Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het is trouwens echt de moeite waard om in het Vaticaan in de koepel van de St. Pieter te gaan. Je moet hier wel voor betalen, maar het uitzicht is heel mooi! Verder met een goede reisgids een mooie wandelroute uitstippelen en je komt genoeg bezienswaardigheden tegen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Die mensen' zijn namelijk in overtreding van de wet en bovendien smerige dierenmishandelaars. Als ik bijvoorbeeld zonder verdoving de benen van kinderen zou afhakken, hun stembanden zou doorknippen zodat ze niet konden janken, ze vervolgens morfine zou geven zodat ze gewoon rustig gaan slapen en niet gaan weglopen enzo.. En daarna met die kinderen op een straathoek zou gaan zitten, met een bordje erbij a la 'Help mijn arme kinderen de winter door, zij verloren hun benen voor het vaderland'.. Dan is het ook niet opeens zielig als iemand mij de bak in gooit. En de politie in Rome kan Engels. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En verder kun je natuurlijk altijd proberen te bellen. Het kost je maar een paar minuten van je tijd, terwijl je er misschien een paar beestjes mee redt van een gruweldood. Ik zou de kans er op wagen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe z'n stem klonk weet ik niet meer, ik zat me meer te vergapen aan de kindergrafjes in de muren ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het mooiste van Rome is trouwens het Pantheon, gevolgd door een ijsje eten op het Piazza Navona. Of zo'n pannenkoek met nutella ![]()
||
Citaat:
![]() Ach, natuurlijk niet. Maar het draagt wel bij aan de goede herinneringen, merk je zelf ook ![]()
||
Citaat:
Ik ben bijna 2 maanden geleden in Rome geweest met school en we hebben in 4 dagen echt belachelijk veel gezien: - St. Pieter (incl. koepel beklimmen) - Kerk v/d Friezen - Villa Borghese - Colloseum - Boog van Constatijn - San Pietro in Vincoli - Sint Jan van Lateranen - Scala Santa (Heilige trappen) - Santa Maria Maggiore - Trinita dei Monti - San Carlo alle Quatro Fontane - San Andrea al Quirinale - Piazza en Palazzo del Quirinale - Trevi-fonteinen - Pantheon - Sante Ignatius - Gesù - Piazza Navona - Santa Maria in Cosmedin - Teatro di Marcello - Zuil van Trajanus - Capitoolheuvel - Forum Romanum - Circus Maximus - Trastevere - Castel Saint Angelo (Engelenburcht) - San Luigi dei Francesi - Santa Maria Sopra Minerva - Piazza Campo di Fiori - Vaticaans museum (incl. Sixtijnse kapel) - Catacombe Domitilla Hoogtepunten vond ik de St. Pieter, Villa Borghese, Santa Maria Maggiore, Pantheon, Sante Ignatius, Gesù, Capitoolheuvel, Trastevere, Piazza Campo di Fiori en het Vaticaans museum. Colloseum, Circus Maximus (een groot grasveld waar mensen hun hond uitlaten) en Catacombe Domitilla vond ik hard tegenvallen. De Sixtijnse kapel was ook niet mijn ding, de bewakers waren vervelend en ik vind het er eigenlijk nogal kitscherig uitzien, maar dat móet je gewoon gezien hebben als je in Rome bent.
|
ik weet niet of het al genoemd is, maar ik vind de st. Paulus buiten de muren ook een erg mooie kerk. Verder alle dingen die al genoemd zijn natuurlijk. Mijn favorieten waren het forum romanum, villa borghese, pantheon en het vaticaan denk ik. Maar ik ben er nu twee keer een week geweest en ik ben alweer zoveel vergeten en er is zoveel wat ik nog een tweede of derde keer wil zien..
|
![]() |
Even een up. Aanstaande dinsdag vertrek ik dus voor 5 dagen naar Rome. Wie weet er nog wat bijzondere dingen om te bezoeken? En om uit te gaan? Ik ging eigenlijk gewoon altijd naar campo dei fiori en die buurt, 1x in Testaccio geweest maar geen idee hoe ik daar ben gekomen
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
ik ga dit jaar voor de vierde keer naar Rome
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik ben vorig jaar voor drie euro heen en terug gevlogen met Ryanair (Eindhoven - Rome Ciampino), maar daar komt natuurlijk nog wel een pak belasting bij he... het hotel waar wij vorig jaar hebben overnacht is Hotel Des Artistes, en die hebben ook een hostel-afdeling. Het hotel was iig top, dus ik neem aan dat het hostel ook wel goed zal zijn ![]() http://www.hostelrome.com/cheap-hotels-in-rome.html |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Rome Calae | 2 | 04-05-2007 12:55 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Tekst voor op Rome trui Mindfields | 16 | 28-04-2006 13:46 | |
Games |
probleem met Reinstalling Rome total war G-force | 4 | 19-10-2005 17:58 | |
Verhalen & Gedichten |