bevroren zijn (ze ontdooien wat van het blenderen)
Als de koffie ijskoud is, de klontjes uit de vriezer halen en blenderen met het roomijs. Dit prutje/bolletje in de koffie gooien, goed roeren. Je krijgt dat een korrelige structuur, soort van slush puppie achtig idee. Het smaakt bijna hetzelfde als die van nescafe.

En ik adviseer de oploskoffie van de Lidl omdat die het minst bitter is en het minst een koffiesmaak heeft, die van nescafe of aldi is een stuk sterker.
Bedankt voor de tip, die zal ik onthouden.

Alleen even kijken wat Lidl is (een supermarkt of een koffiemerk?), want ik heb er nog nooit van gehoord.

En welk merk roomijs heb je trouwens gebruikt? En welke smaak roomijs?
Oud 31-10-2006, 12:10
Poepkind
Poepkind is offline
Lidl is een winkel, een soort van Aldi. Maar ik drink gewoon heel veel oploscappuccino, en die van de lidl is gewoon het minst koffie/bitter achtig. ALs je een andere weet die ook zo smaakt kan dat natuurlijk ook prima.
Vanille ijs/ ijs zonder smaakje. Gewoon van dat witte spul, maakt echt niet uit welk merk. Ik had van de c1000. Het leek er echt goed op
Reageren

Regels voor berichten