Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 12:11
Roxy
Roxy is offline
Ik heb de afgelopen jaren voornamelijk gereisd in oost europa, roemenie, bulgarije, hongarije etc. Dit soort landen spreken mij erg aan, maar misschien wil ik aankomende zomer wel eens buiten europa gaan kijken. Mijn vakanties combineren vaak twee of drie landen. Ook nu zou ik graag ergens heen willen vliegen, dan wat rondreizen (trein/bus) en dan vanaf een andere stad/land weer terugvliegen. Deze rondreis verzinnen we altijd zelf en we boeken dan ook alleen lijnvluchten en geen hotels ofzo.

Omdat de wereld zo groot is en ik eigenlijk niet goed weet wat ik wil vraag ik hier tips.

Ik wil in ieder geval:
- een niet te westers land, er moet sprake zijn van grotere culturele verschillen met nederland. india trekt me 1000x meer dan de vs/canada/australie.
- ik geef niks om zee, kust, zon enzo.
- aangezien de vlucht duurder zal zijn dan ik gewend ben, wil ik graag naar een land waar we goedkoop kunnen eten.slapen etc. Prijsniveau rond oosteuropese standaard zeg maar.
- een land met een goed binnenlands spoor/busnet ofzo.

Het budget is vrij beperkt en ik wil dan wel naar een wat verder land maar niet 1000 euro kwijt zijn aan vliegen. Dus ik ben op zoek naar een land dat voldoet aan de bovenstaande eisen maar niet poepie duur is om naar toe te vliegen. Ik zat te denken aan +- 500 euro retour.

oh en als iemand nog een goede intercontinentale vliegticket vergelijk site weet..
Oud 26-10-2006, 07:49
Gothic
Gothic is offline
indonesie, dan vooral sumatra is spotgoedkoop... thailand al wat minder, maar nog redelijk te doen. Bali is gelijkwaardig met thailand...

vliegen voor 500 wordt misschien lastig, of je moet een last minute hebben en buiten het seizoen gaan...
Oud 26-10-2006, 13:18
Kadaver
Kadaver is offline
Marokko! Begin in zuid spanje (om de invloed van de Moren te zien) en reis per ferry af naar Marokko. Goede treinverbindingen en bovendien heel goedkoop.
Oud 26-10-2006, 16:27
Roxy
Roxy is offline
mm ik begrijp dat noordafrika op het gebied van 'buiten europa' het dichtstbij en daarom het goedkoopste is, maar eigenlijk spreken marokko en egypte me echt totaal niet aan. ik twijfel niet aan de pracht van de natuur en cultuur in die landen, maar momenteel gaat mn voorkeur er niet echt naar uit. En verder hoef je in algerije volgens mij nie te komen en van tunesie heb ik niet echt een beeld, maar dat is misschien nog wel een mogelijkheid..

en ik begrijp dat het leven in indonesie erg goedkoop is, maar er zijn wel meer hele goedkope landen in de azie/afrika en zuid amerika en het is er vast mooi etc. maar ik zie nog niet echt redenen om te denken dat een vakantie naar indonesie de goedkoopst mogelijke optie is. Ik vermoed namelijk dat dat voornamelijk zal liggen aan de vliegprijzen en minder aan de kosten van het leven daar.
Oud 26-10-2006, 17:03
Kali
Kali is offline
Citaat:
Roxy schreef op 26-10-2006 @ 17:27 :
mm ik begrijp dat noordafrika op het gebied van 'buiten europa' het dichtstbij en daarom het goedkoopste is, maar eigenlijk spreken marokko en egypte me echt totaal niet aan. ik twijfel niet aan de pracht van de natuur en cultuur in die landen, maar momenteel gaat mn voorkeur er niet echt naar uit. En verder hoef je in algerije volgens mij nie te komen en van tunesie heb ik niet echt een beeld, maar dat is misschien nog wel een mogelijkheid..

