Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 16:57
Missy
Missy is offline
Ik ben een beetje bezorgd over mijn hond. Sinds een paar dagen loopt hij met zijn achterpoot een beetje mank. Hij loopt gewoon nog aardig normaal, maar soms loopt die er een beetje moeilijk bij (met de poot). Er begint wel een beetje verandering in te komen op de goede manier. We hebben al gekeken en er zit voorderest niks in.

Is het verstandig om naar de huisarts te gaan en er te naar laten kijken of nog een paar daagjes wachten kijken of er verandering in komt?

Het zal er waarschijnlijk niks mee te maken hebben, maar misschien toch voor de zekerheid even melden. Een paar weken geleden had die een paar dagen dat die zijn voer uitspuwde. Met het voer heeft het niet te maken, want dat vindt hij altijd lekker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2006, 19:20
PV
PV is offline
zijn de nagels verder ook okee? de hond van mn ouders liep een beetje raar, omdat de nagels te lang waren geworden. toen zijn ze naar de dierenarts gegaan en die heeft ze geknipt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 19:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
onze hond heeft het ook wel eens (gehad). raar genoeg denken wij er nooit aan er iets aan te doen en gaat het altijd weer over.
wat pv zegt is een optie, nagels kunnen een hond behoorlijk in de weg zitten. anders zal het snel over moeten gaan, want dan is het denk ik, iets inwendigs.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 23:12
Stefanie
Stefanie is offline
Geen splinter in zijn voetje?

Of een knie die op slot gaat ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 08:30
Missy
Missy is offline
Ik heb even gekeken en zijn nagels zien er gewoon normaal uit, ook volgens mijn ouders. Hij begint gelukkig weer de goede kant op te gaan.

^Wat bedoel je met dat zijn knie op slot gaat?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 21:26
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
hoe oud is je hond?
het kan met leeftijd te maken hebben.

kan ook een misstap/verzwikking zijn geweest, daar kan wel een week of 6 overheen gaan voordat dat helemaal over is.

of wat al werd geopperd een splinter ofzo, maar dat lijkt me niet.

zeker nu het de goede kant op gaat met je hond, denk ik dat ie gewoon zn poot verzwikt oid heeft.

Zolang je hond wel gewoon enthousiast en hongerig is en je herstel blijft zien, zou ik er niet mee naar de dierenarts gaan.
mocht je twijfelen of mocht het minder gaan, gewoon even langs gaan bij de dierenarts dan heb je zekerheid
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 08:44
Missy
Missy is offline
Oké, dankjewel allemaal! Langzamerhand gaat het steeds beter. Hij blijft gewoon nog enthiouast rondhuppelen en eet netjes zijn bak leeg. Aan de leeftijd zal het denk ik niet liggen. Het is een beestje van 6 jaar.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:05
marrrkje
marrrkje is offline
Mijn hond heeft soms iets tussen zijn benen zeg maar. Dat als ie loopt dat er dan een klein takje ofzo zit en dat telkens blijft prikken. Dan lopen ze ook een beetje raar. Maar het kan natuurlijk ook heel erg klein zijn. Waarschijnlijk had je het al lang gezien maar wieweet
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 20:46
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
Missy schreef op 25-10-2006 @ 17:57 :
Is het verstandig om naar de huisarts te gaan en er te naar laten kijken of nog een paar daagjes wachten kijken of er verandering in komt?
wanneer er iets mis is met onze hond gaan we er meestal mee naar de dierenarts, wij gaan er dan altijd maar vanuit dat hij er meer verstand van heeft dan onze huisarts

Edit: sorry!
Oud 15-11-2006, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 27-10-2006 @ 09:44 :
Oké, dankjewel allemaal! Langzamerhand gaat het steeds beter. Hij blijft gewoon nog enthiouast rondhuppelen en eet netjes zijn bak leeg. Aan de leeftijd zal het denk ik niet liggen. Het is een beestje van 6 jaar.
Wat is het voor hond?

Bij bijv. Goldens komt erg veel HD voor. Maar als je zegt dat het nu alweer beter gaat ga ik daar maar even niet vanuit.

Maar op wat voor manier loopt hij moeilijk? Wil hij dat poot bijna niet gebruiken, zet hij hem anders neer enz.?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 15:00
Missy
Missy is offline
^ Dag bij dag gaat het beter. Hij gebruikt hem nog wel gewoon, maar zet hem een beetje moeilijk neer en iets anders als de andere poten. Hm, moeilijk uit te leggen. Hij loopt er wel op, maar gewoon moeilijker.

Citaat:
Angel on Earth schreef op 14-11-2006 @ 21:46 :
wanneer er iets mis is met onze hond gaan we er meestal mee naar de dierenarts, wij gaan er dan altijd maar vanuit dat hij er meer verstand van heeft dan onze huisarts

Edit: sorry!
Haha , ja, ik bedoel ook dierenarts (typ ik weer huisarts )

Edit; Het is een Duitse Herder, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 15-11-2006 @ 16:00 :
^ Dag bij dag gaat het beter. Hij gebruikt hem nog wel gewoon, maar zet hem een beetje moeilijk neer en iets anders als de andere poten. Hm, moeilijk uit te leggen. Hij loopt er wel op, maar gewoon moeilijker.

