Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2006, 17:07
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ga rond kerst met mijn ouders en broer een aantal dagen weg, zeer waarschijnlijk naar Rome, wat ik zelf ook heb aangedragen.

Omdat ik nogal interesse heb in de Romeinse oudheid wil ik graag weten welke plekken echt de moeite waard zijn, het Colosseum was niet zo veel bijzonders heb ik gehoord.

Ik kan dus wel een aantal tips gebruiken m.b.t. cultuur, geen uitgaan.

Ik zat te denken aan het Pantheon, het forum, het Colosseum, Zuil van Trajanus en de Palatijn.

Iemand nog meer tips?
Oud 18-10-2006, 18:02
Anika
Al aan Vaticaanstad gedacht?

Toen ik in Rome was zijn we 's avonds naar de Trevi-fonteinen geweest, die waren erg mooi toen ze verlicht waren. Verder is er bji die fonteinen niet zo heel veel te zien, maar 's avonds is het er gewoon gezellig, er lopen veel toeristen rond.

Verder heb je aan de Via Appia de catacomben, maar daar ben ik zelf niet geweest, dus ik weet niet of dat wat is.

Ik vond het Collosseum trouwens wel indrukwekkend. Ik denk dat het ook leuker is als je met een gids meeloopt of er een boekje bij houdt met informatie, dan gaat allemaal wat meer "leven".

Dingen die niks voorstellen vond ik de Boccha della Veritas en een of ander amfitheater midden in de stad.
Oud 19-10-2006, 08:14
hasseltboy
hasseltboy is offline
Het maakt niet echt veel uit, het is allemaal even oud, en even interessant
Oud 19-10-2006, 13:35
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Vaticaan, die was ik inderdaad vergeten.

Maar bedankt voor de tip(s) en keep 'em coming
Oud 19-10-2006, 22:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Natuurlijk de dingen die jij al hebt opgenoemd, maar ik zal nog eens navragen bij mijn ouders of ze nog iets weten, die zijn er een jaar geleden ongeveer geweest.
Oud 20-10-2006, 11:47
Jannekus
Jannekus is offline
Villa Borghese vond ik echt een must. Dat is zo'n villa/soort van museum met alle bekende beelden en schilderijen. Vond ik erg indrukwekkend.
Oud 21-10-2006, 16:48
Verwijderd
Los van de dingen die hier verteld zijn, nog iets belangrijks over Rome.

Je ziet daar veel bedelaars met dieren. Lui met puppies, 'waarzegsters' met vogeltjes die een briefje met 'jouw lot' er op uitzoeken, zwervers met honden, etc. Zulke lui ben je geneigd sneller geld te geven, vooral als je toerist bent, omdat je het zielig vindt voor die beestjes en wel wil meehelpen aan het voeren ervan.

Die beesten worden echter in de meeste gevallen keihard mishandeld. Puppies worden simpelweg op de vuilnisbelt gegooid als ze niet klein en schattig meer zijn, vogels worden onvakkundig gekortwiekt zodat ze niet weg kunnen vliegen, bijna allemaal krijgen ze niet voldoende te eten, etc.

Daarom is bedelen met dieren tegen de Italiaanse wet. Als je ziet dat het gebeurt, moet je dan ook de politie bellen. (Ik zal later het nummer van de lokale politie van Rome voor je opzoeken, heb het nu niet bij de hand.)

Ik wist dat zelf ook niet, maar aan 't einde van de vakantie zag ik ineens van die bordjes van de politie, waarin toeristen verzocht werden die dierenmishandeling niet te steunen en géén geld te geven aan die lui. Ja, had ik dus al allemaal geld gegeven aan mensen met beestjes. :/ Heb uiteindelijk wel nog twee keer de politie gebeld, maar goed.

Wat er dan gebeurt, ja, vrij weinig, ze rukken meestal niet direct uit, tenzij er heel vaak gebeld wordt over die plaats. Maar ze zetten de door jou genoemde plaatsen wel in het bestand, nemen ze op in hun route, etc, dus het helpt wel.

