Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 12:16
Verwijderd
Naar aanleiding van dit topic heb ik een aantal vragen.

Waarom is breezer'taal' niet toegestaan op Onzin? Naar mijn bescheiden mening zou het juist moeten kunnen op het deelforum Onzin en wel omdat het op de wat serieuzere deelfora niet kan of mag (en terecht!).

Dus wanneer is besloten dat het niet toegestaan is op Onzin? Door wie en bovenal waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2006, 12:19
Melpomene
Melpomene is offline
Door mij en omdat breezers stom zijn. Moet ik nog meer zeggen?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:19
Vlooienband
Vlooienband is offline
H0w very 1337! Ik ben (als nutteloos lid) voor!
Oud 25-10-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 13:19 :
Door mij en omdat breezers stom zijn. Moet ik nog meer zeggen?
Liever niet, scheer je weg.

Citaat:
Vlooienband schreef op 25-10-2006 @ 13:19 :
H0w very 1337! Ik ben (als nutteloos lid) voor!
<33
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:21
Verwijderd
- Het posten met onbegrijpbare of vervelende taal zoals "Breezah" of "1337" ookwel leet genoemd.

Het staat er al; het gros vindt het ronduit vervelend.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:25
Verwijderd
Ik begrijp dat het al verboden is. Daar gaat het juist om, waarom is het zo?

Iets irritant/vervelend vinden is subjectief.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:27
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-10-2006 @ 13:21 :
- Het posten met onbegrijpbare of vervelende taal zoals "Breezah" of "1337" ookwel leet genoemd.

Het staat er al; het gros vindt het ronduit vervelend.
Oke even een serieuze reactie , dat is geen goede reden om iets te verbieden. Als je het vervelend vind dan lees je het toch gewoon lekker niet? Ik lees ook niets op lifestyle. Kleine moeite, toch. Sinds wanneer is de heersende consensus beleidaangevend?Als daar al sprake van is
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:28
Verwijderd
Ik denk dat dit topic (no offense fizzle) een goed voorbeeld is van waarom het niet mag. Ookal is onzin een algemeen forum voor iedereen en is geklooi en bullshit is vrij grote mate toegestaan, ik denk dat je toch rekening moet houden met de regulars. Zij gaan de relnicht uithangen op het moment dat iemand breezah gaat typen, waardoor de fb's weer waarschuwingen uit moeten delen. Gewoon om gezeik te voorkomen staan we breezah niet toe, net als dat je geen verzoeken om mp3's oid moet doen, dan krijgen we gezeik met stichting brein oid.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:28
Verwijderd
Ja zo was 99% van de wereld van mening dat Hitler een slecht persoon was en dat geval was ook subjectief.
Neemt niet weg dat de minderheid vanwege de belachelijke situatie on the long run 0,0 had in te brengen.

Te veel mensen ergeren zich aan dergelijke aandachtsvragende tekenkeuze en daarom is het een don't geworden.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 13:27 :
Oke even een serieuze reactie , dat is geen goede reden om iets te verbieden. Als je het vervelend vind dan lees je het toch gewoon lekker niet? Ik lees ook niets op lifestyle. Kleine moeite, toch. Sinds wanneer is de heersende consensus beleidaangevend?Als daar al sprake van is
Oh mag ik nu teruggrijpen naar de subjectiviteit van Firdaus?
Ik zou vierkant worden uitgelachen bij elke ontvangn ban als ik zou zeggen "dan negeer je me toch gewoon?". Dat is totaal geen argument op een openbaar forum. Je zit hier met zn allen en je hebt maar rekening met elkaar te houden.

En wat Piloff zegt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:33
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-10-2006 @ 13:30 :
Oh mag ik nu teruggrijpen naar de subjectiviteit van Firdaus?
Ik zou vierkant worden uitgelachen bij elke ontvangn ban als ik zou zeggen "dan negeer je me toch gewoon?". Dat is totaal geen argument op een openbaar forum. Je zit hier met zn allen en je hebt maar rekening met elkaar te houden.