Haha , ja, ik bedoel ook dierenarts (typ ik weer huisarts )

Edit; Het is een Duitse Herder, trouwens.
Ok, mooi dat het beter gaat dan idd.

Gewoon even rustig aan laten doen en als het lang aanhoudt idd even naar de dierenarts.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 21:03
fractal-illusio
Citaat:
ABgirl schreef op 15-11-2006 @ 15:13 :

Bij bijv. Goldens komt erg veel HD voor.
je kunt het, denk ik, beter anders zeggen.

bij iedere middelgrote of grotere hond die in de afgelopen 10-15 jaar populair is (geweest), kun je veel hd tegen komen

jij hebt het over goldens, maar ondertussen rijzen de hd berner sennens ook de pan uit. Herders, labradors, (bordeaux)doggen, bij collies komt het ook al een stuk meer voor dan 10 jaar geleden.

en ik wil niet weten wat voor problemen de chihuahua's hebben over een paar jaar
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 17:49
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 15-11-2006 @ 22:03 :
je kunt het, denk ik, beter anders zeggen.

bij iedere middelgrote of grotere hond die in de afgelopen 10-15 jaar populair is (geweest), kun je veel hd tegen komen

jij hebt het over goldens, maar ondertussen rijzen de hd berner sennens ook de pan uit. Herders, labradors, (bordeaux)doggen, bij collies komt het ook al een stuk meer voor dan 10 jaar geleden.

en ik wil niet weten wat voor problemen de chihuahua's hebben over een paar jaar
Ik gaf ook alleen maar een voorbeeldje. Maar daar zijn idd veel problemen met populaire honden. Daarom moet je ook altijd bij een erkende fokker kopen die foto's laat maken.

@TS: Gaat het alweer beter met je hond?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 15:10
Missy
Missy is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 17-11-2006 @ 18:49 :
Ik gaf ook alleen maar een voorbeeldje. Maar daar zijn idd veel problemen met populaire honden. Daarom moet je ook altijd bij een erkende fokker kopen die foto's laat maken.

@TS: Gaat het alweer beter met je hond?
Nou, eigenlijk niet echt . Ik maak me zorgen en ga van de week dan ook naar de dierenarts. Hij loopt nu met zijn poten (achterste poten) erg ingezakt.

Het is inderdaad een populaire hond, maar wij hebben hem bij een goede fokker vandaan. Goede papieren en ook goede ouders. Het zal denk ik niet aan zijn leeftijd liggen, want hij is pas 6.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 18-11-2006 @ 16:10 :
Nou, eigenlijk niet echt . Ik maak me zorgen en ga van de week dan ook naar de dierenarts. Hij loopt nu met zijn poten (achterste poten) erg ingezakt.

Het is inderdaad een populaire hond, maar wij hebben hem bij een goede fokker vandaan. Goede papieren en ook goede ouders. Het zal denk ik niet aan zijn leeftijd liggen, want hij is pas 6.
Dat de achterste poten ingezakt zijn is geen goed teken. Doet me wel denken aan HD, maar kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn. Is idd een goed idee om ermee naar de dierenarts te gaan.

Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:33
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hoe is het afgelopen?
Oud 01-12-2006, 20:51
Trass
Trass is offline
Heeft je hond sinds je eerste post (25 oktober) onophoudelijk last van zijn achterpoot gehad? Of is het er opnieuw slecht mee?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 14:29
Missy
Missy is offline
Gaat weer helemaal goed, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:49
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 15-11-2006 @ 15:13 :
Wat is het voor hond?

Bij bijv. Goldens komt erg veel HD voor. Maar als je zegt dat het nu alweer beter gaat ga ik daar maar even niet vanuit.

Maar op wat voor manier loopt hij moeilijk? Wil hij dat poot bijna niet gebruiken, zet hij hem anders neer enz.?
Als ik het niet verkeerd heb is HD Heup Dyslexie, en dat zit dan in de heupen, dat de achterpoten bijna naast zijn voorpoten lopen om het zo maar te stellen, en dat komt niet overeen met de diagnose van de hond van de TS.
Oud 13-12-2006, 21:18
fractal-illusio
Citaat:
jřss_1991 schreef op 13-12-2006 @ 18:49 :
Als ik het niet verkeerd heb is HD Heup Dyslexie, en dat zit dan in de heupen, dat de achterpoten bijna naast zijn voorpoten lopen om het zo maar te stellen, en dat komt niet overeen met de diagnose van de hond van de TS.
Heup dysplasie

hd kan op verschillende manier opvallen en ook in verschillende stadia zijn.
wat jij noemt is het uiterste
wat de TS noemt zou het begin kunnen zijn
er zijn echter zoveel dingen die de hond van de TS zouden kunnen makeren, dat het beste is daarmee naar de dierenarts te gaan en evt foto's laten maken.
dat kan niemand van het forum inschatten
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 13:58
Ceespop
Ceespop is offline
ok ik ben op de hoogte dan.
Reageren

Regels voor berichten