Wat je ook kan doen is na het bellen van de politie de zwervers er op aanspreken dat wat zij doen illegaal is. Niet alleen zal dat de omstanders ervan weerhouden geld te geven, maar zo worden ze ook aangesproken op hun gedrag, wat misschien ook nog enig nut heeft.

* het kattenplein is een plein aan de Via Arenula, dat bestaat uit een hoop Romeinse ruïnes in een soort gat/holte in de grond. Onder de grond, om dat gat heen dus, zit een dierenasiel. Dat dierenasiel heeft een uitgang naar de ruïnes vanuit de kattenafdeling, de katten kunnen dus naar buiten. Mensen kunnen vanzelfsprekend niet in dat 'gat' waar de ruïnes staan, ze kunnen er alleen omheen staan en kijken of een stukje naar beneden op de trap, dus de katten hebben vrij spel. Ze leven van wat de mensen hen geven, alhoewel de meesten alleen foto's willen maken omdat zo'n verlaten Romeinse ruïne met een hoop katten er in natuurlijk heel mooi is. (Mocht je ze willen voeren, trouwens, dan zit er een klein stukje richting de Tiber, ook aan de Via Arenula, een bloemenzaak die ook kattenvoer verkoopt. Ga ze in elk geval geen pizza of andere troep voeren, daar worden ze alleen maar ziek van.)
Oud 21-10-2006, 22:57
Verwijderd
Dus in je beste Italiaans moet jij die mensen beroven van hun inkomen door de politie te bellen?
Oud 22-10-2006, 08:12
Anika
Oja en er zijn ook vaak mensen die nepmerkproducten verkopen. Toen wij bij het Vaticaan in de buurt liepen was er een hele brug die vol zat met mensen die tasjes e.d. van merken zoals Prada verkochten. Er kwam op dat moment net politie aan, en al die verkopers pakten snel hun spullen op en renden weg.

Nepmerkproducten verkopen is dus ook illegaal en je kunt er een flinke boete voor krijgen als je iets koopt van zulke mensen.
Oud 22-10-2006, 11:54
Nyawa
Het meeste is hier al wel genoemd en op elke straathoek is in Rome wel iets interessants, maar de St. Giovanni vond ik een hele mooie kerk.
Oud 22-10-2006, 12:07
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-10-2006 @ 19:02 :
Verder heb je aan de Via Appia de catacomben, maar daar ben ik zelf niet geweest, dus ik weet niet of dat wat is.
Ja, die vond ik erg leuk!! Wij hadden toen zelfs een nederlandstalige gids, maar dat was al een heel oude man (en ik was er in 1997) dus ik weet niet of die er nog is . Ik vond vooral de verhalen die hij (en mijn docenten) vertelde erg interessant. Het doet wel een beetje luguber aan, maar ach, het was weer eens wat anders dan het colloseum en andere oude gebouwen bovengronds.

Het is trouwens echt de moeite waard om in het Vaticaan in de koepel van de St. Pieter te gaan. Je moet hier wel voor betalen, maar het uitzicht is heel mooi!

Verder met een goede reisgids een mooie wandelroute uitstippelen en je komt genoeg bezienswaardigheden tegen.
Oud 22-10-2006, 21:06
Lies
Lies is offline
Inderdaad Villa Borghese! daar moet je wel vroeg voor de deur staan, dan kun je tenminste naar binnen. daarna izjn er reserveringen oid de rest van de dag. Ook een mooi park daar om te lopen.

Verder inderdaad al die 'standaard' dingen,
maar als je een reisgids koopt of leent in de bieb (die van capitool zijn erg fijn) dan vind je vaak nog veel minder bekende maar net zulke leuke dingen.

afgelopen keer dat ik in rome was ben ik in een soort van graf geweest, waar allemaal monniken stonden als ik het goed heb. en met beenderen hadden ze die hele ruimtes versierd. ik weet niet hoe het heet, maar het was echt interessant.
ligt in de buurt van het bernini-hotel, en staat ook in de capitoolgids.

(je kunt ook alle dingen bekijken uit boeken die je gelezen hebt: ontdekking van de hemel, bernini mysterie bijvoorbeeld ik vond het leuk dingen er eens in het echt bij te zien)
Oud 22-10-2006, 22:44
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 21-10-2006 @ 23:57 :
Dus in je beste Italiaans moet jij die mensen beroven van hun inkomen door de politie te bellen?
Dat moet je inderdaad.

'Die mensen' zijn namelijk in overtreding van de wet en bovendien smerige dierenmishandelaars.

Als ik bijvoorbeeld zonder verdoving de benen van kinderen zou afhakken, hun stembanden zou doorknippen zodat ze niet konden janken, ze vervolgens morfine zou geven zodat ze gewoon rustig gaan slapen en niet gaan weglopen enzo.. En daarna met die kinderen op een straathoek zou gaan zitten, met een bordje erbij a la 'Help mijn arme kinderen de winter door, zij verloren hun benen voor het vaderland'.. Dan is het ook niet opeens zielig als iemand mij de bak in gooit.

En de politie in Rome kan Engels.
Oud 22-10-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 22-10-2006 @ 13:07 :
Ja, die vond ik erg leuk!! Wij hadden toen zelfs een nederlandstalige gids, maar dat was al een heel oude man (en ik was er in 1997) dus ik weet niet of die er nog is .
Ik was er een week terug en wij hadden ook een Nederlandstalige gids
Oud 23-10-2006, 00:22
__
__ is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-10-2006 @ 19:02 :
ja, dat is wat
Oud 23-10-2006, 06:21
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 22-10-2006 @ 23:44 :
Dat moet je inderdaad.

'Die mensen' zijn namelijk in overtreding van de wet en bovendien smerige dierenmishandelaars.

Als ik bijvoorbeeld zonder verdoving de benen van kinderen zou afhakken, hun stembanden zou doorknippen zodat ze niet konden janken, ze vervolgens morfine zou geven zodat ze gewoon rustig gaan slapen en niet gaan weglopen enzo.. En daarna met die kinderen op een straathoek zou gaan zitten, met een bordje erbij a la 'Help mijn arme kinderen de winter door, zij verloren hun benen voor het vaderland'.. Dan is het ook niet opeens zielig als iemand mij de bak in gooit.

En de politie in Rome kan Engels.
Wereldverbeteraar Ik waardeer je inzet, maar als de politie echt zulke mensen wil aanpakken moet het toch van hun zelf komen.
Oud 23-10-2006, 11:02
bbyn
bbyn is offline
tsja..

vaticaan
colosseum zou ik wel doen
trevi fontein
pantheon
sixtijnse kapel/dat museum (lange rij!!! en op maandag dicht he)

en veel ijs eten
Oud 23-10-2006, 13:24
Boeing 747-400
Citaat:
Paranoide schreef op 22-10-2006 @ 23:45 :
Was dat nog steeds een oude belgische man, met een krakerige stem?
Oud 24-10-2006, 07:36
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 23-10-2006 @ 07:21 :
Wereldverbeteraar Ik waardeer je inzet, maar als de politie echt zulke mensen wil aanpakken moet het toch van hun zelf komen.
Als de politie zulke mensen wil aanpakken dan is hulp van buitenaf wel prettig Maar ik heb deze informatie van door de politie rondgehangen posters, dus ze doen al iets van moeite. En ik neem aan dat ze mensen ook niet voor niks laten bellen, aangezien dat hen ook tijd en moeite kost, dus er zal ongetwijfeld iets mee gebeuren. Niet dat ze direct met vijftien wagens uitrukken, maar dat bijvoorbeeld een meerdere keren beschreven plaats wordt opgenomen in hun route, dat klinkt best aanneemlijk.

En verder kun je natuurlijk altijd proberen te bellen. Het kost je maar een paar minuten van je tijd, terwijl je er misschien een paar beestjes mee redt van een gruweldood. Ik zou de kans er op wagen.
Oud 24-10-2006, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 23-10-2006 @ 14:24 :
Was dat nog steeds een oude belgische man, met een krakerige stem?
Ja! Althans, wel Belgisch, want hij had een vrij sterk Belgisch accent, maar ik vond hem eigenlijk niet heel oud. Hij was wel kaal en kamde heel zorgvuldig de drie slierten die hij nog had over zijn kale hoofd om de illusie te wekken dat hij heus wel haar had. En volgens mij had hij een grote bril.

Hoe z'n stem klonk weet ik niet meer, ik zat me meer te vergapen aan de kindergrafjes in de muren
Oud 24-10-2006, 16:36
Boeing 747-400
Citaat:
Paranoide schreef op 24-10-2006 @ 08:38 :
Ja! Althans, wel Belgisch, want hij had een vrij sterk Belgisch accent, maar ik vond hem eigenlijk niet heel oud. Hij was wel kaal en kamde heel zorgvuldig de drie slierten die hij nog had over zijn kale hoofd om de illusie te wekken dat hij heus wel haar had. En volgens mij had hij een grote bril.
Drie slierten haar, grote bril, Belgisch accent, ja dat was vast dezelfde . Vond toen dat ie een goed verhaal hield! En ik was inderdaad ook erg onder de indruk van al die graven.
Oud 27-10-2006, 18:35
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Bedankt voor de reacties en tips
Oud 28-10-2006, 13:50
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 22-10-2006 @ 23:45 :
Lol, toen wij er waren (maart geloof ik?) was de beste man waarschijnlijk ziek. Wel hadden we een stokoud mannetje met een nog oudere casette recorder. Daarin ging een antiek bandje met Nederlandse uitleg. Dus met dat apparaat op zijn schouder loodste die man ons, al gebarend, door die gangen. Ik kreeg er overigens nogal een luguber gevoel van, al die graven. Maar het was wel mooi ja.

Het mooiste van Rome is trouwens het Pantheon, gevolgd door een ijsje eten op het Piazza Navona. Of zo'n pannenkoek met nutella . Of pizza!! *wil terug*
Oud 29-10-2006, 07:07
Verwijderd
Hehe, jouw beste belevenis aan Rome was het eten?

Maar hmja, de wijn is daar wel heel lekker en ik moet zeggen dat het italiaanse ijs wonderbaarlijk lekker is. Onvoorstelbaar, iets waar 'framboos' op staat smaakt ook daadwerkelijk naar framboos

En ik mis de gave pasta die ze daar hadden
Oud 30-10-2006, 18:14
.Pure
.Pure is offline
ik wil graag low-budget naar Rome, heeft iemand nog aanraders qua hostels/hotels? en qua vervoer, Ryanair?
Advertentie
Oud 30-10-2006, 21:08
Crimson
Crimson is offline
pasta sucks bigtime

maar hell bier daar met flessen van 66cl (denk er een 6 bij) was wel lekker
Oud 01-11-2006, 07:23
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 29-10-2006 @ 08:07 :
Hehe, jouw beste belevenis aan Rome was het eten?

Maar hmja, de wijn is daar wel heel lekker en ik moet zeggen dat het italiaanse ijs wonderbaarlijk lekker is. Onvoorstelbaar, iets waar 'framboos' op staat smaakt ook daadwerkelijk naar framboos

En ik mis de gave pasta die ze daar hadden
Lees beter: Pantheon overtreft alles .
Ach, natuurlijk niet. Maar het draagt wel bij aan de goede herinneringen, merk je zelf ook
Oud 01-11-2006, 09:53
Verwijderd
hmm, toen ik er in mei was zagen de spaanse trappen er erg mooi uit, allemaal bloeiende bloempotten die op de trappen stonde, erg mooi. toen ik er afgelopen zomer, augustus weer was waren er geen bloemen, maar ik zou het wel de mooite waard vinden om er langs te gaan, en vanaf daar de trappen oplopen, en dan links naar boven lopenrichting pincio. als je daar boven staat heb je best wel een mooi uitzicht over de stad. en als je vandaar dan naar benenden loopt(dan kom je langs een soort openbaar toillet, waar ze blauwe lampen hebben) dan kom je uit op het pizza dei poppelo(weet niet of ik het goed schrijf) maar goed, dat is dus een symetrisch plein, en dat vind ik er erg mooi uit zien. als je dan vandaar de lange winkel straat in gaat, die straat tussen 2 (bijna dezefde) kerken met koepels, kun je een keer links naar de trevi fontijn, als je dan weer terug gaat naar die winkel straat(waar je overigens erg lekker ijs kunt kopen) kun je een keer rechts gaan voor het phaneton. ook zit er in die winkelstraateen mooie kerk, tegenove de mac. Hoed er wel rekening mee dat als je een kerk in wilt je alles moet bedekken(beneb/schouders en deel van de armen) maar ik neem aan dat dat in december geen probleem moet zijn. als je dan die straat verder uitloops kom je uit bij het capitool. dat gebouw vind ik zelf erg mooi, en indrukwekkend(is een groot wit gebouw). vanaf daar heb je, als je een stuk naar boven loopt een erg mooi uitzicht op het forum romanum en het collosseum. vanaf het capitool is het een heel klein stukje lopen naar het forum romanum, en vandaar ook weer een klein stukje naar het collosseum. het forum romanun vond ik opzich een beetje tegenvallen, mar dat komt omdat ik in opgravingen nooit erg veel interesse heb. het collosseum wat zal ik daar over zeggen. Ik vind het van de buitenkant erg mooi, maar van de binnenkant vond ik het tegenvallen. maar wel indrukwekkend om tezien, en vooral als je danverhalen erbij te hren krijgt wat er allemaa is gebeurd enz..
Verder is vaticaan stad natuurlijk een must!
Verder kun je ook leuk eten op de campo dei fiorie.

als je nog meer wilt weten vraag maar raak!!
Oud 04-11-2006, 17:51
Anaïs
Anaïs is offline
Rome heerlijk... ik ga er in februari heen, maar droom er al lang van. Voor mij zijn dit niet te missen plekken:
  • Collosseum
  • Forum Romanum
  • Boog van Constantijn
  • San Pietro in Vincoli (met de Mozes van Michelangelo)
  • San Clemente
  • Pantheon
  • Sint-Pietersbasiliek
  • Vaticaanmuseum
  • Tempietto
  • Ara Pacis Augustae
  • Galleria Borghese
  • Ostia (havenstad)

Er is echt zoveel te zien in Rome... Koop gewoon ergens een goeie reisgids, en kies de dingen uit die jouw het mooist lijken. Ik heb die van National Geographics, staat vol met mooie foto's en duidelijke plannetjes.

Heel veel plezier!
Oud 15-11-2006, 19:23
Verwijderd
Trevi fonteinen
Oud 17-11-2006, 16:12
Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
In Rome heb je ook een park dat 'boven de stad hangt' dat is ook erg mooi, weet alleen niet meer hoe het heet
Oud 19-11-2006, 21:38
Verwijderd
Welke thema's vind je aardig? Je kan je richten op het vroege christendom - er zijn een aantal oude kerken, soms met relikwieën of vroege kunst. Let op de sporen van Mithras! Een ander 'thema' zijn is juist de modernere architectuur van het latere christendom (bouwmeesters als Bernini en Borromini, gebouwen als de Gesu en het Vaticaan). Parallel daaraan vind je veel terug van een aantal mecenaten (soms pausen) zoals Barberini, Borghese en Chigi.
Het paleis van Nero is naar mijn begrip tegenwoordig (helaas!) gesloten, verder zijn de belangrijkste Romeinse bouwwerken wel te vinden. Buiten Rome is de Villa d'Este mooi en is Ostia (Antiqua) relevant. Let op dat je niet te veel kitsch loopt te kijken (Trevifontein, Bocca della Verità). De Vaticaanse Musea hebben meer te bieden dan alleen de Sixtijnse kapel, niet al te snel doorlopen dus.
Oud 26-11-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op [pl=23479309]19-11-2006 @ 22:38 [/pl De Vaticaanse Musea hebben meer te bieden dan alleen de Sixtijnse kapel, niet al te snel doorlopen dus. [/B]
Voorzover het überhaupt mogelijk is om te blijven staan in de vooruitstuwende mensen massa...

Verder zag ik dat Ostia al genoemd is, dit ligt even buiten Rome maar is zeker een aanrader om te doen als je wat meer dagen hebt.
Oud 27-11-2006, 15:04
Dith
Dith is offline
Citaat:
Mentalgraffiti schreef op 17-11-2006 @ 17:12 :
In Rome heb je ook een park dat 'boven de stad hangt' dat is ook erg mooi, weet alleen niet meer hoe het heet
Dat is bij Villa Borghese, inderdaad supermooi park en al helemaal een prachtig museum.

Ik ben bijna 2 maanden geleden in Rome geweest met school en we hebben in 4 dagen echt belachelijk veel gezien:
- St. Pieter (incl. koepel beklimmen)
- Kerk v/d Friezen
- Villa Borghese
- Colloseum
- Boog van Constatijn
- San Pietro in Vincoli
- Sint Jan van Lateranen
- Scala Santa (Heilige trappen)
- Santa Maria Maggiore
- Trinita dei Monti
- San Carlo alle Quatro Fontane
- San Andrea al Quirinale
- Piazza en Palazzo del Quirinale
- Trevi-fonteinen
- Pantheon
- Sante Ignatius
- Gesù
- Piazza Navona
- Santa Maria in Cosmedin
- Teatro di Marcello
- Zuil van Trajanus
- Capitoolheuvel
- Forum Romanum
- Circus Maximus
- Trastevere
- Castel Saint Angelo (Engelenburcht)
- San Luigi dei Francesi
- Santa Maria Sopra Minerva
- Piazza Campo di Fiori
- Vaticaans museum (incl. Sixtijnse kapel)
- Catacombe Domitilla

Hoogtepunten vond ik de St. Pieter, Villa Borghese, Santa Maria Maggiore, Pantheon, Sante Ignatius, Gesù, Capitoolheuvel, Trastevere, Piazza Campo di Fiori en het Vaticaans museum.

Colloseum, Circus Maximus (een groot grasveld waar mensen hun hond uitlaten) en Catacombe Domitilla vond ik hard tegenvallen. De Sixtijnse kapel was ook niet mijn ding, de bewakers waren vervelend en ik vind het er eigenlijk nogal kitscherig uitzien, maar dat móet je gewoon gezien hebben als je in Rome bent.
Oud 07-12-2006, 21:51
.Pure
.Pure is offline
ik ga 20 feb
Oud 10-12-2006, 04:23
reno
reno is offline
Ik wil Ostia nog even benadrukken, ik zou er zo een derde keer heengaan.
Oud 15-12-2006, 00:33
Verwijderd
oooh ik wil ook mee!!
Maare, je moet onthouden dat je voor Villa Borghese moet reserveren en dat je dat op tijd moet doen (je bent namelijk ook aan die tijd gebonden en mag er enkele uren inblijven omdat ze niet te veel mensen in één keer willen hebben)!!
Veel plezier!
Oud 22-12-2006, 14:25
cornershop
cornershop is offline
ik ga in rome wonen !

sorry geen nuttige bijdrage, maar het vermelden waard vind ik .
Oud 25-12-2006, 20:24
Marka
Marka is offline
Rome is echt geweldig! Ben er nu 2 keer geweest, 1x 1 week, 1x 4 weken voor een taalcursus. En ik ga begin februari weer voor 5 dagen

Cornershop, waarom ga je in Rome wonen?! Wat ga je doen?
Oud 02-01-2007, 23:37
igfy
igfy is offline
ik weet niet of het al genoemd is, maar ik vind de st. Paulus buiten de muren ook een erg mooie kerk. Verder alle dingen die al genoemd zijn natuurlijk. Mijn favorieten waren het forum romanum, villa borghese, pantheon en het vaticaan denk ik. Maar ik ben er nu twee keer een week geweest en ik ben alweer zoveel vergeten en er is zoveel wat ik nog een tweede of derde keer wil zien..
Oud 01-02-2007, 20:30
Marka
Marka is offline
Even een up. Aanstaande dinsdag vertrek ik dus voor 5 dagen naar Rome. Wie weet er nog wat bijzondere dingen om te bezoeken? En om uit te gaan? Ik ging eigenlijk gewoon altijd naar campo dei fiori en die buurt, 1x in Testaccio geweest maar geen idee hoe ik daar ben gekomen Dus als iemand nog wat weet
Oud 08-02-2007, 21:11
.Pure
.Pure is offline
idd, uitgaan in Rome, waar moet ik heen?

ps. hoe was het?
Oud 14-02-2007, 17:51
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Afhankelijk van hoelang je gaat, is Pompeii ook nog een tip.
Het is vanaf Rome nog wel 3 uur rijden naar het zuiden, maar het lijkt mij dat er ook wel busreizen heen gaan.
Oud 14-02-2007, 20:15
Marka
Marka is offline
Het was weer geweldig Met uitgaan bleven we gewoon in de buurt van Campo dei fiori, en we zijn nog een keer met wat locals gaan eten buiten Rome Echt super was dat, typisch Italiaans.

Je kunt ook naar Pompeii met de trein trouwens!
Oud 25-02-2007, 17:59
Verwijderd
ik ga dit jaar voor de vierde keer naar Rome
Citaat:
Marka schreef op 14-02-2007 @ 21:15 :
Je kunt ook naar Pompeii met de trein trouwens!
ben je dan lang onderweg?
Oud 25-02-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 25-02-2007 @ 18:59 :
ben je dan lang onderweg?
okeej, ik heb een beetje geëxperimenteerd met www.trenitalia.com (zelfs met mijn gebrekkig Italiaans ging dat best vlotjes) en blijkbaar een dikke twee uur... çava nog hé
Oud 25-02-2007, 18:46
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 25-02-2007 @ 19:05 :
okeej, ik heb een beetje geëxperimenteerd met www.trenitalia.com (zelfs met mijn gebrekkig Italiaans ging dat best vlotjes) en blijkbaar een dikke twee uur... çava nog hé
Terwijl er rechtsbovenin een mooie blauwe knop met 'English' is.
Oud 26-02-2007, 07:22
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 25-02-2007 @ 19:46 :
Terwijl er rechtsbovenin een mooie blauwe knop met 'English' is.
you must be fucking kiddin' me

Oud 27-02-2007, 07:28
Verwijderd
Citaat:
.Pure schreef op 30-10-2006 @ 19:14 :
ik wil graag low-budget naar Rome, heeft iemand nog aanraders qua hostels/hotels? en qua vervoer, Ryanair?
( misschien een beetje een laat antwoord, maar je schrijft nergens wanneer je gaat, dus voor hetzelfde geld ga je rond Pasen pas hé en dan is dit nog op tijd >> )

ik ben vorig jaar voor drie euro heen en terug gevlogen met Ryanair (Eindhoven - Rome Ciampino), maar daar komt natuurlijk nog wel een pak belasting bij he...

het hotel waar wij vorig jaar hebben overnacht is Hotel Des Artistes, en die hebben ook een hostel-afdeling. Het hotel was iig top, dus ik neem aan dat het hostel ook wel goed zal zijn

http://www.hostelrome.com/cheap-hotels-in-rome.html
Oud 27-02-2007, 07:37
Verwijderd
weet er iemand nog leuke (dag)uitstapjes die te maken zijn vanuit Rome?

dus niet in Rome zelf, maar (eventueel) een eindje erbuiten met bus of trein.
naar Pompeii staat al op de planning
Advertentie

Regels voor berichten