Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zolang je niet naar Taiwan, Japan enz wilt zal het leven ter plaatse wel goedkoop zijn en meevallen.
||
Citaat:
Ik weet niet wat je oost-europese standaard is maar in India + buurlanden kan je toekomen met 10 euro per dag als je het echt lowbudget doet. En aangezien je dan toch buiten Europa wilt is Azie wel ideaal om te beginnen want het is er goedkoop, interessant en alles voorzien voor reizigers. Allez ik bedoel maar, het is echt wel de moeite om voor Azie een duurder ticket te kopen. Een klassieke en ook goedkope route is van Istanbul naar Cairo. Andere bestemmingen die ik super vond en erg goedkoop zijn: Iran, Syrie, Oost-Turkije, Pakistan. http://travelindependent.info/countries.htm = Grappige site waarop (beetje lichtvoetig) landen worden beoordeeld, de pro en cons enz, zit veel waarheid vaak in wat erop staat.
||
Citaat:
De reisadviezen van de Nederlandse buitenlandse zaken vind ik eigenlijk vrij gedetailleerd en bij de beste die er zijn, ze volgen echt goed de regio's in verschillende landen op hoor. Maar als je echt een serieuze reis voor de boeg hebt, registreer je dan misschien op het forum van lonely planet of rough guide voor handig advies. Voor het Midden-Oosten geldt eigenlijk: check ter plaatse af en toe het nieuws en laat je niet afschrikken door geruchten en clichés. Ik vind daar persoonlijk het reiscomfort groter (even cheap als azie) en hoorde van veel vrouwen dat het daar ook minder chaotisch is om te reizen dan pakweg azie of afrika.
|
Verwijderd
|
Lowcost in Azie
http://www.airasia.com/index_ns.htm Lowcost naar Azie http://www.oasishongkong.com/gb/en/home.aspx |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar waar wil je precies heen? Als je er geen probleem mee hebt om wat landen te doorkruisen is het mogelijk om je vakantie erg goedkoop te maken. Bv. Je vliegt met zo'n goedkope vlucht in vakantietijd naar Caïro en vandaar ben je goedkoop zo in Jordanie en Syrie. Of je vliegt op een van de Turkse zeebestemmingen en trekt vandaar landinwaards en je bent relatief snel in Syrie, Iran, ... Naar Turkije vliegen en daar de trein nemen naar Damascus is interessanter, leuker en goedkoper dan rechtstreeks vliegen op Damascus ![]()
||
Citaat:
- In z-amerika lijkt bijna ieder land me interessant maar tot nu toe lijkt behalve mexico alles te duur of is het toch wat onveilig. - In het midden oosten heb ik van een aantal landen totaal geen beeld of het interessant is of niet. Iran lijkt me geweldig, maar dat lijkt me niet veilig genoeg. Maar landen als Qatar, Jemen, Oman enzo, ik weet er helemaal niks van. Syrie en Jordanie spreken me wel aan en lijken me qua veiligheid te doen, maar ook dat weet ik nog niet zeker. Jij bent er geweest, raad je het twee meisjes aan? We zijn wel allebei donkerharig en vooral vriendinnetje heeft wel een licht tintje op het huidje. We hebben natuurlijk geen moeite met aanpassen qua kleding etc, maar hebben toch andere gewoontes en dergelijke. -Azie, wat ik tot nu toe heb gezien is te duur qua vluchten. Het enige wat ons belet om moeilijke constructies te maken is toch enige tijddruk. Ik heb een paard en ik wil nooit meer dan 14 dagen van huis en nu probeer ik me al aan te praten dat het 16 word, maar een hele omreis om ergens te komen zit er voor mij niet in. Maar misschien dat Cairo vliegen en dan via Jordanie, Syrie en dan weer terugvliegen vanaf damascus wel een goede optie is. Cairo is vast toeristischer en dus goedkoper dan amman. Maar ik zie op de kaart bij dat stukje egypte en bij de grens vooral natuurlijk wel gazastrook in de buurt staan... ??
||
Citaat:
- Iran is geweldig interessant en 100% veilig. Je moet alleen je haar wel bedekken als meisjes, maar ik zou Iran als reis hoger aanraden dan Syrie of Jordanie, ik vond die andere landen nogal druk en toeristisch. Egypte en Jordanie zijn toeristisch en dus veilig, Syrie is dat ook, ik was er tijdens de oorlog in Libanon en van zogenaamde spanningen heb ik niks gemerkt. - Egypte is een vrij groot land maar je kan in Cairo landen en aangezien er in Syrie en Jordanie niet zoveel te zien is kom je met 16 dagen misschien wel toe. Hoe dat als vrouwen zit weet ik niet. Het Midden-Oosten en Iran is imo een vrouwvriendelijke regio om te reizen, waar je rekening mee moet houden is dat sommige streken conservatiever zijn dan de andere. En verder zijn er de typische zaken waar je als vrouw op moet letten als je reist buiten Europa, maar daar praat je misschien best met een vrouw over. Wat ik bv. weet is dat je gastenboeken in hotels in de gaten moet houden voor tips van vrouwen, of info bv. over hotels die niet te vetrouwen zijn enz. Maw, je moet wat waakzamer zijn dan een man maar dat lijkt me logisch. Edit: voor Yemen en Oman betaal je sowieso al wat meer, ben er nooit geweest omdat het moeilijk te combineren is met andere landen.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|