en ik begrijp dat het leven in indonesie erg goedkoop is, maar er zijn wel meer hele goedkope landen in de azie/afrika en zuid amerika en het is er vast mooi etc. maar ik zie nog niet echt redenen om te denken dat een vakantie naar indonesie de goedkoopst mogelijke optie is. Ik vermoed namelijk dat dat voornamelijk zal liggen aan de vliegprijzen en minder aan de kosten van het leven daar.
Voor Azië zijn de vluchten gewoon altijd heel duur, tenzij je van plan bent in groep te gaan, dan kan een arrangement nog wel meevallen qua prijs, maar anders moet je toch denken aan 600-700-800 € voor een vlucht retour

Zolang je niet naar Taiwan, Japan enz wilt zal het leven ter plaatse wel goedkoop zijn en meevallen.
Oud 26-10-2006, 17:44
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Roxy schreef op 25-10-2006 @ 13:11 :
Ik wil in ieder geval:
- een niet te westers land, er moet sprake zijn van grotere culturele verschillen met nederland. india trekt me 1000x meer dan de vs/canada/australie.
- ik geef niks om zee, kust, zon enzo.
- aangezien de vlucht duurder zal zijn dan ik gewend ben, wil ik graag naar een land waar we goedkoop kunnen eten.slapen etc. Prijsniveau rond oosteuropese standaard zeg maar.
- een land met een goed binnenlands spoor/busnet ofzo.
Voor 500 euro (en dan moet je promoties in de gaten houden) geraak je al in India.

Ik weet niet wat je oost-europese standaard is maar in India + buurlanden kan je toekomen met 10 euro per dag als je het echt lowbudget doet. En aangezien je dan toch buiten Europa wilt is Azie wel ideaal om te beginnen want het is er goedkoop, interessant en alles voorzien voor reizigers. Allez ik bedoel maar, het is echt wel de moeite om voor Azie een duurder ticket te kopen.

Een klassieke en ook goedkope route is van Istanbul naar Cairo. Andere bestemmingen die ik super vond en erg goedkoop zijn: Iran, Syrie, Oost-Turkije, Pakistan.

http://travelindependent.info/countries.htm

= Grappige site waarop (beetje lichtvoetig) landen worden beoordeeld, de pro en cons enz, zit veel waarheid vaak in wat erop staat.
Oud 26-10-2006, 18:11
Cartosa
Cartosa is offline
Maar zoals Kali al zei, reizen in groep is cheap!
Oud 26-10-2006, 20:21
Roxy
Roxy is offline
groepsreizen zijn echt niet mijn ding. Ik basseer mijn keuze op ervaringen van andere en informatie van internet en reisboekjes. In eerste instantie kies ik dan een land en dan een rondreis met het liefst een ander vertrek dan beginpunt, zodat je het gevoel hebt dat je het land doorkruist hebt en dergelijke. Ik vind het verzin, plan en organiseer gedeelte juist net zo leuk en ik hou niet van andere mensen.

Maargoed voor 500 euro kun je dus naar India, dat vind ik een supergaaf land en staat ook zeker op de lijst. En syrie, jordanie evt andere midden-oosten landen ook, maar zowel daar als in een aantal zuid amerika landen vind ik het moeilijk om de veiligheid in te schatten. Vind de reisadviezen van het ministerie van BZ ook weer nie zo denderend en vind dat toch wel een belangrijk punt.
Oud 26-10-2006, 20:29
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Roxy schreef op 26-10-2006 @ 21:21 :
Maargoed voor 500 euro kun je dus naar India, dat vind ik een supergaaf land en staat ook zeker op de lijst. En syrie, jordanie evt andere midden-oosten landen ook, maar zowel daar als in een aantal zuid amerika landen vind ik het moeilijk om de veiligheid in te schatten. Vind de reisadviezen van het ministerie van BZ ook weer nie zo denderend en vind dat toch wel een belangrijk punt.
Ik ken z-amerika ook niet, maar in (meeste van) midden-oosten en azie kan je perfect reizen, ik doe het alleen en zonder plannen ook.
De reisadviezen van de Nederlandse buitenlandse zaken vind ik eigenlijk vrij gedetailleerd en bij de beste die er zijn, ze volgen echt goed de regio's in verschillende landen op hoor. Maar als je echt een serieuze reis voor de boeg hebt, registreer je dan misschien op het forum van lonely planet of rough guide voor handig advies.

Voor het Midden-Oosten geldt eigenlijk: check ter plaatse af en toe het nieuws en laat je niet afschrikken door geruchten en clichés. Ik vind daar persoonlijk het reiscomfort groter (even cheap als azie) en hoorde van veel vrouwen dat het daar ook minder chaotisch is om te reizen dan pakweg azie of afrika.
Oud 27-10-2006, 23:21
Verwijderd
Vietnam, Cambodja en Laos.
Oud 27-10-2006, 23:23
Verwijderd
Lowcost in Azie
http://www.airasia.com/index_ns.htm
Lowcost naar Azie
http://www.oasishongkong.com/gb/en/home.aspx
Oud 28-10-2006, 18:30
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Roxy schreef op 26-10-2006 @ 21:21 :
in een aantal zuid amerika landen vind ik het moeilijk om de veiligheid in te schatten.
Zeker niet om die reden niet gaan! Ik vond het echt erg meevallen wat betreft de onveiligheid daar. Bovendien zijn er hele goede busverbindingen tussen steden en kleinere plaatsen. Het ticket is alleen wel duur, ik was zo'n 1000 euro retour kwijt. Ik zou iig niet alleen gaan. Ook is het handig als je (of die andere persoon) Spaans spreekt.
Oud 29-10-2006, 01:07
Roxy
Roxy is offline
Ik ben spaanstalig opgevoed dus dat is het probleem niet, maar mn handen en voeten werkte ik oosteuropese landen ook best goed.

1000 euro retour is voor mij geen optie. Ik wil in totaal maximaal 1000 euro kwijt zijn. Dus als ik dan 300/400 reken om 15 dagen te slapen en te eten en dan nog 100 voor onvoorziene uitgaven en bus/treinvervoer binnenlands dan kom ik dus uit op een vlucht van maximaal 500 euro zeg maar. En daardoor vallen veel zuidamerika landen (misscihen dat mexico,cancun nog net kan) en veel azie landen vermoed ik af. Maar voor azie zal ik nog eens wat landen checken. bedankt voor de links.

kent iemand nog goedkope luchtvaartmaatschappijen die naar midden oosten of zuid amerika vliegen?
Oud 29-10-2006, 21:53
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Roxy schreef op 29-10-2006 @ 02:07 :
kent iemand nog goedkope luchtvaartmaatschappijen die naar midden oosten of zuid amerika vliegen?
Je kan normaalgezien rond de 300 à 400 euro vlot op pak bestemmingen in Midden-Oosten vliegen. Vanuit Brussel vliegen meesten via Milan (Alitalia) Kiev (Ukrain Int.) enz. Geen idee hoe dat met Schiphol zit.
Maar waar wil je precies heen? Als je er geen probleem mee hebt om wat landen te doorkruisen is het mogelijk om je vakantie erg goedkoop te maken.

Bv. Je vliegt met zo'n goedkope vlucht in vakantietijd naar Caïro en vandaar ben je goedkoop zo in Jordanie en Syrie. Of je vliegt op een van de Turkse zeebestemmingen en trekt vandaar landinwaards en je bent relatief snel in Syrie, Iran, ... Naar Turkije vliegen en daar de trein nemen naar Damascus is interessanter, leuker en goedkoper dan rechtstreeks vliegen op Damascus En zo kan je vanalles uitzoeken he.
Oud 29-10-2006, 22:08
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 29-10-2006 @ 22:53 :
Maar waar wil je precies heen? Als je er geen probleem mee hebt om wat landen te doorkruisen is het mogelijk om je vakantie erg goedkoop te maken.
ja dat is het lastige, ik heb niet een opmerkelijke voorkeur hoewel ik na wat uitzoek werk denk dat een gecombineerde syrie/jordanie reis of een mexico van cancun naar mexico city het meest vallen in het budget en persoonlijke voorkeuren.

- In z-amerika lijkt bijna ieder land me interessant maar tot nu toe lijkt behalve mexico alles te duur of is het toch wat onveilig.
- In het midden oosten heb ik van een aantal landen totaal geen beeld of het interessant is of niet. Iran lijkt me geweldig, maar dat lijkt me niet veilig genoeg. Maar landen als Qatar, Jemen, Oman enzo, ik weet er helemaal niks van. Syrie en Jordanie spreken me wel aan en lijken me qua veiligheid te doen, maar ook dat weet ik nog niet zeker. Jij bent er geweest, raad je het twee meisjes aan? We zijn wel allebei donkerharig en vooral vriendinnetje heeft wel een licht tintje op het huidje. We hebben natuurlijk geen moeite met aanpassen qua kleding etc, maar hebben toch andere gewoontes en dergelijke.
-Azie, wat ik tot nu toe heb gezien is te duur qua vluchten.

Het enige wat ons belet om moeilijke constructies te maken is toch enige tijddruk. Ik heb een paard en ik wil nooit meer dan 14 dagen van huis en nu probeer ik me al aan te praten dat het 16 word, maar een hele omreis om ergens te komen zit er voor mij niet in. Maar misschien dat Cairo vliegen en dan via Jordanie, Syrie en dan weer terugvliegen vanaf damascus wel een goede optie is. Cairo is vast toeristischer en dus goedkoper dan amman. Maar ik zie op de kaart bij dat stukje egypte en bij de grens vooral natuurlijk wel gazastrook in de buurt staan... ??
Oud 29-10-2006, 22:45
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Roxy schreef op 29-10-2006 @ 23:08 :
- In het midden oosten heb ik van een aantal landen totaal geen beeld of het interessant is of niet. Iran lijkt me geweldig, maar dat lijkt me niet veilig genoeg. Maar landen als Qatar, Jemen, Oman enzo, ik weet er helemaal niks van. Syrie en Jordanie spreken me wel aan en lijken me qua veiligheid te doen, maar ook dat weet ik nog niet zeker. Jij bent er geweest, raad je het twee meisjes aan? We zijn wel allebei donkerharig en vooral vriendinnetje heeft wel een licht tintje op het huidje. We hebben natuurlijk geen moeite met aanpassen qua kleding etc, maar hebben toch andere gewoontes en dergelijke.

Het enige wat ons belet om moeilijke constructies te maken is toch enige tijddruk. Ik heb een paard en ik wil nooit meer dan 14 dagen van huis en nu probeer ik me al aan te praten dat het 16 word, maar een hele omreis om ergens te komen zit er voor mij niet in. Maar misschien dat Cairo vliegen en dan via Jordanie, Syrie en dan weer terugvliegen vanaf damascus wel een goede optie is. Cairo is vast toeristischer en dus goedkoper dan amman. Maar ik zie op de kaart bij dat stukje egypte en bij de grens vooral natuurlijk wel gazastrook in de buurt staan... ??

- Iran is geweldig interessant en 100% veilig. Je moet alleen je haar wel bedekken als meisjes, maar ik zou Iran als reis hoger aanraden dan Syrie of Jordanie, ik vond die andere landen nogal druk en toeristisch. Egypte en Jordanie zijn toeristisch en dus veilig, Syrie is dat ook, ik was er tijdens de oorlog in Libanon en van zogenaamde spanningen heb ik niks gemerkt.
- Egypte is een vrij groot land maar je kan in Cairo landen en aangezien er in Syrie en Jordanie niet zoveel te zien is kom je met 16 dagen misschien wel toe.