En wat Piloff zegt.
Ik denk toch wel dat ''vervelend zijn'' van een geheel ander orde is om dan te typen in de stijl die je wilt. Asociaal gedrag is namelijk niet hetzelfde als euhm excentriek zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:34
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Piloff schreef op 25-10-2006 @ 13:28 :
Ik denk dat dit topic (no offense fizzle) een goed voorbeeld is van waarom het niet mag. Ookal is onzin een algemeen forum voor iedereen en is geklooi en bullshit is vrij grote mate toegestaan, ik denk dat je toch rekening moet houden met de regulars. Zij gaan de relnicht uithangen op het moment dat iemand breezah gaat typen, waardoor de fb's weer waarschuwingen uit moeten delen. Gewoon om gezeik te voorkomen staan we breezah niet toe, net als dat je geen verzoeken om mp3's oid moet doen, dan krijgen we gezeik met stichting brein oid.
Ja, maar krijg je dan niet dat een klooiende meute de toon bepaald en dat er geen ruimte is voor mensen die euhm ietsje anders zijn de rest (om het maar zo te zeggen)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat dit topic (no offense fizzle) een goed voorbeeld is van waarom het niet mag. Ookal is onzin een algemeen forum voor iedereen en is geklooi en bullshit is vrij grote mate toegestaan, ik denk dat je toch rekening moet houden met de regulars.
Degenen die reageerden zijn dan ook degenen die zich eraan liepen te ergeren. De anderen negeerden het of vinden het wel kunnen.

Citaat:

Zij gaan de relnicht uithangen op het moment dat iemand breezah gaat typen, waardoor de fb's weer waarschuwingen uit moeten delen.
Maar daar zijn fb's voor he. Nu moet er immers ook gewaarschuwd worden om 'Breezers' erop te wijzen dat ze niet in 'hun eigen taaltje' mogen communiceren.
Citaat:

Gewoon om gezeik te voorkomen staan we breezah niet toe, net als dat je geen verzoeken om mp3's oid moet doen, dan krijgen we gezeik met stichting brein oid.
Gezeik kun je nu ook krijgen. ;x
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 13:33 :
Ik denk toch wel dat ''vervelend zijn'' van een geheel ander orde is om dan te typen in de stijl die je wilt. Asociaal gedrag is namelijk niet hetzelfde als euhm excentriek zijn.
Oh dat is dan weer wel volledig in te vullen door een FB. Zij vinden dat het irritant en vervelend genoeg is om te verbieden (en ik geef ze geen ongelijk).
Daarom is de regel ontstaan I reckon en dan heb je je er uiteindelijk ook maar gewoon lekker aan te houden.
En ja veel hier op het forum gaat via persoonlijke invulling van de FBs en ja dat kan vervelend zijn maar dan denk ik dat ik momenteel de enige ben in deze topic die daar echt over mag klagen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-10-2006 @ 13:28 :
Ja zo was 99% van de wereld van mening dat Hitler een slecht persoon was en dat geval was ook subjectief.
Neemt niet weg dat de minderheid vanwege de belachelijke situatie on the long run 0,0 had in te brengen.

Te veel mensen ergeren zich aan dergelijke aandachtsvragende tekenkeuze en daarom is het een don't geworden.
No offense, maar iets met appels en peren enzo.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 25-10-2006 @ 13:38 :
No offense, maar iets met appels en peren enzo.
Ehmm ja. Ik weet dat een extreem voorbeeld is maar anders dringt het niet door ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-10-2006 @ 13:37 :
Oh dat is dan weer wel volledig in te vullen door een FB. Zij vinden dat het irritant en vervelend genoeg is om te verbieden (en ik geef ze geen ongelijk).
Daarom is de regel ontstaan I reckon en dan heb je je er uiteindelijk ook maar gewoon lekker aan te houden.
En ja veel hier op het forum gaat via persoonlijke invulling van de FBs en ja dat kan vervelend zijn maar dan denk ik dat ik momenteel de enige ben in deze topic die daar echt over mag klagen.
Een van mijn vragen is dan ook, welke FB's vinden dat precies? Ik ben er wel benieuwd naar aangezien er ook FB's (zullen) zijn die dat niet vinden. EN vraag ik me hardop af waarop hij of zij het basseert dat het vervelend gevonden wordt door de meerderheid van het onzinforum...

Is er bijv. ooit een polletje erover geopend?

En ik neem aan de persoonlijke mening van een FB er niet toedoet en dus niet belangrijk genoeg is om een heel beleid op te basseren?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:48
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-10-2006 @ 13:37 :
Ow dan snap ik niet waarom al die rechtse N&A 'ers niet al laaang zijn gepermbannend
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 25-10-2006 @ 13:44 :
Een van mijn vragen is dan ook, welke FB's vinden dat precies? Ik ben er wel benieuwd naar aangezien er ook FB's (zullen) zijn die dat niet vinden. EN vraag ik me hardop af waarop hij of zij het basseert dat het vervelend gevonden wordt door de meerderheid van het onzinforum...

Is er bijv. ooit een polletje erover geopend?

