Citaat:
salieee schreef op 21-10-2006 @ 12:57 :
Hallo,
Ik heb een HP printer 1300 series. Zo 1tje waarmee je ook kan kopieren en scannen.
Anyway, ik heb nu voor de 3e keer mijn cartridge bijgevuld bij zo'n winkel. De eerste 2 keer dat ik dat heb gedaan heb ik er geen problemen mee gehad. Ik deed gewoon de bijgevulde cartridge erin en hij deed het weer.
Nou de 1e keer deed ie het wel een half jaar maar de 2e keer maar een paar maanden terwijl ik nauwelijks geprint had. Dus ik had zoiets van is ie nou echt al leeg?
Dus ik ging naar die ene winkel om te vragen of die leeg was en zij zeiden dus dat ie helemaal leeg was.
Dus ik hem weer bijvullen en weer in de printer gedaan.
De printer print nu wel. Het 1e papiertje dat ie uitprint is meestal wel helemaal goed, maar het 2e en 3e papiertje print ie af en toe een zin met allemaal grote witte stukken er tussen in. Onleesbaar dus.
Dus nu ben ik er wel achter dat ik hem volgens mij moet uitlijnen (hoewel ik dat de eerdere keren ook niet heb gedaan en toen deed ie het wel gewoon).
Nouja hij lijnt dus niet uit zichzelf uit, wat wel zou moeten. Dus ik gezocht op google enzo. Nou de software kan ik dus nergens vinden op mijn computer, hoewel mn printer wel gewoon werkt maar gewoon niet goed print, dus via de software kan ik hem niet uitlijnen.
Heb een uitlijnpapiertje gepakt van m'n vaders HP printer en geprobeerd hem handmatig uit te lijnen. Dit doet ie dus ook niet, hij scant hem niet eens, wat ie dus wel zou moeten doen.
Nu mijn vraag hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? Heb ik gewoon mijn cartridge te vaak bijgevuld (3 keer?) en als dit niet zo is wat kan ik anders nog doen?
Ik ben ten einde raad omdat ik echt wel ong. 100 pagina;s per week moet printen voor mijn opleiding en anders moet ik alles op school printen of bij mijn ouders.
|
De printkoppen zitten bij de HP's in de cartridge zelf, en als je deze 1 á 2 keer bijvult kan het nog, maar dan zijn de printkoppen ook echt op. je kan een keer geluk hebben dat ze het langer uithouden.
Doordat de printkoppen in de cartridges zitten gaan de printers meestal langer mee en hebben ook meestal een goed resultaat (uiteraard uitzonderingen daargelaten).
Koop gewoon weer een nieuw setje (orginele) cartridges!