Hoe dat als vrouwen zit weet ik niet. Het Midden-Oosten en Iran is imo een vrouwvriendelijke regio om te reizen, waar je rekening mee moet houden is dat sommige streken conservatiever zijn dan de andere. En verder zijn er de typische zaken waar je als vrouw op moet letten als je reist buiten Europa, maar daar praat je misschien best met een vrouw over. Wat ik bv. weet is dat je gastenboeken in hotels in de gaten moet houden voor tips van vrouwen, of info bv. over hotels die niet te vetrouwen zijn enz. Maw, je moet wat waakzamer zijn dan een man maar dat lijkt me logisch.

Edit: voor Yemen en Oman betaal je sowieso al wat meer, ben er nooit geweest omdat het moeilijk te combineren is met andere landen.
Oud 09-11-2006, 23:00
Kadaver
Kadaver is offline
De volgende optie dan:

Voor 550 inclusief vlieg je naar Shanghai. Vanuit Shanghai kun je goedkoop door China treinen/vliegen (50 euro/2000 kilometer). Overnachten in prima hotels voor 4 euro per nacht (wel stevig onderhandelen) en voor maximaal 5 euro per dag eten. Ik heb heb zelf ook gedaan, een super ervaring!
Oud 21-11-2006, 12:22
spookaapje
spookaapje is offline
Je zou naar vietnam kunnen gaan. Ik ben daar afgelopen zomer geweest en het land is nog goedkoper als Sumatra bijvoorbeeld. In de mekongdelta kocht je voor een dubbeltje 3 flesjes cola. Voor drie/vier euro heb je in de middelclass restaurantjes (uit de footprint etc) vaak al een hoofdmenu en minimaal twee consumpties. Het land is ontzettend leuk de mensen zijn erg vriendelijk, vooral in het zuiden, en je vindt er alles. Natuur vind je vooral in het zuiden (mekong delta) en voor cultuur moet je meer naar het noorden/midden. Overnachting is ook onder de tien euro mits je in de lokale munteenheid betaaldt. Openbaar vervoer is prima te doen, de trein is vrij goedkoop en prima te doen. Ook kun je overal in de steden voor relatief weinig geld achetrop een scootertje. Mocht je nog specifieke vragen hebben hoor ik het wel.
Oud 21-11-2006, 15:39
Roxy
Roxy is offline
Ik maak me ook niet zo zeer zorgen over het prijsniveau van het eten en het slapen daar. Ik heb niet hele hoge eisen en ik ga maar twee weken ongeveer. Maar kom je in vietnam voor 500 euro? Vanaf waar en met welke?

Ik heb ook rondgezocht naar een goedkope vlucht naar shangai maar die kon ik niet vinden. Vaak is het zo dat als je vanaf een andere europese stad vertrekt het opeens veel goedkoper is. Maar Kadaver hoe heb jij een vlucht in die prijsklasse gevonden?
Oud 21-11-2006, 21:11
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Roxy schreef op 21-11-2006 @ 16:39 :
Ik maak me ook niet zo zeer zorgen over het prijsniveau van het eten en het slapen daar. Ik heb niet hele hoge eisen en ik ga maar twee weken ongeveer. Maar kom je in vietnam voor 500 euro? Vanaf waar en met welke?

Ik heb ook rondgezocht naar een goedkope vlucht naar shangai maar die kon ik niet vinden. Vaak is het zo dat als je vanaf een andere europese stad vertrekt het opeens veel goedkoper is. Maar Kadaver hoe heb jij een vlucht in die prijsklasse gevonden?
Ik ga redelijk vaak naar Shanghai, en ik boek altijd via www.vliegtarieven.nl. De laatste keer dat ik vloog (vorige maand) was een ticket 400 euri +150 tax met Alitalia. Ik heb net op de site gekeken, en naar Beijing/Shanghai is nu in de aanbiending: 355 euri ex tax!
Advertentie

Regels voor berichten