En ik neem aan de persoonlijke mening van een FB er niet toedoet en dus niet belangrijk genoeg is om een heel beleid op te basseren?
Oh daarvoor moet je bij de FBs zelf zijn

Als we voor elke regel een poll zouden moeten maken zouden we wel erg lang bezig zijn.

Ehmmm... die is schijnbaar wel belangrijk genoeg Vaak genoeg gebeurd. Ik ken FBs die zelf praktisch regels verzinnen en je ervoor bannen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 25-10-2006 @ 13:48 :
Ow dan snap ik niet waarom al die rechtse N&A 'ers niet al laaang zijn gepermbannend
Oh er zijn genoeg onzinners die al een perm aan hun broeken zouden moeten hebben maar dmv connecties and alike kan je veel klaarspelen.
Ik zelf kom niet veel buiten onzin dus hoe het daar loopt weet ik ook niet. Ik maak mn posts ook met onzin in mn achterhoofd, niet N&A.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:52
Boogie
Boogie is offline
Omdat het vrij hinderlijk is als iemand de hele tijd in amper leesbare taal post.
Oud 25-10-2006, 12:53
Boogie
Boogie is offline
En wanneer een door wie weet ik niet precies, maar het is besloten in de tijd dat dat vrij veel voorkwam op het forum.
Oud 25-10-2006, 13:01
Verwijderd
Sars, jullie gaan te snel om bij te houden.

Ik geloof dat zo rond december 2004 een relletje was ontstaan op CG, wat de initiële reden was om het te verbieden. Misschien dat het tijd is voor een soepeler beleid en het bijvoorbeeld op onzin toe te staan.
Melpone: Vervelend zijn is natuurlijk ook iets anders, daarom bannen we vervelende leden en stellen we een consequent beleid op (wat wel continu aangepast wordt) voor chronisch gekut. En het is niet zo dat de klooiende meute de toon bepaalt, maar als je gewoon te stom bent om te beseffen dat een dergelijke "eigen taaltje" niet gewaardeerd wordt, dan lijkt mij het verbieden meer dan redelijk. Je leeft met elkaar op een gezamelijk forum, dan moet je gewoon rekening houden en een algemene manier van taal (schrijven) adopteren. Stel dat ik met fizzle en LL in het russisch ga lullen, dat kan wel even in een topic, maar niet de hele tijd, dan isset grof. Ik denk dan ook (maar weet niet hoe mijn collega's hierover denken) dat het even, voor de lol breezer typen wel kan, maar het moet niet de nieuwe manier van schrijven worden. Dat zorgt voor teveel irritaties.
En fb's zijn er om het forum leefbaar te houden, niet om de politieagentjes uit te hangen.

Firdaus: ik was (en ben dit eigenlijk nog steeds) een fel tegenstander van het op moeten treden tegen breezertaal en de relnichterij hierop. Deze mening is gebaseerd op het vervelende gedoe op CG (toendertijd nog dating), er werd relatief vaak in breezertaal gereageerd en dat zorgde voor veel gezeik. Als fb moet je dat gezeik wel inperken, maar op een gegeven moment raak je alleen als je een topic in die kloottaal ziet al permanent aan de schijterij. Daarom kwam er toen een ban op en dat is van te voren besproken op admin. (Wat dat betreft is de persoonlijke mening van de fb alles, wij discussieren bijna alle beleidswijzigingen eerst op admin, dan komen de persoonlijke overtuigingen (gekoppeld aan het forum) aan de orde. Wat Dr0_ol zegt, als je voor elke regel een poll zouden moeten maken zouden we wel erg lang bezig zijn. (nieuwe forumsoftware? )

En als dat nodig is wil ik graag iemand kunnen bannen zonder dat ik eerst de fouten moet ontcijferen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:05
Verwijderd
Verdomme, er staat inderdaad basseren.

En oke, maar CG is dan ook een wat serieuzere subforum en niet te vergelijken met Onzin he.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 25-10-2006 @ 14:05 :
Ik wilde eigenlijk met "shit, nu al een reactie" reageren, maar hier kan ik mee leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2006, 13:07
Verwijderd
Ik heb het ge-edit.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:10
Verwijderd
Okee. Zal ik dit nu sluiten?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:14
Verwijderd
Nee, niet sluiten. Is nergens goed voor.
Citaat:
maar CG is dan ook een wat serieuzere subforum en niet te vergelijken met Onzin he.
Hier mag nog wel op gereageerd worden hoor, KATJA!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:25
Bloem
Bloem is offline
Omdat we een scholieren forum zijn en derhalve willen bijdragen aan het aanleren van de juiste vorm van de Nederlandse taal zoals deze weergegeven wordt in bijvoorbeeld het groene boekje en de dikke van Dale.

Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 25-10-2006 @ 14:25 :
Omdat we een scholieren forum zijn en derhalve willen bijdragen aan het aanleren van de juiste vorm van de Nederlandse taal zoals deze weergegeven wordt in bijvoorbeeld het groene boekje en de dikke van Dale.
Dan horen jullie het Onzindeelforum te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:

En oke, maar CG is dan ook een wat serieuzere subforum en niet te vergelijken met Onzin he.
Klopt, maar relnichterij moet je in de kiem smoren, niet toestaan zich te verspreiden!

Bloem, vind jij ook niet dat ze een klein beetje een punt heeft en dat we dit eventueel wel op admin aan zouden kunnen kaarten?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:39
Verwijderd
Dit hoort sowieso wel aangekaart te worden op Admin, al helemaal nu Ieke aangegeven heeft ook niet achter het beleid van Onzin aanzake 'breezertaal' te staan. (a)
Forumbaas met een breezernick. ;x Ben benieuwd naar haar bescheiden mening.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 14:13
Bloem
Bloem is offline
Persoonlijk word ik niet blij van breezertaal en ook niet van de reacties die het bij anderen uitlokt, dus van mij mag die regel blijven, ook al gaat het om het onzinforum. Bovendien geloof ik ook niet dat de regels zo strikt worden nageleefd dat iedereen die wat breezer typt meteen een waarschuwing of ban krijgt. Daarnaast, op onzin zijn wel meer dingen niet toegestaan waarvan sommige mensen vinden dat het nergens op slaat, maar iedereen tevreden houden doe je nooit.

(En typen met een hand is vermoeiend )
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 16:14
Verwijderd
Wat doe je met je andere hand?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 16:18
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 25-10-2006 @ 17:14 :
Wat doe je met je andere hand?
Dingen die een klein raakvlak met het forum (of een bepaald subforum) hebben te maken!
Oud 25-10-2006, 16:41
Bloem
Bloem is offline
Katja heeft gelijk, met mijn andere hand bevoelde ik mijn poes :')
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 18:51
professor2
professor2 is offline
het niveau van fbs gaat wel erg hard achteruit
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 22:11
Bloem
Bloem is offline
Mijn poes heet Sjors, is 9 weken oud en kwijlt op mijn hand, zo erg was dat toch niet? Anyway, dit is offtopic en dat is zonde van Firdaus' topic
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 14:11
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik ben een beetje verliefd op Firdaus hhihihihih

en ook op Melpomene
Oud 28-10-2006, 14:32
Verwijderd
Bloem heeft natte vingers van d'r poes.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 14:34
arPos
arPos is offline
toestaan en de negeerlijst groter maken
Oud 29-10-2006, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-10-2006 @ 13:28 :

De wet van Godwin. En dat al zó vroeg in een discussie
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 13:17
Methuselah
Methuselah is offline
Ik vind die ;x;::;;D;d:x replies irritanter.
Oud 29-10-2006, 18:41
Luminon
Luminon is offline
Nou staat er op L & R een sticky over breezertaal, foutje?
Oud 30-10-2006, 07:14
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Jensk schreef op 29-10-2006 @ 02:14 :
De wet van Godwin. En dat al zó vroeg in een discussie
Die wet van Godwin is alleen voor mensen die uitgeluld worden door een hitler/nazi/ww2 opmerking
Oud 30-10-2006, 10:02
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Luminon schreef op 29-10-2006 @ 19:41 :
Nee?

Als je die sticky even leest zie je dat dat speciaal over breezertaal en de reacties daarop op L&R ging, en waarom we daar strenger op letten.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 11:02
Verwijderd
Is er al een topic over geopend op Admin? Zoja, link please.

En waar blijven de reacties van FB's op Onzin?! Ok, Boogie reageerde maar waar blijft de rest?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 11:04
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 28-10-2006 @ 15:11 :
Ik ben een beetje verliefd op Firdaus hhihihihih

en ook op Melpomene

Citaat:
Luminon schreef op 29-10-2006 @ 19:41 :
Breezertaal op serieuzere deelfora (like L&R) is ook wel lastig en komt niet serieus over ja, dus in dat geval geef ik Bloem wel gelijk.

Het Onzin deelforum is gewoon een wereld apart.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 07:08
Verwijderd
maar het wordt al gedoogd, what more wil je bereiken?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:21
Verwijderd
He, geen moeilijke vragen stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten